globalmoto_kveten





Téma: Motorka bez kompromisů
30.8.2011 v 00:31
Zdravím, název tématu je možná zavádějící, rád bych to vysvětlil.
Mám představu, co chci od motorky, jen nevím, na jakou stranu koukat. Hodně nahlížim do Anglie, někdy zase až do Japonska, ale k tomu později. Jde mi spíš o přibližný nasměrování a nechám si na výběr takové motorky dost času, abych opravdu vybral bez kopromisů to, co chci. Ať to stojí, co to stojí.

Sedlal jsem už pár motorek a podařilo se mi utvořit si určitej názor na to, co vlastně požaduju. Aktuálně jezdím 6ku Horneta a to tím stylem, že i přesto, že na spotřebu neberu moc ohled, přes 7 litrů se horko těžko dostanu, když už si myslim, že za to často tahám
Je to daný jednoduše tim, že se nevyžívám v rychlosti, ale v zatáčkách a zrychlení. Do zatáček jde Hondice nádherně, stupačky brousim jedna radost, ale výkonu má na můj vkus málo. Prostě nerad motor točím. Mám rád okresky (ty zatáčkovitý, ale rozbitý, takže je podvozek Horneta ani můj zadek nemá rád, ale pořád si myslim, že je to malá cena za ten požitek z jízdy). Jakmile vyjedu z divokýho terénu na rovinu, jedu si pohodička, klídek, 80 - 90.. Někdy, když se moc kochám a ujede mi ruka, tak 110, ale pak už se moc kochat nestíhám, tak zase zpomalim. No běda, jak se mi na obzor dostane auto, okamžitě vypálim, předjíždim a s dobrym pocitem ujíždim, ale zas jen do tý doby, než mi zmizí z dohledu zrcátek. A kde je problém? Musim při tom podřadit o 2 stupně minimálně.

No, k věci. Z toho odstavce možná už něco málo vyplynulo, ale napíšu to sem ještě polopatě a srozumitelně.
Chci motorku, která ráda zatáčí a nedělá jí to problém. Nic extra vysokýho, ale ani ten klasickej chopper. Nejezdím dálky. 300 km na 1 zátah a už nemusím další 2 dny motorku ani vidět. Rád sedim vzpřímeně, s nohama pod sebou, ale ne jako na záchodě. Nohy trochu pokrčený, ale ruce natažený a naširoko. Nějak rozumně rozloženou váhu celýho těla, spíš víc na sedačku, než na řídítka. Motor? Nedokážu to popsat jinak - až pojedu tu kochačku a zahlídnu potencionální oběť předjetí, nechci se ve 2000 otáčkách ani dotknout spojky nebo řadičky! Část další věty si převezmu od někoho tady, protože ta myšlenka se mi strašně líbila - chci předjíždět 18 metrový kamiony na 10 metrech, aby se přitom otřásaly stromy a pukaly žáby… A to všechno na otáčky trochu za hranicí volnoběhu. A když to ten motor neroztáhne přes 150? Není to žádná chyba. Jen aby nebyla 130 už nepříjemná rychlost.
Nevím, jak snadno nebo složitě se taková motorka bude hledat, ale určitě to tu nebudu kazit svou konkrétní představou. Budu jedině rád, čím rozmanitější ten výběr bude! Ač to bude znít blbě, nerad bych hned v pár příspěvcích našel 100% shodu pár lidí, že prostě tohle je to ono a že si mám vybrat určitě to a nic jinýho. Mám na to čas, ten přinese i finance, takže radši budu mít na výběr z 10 alternativ. Jestli to pořád ještě čteš, tak právě tebe hledám - člověka, kterého tohle téma zajímá a třeba o tom něco ví. A věřím, že se ty alternativy v těch všech typech motorek najdou.
Doufám taky, že jsem nevymyslel úplně to nejhorší téma na diskuzi, že se bude třeba někdy někomu hodit a nevynesete mě v zubech
Předchozí
1 2
Následující

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 06:40 | Nahoru | #1
čéče přečet sem to celý jen proto, že si taky z Písku, jinak bych to ani nezkoušel. No nejsi vůbec málo náročnej. Mě napadlo pár strojů, co by se možná hodili a jako nejlepší sem vyhodnotil rozhodně novej V-max. Na svojí váhu jde překvapivě lehce do zatáček a dokáže pěkně vystřelit.
Sem zvědavej, co navrhnou jiní.

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 06:53 | Nahoru | #2
Nejdřív si počkej dva roky a udělej na to noty. K

Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 07:12 | Nahoru | #3
Já bych zkusil Speed Tripla. Nebo Street Tripla, ale toho budeš více točit.

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 07:45 | Nahoru | #4
. Taky bych Ti poradil Triumph Speed Triple 1050. Koukni na to na stránkách http://www.ilikebike.cz/ Sršeň to před týdnem testoval. Moc povedený bike

Naposledy editováno 30.08.2011 07:47:21

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 09:24 | Nahoru | #5
"Jde mi spíš o přibližný nasměrování a nechám si na výběr takové motorky dost času, abych opravdu vybral bez kopromisů to, co chci. Ať to stojí, co to stojí!"
"Nedokážu to popsat jinak - až pojedu tu kochačku a zahlídnu potencionální oběť předjetí, nechci se ve 2000 otáčkách ani dotknout spojky nebo řadičky!"
Bez kompromisů, bez spojky a řadičky, ať to stojí co to stojí - volba je jasná: Boss Hoss!

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 10:43 | Nahoru | #6
Skoro mi to co tu píšeš přijde jako utopie, každá motka je po koupi slabá a z každý chci vymačkat co se dá - tj i když bych opravdu moc spojkovat nemusel, stejně ji chytnu za koule a vystřelím.....

Všude se píše jak je všecko brutalni ,ale popravdě zatím jsem na ničem brutálním neseděl. Jo , některý motorky jedou - třeba devítková ninja když se točí u červenýho , upalovala - ale pod pojmem brutálni bych to neřadil. Uvidíme , čekám jakej bude pocit z Triumph Rocket III.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:18 | Nahoru | #7
Snažim se pokrýt všechny odpovědi a najednou modrá smrt. Tak znova..
Gal: V-Max se mi vždycky líbil, někdo mi na tom líčil pocity z jízdy a to mi úsměv neslezl ještě 10 minut potom, páč jsem si to celou dobu představoval. Jen to nechválil jako spolehlivou motorku a nebo že by to bylo ochotný zatáčet. Ale to byly ty starší, nevím, jak je to s novýma.

Kousek: Tak jsi to asi nečet, nebo jsi nepochopil, co chci Rád bych se dostal k několika alternativám, které budu mít čas projet, s majiteli probrat jejich spokojenost, spolehlivost stroje apod. Času je spousta, tak pěkně vklidu a popořadě. Třeba jen svého Horneta jsem vybíral půl roku stylem „Tyjo, ta motorka se mi strašně líbí, ale je to Ř4V, to nechci.“ Běhal jsem po bazarech a smelinářích a vybíral SVčka, Ducatky a podobný věci a nakonec jsem po tom modrym sršni skočil na poslední chvíli, kdy už jsem byl pevně rozhodnutej pro SV. Určitě toho nelituju, ale to už je zas na jiný téma, nebudu se rozepisovat.

c.j. a .EFENDY.: Triply se mi zamlouvají, jen pořád čekám, až si ho někde budu moct projet. Taky se mi moc líbil T 1050 Tiger, to by byla na naše parodie na silnice asi lepší volba, jen si myslím, že vjet do zatáčky ostřejc, ven jedu po hubě. Na to se můžu u nízkýho naháče spolehnout, že má nějakou rezervu. Ještě jeden z Anglie – očumoval jsem kdysi na parkovišti T Bonneville, když v tom přišel majitel, nakopnul a vystřelil pryč. Myslel jsem, že tu čelist ze země neseberu. Zatřásly se na mě rifle, a start byl ostřejší jak u Horneta. Jen asi s těma zatáčkama to tu nebude tak růžový.

