Téma: Motorka bez kompromisů
30.8.2011 v 00:31
Zdravím, název tématu je možná zavádějící, rád bych to vysvětlil.
Mám představu, co chci od motorky, jen nevím, na jakou stranu koukat. Hodně nahlížim do Anglie, někdy zase až do Japonska, ale k tomu později. Jde mi spíš o přibližný nasměrování a nechám si na výběr takové motorky dost času, abych opravdu vybral bez kopromisů to, co chci. Ať to stojí, co to stojí.

Sedlal jsem už pár motorek a podařilo se mi utvořit si určitej názor na to, co vlastně požaduju. Aktuálně jezdím 6ku Horneta a to tím stylem, že i přesto, že na spotřebu neberu moc ohled, přes 7 litrů se horko těžko dostanu, když už si myslim, že za to často tahám
Je to daný jednoduše tim, že se nevyžívám v rychlosti, ale v zatáčkách a zrychlení. Do zatáček jde Hondice nádherně, stupačky brousim jedna radost, ale výkonu má na můj vkus málo. Prostě nerad motor točím. Mám rád okresky (ty zatáčkovitý, ale rozbitý, takže je podvozek Horneta ani můj zadek nemá rád, ale pořád si myslim, že je to malá cena za ten požitek z jízdy). Jakmile vyjedu z divokýho terénu na rovinu, jedu si pohodička, klídek, 80 - 90.. Někdy, když se moc kochám a ujede mi ruka, tak 110, ale pak už se moc kochat nestíhám, tak zase zpomalim. No běda, jak se mi na obzor dostane auto, okamžitě vypálim, předjíždim a s dobrym pocitem ujíždim, ale zas jen do tý doby, než mi zmizí z dohledu zrcátek. A kde je problém? Musim při tom podřadit o 2 stupně minimálně.

No, k věci. Z toho odstavce možná už něco málo vyplynulo, ale napíšu to sem ještě polopatě a srozumitelně.
Chci motorku, která ráda zatáčí a nedělá jí to problém. Nic extra vysokýho, ale ani ten klasickej chopper. Nejezdím dálky. 300 km na 1 zátah a už nemusím další 2 dny motorku ani vidět. Rád sedim vzpřímeně, s nohama pod sebou, ale ne jako na záchodě. Nohy trochu pokrčený, ale ruce natažený a naširoko. Nějak rozumně rozloženou váhu celýho těla, spíš víc na sedačku, než na řídítka. Motor? Nedokážu to popsat jinak - až pojedu tu kochačku a zahlídnu potencionální oběť předjetí, nechci se ve 2000 otáčkách ani dotknout spojky nebo řadičky! Část další věty si převezmu od někoho tady, protože ta myšlenka se mi strašně líbila - chci předjíždět 18 metrový kamiony na 10 metrech, aby se přitom otřásaly stromy a pukaly žáby… A to všechno na otáčky trochu za hranicí volnoběhu. A když to ten motor neroztáhne přes 150? Není to žádná chyba. Jen aby nebyla 130 už nepříjemná rychlost.
Nevím, jak snadno nebo složitě se taková motorka bude hledat, ale určitě to tu nebudu kazit svou konkrétní představou. Budu jedině rád, čím rozmanitější ten výběr bude! Ač to bude znít blbě, nerad bych hned v pár příspěvcích našel 100% shodu pár lidí, že prostě tohle je to ono a že si mám vybrat určitě to a nic jinýho. Mám na to čas, ten přinese i finance, takže radši budu mít na výběr z 10 alternativ. Jestli to pořád ještě čteš, tak právě tebe hledám - člověka, kterého tohle téma zajímá a třeba o tom něco ví. A věřím, že se ty alternativy v těch všech typech motorek najdou.
Doufám taky, že jsem nevymyslel úplně to nejhorší téma na diskuzi, že se bude třeba někdy někomu hodit a nevynesete mě v zubech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka bez kompromisů

31.8.2011 v 16:13 | Nahoru | #1

Attim píše: dareckov> Já mám Speed Triple 1050. Streeta jsem docela pojezdil když jsem se rozhodoval mezi speed a street a nakonec to vyhrál speed kvůli motoru a přeci jen je ta motka o trochu větší než street (mám 188cm). Každopádně street je hravější a lepší v zatáčkách, hlavně pokud jsou to rychle na sebe navazující točky, znatelně rychleji se s tím manévruje, než se speedem, na druhou stranu objem ničím nenahradíš a to posazení krouťáku u speeda umožňuje rychlý výjezdy bez nutnosti skopávat kvalty o 4 dolů před vinglem.



No koukni na čem jezdím tedka, to bych musel skopávat asi o -15 kvaltů abych dostal ten krouták jako u streeta, takže toho se nebojím... Chtěl bych něco co mi bude pálit gumy při přidání plynu a do zatáček půjde lehce..Nějaký top speed neřeším, max 180 mi stačí Uvidíme no. Jen ty díly a je jich tu málo

(reakce na) Motorka bez kompromisů

31.8.2011 v 20:05 | Nahoru | #2
dareckov> Jojo doba pokročila a už je to dávno jinde než v roce 91. Jestli hledáš hravou motorku, tak Street tě myslím nezklame. Motor je ale "jenom" 675 takže nečekej zátah litra - mě to prostě chybělo, proto jsem šel do Speeda. Co se týká dílů, situace je horší než na japonce, ale není to nijak hrozný. Dost se dá sehnat na Ebay, přinejhorším ofiko Triumph, ale není to nejlevnější no. Jinak teď jsem sháněl stupačku a řazení na levou stranu a zkusil jsem i PartsDepot; umí to sehnat, ale byli dražší než ofiko Triumph.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist