globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:01 | Nahoru | #1
to se těžko popisuje, musíš si to zažít, a pokud si to budeš zažívat na litru, tak to budeš mít holt o dost složitější než na slabší moto. Neexistuje univerzální návod co dělat a co nedělat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:06 | Nahoru | #2

VlastíkPlamínek píše: to se těžko popisuje, musíš si to zažít, a pokud si to budeš zažívat na litru, tak to budeš mít holt o dost složitější než na slabší moto. Neexistuje univerzální návod co dělat a co nedělat.



Otázka nebyla ani tak co dělat když nastane půšvih, ale na co si dát pozor.
Těch věcí a zcela konkrétních je jistě dost.

Naposledy editováno 04.07.2011 22:09:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:13 | Nahoru | #3
ja osobne bych do litru nikdy do zacatku nesel, presedlal jsem z jawky 250 kyvacky na GS 500E, ano pro zkuseneho strelce je to slaby, ale me ztm vyhovuje, odpusti to dost chyb, maximalni rychlost a zrychleni to ma, a popravde receno, taky se na ni dost vyblbnu...( doufam, ze to nevypada jako reklama na SUZUKI :D ) taky jsem nedavno vybiral, dost lidi me ukecavalo na 600 ccm plus, ale nedal jsem si rict, vzal petku a jsu maximalne spokojenej a i tak z ni mam ohromnej respekt, zalezi jestli mas nejake zkusenosti s moto, na povaze atd, ja jsem vedel,ze kdybych vzal 600 plus SS tak bych zbytecne riskoval, asi bych se ovladnout nedokazal a stale bych pokousel co to dokaze dokud bych se nekde nevyrakvil :(, takze pro me na zacatek 500ccm, vic ne :) zdravi mas jen jedno na silnejsi mas jeste casu dost, muj sen bandit 1200 :D

Hlavne si stuj za svym a nenech se do niceho ukecat :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist