globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění-používání zadní vs přední
 
4.6.2011 v 20:20
Ahoj bikeři
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?

ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!

Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
Anketa: Používám:
obě současně
41%
263
zadní
2%
10
přední
56%
365
Nebrzdím-já jsem blesk!
1%
9

2 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední

6.6.2011 v 22:03 | Nahoru | #1
Doporučené rozložení brzdného účinku dle odborníků je na klasickém povrchu (silnice) 70% předek a 30% zadek.Jasně,že mokro,brzdění pokud je nutné v zatáčce je rozloženo na % jinak.
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.

(reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

6.6.2011 v 22:36 | Nahoru | #2

Pavlusha píše: Doporučené rozložení brzdného účinku dle odborníků je na klasickém povrchu (silnice) 70% předek a 30% zadek.Jasně,že mokro,brzdění pokud je nutné v zatáčce je rozloženo na % jinak.
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.



AMEN :)

(reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

7.6.2011 v 08:39 | Nahoru | #3

Pavlusha píše: Doporučené rozložení brzdného účinku dle odborníků je na klasickém povrchu (silnice) 70% předek a 30% zadek.Jasně,že mokro,brzdění pokud je nutné v zatáčce je rozloženo na % jinak.
Pokud jedu na Jawě s bubnama, tak brzdím víc zadní.



To s tim pomerem je, rekl bych, dost zavadejici.
Doporucene rozlozeni brzdneho ucinku bude zaviset predevsim na geometrickych a hmotnostnich pomerech dane motorky. Neni zadne universalni doporuceni. Jine to bude pro chopper, zcela jine pro supersport a samozrejme dalsich mnoho faktoru, ktere ovlivnuji brzdeni (jizda ve dvou, povrch atd.).
Jasne ze pro 'bezne' brzdeni se pouziva i zadni brzda, ale myslim ze rec se toci hlavne kolem sportovni jizdy a tam ten pomer 70/30 moc nesedi. Ono to totiz vychazi z kalkulace normalne sily (cili defakto pomer trakce a ne pomer brzdeni) pro supersport s dobre posazenym jezdcem pri zrychleni mensim nez -0.4g coz je pomerne velmi decentni brzdeni.
Pri razantnim brzdeni jde vyuzitelna trakce velmi rychle ve prospech predniho kola (je to defakto omezeno jen tlumenim komprese predni vidlice).
Ten zbytek trakce zadniho kola si bez problemu vycerpas brzdenim motorem pri podrazovani. Zadna trakce tedy pro zadni brzdu nezbyva i kdyz se snazis a drzis kolo na zemi...

Kdyz byli zminovani odbornici, dovolim si taky citovat nazor jednoho z nich.

Keith Code: píše: It is my recommendation that you master using only the front brake
except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts
the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority
of stability for the bike from the steering head back. In other words,
everything but the front-end is kept stable by the gyro force of the spinning
rear wheel.
The obvious mathematics of the situation are that the front wheel
can do 100 percent of the braking and the back at that point just locks up
no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick,
clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use
it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of
crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you.
While it is true for most riders that a motorcycle will come to a full stop
quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop
until you're done.



Naposledy editováno 07.06.2011 08:41:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist