potřebuji pár dalších názorů, zkušeností případně rad ohledně výběru přibližovadla.
Jasně, tohle je portál o mašichách, ale každý, nebo většina z Vás auto má, a určitě alespoň pár z vás řešilo stejný problém jako já teď.
Pokud tohle téma někoho bude obtěžovat,tak to nečtěte, případně pokud je to něco proti něčemu, ať to admini smažou...
K věci. Potřebuju vybrat diesla,kvůli spotřebě, pohodlnýho, co nejmíň náročnýho na opravy, se slušným zavazadelníkem.Aby to auto trochu vypadalo a nemusel sem se za něj stydět. Je to auto jak na dojíždění do rachoty, tak na dlouhé cesty.
Mám pár variant a chci vaše názory.
Škoda Octavia 1,9 tdi ( 66 nebo 81 kw, je mi to celkem jedno) 2001 a výš
VW Passat 1,9tdi 2000+
Renault Laguna 1,9 dci 2001+
Potom se nabízí ještě Alfa 156 a A4 , ale italku moc nechci, a A4 se mi vyloženě nelíbí.
Prosím Vás o rozumné rady a názory opravdu pouze k tématu, zbytek mažu.
...Miky...
E: zapoměl jsem na cenu.Měla by se vyšplhat max k 85 000.(bmw 320d je tímto mimo:)) Samozřejmě, rezerva tam ještě je...
Naposledy editováno 03.06.2011 10:57:27
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
PetrXX píše: Citroen C5 2.0 HDI
O citronu nechci any slyšet
Edit: nez jsem napsal to napsal tak si dodal ze mas naftu.. tak to potom jo
Naposledy editováno 02.06.2011 14:34:26
3 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
něco takovýho , ale s tim 81kW motorem, 66kW nebrat!!! (jezdil sem s obouma)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
sice to nema na zavodeni podvozek, tvrdy sedacky, moc to nebrzdi a malo mista (tzn dvoumistny auto) ale jinak spolehlivy, moc to nezere ... jako auto na praci asi idealni...
passat apod uz bude tezsi, skoro bych rek ze taky uz prevazne PD motory a vic veci odchazi a jsou drazsi (alu napravy treba)
ikdyz najizdet kupu km tak bych asi bral neco z vyssiho segmentu.. preci jen bruceni dieselu v oktavce v kombinaci s tvrdejma sedackama - dost to unavuje... to je tak na 150-200km denne max...
trochu bych popremejslel o nakym autu co je na velky dalky delany + silnej benzinak + plyn....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
lordmaso píše: Vůbec neřeš... Jedině Oktávku 81kW v kombiku. Bezporuchový a i když jě tam potřeba něco vyměnit tak to spraví každej nýmand na lontě a náhr. díly tě taky nezrujnujou. Stydět se za ni taky určitě nemusíš a tenhle motor jede hodně dobře a i když s tím budeš jezdit jak kretén tak se dostaneš sotva přes 6l/100km. I totální brzda plyn ve městě je tak za 8,5l/100km, což u jiných aut je tak za 15l. Bral bych ale rok 2004, prostě po faceliftu...
něco takovýho , ale s tim 81kW motorem, 66kW nebrat!!! (jezdil sem s obouma)
kdyz s tim jezdim jako kreten mam kolem 8l... a je to dost o hubu protoze ten podvozek moc nefunguje.. hlavne zadni naprava (dverma napred ve 100kmh+ je prdel jen v aute kde ten pretacivej smyk jde snadno kontrolovat) a taky to pri akcnejsi jizde moc nebrzdi.. na okresce dvakrat po sobe zabrzdis ostre ze 180ti a ses bez brzd no je asi fakt ze jezdit jako kreten si kazdej predstavuje jinak no:) kazdopadne jak pracant je to supr a spolehlivost taky ok, takze mam jen pripominku k tomu ze "jede".. proste kdo si to koupi s tim ze jezdi "svizne" tak si koupi spatne...
BTW ty motory 66kw a 81kw jsou skoro totozny, hlavni rozdil je v turbu s nastavitelnou geometrii lopatek u 81kw..coz se umi i dost srat.. takze 66kw s chipem na 81kw je da se rict stejne fungujici, jednodussi reseni.... a jelikoz je to temer stejnej motor tak ani tech par kw navic se na nem nejak extra nepodepise...
jinak nejede ani jedno samo, to jak ten motor na 3500ot umre, to dokaze cloveka co na to neni zvyklej celkem prekvapit, predjizdel sem twingo za prejezdem, pani si me nevsimla a asi stala na podlaze.. ja vyrazil na trojku.. auto vystrelilo a byl sem vedle ni.. ale pak to umrelo, proti auto a clovek nevi jestli tocit tu trojku ktera je na 3500ot a uz skoro netahne, nebo ztratit cas razenim.... jako tohle me u toho motoru fakt stvalo a najezdil sem s tim kolem 100tis a nezvykl si na to... proste zataha slusne kolem 2tis a okolo mrtvola....
Naposledy editováno 02.06.2011 15:04:44
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
jk.rx píše: Mno nechce se mi to číst ale asi nikdy nepochopim jak někdo může napsat že diesel se vyplatí až když najezdíš 40000 km???? to je přece blbost. Spotřeba je prakticky vždy o 2 litry menší a nafta za poslední pár let byla z pravidla levnější než benzín. Nevýhodou je že většina dieselů má turbo což může čas chtít vyměnit ale jinak . . . . já bych šel do Octávky 81 kw
no servis celkove je drazsi.. oproti benzinaku treba rozvody jsou choulostivejsi (zenou i cerpadlo) semtam odejde cerpadlo, semtam nakej vstrik ... zrovna tohle stary TDI na tom neni spatne, ale obecne je servis diesela nakladnejsi + navic bejva rozdil v porizovaci cene.. pokud je to auto proti srovnatelnymu benzinu treba o 30tis drazsi ta to chvili trva nez tech 30tis projezdis v rozdilu spotreby ....
oktavka a skodovky obecne maj zasadni nevyhodu ze se dost kradou..
Naposledy editováno 02.06.2011 15:19:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
assassin píše: kdyz s tim jezdim jako kreten mam kolem 8l... a je to dost o hubu protoze ten podvozek moc nefunguje.. hlavne zadni naprava (dverma napred ve 100kmh+ je prdel jen v aute kde ten pretacivej smyk jde snadno kontrolovat) a taky to pri akcnejsi jizde moc nebrzdi.. na okresce dvakrat po sobe zabrzdis ostre ze 180ti a ses bez brzd no je asi fakt ze jezdit jako kreten si kazdej predstavuje jinak no:) kazdopadne jak pracant je to supr a spolehlivost taky ok, takze mam jen pripominku k tomu ze "jede".. proste kdo si to koupi s tim ze jezdi "svizne" tak si koupi spatne...
BTW ty motory 66kw a 81kw jsou skoro totozny, hlavni rozdil je v turbu s nastavitelnou geometrii lopatek u 81kw..coz se umi i dost srat.. takze 66kw s chipem na 81kw je da se rict stejne fungujici, jednodussi reseni.... a jelikoz je to temer stejnej motor tak ani tech par kw navic se na nem nejak extra nepodepise...
jinak nejede ani jedno samo, to jak ten motor na 3500ot umre, to dokaze cloveka co na to neni zvyklej celkem prekvapit, predjizdel sem twingo za prejezdem, pani si me nevsimla a asi stala na podlaze.. ja vyrazil na trojku.. auto vystrelilo a byl sem vedle ni.. ale pak to umrelo, proti auto a clovek nevi jestli tocit tu trojku ktera je na 3500ot a uz skoro netahne, nebo ztratit cas razenim.... jako tohle me u toho motoru fakt stvalo a najezdil sem s tim kolem 100tis a nezvykl si na to... proste zataha slusne kolem 2tis a okolo mrtvola....
Asi mas pravdu, ale muj dost velkej pocitovej rozdíl ve výkonu mezi 66 a 81 kw, může být ovlivněnej že 66kW sem měl rok 1999 a 81kW 2004, tak mohla být ta starší třeba chcíplá, ale pro mě je tam rozdíl v dynamice značnej, ve spotřebě žádnej . A to předjíždění aut je jasný... na trojku to v 70tce tahne jak kůň ale u 110 tam musíš tu čtverku prostě vrazit a to hodně rychle, jinak u 120 je omezovač a tradá do protijedoucího auta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
Stev píše: assassin> další věc je že když se kupuje oktávka diesel se 150 a benzín se 150 tak diesel bude mít natočeno tak 300-400, benzín 200-250 odhadem. To se taky na servisu projeví
no a zase benzin v oktavce stoji za to jen 1,8t kterej je taky dost drahej a s tou udrzbou uz te taky muzou potkat drahy prekvapka:) no dobre s tou silnejsi 1,6 se asi taky da jezdit
na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
assassin píše: no a zase benzin v oktavce stoji za to jen 1,8t kterej je taky dost drahej a s tou udrzbou uz te taky muzou potkat drahy prekvapka:) no dobre s tou silnejsi 1,6 se asi taky da jezdit
na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)
trasu (kus dalnice, kus okrska) co jedu s 1.9TDI (červenýíčkowoe ) za cca těch 6 litrů na sto tak s oktavkou 1,8T jedu za 11l/100km a to se krotím! Nebrat!!!!!!!
lordmaso píše: Asi mas pravdu, ale muj dost velkej pocitovej rozdíl ve výkonu mezi 66 a 81 kw, může být ovlivněnej že 66kW sem měl rok 1999 a 81kW 2004, tak mohla být ta starší třeba chcíplá, ale pro mě je tam rozdíl v dynamice značnej, ve spotřebě žádnej . A to předjíždění aut je jasný... na trojku to v 70tce tahne jak kůň ale u 110 tam musíš tu čtverku prostě vrazit a to hodně rychle, jinak u 120 je omezovač a tradá do protijedoucího auta
jj vzdycky nasadit na predjizdeni radeji s vyssim kvaltem s tim ze tam jeste nemas ten max kroutak... ale to se obcas nepodari.. v benzinaku kdyz je nejhur tak to podrzis jeste par tisic a ono to jeste jede:) ale je fakt ze jako auto na praci je to auto supr, levny na provoz...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
assassin píše: na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)
právě o ty tlumiče, kotouče atd. mi šlo, já to teda moc nepoznám, ono to odchází spíš skokově
lordmaso píše: trasu (kus dalnice, kus okrska) co jedu s 1.9TDI (červenýíčkowoe ) za cca těch 6 litrů na sto tak s oktavkou 1,8T jedu za 11l/100km a to se krotím! Nebrat!!!!!!!
jakoze se stejnou rychlosti / dynamikou je tam takovej rozdil ve spotrebe? 6litru na sto je u ty nasi 81kw tdi kdyz se snazis drzet rychlost kolem tech 160ti... to mi i stary trilitrovy bawo v tomhle rezimu jede kolem 9ti....
no jako ja mam doma k dispozici tu 81kw tdi a starej benzinovej trilitr a jedu radsi tim i za cenu tech 3litru na 100 navic... a kdybych nutne potreboval usetrit tak tam soupnu LPG a budu jezdit za 10lpg.... coz je zas o trosku jinde nez za 6 v nafte...
edit: aha.. takze za 6 s tdi si se spis setril, za 11 s 1,8t si jel co to jelo:)
ja kdyz stojim u te tdi na podlaze coz je trvale tech 180-200 na budiku tak uz je tam spotreba pres 8 a to jeste ten palubak keca, natankuju po 100km vic nez tech deklarovanych 8......
tech 11 s 1,8t taky spis odpovida te jizde v rychlostech okolo 200.... tzn opet cca 2-3litry rozdilu.. to je takova bezna klasika, to bude vzdycky zrat ten diesel o zhruba tolik min.. to uz vyplyva z rozdilu ucinnosti tech motoru..... kazdopadne je ale svezeni s 1,8t jinde...
jinak vozil sem se i v 1,8t v leonu a to jelo praha-brno s prumernou asi 27/100 .... (leon cupra R @270PS)
Naposledy editováno 02.06.2011 16:15:41