Téma: fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

1.8.2011 v 22:14
Ahoj, tak jsme se včera vrátil z nejdelšího výletu a jsem nadšen!

Původně to vypadala že s přítelkyní vyrazíme na 2 týdny asi do Řecka (chci se podívat na Meteoru a dál ), ale jak jsme si v práci drze řekli o 3 týdny a ono to vyšlo (!!!!), tak jsem začal plánovat výlet po Pyrenejském poloostrově a po jižní Francii a když jsem si ještě k tomu tady na foru všiml, že se v náš první týden koná Faro, tak jsme ještě posunuli odjezd na dříve, abychom tam stihli dojet. Přesun tam vycházel na asi 3300 km za 5,5 dnů.... no a nevěděl jsem, jestli to zvládnem.

Udělali jsme nějaké přípravy (koupil jsem mapy, poznačil si zajímavé místa ve Španělsku, Portugalsku a v Jižní Francii, v tomhle pomohly cestopisy co jsou tady, hlavně ten Valáškův) motorka byla ok, pneumatiky měly najeto 8 tisíc, tak jsem je ještě neměnil , vzali jsme si stan, vařič a věci jako vždy, navíc asi jen holení a tekutý prášek na praní), motorku jsme den předem asi hodinu balili a v pátek 8.7. po práci odpoledne na ni sedli a vyrazili jsme. Na Googlu jsme si našel trasu mimo placené dálnice a poznačil si ji do mapy, takže jsme to vzali přes Prahu, Rozvadov, Neměcko, Mulhouse ve Francii, boční silnice, a pak už víc neplacené dálnice, vedro pařák, koupání v Atlantiku, Španělsko, dopoledne zima, vyhřívané rukojeti, Portugalsko krásná krajina.
Aby to nebyl jen přesun, tak jsem do trasy tam zařadil i mys Cabo da Roca, to je nejzápadnější místo Evropy a po bočních cestách to tam dost dlouho trvalo, ale paráda! Pak průjezd Lisabonem a cedule že Faro je za 255km po silnici 1.třídy, ale suprové, krásná silnice, pořád tak 110, zatáčky, mírné kopečky, no a ve středu večer jsme tam přijeli, Peacemaker nás navedl do "československého sektoru" (díky!), kde už stanovalo plno motorkářů z Čech, Moravy a ze Slovenska. Za 5,5 dne jsme tedy ujeli 3734 km, no prostě to byl hlavně přesun, ale stálo to za to

Samotný sraz by byl taky na dlouhé povídání, hromada motorek, motorkářů, stánků, prachu, koupání u moře, výlety..... ale hlavní je že se tam sejdou podobně "postižení" motorkáři, totiž ti co jsou ochotni podniknout tak dlouhou cestu. No prostě celý sraz je na samostatný článek a plno fotek (budou! i s videm), pro nás byl ale spíše odpočinkem před hlavní části výletu, protože to bylo jediné místo, kde jsme postavili stan na více nocí

Původně jsem si poznačil několik míst ve Španělsku a Francii (+Gibraltar a Andora), které jsem chtěl navštívit, ale Refi mě před odjezdem nakopla, jestli se nechci mrknout do Maroka.... pak mi kamarád Tomáš, co tam už byl, dal pár dalších informací a na další jsem se poptal ve Faru, něco mi poradili motorkáři z Křenovic co tam zrovna jeli, pak Jarda z Vimperku, který odtamtud zrovna jel se synovcem a jeho kamarádem (a darovali mi kurty a mapu, díky!), jinak všichni se před cestou do Maroka nechali očkovat a my jsme nebyli. Tyto poslední obavy ale rozptýlil Jarda Šíma, že tam celé roky jezdil bez jakéhokoliv očkování tak jsme se rozhodli, že se tam zkusíme na pár dní mrknout.... (pořád tomu nemohu uvěřit, já a dojet na motorce do Afriky?..... )

Tak jsme po srazu nezůstali na nedělní večírek, kde mělo být vše zdarma a po vyhlášení vítězů vylosovaného H-D a výletu do Daytony jsme se rozjeli směr Algeciras (přístav na jihu Španělska), trajekt do Španělské Ceuty vyšel za 133E (za dva lidi +moto, tam a zpět) a už jsme pluli. Hranice z Ceuty do Maroka chvíli papírovaní, ale bylo to rychlejší, než na Turecké nebo Ukrajinské hranici, takže už jsme vjížděli do Maroka, do první Africké země v životě! Super!
Maroko je krásná země, lidé v horách a na venkově super, ve městech jim jde spíš o prachy, ale návštěva Fesu super, medina s 9000 úzkými a různě klikatými uličkami paráda a ... (více napíšu v cestopisu ) no pak jsme fičeli do Meknesu, pak jsem chtl poprvé v životě defekt, hřebík stovka, antipich, dojezd do místního pouličního pneuservisu, oprava knotem, drží to do teď, pak koupání v Atlantiku, zase nějak přes hory zpátky do Cauty, trajekt, hlednání místa na spaní v totální tmě ráno Gibraltar, fakt mě překvapil, hlavně krápniková jeskyně, tedy celkově mě na výletě dostaly místa, které jsem nečekal, tak možná je lepší před cestou nic nezjišťovat a jen vyrazit
dále starý most v Rondě, Alhambra, moře, údolí kolem Siery Nevady, město Gaudix kde polovina obyvatel žije v zemi (ve vydlubaných jeskyních) a ze země nad tím trčí jen komíny, antény a satelity, další krásné hory, údolí, kaňony...... až na sever Španělska, pak Andora, velká nákupní zóna, taky nám po noha dnech začalo pršet, už jsme ani nevěděli co je to déšť , , Francie, most u Millau, neuvěřitelné jak to stavěli..., aquadukt Pont du Gard z dob starověkého Říma (pěkný protiklad) a pak už pomalu návrat domů
Naše republika nás přivítala zimou a trvalým deštěm, takže na nedostatek extrému si nemůžeme stěžovat :-)

no prostě bylo to krásných 24 dní
najeli jsme 9652km, kdyby se pak nezhoršilo počasí a nevynechali by jsme Alpy, tak desítka by tam byla :-)

Ale hlavně - máme moooooooooooooooooooooc zááážitků! :-)

fakt, nejezděte jen kolem komína, nabalte se a cestujte, je to bomba! :-)

Musím moc poděkovat přítelkyni, za to že takovou cestu se mnou chtěla absolvovat a prožít a že ani po 2 týdnech to nechtěla zapíchnout někde na déle na pláži, ale chtěla vidět a projet další místa,
děkuji mojí letité Hondě Deauvillce s kardanem za to, že to opět vydržela bez závady (závadu ještě nikdy neměla!),
tím pádem schopnému mechanikovi Pepovi od NJ, který mi už roky na ni dělá pravidelný servis
a ještě děkuji všem kamarádům, co mi s čímkoliv pomohli, nebo něco půjčili, aby jsme vůbec mohli jet!
Taky tady z fóra děkuji titusovi, že mi daroval české vlaječky a Radimovi-CC, že mi daroval popruh na tankvak, který jsem před odjezdem nemohl najít.

Jinak cestovali jsme klasicky levně, kromě Fara všude spali volně (na divoko) v přírodě, takže kromě úspory i nějaké to dobrodružství, když vám kolem stanu chodí nějaké to zvířatko A jídlo jsme si připravovali sami, ohřívali nebo vařili na vařiči. Jako vždy.

Celkově ty 3 týdny vyšly na ...... 18.450,-Kč
(samozřejmě každého z nás)
největší částka padla na benzín,
Faro 45,-euro za každého,
trajekt 133,-euro za oba dva + moto oběma směry,
dálniční poplatky jen vyjímečně, celkem asi 6x po euru a něco (max. 1,6 euro)
vstup byl nejdražší na skálu na Gibraltar 26,-euro za oba dva
něco taky za parkovné a nebo za bakšiš v Maroku (více o tom v cestopise)
a pak už jen jídlo, pití a nějaké dárky,

Když by si člověk z té částky odečetl peníze za jídlo a pití, které utratí doma za 3 týdny, tak si myslím že to vyšlo docela levně.
A nebo když si představím, že bych ty peníze dal za dovolenou někam letecky, kde bych pak strávil 2 týdny na jednom místě, většinou v hotelovém komplexu a na pláži o ploše 100x100 metrů.... fakt ne :-)

Pneumatiky teď mají najeto přes 17 tisíc km a pořád mají ještě dost vzorku :-)
(domplním info: i předtím mi různé pneumatiky na ni vydržely kolem 20 tisíc km, takže nic mimořádného, jen zadní je teď více ojetá do válce :-) )

Samozřejmě že ještě chystám
1. fotoalba, jedno k cestě a jedno speciální k Faru se vším zajímavým, co jsem tam viděl
2. taky jsem něco natočil, takže video nebo videa
3. a samozřejmě napíšu cestopis a samosřejmě zase nevím kdy :-)

Naposledy editováno 13.10.2012 16:45:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

4.8.2011 v 11:32 | Nahoru | #61

Lála píše: kov> záleží hlavně jak se jezdí, s kuframa - bez kufrů, solo - ve 2, na pohodu - na pokutu , při 90-tce se dá pod 5 dostat i na tomto...

pri 90 sem mel se ZX9R spotrebu pod 4 to je panecku cestak

4.8.2011 v 11:47 | Nahoru | #62
Bubrak ZX10R> ale z kopce ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

4.8.2011 v 11:58 | Nahoru | #63

Lála píše: Bubrak ZX10R> ale z kopce ne?

hele 4.59 sem mel prumer na nadrz na dovoleny v Italii, kde sme jeli tak 110-130 okresky, mel sem kufr, brasny, tankvak,tasku s 20pivama, verim ze v 90 bych mel pod 4 prumer, aktualni mozna pod 3

tady je foto

Naposledy editováno 04.08.2011 11:59:30

4.8.2011 v 12:07 | Nahoru | #64
Bubrak ZX10R> já ti to věřím, můj rekord je 3,8 po okreskách průměrná rychlost cca 7O, ale asi tady tomu cestovateli trochu zasíráme vlákno ... stačí pár zatáček vybrzdit motorem a leze to dolů, ale ten počítač se nedá pořád sledovat, to je pak jak v autě

4.8.2011 v 12:09 | Nahoru | #65

4.8.2011 v 12:20 | Nahoru | #66

kov píše: Bubrak ZX10R> Beru nádrž vždy do plna,letmo to propočtu,spíš pro zajímavost než že bych to nějak vážně sledoval a prožíval to, a taky abych věděl, kde už nemám brát benzín,např. makro jsem už odepsal,at si ten levný benzín strčí do.... Nejnižší spotřeba při plné zátěži byla 4,9litru,což u Varadera není zlé. Ale bylo to na Vervu 100. Na 95-tku bych to musel měřit z kopce

No ja si to vsechno pisu, me to proste bavi a obcas z toho vyleze neco zajimavyho, obcas zjistim diky tomu ze neco neni v poradku, apod. spis si rad delam statistiky a i pri tom pridavam evidenci servisnich praci apod.

Jinak si taky myslim, ze z kopce bych mel pod 2.

2 reakcí na tento příspěvek fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

4.8.2011 v 12:53 | Nahoru | #67
super!!
beru te jako clena do prestizniho klubu "socka style travelling"

PS: tak mne napada, ze pri cestovani mam spotrebu od necelych 4 litru do 4,5 na stovku.... ale zase na druhou stranu jezdim fest pomalu.... kdybych mel vetsi a rychlejsi motorku, ktera by mela ale vetsi spotrebu, tak kdo vi, jestli by to nebylo nakonec levnejsi nez jezdit pomalu na XTcku ;)

4.8.2011 v 12:58 | Nahoru | #68
yeuop> ...mohli byste založit klub motorkářů "do 5 litrů", už vidím ty skůtraře v kožených vestách

4.8.2011 v 16:28 | Nahoru | #69

Bubrak ZX10R píše: pekny, vitej doma, ale ten knot byl nakej drahej, vyjde normalne na 10 korun a copak ze antipich nepomoh??? to me zajima a urcite nejsem sam

Ještě jak to šlo dovnitř, tak jsem Romči řekl, ať pustí hřebík a posune motorku dopředu, aby byla díra dole.
pak jsem posunul motorku zpátky, unikalo to pořád, nacpal jsem tam nakonec ten hřebík a šel se k hospodě naproti zeptat, kde je nejbližší pneuservis. Chlápek mi ukázal že v Meknesu, od kterého jsme byli asi 5km.
Tak jsem ten hřebík tam nechal, když jsme s ním ujeli pár set metrů sem, tak jsem si řekl, že by jsme s ním mohli dojet i zpátky. Jel jsem pomalu, asi 60 km/h a u prvních baráků zahlídl že jedna jakoby garáž, nebo místnost dole v přízemí funguje asi jako pneuservis.
Zaparkoval jsem, natočil gumu, hřebík nenašel
Rukama a zvukama jsem chlapíkovi vysvětlil co se stalo
polil tu díru vodou a unikalo to jen trošku
vytáhl jsem své knoty a podal mu je, ať to raději udělá on
vzal si jen své nářadí (ten pilník a vidličku)
a z toho mého balení knot a lepidlo.... a zjistil že lepidlo mám vyschlé, tak použil své
udělal to hodně rychle, pak nafoukal a neunikalo to. Drží to dodnes.

tak to bylo

stačí jako odpověď?

jo a těch 20 dirhanů (cca 1,9 euro) byla fakt jedna z nejlevnějších cen, co jsme kdy kde platili. Jinak si každý hned říkal že chce třeba 10 euro, apod.

4.8.2011 v 16:29 | Nahoru | #70
Roman2bk>
AHOJ, MY JSME SE VRÁTILI V SOBOTU PO TÝDNU V MAROKU VŠE CO JSME SI NAPLÁNOVALI VYŠLO, ASI JSME TAM VÍC PROJELI NEŽ TY. TAKY BEZ ŽÁDNÝCH PROBLÉMŮ, PLNÍ ZÁŽITKŮ, PARÁDA

4.8.2011 v 16:35 | Nahoru | #71

vlk1 píše: bombastic-pisni i trochu teploty-jinak senza tip diky

ahoj, teploměr jsme žádný neměli (škoda) ale přes 30°C jsme měli několik dní, v jižním Portugalsku a Španělsku a v tom Maroku to bylo určitě o něco více, člověk si musel zakrýt každou část těla, aby se nespálil.

Ideální je míst tričkou s dlouhým rukávem, nákrčník pod přilbu, přilbu vyklápěčku otevřenou, rukavice (letní s dírkama, ty nemám) a dlouhé textilní kalhoty (rifle ne). Měl jsem kraťasy a pod kolena jsem si pak dával šátky, to slunko fakt hodně pálilo.

Protože je to tam zas o něco blíž k obratníku raka, tak člověk má pocit že sluncesvítí přesně zeshora, kolmo. To se dá, horší když má ještě velkou sílu, člověk jede a svítí na nějakou odkrytou část těla. Jo a po ránu bývalo celkem příjemně, pařáky začínaly až odpoledne. Po ránu se dalo obléct motorkářské oblečení.

4.8.2011 v 16:39 | Nahoru | #72

PLEČKA píše: Roman2bk>

Ahóóóój motokřene! kam až jste dojeli? Marakesh a poušť určitě, ne?
Pamatuji si že jste měli na Maroko 7 dní a pak že poplujete tím trajektem do Livorna, že jo?
A co nedělní večer ve Faru, přišli jsme o "hodně"?

fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

4.8.2011 v 16:42 | Nahoru | #73
Teploměr raději nemět ať se nevidí hodnoty teplot pro nás nezvyklé

4.8.2011 v 16:44 | Nahoru | #74

Thymallus píše: Taky se těším na cestopis...
Taky písni, co to máš za gumy, že vydrží 17tkm

Jestli budeš popis cesty psát podrobněji, ocenil bych GPS souřadnice zajímavých míst, jestli máš... (nebo když už tu mapu budeš mít otevřenou při psaní cestopisu)...

začínám závidět

A s GPS nepomůžu, ještě jsem si ji nekoupil, nejdřív nebyly peníze a pak jsem si řekl že bych se ochudil o to, že rád jezdím podle papírové mapy a slunka

4.8.2011 v 16:45 | Nahoru | #75

Sapphi píše: Poklona pritulkyni ze s tebou absolvovala takovou dalku jinak bomba clanek

Ahoj vyřídil jsem jí to a pozdravuje tě.
Článek to ještě není, jen taková upoutávka na cestopis

4.8.2011 v 16:46 | Nahoru | #76

Tarabys píše: To Roman2bk: super cesta, doufám, že tenhle cestopis nedopadne jak ten k cestě do Turecka...

Ahóój! Slíbil jsem si, že letos dopíšu oba dva, po sezoně na podzim. Nebo prostě nejpozději přes zimu, když je větší klid na to

4.8.2011 v 16:47 | Nahoru | #77
Lod byla taky zážitek.Nedělní večer proběhl v poklidu, je to už jiné něž to bývalo.

4.8.2011 v 16:48 | Nahoru | #78

Roman2bk píše: Ahoj, bylo to takto: zastavil jsem na kraji cesty, mimo asfalt, pak se rozjel a cvak-cvak-cvak.... , tak to mi bylo jasné. Zastavil a viděl jak ze zadní gumy šikmo trčí hřebík.... nevěděl jsem jestli je durch nebo ne, tak jsem jej vytáhl a.... byl. Tak že jej zasunu a to už moc nešlo... tak jej přítelkyně aspoň přidržovala, aby to moc neunikalo a já vytáhl z pod sedla antipich. Fakt nevím, jestli se může použí na nafouknutou nebo polovyfouknutou gumu..... každopádně něco už uniklo, tak jsem to zkusil a viděl jak něco do pneumatiky jde. Pak se ale asi tlaky vyrovnaly a "bouhlo mi to", prostě se hadička vysunula z antipichu a já měl plné ruky té sra*ky.... dnes už se tomu směju
Zaparkoval jsem, natočil gumu, hřebík nenašel
Rukama a zvukama jsem chlapíkovi vysvětlil co se stalo
polil tu díru vodou a unikalo to jen trošku
vytáhl jsem své knoty a podal mu je, ať to raději udělá on
vzal si jen své nářadí (ten pilník a vidličku)
udělal to hodně rychle, pak nafoukal a neunikalo to. Drží to dodnes.

tak to bylo

stačí jako odpověď?

4.8.2011 v 16:56 | Nahoru | #79

kov píše: Dobrý ,,výlet". Ve dvou lidech 10 tisíc km? To je nějaká forma masochismu,ne?

Ty se na té motorce odrážíš nohama, že ti gumy vydrží tak dlouho? Co to máš zač? Jízda po hraně gumy asi nehrozí,co? Je zvláštní,že mně vydrží i turistické gumy maximálně 12tisíc!

Ahoj! Jasně že 9,5 tis. může být pro někoho za 24 dní hodně, ale myslím že jsme to zvládli hodně v pohodě, jediný protest od přítelkyně byl ten, že když jsme cestou zpátky po jižním Španělsku objížděli různé místa a najeli jsme třeba jen 200km/den, tak říkala že jsme najeli nějak málo, že by jsme měli příští den přidat

Jinak jako masochismus to nevidím, spočítám to
prvních 5,5 dne 3734km = 680 km na den. Pokud to je přesun a nic nenavštěvuješ, tak to beru že se to dá, už jsme měli i přesun přes 800km za den, kdy z toho byla asi ani ne 1/4 dálnice. Taky se musí vzít v úvahu na čem se jede, Deauvillka je prostě mladší bráška od GoldWinga, takové malé křeslo

Za další 3 dny ve Faru asi 300km na výlet a popojíždění na pláž a do obchodů a poslední den odpoledne asi 300km přesun blíže k přístavu (Algeciras).

Během hlavní části výletu jsme tedy ujeli 5318 km za 14 dní, takže průměr jen 380 km/den
A to je fakt pohodové číslo, o masochismu nemůže být řeč

Naposledy editováno 04.08.2011 17:01:25

4.8.2011 v 17:04 | Nahoru | #80

PLEČKA píše: Roman2bk> stručně jen některé body Ceuta,Fés,Erfoud(u pískoviště) Marakéš,Casablanka,Tanger.

Jak jste se vraceli kolem pobřeží, tak dálnice nebo silnice? Nechtěli jste poodjet zpátky do vnitrozemí a jet přes hory? Jinak jestli už někdo z vás dal fotky na web, nebo dá, tak mi pošli prosím odkaz. Díval jsem se už na vaší stránku a vidím že tam ještě nejsou

Jo a jeli jste v motorkářských hadrech nebo ne?
Jedli jste místní jídlo a nebo jen to ze supermarketů?

Naposledy editováno 04.08.2011 17:05:18

4.8.2011 v 17:09 | Nahoru | #81

Bubrak ZX10R píše: Jo staci. No mozna ten antipich chce cpat do vyfouklejsi gumy? Ja to neznam a asi koukam ani nepotrebuju. Knoty si mel svoje tak to jo, ja myslel ze ne a proto sem psal ze sou levnejsi. Je jasny, ze obcas clovek neco necha udelat nekoho jinyho za prachy, kdyz se mu to zrovna vyplati (treba je unavenej, nechce se zamazat) a navic mel i kompresor predpokladam. To za tech 50,-Kc je OK.

Hlavním důvodem najít pneuservis bylo to, že jsem neměl pumpu a taky žádné zkušenosti s těmi knoty, ani jsme to nikdy neviděl. Dnes bych si už možná troufnul. Zamazaný jsem byl dost, od té pěny a než jsme jeli, tak jsem si to musel umýt, do rukavic bych si takové pracky nedal (jinak vodu jsme vozili soubou pořád, vlastně 3 druhy, pití, pak pitnou balenou vodu a pak nabranou vodu na mytí)
Ta cena byla příjemná proto, že každý jiný si tam (v turisticky profláklých městech) za cokoliv jiného říkal vyšší cenu, tento člověk nám pomohl nejvíc, navíc pracoval rukama a řekl si nejnižší cenu.

4.8.2011 v 17:18 | Nahoru | #82

yeuop píše: super!!
beru te jako clena do prestizniho klubu "socka style travelling"

Ahoj! a já myslel, že už v tom klubu dávno jsem! potom co jsem v září 2008 dal to TR, tam přes UA a zpátky přes Balkánské země, 14 dní za asi 13,5 tis. a nebo pak Nordkapp za 15,8 a i další výlety mě vyšly levně, 10dní v Alpách s přítelkyní myslím za méně než 4 tis. Nebo to bylo na vstup do klubu málo?

A jo, někde ten ideální kompromis bude, úspora rychlost vs. spotřeba. Beru to tak, že 110-120 by motorka měla minimálně jet (plně nabalené, ve dvou, v protivětru a celý den), tedy pokud člověk není student a nemá přes léto 3 měsíce času...
No máš o čem přemýšlet.... třeba na TA650 by to mohl být přestup v pohodě, co se týče terénu. A nebo na DL650, to prý dokáže jet i za 3,5 do stovky, takže by jsi vlastně ještě více ušetřil

Naposledy editováno 04.08.2011 17:23:16

4.8.2011 v 17:42 | Nahoru | #83

Roman2bk píše: ahoj, tady mám fotku co jsem tam nasadil, prostě jsem přijel do servisu a vzal zase ty nejlevnější co tam měli, dělám to tak pokaždé, protože jsem si nikdy nějakých rozdílu v gumách nevšiml, při tom mém stylu ježdění to je asi úplně jedno co tam mám (možná se pletu, nebo možná časem změním názor, tak zatím to tak každých 20 tisíc km dělám)

No to mě podrž! D208 jsou staré sportovní gumy(dávaly se v r. 2001 v prvovýrobě na FZS600) a odešly mi zadní 4tis,přední 7tis. Conti-force mi vydržely na zadním kole asi 7tisíc a protože jsme kvůli nim sebou sekli v Rakousku, tak bych si na motorku takový šmejd nikdy nedal. Nevalíš nám tu náhodou šrouby do hlavy,že ne...? Kdybych tě neznal....

Naposledy editováno 04.08.2011 17:46:17

4.8.2011 v 17:59 | Nahoru | #84
Roman2bk> Ač jsme nechtěli kousek dálnice tam muselo z důvodu stíhání nakonec být u pobřeží směrem Tanger. Zatím nevím o nikom kdo by fotky někde vystavoval. Na stránkách budou později až se ode všech udělá nějaký výběr. Jeli jsme tak jak jsi nás viděl ve Faru. Dávali jsme místní tažíny na sto způsobu . V supermarketu jsme byli až v Tangeru jinak né.

4.8.2011 v 19:57 | Nahoru | #85

titus píše: Romane gratuluji , aspoň vidíš co vydrží stará komunistická vlaječka

ahoj, díky za ni! a říkal jsem si, že je stejná jako tenkrát ty v oknech

4.8.2011 v 20:17 | Nahoru | #86

refi píše: romane, jak už tu někdo psal, ty jsi fakt nezmar a tvoje přítelkyně si také zaslouží obdiv! . důvilce cestování vyloženě chybělo, proto si to užívala a nedělala problémy, ale věřím, že jsi nic nenechal náhodě. je dobré číst, že poměry na hranici v ceutě se zlepšily, nás kdysi málem tento přechod odradil od vstupu do maroka - několik hodin v noci ignorace a čekání na úplatek.
s návštěvou mediny ve fesu jste udělali moc dobře, je to návrat zpět o několik století a pokud jste viděli i barvírny kůže .... nezabloudili jste tam? my museli rezignovat a nechat se vést klučinou - průvodcem
za tolik dní musí být neuvěřitelné množství zážitků a příběhů ze setkání s lidmi v různých zemích, těším se na počtení i fotky. takhle má vypadat dovolená, urvat pár týdnů a přenést se do jiného světa

ahoj Refi, vidíš co jsi způsobila, až do Maroka jsme se vydali
No tentokrát jsem pár věci náhodě nechal, ani jsem do poslední chvíle moc nevěřil že mi ty 3 týdny dají a tak jsem nevěděl, jestli plánovat Řecko nebo Pyreneje....
o barvírně jsme slyšeli, ale stačilo nám už to co jsme viděli a jak jsme si prošli po uličkách a v jednom obchodě vedle mešity a té historické univerzity jak jsme se dostali snad přes 3-4 patra na střechu toho obchodu. Nás se "ujal" taky jeden průvodce, ale to ti povykládám na přímo (a ostatním to napíšu až do cestopisu)
mám asi 1800 fotek a nevím kolik minut videa, to jsem ještě ani neviděl, nestíhám
a jo jo, takto má vypadat správná dovolená

4.8.2011 v 20:20 | Nahoru | #87

bandita1 píše: Jo jo,prostě Roman a Romana jsou stoprocentní držáci v cestování na motorce! Je to mazec všechno toto nějak naplánovat a hlavně to uskutečnit. Jo a prdelka mě bolí za ně,tolik hodin odsezených v kuse na motce..... prostě 1000000000000000 bodů a hotovo !!!

ahoj Bandiťáku! s tím plánováním to zas takový mazec nebyl, jen jsem si do mapy poznačil pár míst, co jsem viděl v jiných cestopisech (třeba v tom od Valáška, ten tam toho měl hodně) a pak ještě tu cestu zdarma a to bylo vše.
A třeba to kam člověk dojede se plánovat nemusí, to se mi právě líbí ta neskutečná svoboda, že kde jsme to chtěli zapíchnout, tak jsme to prostě zapíchli, pojedli, postavili stan, vykoupali se (pokud tam byla voda) a přespali.
A zadek fakt nebolel, to by jsme mohli jet další týden, nebo další týdny dál a dál

4.8.2011 v 20:24 | Nahoru | #88

kolb.y píše: Seš opravdovej dobrodruh klobou dolů .. někdy s Tebou musím vyrazit to musí být zážitky jak sviň!

to mi napsalo už tolik lidí.... že kdybych měl s každým jet, tak nevím kolik let by mi to zabralo ne vážně, mám své kamarády a rád jedu na strídačku s nimi a se svou přítelkyni, nebo i dohromady jedeme s polovičkami a pak je také při delších cestách lepší menší počet motorek, méně to zdržuje a skoro každý má nějaké to své oblíbené tempo (počet zastávek přes den). Jinak menší tip: největší dobrodružství je když člověk vyrazí sám

4.8.2011 v 20:29 | Nahoru | #89
Roman2bk>

4.8.2011 v 20:42 | Nahoru | #90

Lála píše: Koukám, že jsi vyfotil i můj růčník na pláži ve Faru (ten zepředu u helem) ), jinak moc pěkné fotky a povídání, taky jsme byli pak v Maroku (trajekt Tarifa - Tanger), obdivuji Vaší spotřebu, mě 21 vyšlo na cca 50.000,- Kč a to nepočítám nákupy a přípravy před jízdou a odešlou převodovku cestou zpět v Německu), tomu se říká hospodaření

Tak to je náhoda neseděli jste tam u toho schodiště? Dva z vás slaměné klouboky?