globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 11:43 | Nahoru | #1
Trochu mě zaráží, že každej radí něco jinýho... Mám na mysli video co sem vložil Matricx. Viděl sem to už dřív, ale až teď mě došlo, že v twist of the wrist se říkalo něco jako: když sem dlouhej do zatáčky, ubrat plyn, koukat do výjezdu, pokládat to víc, nemačkat spojku-to mě přijde logický... a teď se znova podívám na tu motoškolu, a pokud sem slyšel dobře, tak Pepa radí vymáčknout spojku.
Může mě to někdo nechápajícímu mrdalovi vysvětlit?

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 13:11 | Nahoru | #2
7uk3> To s tou spojkou sem tady popisoval tuším na první nebo druhé stránce. Jde o to že když cítím že se do zatáčky nevejdu tak nebrzdím ale vymáčknu spojku a mašina tím "jakoby" ztratí čtvrtinu ze svý váhy (je to daný tím že když ubereš plyn tak s tebou mává decelerace a když brzdíš předkem motka se rovná a když zadkem hrozí podklouznutí) a je líp ovladatelná a líp se do tý zatáčky nacpe.

Edit: samozřejmě je lepší jezdit tak abych se do zatáček vešel a to není problém.

Naposledy editováno 06.07.2011 13:12:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist