globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

17.5.2011 v 18:26 | Nahoru | #1

tiba35 píše: DMC.motobiker> jj, ale pak jsou tady ještě 929ky, které i když mají oleje přehršle a staráš se o ně, jako o miminko, tak kousneš taky, ale to většina majitelů této Hondy už poznala

ja teda nevim, ale kdyz je u neceho jinak funkcnoho vadna prevodovka, tak menim prevodovku, ne cely motor a ano, kdyz by mi motorka klekla(nekdo se mnou "vydrbal"), tak bych si sakra rozmejslel, jestli ma cenu vubec se s nekym hadat a co z toho nakonec muzu mit ....jinak takova technicka poznamka, kdyz jsi clovek, co si na motorce nic neudela a musi to rvat kvuli tomu do servisu, tak nechapu co te napadlo kupovat defektni masinu s druhym motorem, kdyz takovych zdravych je vsade mraky ...takovou vec si muze dovolit clovek, co aspon trochu vi o co se jedna, jestli se v tom vyplati vrtat a jaky tam muze byt zadrhel a hlavne aspon trochu kvalifikovane obhlidne toho zajice v pytli co je nabizenej ....ale pristup koupim vyhodne masinu s necim vadnym a nahradnim dilem k dispozici, souknu to do servisu, vysolim stejny penize co by me v souctu stala fungujici vec bez opravy a nasledne se divim, ze se to vysralo, protoze servis pouze vyplnil prani a nekoukal na to jestli montovany soucasti neco je nebo neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

17.5.2011 v 18:57 | Nahoru | #2
Jindra650> 1.Prodávající se dušoval, že druhý motor je ve 100% stavu-měl jsem to i ve smlouvě. Dál motor co měl špatnou převodovku měl vařenej karter a trochu sáknul.
2.Borec, co to měnil mi řekl, že je daleko výhodnější pro obě strany vyměnit celý motor-kus za kus, než z toho kuchat převodovku.
3.Já na demontovaným motoru fakt nepoznám v jakým je stavu- Ty asi jo, takže smekám
4.Šel jsem do toho, protože jsem chtěl tuhle motorku a byla za dobrý peníze, navíc v tý době bych na 929 nedosáhnul za běžný ceny.
5.Že to byla pí*ovina dnes už vím taky, ale v tý době se mnou byl kámoš, kterej dělá do motorek od malička říkal mi, že je to cajk. Jedinej problém byl, že prostě borec buď kecal, nebo jsem měl sakra pech.
Každopádně si nemyslím, že kdo chce jezdit na motorce, tak musí bejt schopnej si sám vyměnit motor (nemám na to ani podmínky, nářadí a tak.) a že jde všechno odhalit včas a na místě-kámoš poznal taky prd. Je to vždycky postavený na určité důvěře a štěstí. Jediný co jsem chtěl těmahle žvástama říct, je to, že si prostě člověk nepomůže a buď to prostě riskne, nebo si má koupit novou v záruce.........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 2 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 AveKT 26 21.7.2022 v 14:39 AveKT
Oprava VX800 Suzuki VX 800 Dargen 1 12.4.2021 v 04:37 hondaman1
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6


TOPlist