globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:35 | Nahoru | #1

Kubát píše: NickCarter> ono se to opravdu těžko popisuje, chce to zažít...


No chápu no, já to ale založil právě proto, abych to nezažil...

Chce to nějakýho motorkářskýho Jiráska co to umí popsat :)

Naposledy editováno 04.07.2011 22:35:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:42 | Nahoru | #2

NickCarter píše:
Chce to nějakýho motorkářskýho Jiráska co to umí popsat :)



kuwa, já už sem wod Karla pochytil, že i na sebesložitější otázku se dá odpovědět jednoduše a krátce

Takže - na co si dát pozor?

DEJ SI POZOR, ABY SES NEZABIL

A už to víš

Naposledy editováno 04.07.2011 22:42:45

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:42 | Nahoru | #3
NickCarter> celkově asi bude problém s ovládáním. na slabší lehčí motorce se to prostě líp zažívá. možná by nebylo od věci na pár měsíců udělat zarážku plynu, tak na 1/4-1/3, aby ses naučil vklidu veškeré manévry a ovládání.

když bych to vztáhl k sobě: mám rád zrychlení, prostě když tě to tlačí dozadu a ty se snažíš na tom udržet. a někdy prostě při tom zrychlení celý v euforii začnu třeba o vteřinu pozděc brzdit a krizovka je na světě... no spíš to bývalo dřív. teď už prostě vím, co si můžu dovolit a co ne. oprvdu se to strašně špatně popisuje. hlavně opatrně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist