globalmoto_duben_nolan





Téma: Výběr auta (dieselu)
 
2.6.2011 v 14:17
Zdravím všechny příznivce jedné stopy
potřebuji pár dalších názorů, zkušeností případně rad ohledně výběru přibližovadla.
Jasně, tohle je portál o mašichách, ale každý, nebo většina z Vás auto má, a určitě alespoň pár z vás řešilo stejný problém jako já teď.
Pokud tohle téma někoho bude obtěžovat,tak to nečtěte, případně pokud je to něco proti něčemu, ať to admini smažou...
K věci. Potřebuju vybrat diesla,kvůli spotřebě, pohodlnýho, co nejmíň náročnýho na opravy, se slušným zavazadelníkem.Aby to auto trochu vypadalo a nemusel sem se za něj stydět. Je to auto jak na dojíždění do rachoty, tak na dlouhé cesty.
Mám pár variant a chci vaše názory.

Škoda Octavia 1,9 tdi ( 66 nebo 81 kw, je mi to celkem jedno) 2001 a výš
VW Passat 1,9tdi 2000+
Renault Laguna 1,9 dci 2001+

Potom se nabízí ještě Alfa 156 a A4 , ale italku moc nechci, a A4 se mi vyloženě nelíbí.

Prosím Vás o rozumné rady a názory opravdu pouze k tématu, zbytek mažu.

...Miky...

E: zapoměl jsem na cenu.Měla by se vyšplhat max k 85 000.(bmw 320d je tímto mimo:)) Samozřejmě, rezerva tam ještě je...

Naposledy editováno 03.06.2011 10:57:27
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:25 | Nahoru | #1
Myslím si,že pokud nemáš přístup k naftě tak při dnešních cenách u čerpaček je výhodnější benzín. Pokud najezdíš alespoň 40000 km. ročně tak už se o naftě nechá uvažovat.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:28 | Nahoru | #2
Citroen C5 2.0 HDI

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:28 | Nahoru | #3
PEPAFJR> tohle už mám vyřešený, přístup k naftě je.Jde mi o moor 1,9 tdi skrz malou spotřebu, benzín si vezme víc. Jasný, zase náklady když se vysere turbo a podobně... ale to sou plusy a mínusy o kterejch se dá dohadovat donekonečna. Takže proto tohle téma. Najedu za rok hodně,proto nafta

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:30 | Nahoru | #4

PetrXX píše: Citroen C5 2.0 HDI



O citronu nechci any slyšet

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:32 | Nahoru | #5
Miky1300> V tom případě je to jasný. Já osobně bych raději šel do Škodovky, Renaulta jsem měl asi čtyřikrát a vždy nespokojenost

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:33 | Nahoru | #6
Fakt dizla? Octy (ale i pasaty) co budes shanet budou 3x pretocene a pokud budou nestocene tak se ti nebude libit cena. Navic dizly okolo roku 2000 budou mit vsecky "traktorovy" projev. Na usporu bych spis sel cestou LPG. Jinak nepises jestli chces kombi/liftback/sedan. Do vyberu bych jeste pridal Mondeo, C5,a pak japonce(Toyota Avensis,Honda Accord, atd) ale ty dost lidi nechce kvuli vzhledu.

Edit: nez jsem napsal to napsal tak si dodal ze mas naftu.. tak to potom jo

Naposledy editováno 02.06.2011 14:34:26

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:36 | Nahoru | #7
Z tve volby Passat. Oktavka je strasnej kostitras a v Renaultu je malo mista.

3 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #8
Vůbec neřeš... Jedině Oktávku 81kW v kombiku. Bezporuchový a i když jě tam potřeba něco vyměnit tak to spraví každej nýmand na lontě a náhr. díly tě taky nezrujnujou. Stydět se za ni taky určitě nemusíš a tenhle motor jede hodně dobře a i když s tím budeš jezdit jak kretén tak se dostaneš sotva přes 6l/100km. I totální brzda plyn ve městě je tak za 8,5l/100km, což u jiných aut je tak za 15l. Bral bych ale rok 2004, prostě po faceliftu...
něco takovýho , ale s tim 81kW motorem, 66kW nebrat!!! (jezdil sem s obouma)

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:49 | Nahoru | #9
Avensis T25 2.0 D4D 93kW

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:50 | Nahoru | #10

lordmaso píše: Vůbec neřeš... Jedině Oktávku 81kW v kombiku...........tenhle motor jede hodně dobře.....



nejede

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:56 | Nahoru | #11
jako pracanta oktavku, jen 2001+ si nejsem jistej jestli se jeste delali naky ty 66/81kw... mozna jako tour? nevim, ale skoro bych rek ze ty novejsi uz jsou PD...

sice to nema na zavodeni podvozek, tvrdy sedacky, moc to nebrzdi a malo mista (tzn dvoumistny auto) ale jinak spolehlivy, moc to nezere ... jako auto na praci asi idealni...

passat apod uz bude tezsi, skoro bych rek ze taky uz prevazne PD motory a vic veci odchazi a jsou drazsi (alu napravy treba)

ikdyz najizdet kupu km tak bych asi bral neco z vyssiho segmentu.. preci jen bruceni dieselu v oktavce v kombinaci s tvrdejma sedackama - dost to unavuje... to je tak na 150-200km denne max...

trochu bych popremejslel o nakym autu co je na velky dalky delany + silnej benzinak + plyn....

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 14:59 | Nahoru | #12
Mám fiat marea 1,9jtd.. je to v podstatě ten stejnej motor jako v tý alfě.. já si na něj nemůžu stěžovat.. 5l na sto.. s čipem se dá jezdit i za 4-4,5l. a ochcávku strčíš do kapsy.. Jinak nevim, ale laguna? to chceš jezdit nebo stát? za mě asi alfa, ale je to spíš srdcovka.. ochcávek je dost, takže si zase líp vybereš.. passat.. no to auto mi k srdci moc nepřirostlo.. i když vlastně ani nevim proč..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:00 | Nahoru | #13

lordmaso píše: Vůbec neřeš... Jedině Oktávku 81kW v kombiku. Bezporuchový a i když jě tam potřeba něco vyměnit tak to spraví každej nýmand na lontě a náhr. díly tě taky nezrujnujou. Stydět se za ni taky určitě nemusíš a tenhle motor jede hodně dobře a i když s tím budeš jezdit jak kretén tak se dostaneš sotva přes 6l/100km. I totální brzda plyn ve městě je tak za 8,5l/100km, což u jiných aut je tak za 15l. Bral bych ale rok 2004, prostě po faceliftu...
něco takovýho , ale s tim 81kW motorem, 66kW nebrat!!! (jezdil sem s obouma)



kdyz s tim jezdim jako kreten mam kolem 8l... a je to dost o hubu protoze ten podvozek moc nefunguje.. hlavne zadni naprava (dverma napred ve 100kmh+ je prdel jen v aute kde ten pretacivej smyk jde snadno kontrolovat) a taky to pri akcnejsi jizde moc nebrzdi.. na okresce dvakrat po sobe zabrzdis ostre ze 180ti a ses bez brzd no je asi fakt ze jezdit jako kreten si kazdej predstavuje jinak no:) kazdopadne jak pracant je to supr a spolehlivost taky ok, takze mam jen pripominku k tomu ze "jede".. proste kdo si to koupi s tim ze jezdi "svizne" tak si koupi spatne...

BTW ty motory 66kw a 81kw jsou skoro totozny, hlavni rozdil je v turbu s nastavitelnou geometrii lopatek u 81kw..coz se umi i dost srat.. takze 66kw s chipem na 81kw je da se rict stejne fungujici, jednodussi reseni.... a jelikoz je to temer stejnej motor tak ani tech par kw navic se na nem nejak extra nepodepise...

jinak nejede ani jedno samo, to jak ten motor na 3500ot umre, to dokaze cloveka co na to neni zvyklej celkem prekvapit, predjizdel sem twingo za prejezdem, pani si me nevsimla a asi stala na podlaze.. ja vyrazil na trojku.. auto vystrelilo a byl sem vedle ni.. ale pak to umrelo, proti auto a clovek nevi jestli tocit tu trojku ktera je na 3500ot a uz skoro netahne, nebo ztratit cas razenim.... jako tohle me u toho motoru fakt stvalo a najezdil sem s tim kolem 100tis a nezvykl si na to... proste zataha slusne kolem 2tis a okolo mrtvola....

Naposledy editováno 02.06.2011 15:04:44

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:07 | Nahoru | #14
jo a ještě postřeh k oktávce.. vzadu je fakt málo místa... jezdili jsme s tím dva týdny do práce 80km a večer zpět můžu ti říct, že jsem po 25km nevěděl, jak si mám sednout.. to auto je vzadu tak pro děti do 13... pak už moc ne..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:12 | Nahoru | #15
Mno nechce se mi to číst ale asi nikdy nepochopim jak někdo může napsat že diesel se vyplatí až když najezdíš 40000 km???? to je přece blbost. Spotřeba je prakticky vždy o 2 litry menší a nafta za poslední pár let byla z pravidla levnější než benzín. Nevýhodou je že většina dieselů má turbo což může čas chtít vyměnit ale jinak . . . . já bych šel do Octávky 81 kw

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:15 | Nahoru | #16
VW Passat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:18 | Nahoru | #17

jk.rx píše: Mno nechce se mi to číst ale asi nikdy nepochopim jak někdo může napsat že diesel se vyplatí až když najezdíš 40000 km???? to je přece blbost. Spotřeba je prakticky vždy o 2 litry menší a nafta za poslední pár let byla z pravidla levnější než benzín. Nevýhodou je že většina dieselů má turbo což může čas chtít vyměnit ale jinak . . . . já bych šel do Octávky 81 kw



no servis celkove je drazsi.. oproti benzinaku treba rozvody jsou choulostivejsi (zenou i cerpadlo) semtam odejde cerpadlo, semtam nakej vstrik ... zrovna tohle stary TDI na tom neni spatne, ale obecne je servis diesela nakladnejsi + navic bejva rozdil v porizovaci cene.. pokud je to auto proti srovnatelnymu benzinu treba o 30tis drazsi ta to chvili trva nez tech 30tis projezdis v rozdilu spotreby ....

oktavka a skodovky obecne maj zasadni nevyhodu ze se dost kradou..

Naposledy editováno 02.06.2011 15:19:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:23 | Nahoru | #18
assassin> další věc je že když se kupuje oktávka diesel se 150 a benzín se 150 tak diesel bude mít natočeno tak 300-400, benzín 200-250 odhadem. To se taky na servisu projeví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:39 | Nahoru | #19

assassin píše: kdyz s tim jezdim jako kreten mam kolem 8l... a je to dost o hubu protoze ten podvozek moc nefunguje.. hlavne zadni naprava (dverma napred ve 100kmh+ je prdel jen v aute kde ten pretacivej smyk jde snadno kontrolovat) a taky to pri akcnejsi jizde moc nebrzdi.. na okresce dvakrat po sobe zabrzdis ostre ze 180ti a ses bez brzd no je asi fakt ze jezdit jako kreten si kazdej predstavuje jinak no:) kazdopadne jak pracant je to supr a spolehlivost taky ok, takze mam jen pripominku k tomu ze "jede".. proste kdo si to koupi s tim ze jezdi "svizne" tak si koupi spatne...

BTW ty motory 66kw a 81kw jsou skoro totozny, hlavni rozdil je v turbu s nastavitelnou geometrii lopatek u 81kw..coz se umi i dost srat.. takze 66kw s chipem na 81kw je da se rict stejne fungujici, jednodussi reseni.... a jelikoz je to temer stejnej motor tak ani tech par kw navic se na nem nejak extra nepodepise...

jinak nejede ani jedno samo, to jak ten motor na 3500ot umre, to dokaze cloveka co na to neni zvyklej celkem prekvapit, predjizdel sem twingo za prejezdem, pani si me nevsimla a asi stala na podlaze.. ja vyrazil na trojku.. auto vystrelilo a byl sem vedle ni.. ale pak to umrelo, proti auto a clovek nevi jestli tocit tu trojku ktera je na 3500ot a uz skoro netahne, nebo ztratit cas razenim.... jako tohle me u toho motoru fakt stvalo a najezdil sem s tim kolem 100tis a nezvykl si na to... proste zataha slusne kolem 2tis a okolo mrtvola....



Asi mas pravdu, ale muj dost velkej pocitovej rozdíl ve výkonu mezi 66 a 81 kw, může být ovlivněnej že 66kW sem měl rok 1999 a 81kW 2004, tak mohla být ta starší třeba chcíplá, ale pro mě je tam rozdíl v dynamice značnej, ve spotřebě žádnej . A to předjíždění aut je jasný... na trojku to v 70tce tahne jak kůň ale u 110 tam musíš tu čtverku prostě vrazit a to hodně rychle, jinak u 120 je omezovač a tradá do protijedoucího auta

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:39 | Nahoru | #20

Stev píše: assassin> další věc je že když se kupuje oktávka diesel se 150 a benzín se 150 tak diesel bude mít natočeno tak 300-400, benzín 200-250 odhadem. To se taky na servisu projeví



no a zase benzin v oktavce stoji za to jen 1,8t kterej je taky dost drahej a s tou udrzbou uz te taky muzou potkat drahy prekvapka:) no dobre s tou silnejsi 1,6 se asi taky da jezdit

na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:42 | Nahoru | #21

assassin píše: no a zase benzin v oktavce stoji za to jen 1,8t kterej je taky dost drahej a s tou udrzbou uz te taky muzou potkat drahy prekvapka:) no dobre s tou silnejsi 1,6 se asi taky da jezdit

na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)



trasu (kus dalnice, kus okrska) co jedu s 1.9TDI (červenýíčkowoe ) za cca těch 6 litrů na sto tak s oktavkou 1,8T jedu za 11l/100km a to se krotím! Nebrat!!!!!!!

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:50 | Nahoru | #22
lordmaso: tak to bude problem v pravy noze, treba s O I RS jsem jel prahu-košice a zpatky za 7,5 prumer....

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:50 | Nahoru | #23
z těch co jsi uváděl bych šel do pašíka nebo oktávky (podle toho co seženeše v lepším stavu) motory jsou tam pokud se neplatu v zásadě stejné, repas turba vyjde na cca 7 tísíc a jinak ty motory vydrží strašně moc

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:52 | Nahoru | #24
lordmaso> tak to by mě zajmalo jak jezdíš... tento motor 1.8T 110 kw resp. 143 kw sme měli ve třech autech (Superb) a nad 11 l at se jelo jak chtělo ten motor nešel, při předjíždění a svižný jízdě 150-180 kmh, mimochodem docela cestovní "kochací" rychlost bere 9-10 l... a před třema měsícema jsem s tím jel 140 km tempem 50-90 kmh obec/okreska v noci já + dva lidi za 6 litrů průměrná dlouhodobá spotřeba 8 litrů na sto

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:52 | Nahoru | #25
lordmaso> tak nevim, ale ja s passatem 1,8T jezdim na benzin kol 8l, a to dost svizne a za 11l kdyz jedu na LPG.

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 15:52 | Nahoru | #26

lordmaso píše: Asi mas pravdu, ale muj dost velkej pocitovej rozdíl ve výkonu mezi 66 a 81 kw, může být ovlivněnej že 66kW sem měl rok 1999 a 81kW 2004, tak mohla být ta starší třeba chcíplá, ale pro mě je tam rozdíl v dynamice značnej, ve spotřebě žádnej . A to předjíždění aut je jasný... na trojku to v 70tce tahne jak kůň ale u 110 tam musíš tu čtverku prostě vrazit a to hodně rychle, jinak u 120 je omezovač a tradá do protijedoucího auta



jj vzdycky nasadit na predjizdeni radeji s vyssim kvaltem s tim ze tam jeste nemas ten max kroutak... ale to se obcas nepodari.. v benzinaku kdyz je nejhur tak to podrzis jeste par tisic a ono to jeste jede:) ale je fakt ze jako auto na praci je to auto supr, levny na provoz...

Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 16:01 | Nahoru | #27
No já se vlastně zase tak moc nešetřil, ono když já řeknu že sem jel na pohodu tak pro toho co jede se mnou je to jízda vymaštěnýho debila. Proto když jedu "svižně" tak jezdím radši sám . Ale těch jedenáct to fakt bralo a bylo to Brno - Ružobmerok a zpět přes Makov. Tak asi sem jel "svižne no"

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 16:06 | Nahoru | #28
Já osobně jsem ještě naftě v osobáku nepřišel na chuť, ale nicméně z těch tří bych bral Octavii.

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 16:10 | Nahoru | #29

assassin píše: na nasi je 300 a motor maka ok, takze ten najezd se spis projevi na tlumicich/kotoucich/elektronice (stahovacky okem, zarezly sterace) a to by se dalo na miste dalo poznat jestli uz to ma to auto za sebou nebo pred sebou:)



právě o ty tlumiče, kotouče atd. mi šlo, já to teda moc nepoznám, ono to odchází spíš skokově

(reakce na) Výběr auta (dieselu)

2.6.2011 v 16:11 | Nahoru | #30

lordmaso píše: trasu (kus dalnice, kus okrska) co jedu s 1.9TDI (červenýíčkowoe ) za cca těch 6 litrů na sto tak s oktavkou 1,8T jedu za 11l/100km a to se krotím! Nebrat!!!!!!!



jakoze se stejnou rychlosti / dynamikou je tam takovej rozdil ve spotrebe? 6litru na sto je u ty nasi 81kw tdi kdyz se snazis drzet rychlost kolem tech 160ti... to mi i stary trilitrovy bawo v tomhle rezimu jede kolem 9ti....

no jako ja mam doma k dispozici tu 81kw tdi a starej benzinovej trilitr a jedu radsi tim i za cenu tech 3litru na 100 navic... a kdybych nutne potreboval usetrit tak tam soupnu LPG a budu jezdit za 10lpg.... coz je zas o trosku jinde nez za 6 v nafte...

edit: aha.. takze za 6 s tdi si se spis setril, za 11 s 1,8t si jel co to jelo:)
ja kdyz stojim u te tdi na podlaze coz je trvale tech 180-200 na budiku tak uz je tam spotreba pres 8 a to jeste ten palubak keca, natankuju po 100km vic nez tech deklarovanych 8......

tech 11 s 1,8t taky spis odpovida te jizde v rychlostech okolo 200.... tzn opet cca 2-3litry rozdilu.. to je takova bezna klasika, to bude vzdycky zrat ten diesel o zhruba tolik min.. to uz vyplyva z rozdilu ucinnosti tech motoru..... kazdopadne je ale svezeni s 1,8t jinde...

jinak vozil sem se i v 1,8t v leonu a to jelo praha-brno s prumernou asi 27/100 .... (leon cupra R @270PS)

Naposledy editováno 02.06.2011 16:15:41
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist