globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: (ne)dobijanie trochu zlozitejsie???
3.7.2011 v 12:45
Tak nazdarek vazený.
Zalozil som novu temu lebo po precitani tem "dobijanie" a podobne som sa skoro nic nedozvedel. Moj problem spociva v tom ze mam motor z jednofazovým altaskem to znamena dva zlte kable na výstupe klasika ducati. Mam novu baterku, mam dva regulatori napetia od ignitechu mam dva alternatori(statori). Na volnobech mi to dava zo zapnutými svetlami malo 12,08-12,20 ked drzim 3000ot/min tak sa zo zap svetlami dostanem na 13,17-13,26.Tak ze kvazi dobijam ale malo. Ako som spomenul v prvom rade som vymenil regler ved mam druhý nepouzivaný kupený do zasoby. A nic to iste. Dobre oddeklujem dam druhe vynutie (stator) ako som spomenul mam druhe nie nove ale z buracky ktora dobijala kým naburala. No a co?? Nic!!! Ked vynehame vsetky tie dlhosiahle debaty o merani tak ja by som nemusel merat nic. Ked skombinujem regler 1. s altaskem 2. a naopak musi nastat zmena. Nenastala. Tak som aj co to pomeral.Zabudol som ze sa výstupne kable meraju medzi sebou. A ma tam byt 20 az 80 voltov . Akých ???Tak to este len odmeram a dam vediet. Na margo "rady do zivota" malo kto povie ze(multimeter) treba prepnut na striedavý prud AC Ano to je fajn ale mi s klubu menej inteligentných mame na meraci niake ACV asi to by malo byt ono to AC? Ale odmeral som výstup z regleru to je cervený a ide do baterky a ODPOJIL som ho a nameral som 11,58 to je zle. Ze by boli obydva ignitech regleri na hovno ze zostarnu jak chleba za dva roky ich treba vyhodit ci sa pouzivaju alebo nie??Lebo ten druhý regler mam odlozený a nebol namontovaný. Moja posledna otazocka vsetko mam dvakrat jedine co som nemenil je rotor nieje doskrabaný ani inac poskodený moze byt unavený???? Ma 20rokov. Zda sa mi to nezmysel???Ale ??
Tak dik za rady tech. charakteru dufam ze budu k teme.

Naposledy editováno 03.07.2011 13:10:16

1 reakcí na tento příspěvek (ne)dobijanie trochu zlozitejsie???

3.7.2011 v 13:14 | Nahoru | #1
Přes 13 Voltů při 3 tisících mí příjde celkem už dost na to, aby to dobíjelo dostatečně... Na volnoběh se můžeš dostat i pod napětí baterie, ale záleží na tom, jako vysoko máš ten volnoběh... Samotnej generátor bez regulace dává opravdu nějakých 10 (na volnoběh) až 50+ Voltů, samozřejmě střídavých... Regulátor by se neměl za žádných okolností odpojovat od baterie, jinak se pravděpodobně zničí! Baterie slouží pevný zdroj, který drží napětí a chytá různé špičky... Rotor může mít už opravdu unavené magnety, ale moc bych tomu nevěřil... Na našich Nortonech se magnety unavily na takovou úroveň, že dobíjení na volnoběh tak tak stačilo na udržení zapalování a na světlo bylo potřeba alespoň 3 - 4 tisíce otáček... Ale to se jedná o výrobek starý přes 50 let a navíc v té době ta technika ještě nebyla tak daleko... Ono to mělo dávat už z výroby jenom nějakých 70 - 80w, takže si myslím, že u toho 300w generátoru co je v Monsteru to tím nejspíše nebude...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (ne)dobijanie trochu zlozitejsie???

3.7.2011 v 14:07 | Nahoru | #2
DMC.motobiker>
Dik za odpoved ale bol som vcera u kamosa a zhodou okolnosti tam mal 748cku starsiu tiez ma rovnaký alternator a mala uplne na kasu baterku a tak sme ju startli cez kable a z uplne zlou baterkou mala 13,35 na volnobeh. Ja by som sa na to mozno aj vysral ale ideme balkan cez hory az do albanie a tam pojdem 1dnotka 2jka na nizkych otacka dost casto a serie ma ze celý ten cas budem tahat baterku. No volnobeh mam okolo 1200-1300 kým je studensia tak 1000 1100 No a pri 3000 az 4500 to neviem dostat na pozadovaných 14,2 zo svetlom sa dostanem na 13.76 pri 4500.A ten regler ide aj po odpojeni aspon ked som ho znovu zapojil tak to stale dobijalo rovnako malo ani menej ani viac. Este raz dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (ne)dobijanie trochu zlozitejsie???

3.7.2011 v 15:19 | Nahoru | #3
mates750> A dobíjí ti to a nebo to nedobíjí? V čem je vůbec přesně problém? Jak často musíš při normálním ježdění nabíjet baterku? Abys náhodou nehledal závadu tam, kde žádná není... Těch 13.76 Voltů, to je podle mého ideální dobíjecí napětí! Ale mělo by to být už někde kolem 1500 až dvou tisíc otáček, resp. při těch otáčkách by tam mělo být už víc než je napětí na baterce při vypnutém motoru , pak je všechno v pořádku... Na každé motorce může být ale to napětí trochu jiné, přes 14 Voltů už to zase pomalu přebíjí si myslím... Nicméně jsem tak úplně nepochopil, kde přesně je problém, jestli ti to normálně dobíjí, tak to neřeš...

(reakce na) (ne)dobijanie trochu zlozitejsie???

5.7.2011 v 17:15 | Nahoru | #4
DMC.motobiker>
Problem je to ze nedobýjam dostatocne. Ked sa idem previest a idem po silnici mam stale medzi 3000 a 5000. To dobija nemusim davat baterku na nabijacku ale este som nebol na niakej dvojdnovke po lese a sotoline kde pojdem pod otacky ktore jazdim na ceste. Ak mi povies ze staci mat jednu tretinu jazdy okolo 12.45 a stihnem baterku udrzat v stave ze mi to rano nastartuje tak ta zatazujem asi zbitocne . Ja si to ale nemyslim. Este ta informujem o hodnotach prudu z altasku po premerani kablov medzi sebou sa objavila hodnota striedaveho prudu : volnobeh- 12.40 a stupalo to pri 4200ot na 40voltov.Neviem ci je schopný regler spravit z 12.45 striedaveho 13 jednosmerneho na baterke.
Ja si myslim ze na baterke by to malo mat nasledovne hodnoty . Volnobech aspon 12.70 lebo baterka nova ma 12.35 ked vypnem moto. A pri 1500 otackach by som rad mal aspon 13.20 ked bude pri 4000ot 13,80 to uz nevadi ze nieje 14.2 mne ide len o to aby to dobijalo ako trebars ta 748cka co som uz spomenul. Ked moze mat ona na volnobech stým istým altaskom cez 13 tak ja ked mam 12,04 a zapnem svetla a je tam 11.78. To asi nieje v poriadku. Co mam zvisit volnobech na 2800 nech som na 13 to je blbost. A este raz spomeniem ze ma caka sotolina lachký teren kde pojdem pol dna na 1800 - 2800 otacok a nebudem si moct nabit baterku niekde v prirode. Ale to asi nieje podstatne kadial pojdem. Len chcem mat v poriadku dobijanie a neriesit pocas kochania sa prirodnými sceneriami ze ci mam radsej vypnut svetla lebo idem na 2500ot mimo verejnej komunikacie a potom nezabudnut zapnut svetla lebo som vysiel na asfalt a rano picovat ze som na to vsetko zabudol a ze sme vcera isli po sotoline a nehal som svietit dialkove a rano nenastartujem......... Tak ze ked to zhrniem do uplne jednoduchej a jasne odpovede problem je ze chcem mat na volnobech aspon 12.80. Tod vse
Dakujem za trpezlivost a ochotu.

Naposledy editováno 05.07.2011 18:44:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Origo výfuky na Monster 600 Ducati Monster 600 TheMoses 3 30.5.2023 v 20:41 honzabiker
Synchronizace karburátorů Ducati Mo... Ducati Monster 600 Ducati88 1 12.3.2022 v 13:08 Ariete
Prosím o rady - koupě Ducati Monster [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600 blahi 55 14.8.2021 v 20:40 eMnatřetí
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Jakou značku baterie doporučíte [1, 2, 3, 4] Ducati Monster 600 chatra 102 28.7.2020 v 12:05 kratkej01


TOPlist