Mám představu, co chci od motorky, jen nevím, na jakou stranu koukat. Hodně nahlížim do Anglie, někdy zase až do Japonska, ale k tomu později. Jde mi spíš o přibližný nasměrování a nechám si na výběr takové motorky dost času, abych opravdu vybral bez kopromisů to, co chci. Ať to stojí, co to stojí.
Sedlal jsem už pár motorek a podařilo se mi utvořit si určitej názor na to, co vlastně požaduju. Aktuálně jezdím 6ku Horneta a to tím stylem, že i přesto, že na spotřebu neberu moc ohled, přes 7 litrů se horko těžko dostanu, když už si myslim, že za to často tahám
Je to daný jednoduše tim, že se nevyžívám v rychlosti, ale v zatáčkách a zrychlení. Do zatáček jde Hondice nádherně, stupačky brousim jedna radost, ale výkonu má na můj vkus málo. Prostě nerad motor točím. Mám rád okresky (ty zatáčkovitý, ale rozbitý, takže je podvozek Horneta ani můj zadek nemá rád, ale pořád si myslim, že je to malá cena za ten požitek z jízdy). Jakmile vyjedu z divokýho terénu na rovinu, jedu si pohodička, klídek, 80 - 90.. Někdy, když se moc kochám a ujede mi ruka, tak 110, ale pak už se moc kochat nestíhám, tak zase zpomalim. No běda, jak se mi na obzor dostane auto, okamžitě vypálim, předjíždim a s dobrym pocitem ujíždim, ale zas jen do tý doby, než mi zmizí z dohledu zrcátek. A kde je problém? Musim při tom podřadit o 2 stupně minimálně.
No, k věci. Z toho odstavce možná už něco málo vyplynulo, ale napíšu to sem ještě polopatě a srozumitelně.
Chci motorku, která ráda zatáčí a nedělá jí to problém. Nic extra vysokýho, ale ani ten klasickej chopper. Nejezdím dálky. 300 km na 1 zátah a už nemusím další 2 dny motorku ani vidět. Rád sedim vzpřímeně, s nohama pod sebou, ale ne jako na záchodě. Nohy trochu pokrčený, ale ruce natažený a naširoko. Nějak rozumně rozloženou váhu celýho těla, spíš víc na sedačku, než na řídítka. Motor? Nedokážu to popsat jinak - až pojedu tu kochačku a zahlídnu potencionální oběť předjetí, nechci se ve 2000 otáčkách ani dotknout spojky nebo řadičky! Část další věty si převezmu od někoho tady, protože ta myšlenka se mi strašně líbila - chci předjíždět 18 metrový kamiony na 10 metrech, aby se přitom otřásaly stromy a pukaly žáby… A to všechno na otáčky trochu za hranicí volnoběhu. A když to ten motor neroztáhne přes 150? Není to žádná chyba. Jen aby nebyla 130 už nepříjemná rychlost.
Nevím, jak snadno nebo složitě se taková motorka bude hledat, ale určitě to tu nebudu kazit svou konkrétní představou. Budu jedině rád, čím rozmanitější ten výběr bude! Ač to bude znít blbě, nerad bych hned v pár příspěvcích našel 100% shodu pár lidí, že prostě tohle je to ono a že si mám vybrat určitě to a nic jinýho. Mám na to čas, ten přinese i finance, takže radši budu mít na výběr z 10 alternativ. Jestli to pořád ještě čteš, tak právě tebe hledám - člověka, kterého tohle téma zajímá a třeba o tom něco ví. A věřím, že se ty alternativy v těch všech typech motorek najdou.
Doufám taky, že jsem nevymyslel úplně to nejhorší téma na diskuzi, že se bude třeba někdy někomu hodit a nevynesete mě v zubech
Sem zvědavej, co navrhnou jiní.
Naposledy editováno 30.08.2011 07:47:21
"Nedokážu to popsat jinak - až pojedu tu kochačku a zahlídnu potencionální oběť předjetí, nechci se ve 2000 otáčkách ani dotknout spojky nebo řadičky!"
Bez kompromisů, bez spojky a řadičky, ať to stojí co to stojí - volba je jasná: Boss Hoss!
Všude se píše jak je všecko brutalni ,ale popravdě zatím jsem na ničem brutálním neseděl. Jo , některý motorky jedou - třeba devítková ninja když se točí u červenýho , upalovala - ale pod pojmem brutálni bych to neřadil. Uvidíme , čekám jakej bude pocit z Triumph Rocket III.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů
Gal: V-Max se mi vždycky líbil, někdo mi na tom líčil pocity z jízdy a to mi úsměv neslezl ještě 10 minut potom, páč jsem si to celou dobu představoval. Jen to nechválil jako spolehlivou motorku a nebo že by to bylo ochotný zatáčet. Ale to byly ty starší, nevím, jak je to s novýma.
Kousek: Tak jsi to asi nečet, nebo jsi nepochopil, co chci Rád bych se dostal k několika alternativám, které budu mít čas projet, s majiteli probrat jejich spokojenost, spolehlivost stroje apod. Času je spousta, tak pěkně vklidu a popořadě. Třeba jen svého Horneta jsem vybíral půl roku stylem „Tyjo, ta motorka se mi strašně líbí, ale je to Ř4V, to nechci.“ Běhal jsem po bazarech a smelinářích a vybíral SVčka, Ducatky a podobný věci a nakonec jsem po tom modrym sršni skočil na poslední chvíli, kdy už jsem byl pevně rozhodnutej pro SV. Určitě toho nelituju, ale to už je zas na jiný téma, nebudu se rozepisovat.
c.j. a .EFENDY.: Triply se mi zamlouvají, jen pořád čekám, až si ho někde budu moct projet. Taky se mi moc líbil T 1050 Tiger, to by byla na naše parodie na silnice asi lepší volba, jen si myslím, že vjet do zatáčky ostřejc, ven jedu po hubě. Na to se můžu u nízkýho naháče spolehnout, že má nějakou rezervu. Ještě jeden z Anglie – očumoval jsem kdysi na parkovišti T Bonneville, když v tom přišel majitel, nakopnul a vystřelil pryč. Myslel jsem, že tu čelist ze země neseberu. Zatřásly se na mě rifle, a start byl ostřejší jak u Horneta. Jen asi s těma zatáčkama to tu nebude tak růžový.
charlie.vtx1800: Tys to vzal zase moc striktně a vyhrabal jsi můj seznam „Dream bike“. Zatím jsou na něm jen 2 položky – Boss a Triumph Rocket. Koupim si jednu z nich, až už vůbec nebudu vědět co s penězma, jako druhou, abych se měl s čím chlubit. Ale budu se jí bát sundat ze stojánku, aby nikde neupadla. Na to bych si pak musel zavolat odtahovku nebo 2 namakaný borce
FishX3: Zajímavej názor. Možná že tak dopadnu časem taky. Jestli si vzpomeneš, dej vědět, jak se ti zamlouvá Rocket
Pokud chceš něco s krouťákem v malejch otáčkách, tak zkus 2V, třeba starší RSV 1000
E: písmenka
Naposledy editováno 30.08.2011 11:27:10
...nebo levnější KTM 990 Supermoto
Tyhle velké motardy jsou velice zábavné mašiny. Když se trochu změkčí tlumení, tak se s tím dá jet neskutečná pila i na hodně rozbité zatáčkovité okresce. Naopak při tvrdém nastavení dovolí stabilní jízdu i v hlubokých náklonech - při nahánění supersportů na pěkném asfaltu. Maximálka přes 200 na okresky celkem stačí, pokud necestuješ, tak vítr nemá smysl řešit. Rozjezdy jsou trochu pomalejší, protože se tyto motorky hodně staví na zadní - o to jsou ale zábavnější .
Naposledy editováno 30.08.2011 11:41:07
1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů
Petr-RSV: Podle toho, co to je ke dvoum metrům Mám 186. Ale nějakej dravej velkej motard by se mi asi taky zamlouval.
Zatím díky a klidně ještě víc a víc
z toho co popisujes by ti podle meho nejvic sedela honda cb1000r
pokud by mel dvouvalec splnovat to co pises tak bys musel vybirat z tech "novejch" motoru co maj pres litr objemu.. ducati streetfighter, hypermotard 1100 by taky moh fungovat, ikdyz to neni ten motor co sem mel na mysli...
1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů
Cuba_GSXR:
Drtikozel píše: Assassin: Právě si myslím, že by to nějakej šílenej motard splňovat mohl. Proto jsem nenapsal konkrétní typ motorky, konkrétní značku, počet válců nebo cokoliv. Chci široký spektrum, které budu postupně otesávat, až se dostanu ke 3, 4 motorkám, že kterých si už nebudu muset vybírat mozkem.
Cuba_GSXR:
no me se zda ze V2 maj svoje vrtochy, otazka je jestli se chces s tim prat nebo jezdit na necem co snadno zvladnes hned .. a ta cb1000r taha jak elektromotor uz z nuly.. silneji nez TLS, brzdi a ovlada se jako kolo.... ty velky motardy je boj se zivlem.. to kazdymu nemusi sedet...
2 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů
1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka bez kompromisů
Mimochodem jak píšeš o tom zvuku čtyřválce, někdy se ozvi a přivezu ti nechat poslechnout mojí x4 s origo laufama. Dunivej zvuk jako fík, nikdo za mnou moc dlouho nechce jezdit, na dovolený jezdím dycky poslední, ale přitom to neni žádnej řev.