charlie.vtx1800: Tys to vzal zase moc striktně a vyhrabal jsi můj seznam „Dream bike“. Zatím jsou na něm jen 2 položky – Boss a Triumph Rocket. Koupim si jednu z nich, až už vůbec nebudu vědět co s penězma, jako druhou, abych se měl s čím chlubit. Ale budu se jí bát sundat ze stojánku, aby nikde neupadla. Na to bych si pak musel zavolat odtahovku nebo 2 namakaný borce

FishX3: Zajímavej názor. Možná že tak dopadnu časem taky. Jestli si vzpomeneš, dej vědět, jak se ti zamlouvá Rocket

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:26 | Nahoru | #8
Já bych to viděl spíš na nějakej starší supersport Třeba litrový GSX-R kolem roku 2001 má stejně jako šestka relativně pohodlnej posez, i když je to furt sportovní mašina...

Pokud chceš něco s krouťákem v malejch otáčkách, tak zkus 2V, třeba starší RSV 1000

E: písmenka

Naposledy editováno 30.08.2011 11:27:10

Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 11:28 | Nahoru | #9
Jestli neměříš ke dvoum metrům, tak bych zkusil Hypermotard 1100

...nebo levnější KTM 990 Supermoto

Tyhle velké motardy jsou velice zábavné mašiny. Když se trochu změkčí tlumení, tak se s tím dá jet neskutečná pila i na hodně rozbité zatáčkovité okresce. Naopak při tvrdém nastavení dovolí stabilní jízdu i v hlubokých náklonech - při nahánění supersportů na pěkném asfaltu. Maximálka přes 200 na okresky celkem stačí, pokud necestuješ, tak vítr nemá smysl řešit. Rozjezdy jsou trochu pomalejší, protože se tyto motorky hodně staví na zadní - o to jsou ale zábavnější .

Naposledy editováno 30.08.2011 11:41:07

(reakce na) Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 11:39 | Nahoru | #10
Drtikozel> Novej a starej se v jízdních vlastnostech nedají moc srovnat, je to někde úplně jinde. Měl sem jí pučenou od Tondy Kabourků, slušně sem jí provětral a musim konstatovat, že úžasný. Nebo potom levnější varianta motorky je honda cb1300. Moje x4 je její předchůdce a když dojedu auto co jede devadesát, srovnám rychlost a vezmu za heft, tak předjetí trvá 3 vteřiny. Už ve dvou tisících otáčkách to má 100Nm krouťák. To by se ti mohlo líbit. Jen jak je to babička, tak se jí nechce do zatáček tak dobře, jako modernějším strojům. Ale právě nový CB1300 je v tomhle o moc vychytanější a jde tam krásně, líp brzdí (o moc), jen má menší krouťák než x4, ale zase vyšší výkon.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:41 | Nahoru | #11
sharkis: Supersport určitě nechci, RSV si někam napíšu, viděl jsem ho jezdit v Neznašově a vypadá to, že se tam cítí jako doma :)

Petr-RSV: Podle toho, co to je ke dvoum metrům Mám 186. Ale nějakej dravej velkej motard by se mi asi taky zamlouval.

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:44 | Nahoru | #12
pro mě je motorka bez kompromisů Honda VTR 1000 SP1 či SP2

Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 11:45 | Nahoru | #13
nebo třeba TL 1000 S jede prej nádherně od spodu

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:46 | Nahoru | #14
Gal: Já vim, že ty obrovský 4 válce dokážou jet, ale blíž je mi zvuk a charakteristika dvouválce. Možná že v těch větších kubaturách to bude zase lehce pro ty 4 válce, že nebudou tak trhat asfalt a papat gumu, ale možná právě to bych si nechal líbit

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:52 | Nahoru | #15
To je přesně ono, co jsem chtěl - desítky možností, sesumarizovat všechny motorky, co by splňovaly aspoň 90% těch požadavků. Vidím, že to je možný, že je výběr rozmanitej. Sám bych na všechny nepřišel. Jsou tu i zajímavý nový názory, rád si počtu
Zatím díky a klidně ještě víc a víc

(reakce na) Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 11:54 | Nahoru | #16
Drtikozel> 186 je v pohodě i na tak malou motorku, jako je Hypermotard (za mě je to fakt prcek, ještě, když vedle postavím svoji HP2 na motardech). Ale jede to pěkně - nízká hmotnost, vynikající ovladatelnost. Kdyžtak mám doma velice podrobný anglický test na několik stránek včetně měřených grafů z brzdy i ze silnice. Je tam KTM vs. Hypermotard vs. HP2.

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 12:01 | Nahoru | #17
drtikozel: chces predjizdet ze 2tis a nemuset podrazovat? tohle podle me zadnej dvouvalec nedokaze, ac se o dvouvalcich vedou ruzne reci tak na V2 se radi casteji a mensi pouzitelne spektrum otacek.

z toho co popisujes by ti podle meho nejvic sedela honda cb1000r

pokud by mel dvouvalec splnovat to co pises tak bys musel vybirat z tech "novejch" motoru co maj pres litr objemu.. ducati streetfighter, hypermotard 1100 by taky moh fungovat, ikdyz to neni ten motor co sem mel na mysli...

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 12:05 | Nahoru | #18
tohle je absolutne nekompromisni... to ani nezatoci

1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 12:11 | Nahoru | #19
Assassin: Právě si myslím, že by to nějakej šílenej motard splňovat mohl. Proto jsem nenapsal konkrétní typ motorky, konkrétní značku, počet válců nebo cokoliv. Chci široký spektrum, které budu postupně otesávat, až se dostanu ke 3, 4 motorkám, že kterých si už nebudu muset vybírat mozkem.

Cuba_GSXR:

Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 12:11 | Nahoru | #20
čau pojezdil jsem toho dost a v tomhle bych ti poradil jít do něakého motárda a pořádně se nechat potahat popřípadě jak jsem měl možnost předminulý týden KTM SMR(T) 990 :) nebo superduke prostě tě pobaví potahá :)

(reakce na) Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 12:20 | Nahoru | #21

Drtikozel píše: Assassin: Právě si myslím, že by to nějakej šílenej motard splňovat mohl. Proto jsem nenapsal konkrétní typ motorky, konkrétní značku, počet válců nebo cokoliv. Chci široký spektrum, které budu postupně otesávat, až se dostanu ke 3, 4 motorkám, že kterých si už nebudu muset vybírat mozkem.

Cuba_GSXR:



no me se zda ze V2 maj svoje vrtochy, otazka je jestli se chces s tim prat nebo jezdit na necem co snadno zvladnes hned .. a ta cb1000r taha jak elektromotor uz z nuly.. silneji nez TLS, brzdi a ovlada se jako kolo.... ty velky motardy je boj se zivlem.. to kazdymu nemusi sedet...

2 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 12:35 | Nahoru | #22
Assassin: Je pravda, že ta podmínka je u CB 1000R splněná, jen zase nechci kupovat auto na 2 kolech. S Hornetem jsem rozumově chybu neudělal, ale pocitově to prostě pro mě neni to pravý. I u těch plechovek mám radši turboefekt, než když šlápnu a ono se to rozjíždí, táhne to, ale pořád se mi zdá, jako bych nejel, když už tam je 150.. Mimochodem, mám auto s motorem 2.2 TD, všichni nadávaj na ten turboefekt, ale mě se to líbí. Je tam prostě znát, že se ten motor chytne a ožije. Ne že žije furt, ale furt stejně. Žádný překvápko a jen čeká, až se tacháč přehoupne přes 200.. Tenhle styl se mi prostě nelíbí, jestli mi rozumíš.

(reakce na) Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 12:43 | Nahoru | #23
Drtikozel>
Podivej se na to ja si myslím že jasná volba a požadavky jaké máš sou velice podobné tím mojím v dalším výběru a todle se mi hodně zamlouvá koukni na video. ve 3 tisich 105Nm

1 reakcí na tento příspěvek Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:05 | Nahoru | #24
Tak ted jsem z toho tumpachovej - myslel jsem že se mu nechce řadit, že chce brumlat a hned od brumlani mit pod zadekm peklo a to je pro mne jen u objemu 1500 ccm a výš (protože si myslím že ani moje 1300ccm neni žádná hitparáda - no uznávám že to oproti většině motorek jede). pasoval jsem tazatele na VTX1800 s powercommanderem, na novyho Vmaxe, na MT01 (i když co jsem se včera bavil kámošem moc nadšenej nebyl - uvidíme, v pátek se snad svezu, nebo na zmíněnýho Rocketa - prostě nějakou Heavy industry co nemá motor z auta ale spíš od kombajnu. Sportovní 4válce se musí přeci držet v otáčkách aby to jelo - takže doporučovat mu nějakáho sportovního litra ..nevím, 9tka ninja pro mne byla nuda nuda a zajímavý mi to přišlo až tak cca 2-3tis před červeným (samo to neni muj stroj tak to nebylo v ruce,ale pocit po těch cca 20km co jsem to jel jsem nijak odvařenej nebyl - to ta VTX1800 s power commnaderem (mělo to i nejaký upravenáý sání jak na dragstru :) co já vim co všechno) to byla jinčí prdel - měl sem z toho pocity jak z americký káry, tlačí tě motor jako hovado ale běda jak chceš zatočit ...mělo to koule

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:09 | Nahoru | #25
Drtikozel> hele to CB100R co ti navrhnul assassin bych rozhodně nezahazoval bez rozmyslu. Před měsícem sem ho prodal, bratrovo, takže sem na něm taky pojezdil a je to žihadlo jako sviňu. V podstatě právě proto šlo z domu. Překlápíš ho ze zatáčky do zatáčky jako kolo, na trojku plynem na zadní, velkej mazec. Motorka na blbnutí jako bejk. Jenže my sme oba, vlastně všichni, i s tátou, na ty velký naháče.
Mimochodem jak píšeš o tom zvuku čtyřválce, někdy se ozvi a přivezu ti nechat poslechnout mojí x4 s origo laufama. Dunivej zvuk jako fík, nikdo za mnou moc dlouho nechce jezdit, na dovolený jezdím dycky poslední, ale přitom to neni žádnej řev.

(reakce na) Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:16 | Nahoru | #26
Gal> protože X 4 má pořádnej motor ... se scorpionkem se to taky dá poslouchat :)

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:24 | Nahoru | #27
BMW R1200R nebo K1200R...

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:30 | Nahoru | #28
Pokud jsi zvyklej na Horneta 600, mohlo by ti TL1000S připadat nekompromisní. Ale nečekej příjemnej posaz, váha je hodně na řídítkách.

Jinak asi V-max, B-king, Hayabusa, ZZR1400, Triumph Rocket...

Motorka bez kompromisů

30.8.2011 v 14:51 | Nahoru | #29
ten triumph chci

Motorka bez kompromisů

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2011 v 15:45 | Nahoru | #30
Chlapi ty vaše mašiny jsou super, ale jen na jízdu rovně . On psal taky něco o zatáčkovitých rozbitých okreskách. Píše, že se nevyžívá v rychlosti, ale ve zrychlení ze zatáček . Tzn. aby mohl ze zatáčky zrychlit, potřebuje slušný podvozek a taky brzdy, co to do další zatáčky ubrzdí. A ne že projede zatáčku na V-maxu v podstatě kolmo, pak tomu naloží a před další zatáčkou bude brzdit i očima, aby tu tunu železa zastavil.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist