Téma: Spaní na divoko
20.7.2011 v 13:02
Ahoj. Prolezl jsem už celý net, ale nikde jsem nenašel odpověď na jednu otázku:
Chceme jet přes Chorvatsko a Plitvická jezera dále na jih (Bosna, Černá hora atd). Chceme většinou spát někde na divoko a jde mi o Chorvatsko:
Že je to tam zakázaný - ok s tím se smířím. Nechce se mi platit 800,- za to, že se vyspím v kempu a ráno pomažu dál. Jde mi ale o to, že tam prý platí přihlašovací povinnost a doklad o jejím zaplacení by mohl být požadován při výjezdu ze země...a to už by mohl být problém. Máte s tím někdo zkušenost a co byste doporučovali? Díky moc za odpovědi

20.7.2011 v 13:08 | Nahoru | #1
Sry, s tímhle Ti nepomůžu, bo nevím.

Ale na to "Spaní na divoko" mi pošli recept.

20.7.2011 v 13:13 | Nahoru | #2

b0b4n píše: Sry, s tímhle Ti nepomůžu, bo nevím.

Ale na to "Spaní na divoko" mi pošli recept.

No mám to promyšlený tak, že navečer zahnu na nějakou lesní/polní cestu a až najdu nějaký dobře schovaný místo, natáhnu platu z motorky k zemi, rozbalím pod ní spacáky a usnu

2 reakcí na tento příspěvek Spaní na divoko

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2011 v 13:20 | Nahoru | #3
Prijde mi to jak nesmysl:

Pobytova taxa je všude, nebo minimálně ve většině zemí a tedy nejen v chorvatsku - kasiruje tě ten co poskytl ubytko. Takže chorvatsko není nějaká vyjímka.

Pominu-li fakt, že to nikdo, nikdy a nikde po mně nechtěl (myšleno předložit potvrzení), tak vzhledem k dnešnímu stavu věcí, kdy ti mnohdy na hranicích ani nedají štempl při vstupu do země, nemá nikdo šanci ověřit natož dokázat, zda jsi v zemi byl den, hodinu či měsíc. Nikdo ti nemůže dokázat že jsi někde "nocoval" "pobýval" či cokoli o co se snaží ta definice, to by jsi pak měl taxu nikoli ubytovací ale za vstup do země....takže na to zapomeň.

Spíš bych pořešil aby tě někde nečapli policajti, ale podle mne pokud nebudeš někde stanovat 3 dny, nebo nepolezeš někomu na zahradu, tak se na tebe každej vybodne - jelikož tě neuvidí...

Na pláži bych nespal... tedy na ofiko pláži. :)

..jo a policajtei mne čapli jen jednou ve francii, vyhodil mne že se nesmí nocovat na pláži - zbalil jsem spacák, odložil si pár svršků, karimatku popotáhl blíž k vodě a s pokojeně usnul - tentokrát nikoli při zakázaném kempování, ale jako "koupající se" turista

Naposledy editováno 20.07.2011 13:25:19

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2011 v 13:20 | Nahoru | #4
Krouža> Ty přihlašovací poplatky jsou i u nás, ale jak Ti kdo dokáže že jsi tam někde nocoval, na hranicích prostě řekneš žes přes Chorvatsko jen projížděl a nikde nespal.
Myslím si ovšem, že to po Tobě nikdo chtít nebude, po mě to nikdy nikdo nechtěl.

20.7.2011 v 13:21 | Nahoru | #5
FishX3> Byls rychlejší.

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2011 v 14:09 | Nahoru | #6

20.7.2011 v 14:14 | Nahoru | #7

Ados6 píše: Normálně sjedeš z cesty a postavíš stan.Nehroť to.V červnu jsem takhle projel černou horu,chorvatsko i Bosnu.Před Plitvicema se dá krásně spát kdekoliv.My jsme sjeli ze silnice a všude je spousty nedostavěných prázdných domů.Postavili jsme stan u domu,aby byl hezky v závětří a bylo to....Pokud někdo půjde okolo,tak se prostě zeptej,zda to nevadí..

souhlas

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2011 v 14:20 | Nahoru | #8
Podobná "přihlašovací povinnost" je tuším v Makedonii a v Srbsku. (V Makedonii existuje přihlašovací povinnost - jste-li ubytováni v hotelu, přihlášení zařídí hotel, jste-li ubytováni v soukromí, měli byste se do 24 hodin přihlásit na policii.)

Byl jsem na kole v obou zemích, v Makedonii 2x. Celkem jsem tam pobyl asi 15 dnů. Spal jsem vždy na polích a po lesích a nikdy po mě nikdo nic takového nechtěl - ani na hranicích při výstupu ze země.

Takže to vůbec neřeš.

20.7.2011 v 14:55 | Nahoru | #9
Mirrek> Při cestě vnitrozemím Tě nechají přespat na zahradě zadara a ještě většinou ráno fásneš super snídani.

Naposledy editováno 20.07.2011 14:55:35

20.7.2011 v 15:33 | Nahoru | #10

FishX3 píše: Prijde mi to jak nesmysl:

Na pláži bych nespal... tedy na ofiko pláži. :)

20.7.2011 v 17:47 | Nahoru | #11

edit: mimochodem taky tam jedu (v srpnu) ale frcime na Hvar a chcem to dat na jeden zatah, takze spani nadivoko nekde napul cesty neplanujem. Ale premejslime ze se stavime na Plitvicich na jeden den a nekde prespime, ale este nevime...

Naposledy editováno 20.07.2011 17:49:50

Spaní na divoko

20.7.2011 v 18:39 | Nahoru | #12
V Černé Hoře nám jakýsi dokument dali (tři noci), ale nikdo ho nechtěl vidět.
A rozestavěným domečkům bych se vyhnul, občas jsou prý zaminovaný.

Naposledy editováno 20.07.2011 18:40:23

20.7.2011 v 19:45 | Nahoru | #13

dejf. píše: ...kazdopadne si dej bacha na to "sjedu mimo cestu a postavim stan" - pac je tam vsude este spousta nevybuchlejch min z valky. Casto tam sou i cedule s upozornenim jak daleko od silnice muzes jit a pak uz na svoje vlastni nebezpeci. Nicmene neska to s tema minama uz neni takovy terno jako to bejvalo, ale i tak si dej majzla a ber to v potaz

Co se týče Plitvic....dá se tam přespat kdekoliv před nimi na louce....nemusíš mít strach,že by tě někdo vyhodil,nebo by ti něco bouchlo pod prdelí..

Spaní na divoko

20.7.2011 v 20:31 | Nahoru | #14
my jsme s kamosem cestou do cerne hory normalne prespali na plazi v chorvatsku. vecer sedeli v bistru u pivka na plazi a po zaviracce hodili na zem spacaky a usnuli, vzbudili nas rano uklizeci jak cistili plaz a odvazeli popelnice. motorky jsme meli odstavene u plaze na silnici

20.7.2011 v 20:43 | Nahoru | #15

2 reakcí na tento příspěvek Spaní na divoko

20.7.2011 v 21:00 | Nahoru | #16
na kolik dní to plánuješ?

20.7.2011 v 21:06 | Nahoru | #17

FishX3 píše: na kolik dní to plánuješ?

15 dní...5 dní tam, pár u moře a zpátky

20.7.2011 v 21:09 | Nahoru | #18
spal sem jednou v chorvatsku jak ty rikas na divoko primo u moře. bylo to teda u auta a v noci nas vychytali pecky vzali nam pasy a chteli 1000 kun po kazdým a okamzitej export ze zeme ze jsme se nikde neprihlasili a kdesi cosi. meli jsme stesti kamoska umela chorvatsky a má na hrudniku dobry vybavení ale jinak nevim jak by jsme dopadli. pokutu nam odpustili a pasy vratili s tim ze se jim zitra mame hlasit kde jsme se ubytovali.

20.7.2011 v 21:21 | Nahoru | #19

Krouža píše: Díky moc všem za reakce - docela mne uklidnily. Občas dáme pension kvůli sprchám a pod. ale většinou bych právě chtěl spát někde venku. V sobotu vyrážíme - koho to zajímá, tak tady je zhruba trasa . Ve dvou na šestkový Bandasce to bude asi dobrodrůžo Dám sem pak cestopis

20.7.2011 v 21:26 | Nahoru | #20

Ados6 píše: Trasu nemáš špatnou,ale osobně bych to stříhnul přes Bosnu.Tamní asfalt v horách je dokonalej a ta příroda je kouzelná.Když pojedeš Chorvatsko takhle od shora,tak tě za chvíli omrzí.Protože je to pořád stejné.žádná změna..Po pravé straně moře,po levé trocha bílých kopců)))

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2011 v 21:30 | Nahoru | #21

Krouža píše: Ano, Bosna je v plánu, ale mě, z neznámýho důvodu, to google nechce přes ní naplánovat. Do Durmitoru chci právě přijet ze shora z Bosny

Bohužel google to neumí.Stejně jako Srbsko a Kosovo...Bosnu schvaluju,Je tam krásně,Trasa z Banja Luky směrem na Jajce a na Jablanicu je krásná.Hodně zatáček,fajn asfalt,hory....

21.7.2011 v 09:48 | Nahoru | #22

Ados6 píše: Projel jsem v červnu Bosnu od Banja Luky,Mostar a Trebinje a nikde jsem u cesty ceduli :Pozor miny ,neviděl...Jsou tam sice rozstřílené domy,ale miny jsou až v horách.Daleko od cest....Takže když postaví stan 20 metrů od silnice,nic se nestane.Nené to taková divočina,jak si to představujete.Jezdím tam celkem často a jsou tam fajn lidi a příroda.A o minu jsem tam ještě nezavadil...

to je jasný že jsi na minu nenarazil,,..to narazíš jen jednou taky jezdíme..a cedule tam jsou,jde o to kde se pohybuješ...ale fakt to není tak divoký...dá se to v klidu..