globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.



















Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 10:09 | Nahoru | #271

ready1200 píše: Je to 20W elektrické vyhřívací těleso v karburátoru,díky němu je možno podstatně dřív zaklapnout sytič.Dá se v pohodě jezdit bez něj.


Ready1200: A má FX také ten senzor na hřídeli klapky?....co podle otevření klapky upravuje předstih?To mi trochu vrtá hlavou,...jestli to spíše někdy výkon neubírá?Jestli to naopak zase krz nějaký ty pitomý emisní normy není nastaveno na nějaký "ekologický" spalování na úkor výkonu ve špičce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 12:20 | Nahoru | #272
Matess727x>
Takto to vypadá ale kde to najdu na motorce

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 13:37 | Nahoru | #273

JOSKAA píše: Matess727x>
Takto to vypadá ale kde to najdu na motorce


...nic takového na FMX není.Tam je sonda-šroubující se zespoda do karbeca-do plovákovky. Ten konektoer vypadá stejně, ale konc je jinej.

Naposledy editováno 07.08.2011 13:38:49

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 13:39 | Nahoru | #274
btw... za dva týdny jede kámoš se mnou do albánie na FMX

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 14:32 | Nahoru | #275

naprcccs píše: btw... za dva týdny jede kámoš se mnou do albánie na FMX



Žeby Ivotvor?? ŠEDOČERNÁ FMX

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

7.8.2011 v 18:13 | Nahoru | #276

Matess727x píše: Ready1200: A má FX také ten senzor na hřídeli klapky?....co podle otevření klapky upravuje předstih?To mi trochu vrtá hlavou,...jestli to spíše někdy výkon neubírá?Jestli to naopak zase krz nějaký ty pitomý emisní normy není nastaveno na nějaký "ekologický" spalování na úkor výkonu ve špičce?


Snímač otočení klapky mám na FX taky.Jak moc ovlivňuje výkon,jestli škrtí nebo ne,tak na to by dala jednoznačnou odpověď jenom dynamická brzda+změřit průběh lambdy ve výfuku,jedno měření se snímačem,jedno měření bez snímače,obojí na jedno upnutí.
Mrknu a vyfotím,jestli tam mám to topné tělísko a kde je,ale teď se mi do garáže nechce,prší jak sviňa.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.8.2011 v 20:34 | Nahoru | #277
Potřeboval bych poradit: Mám KN filtr a dynojet sadu s 160-tkou tryskou. Nasadil jsem laděné koncovky stavěné přímo pro fmx-ko (Arrow).

Vytáhl jsem "homologační tlumivky", nastavení kaburátoru jsem neměnil, zůstalo to, co mi nastavili na brzdě když montovali dynojet.

Motorka konečně obživla, motor má sílu a tahá bez výrazných propadů od nízkých otáček. Taky má konečně zvuk jako motorka a ne jako sekačka na trávu.

Jen mi docela střílí do výfuku. Víc než s origo výfuky. Nepodpálím ventily??? Co s tím, laborovat se směsí se mi moc nechce, protože motor jede dobře jak nikdy a ani necuká ve vyšších otáčkách. Tak se jen bojím o ty ventily.

Pomohlo by sundání toho přídavného vstřikování vzduchu, že by pak šlo z airboxu více vzduchu pro motor a směs by byla chudší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.8.2011 v 21:31 | Nahoru | #278

yed69 píše: Potřeboval bych poradit: Mám KN filtr a dynojet sadu s 160-tkou tryskou. Nasadil jsem laděné koncovky stavěné přímo pro fmx-ko (Arrow).

Vytáhl jsem "homologační tlumivky", nastavení kaburátoru jsem neměnil, zůstalo to, co mi nastavili na brzdě když montovali dynojet.

Motorka konečně obživla, motor má sílu a tahá bez výrazných propadů od nízkých otáček. Taky má konečně zvuk jako motorka a ne jako sekačka na trávu.

Jen mi docela střílí do výfuku. Víc než s origo výfuky. Nepodpálím ventily??? Co s tím, laborovat se směsí se mi moc nechce, protože motor jede dobře jak nikdy a ani necuká ve vyšších otáčkách. Tak se jen bojím o ty ventily.

Pomohlo by sundání toho přídavného vstřikování vzduchu, že by pak šlo z airboxu více vzduchu pro motor a směs by byla chudší?


...no,...už jsem to tu psal,..zkus si projít pár stránek dozadu.Jestli ti Dynojet dali v servise, tak nikde se s tím neserou,...nasaděj Dynojet, nastavěj jak je psáno v manuálu u DynoJetu, hoděj to na brzdu, naměřej křivku a vyůčtujou prachy.Ono nastavit DynoJet, k poměeru vzduchu,...jak základní poměr k airboxu a vyplachování motoru podle odporu výfuků,tak poměr bohatosti ve volnoběhu, je i na brzdě otázka více měření a nastavování,....nehledě na to, že každej motor chce "své" jemné niance v nastavení.Jít si někde pronajmout brzdu na 2 hodinky by se docela prodražilo-ale nastavil bys to skvěle, takže chce-li člověk získat nejvíc ze svého motoru, musí si naladit DynoJet sám, podle citu a sluchu a svách zkušeností.Podle mě, to nastavení psané u Dynojetu není vůbec nejlepší, ani optimální, jelikož co mám já zkušenosti se svojí motorkou, tak zkušenosti kluků tady z fora, nebo FMX fora, tak všichni po nastavení podle manuálu, trpí chudou směsí.Podle mě, je blbost i oddělávat tu hubici sání v airboxu.U tvé motorky a tvého natavení, to bude přesně tak,...chudá směs (ale spíše jen ve volnoběhu-takže je potřeba tak o čtvrt otáčky povolit šroubek bohatosti).Jen pro tvou informaci,....také jsem šel do toho všecho (Laďáky, dynojet, KN filtr),...pak spoustu ještě mých individuelnách uprav a niancí a svůj Dynojet jsem ladil průběžně asi 3 týdny.Dostal jsem se na nastavování jehly mezi drážky,...páč rozpětímezi drážkama lehly už je v podstatě "humpolácké".Takže jsem brousil 3-jku podložku na tloušku 0.2 milimetru, pář jsem potřeboval jehlu přesně mezi drážky-kde na horní byla směs chudá, a na spodnější zas bohatá-při otevření klapky.Pak nastavení bohatosti ve volnoběhu, je ještě další kapitola.Ale to jsou tak nepatrné niance, že to musíš vyloženě na té motorce týden jezdit, štelovat a cítit ty jemné rozdíly v nastavování atd.Ten "eko" ventil v každém případě oddělej,...ten dělá také různé brikula v systému.Udělej si, nebo kup záslepky na válec...atd a celej ten systém přikrádání vzduchu z airboxu do výfuku dej do pryč.

Apropo,...dnes jsem dal na FMX svou obvyklou jízdu k mé mamce do vých.čech, jak tady už někteří kluci vědí, že na FMX-u docela cestuju po rep.Tak jsem byl zvědavej, po mých posledních úpravách a nastaveních, jaká bude spotřeba-páč mám ještě nějaké atipické úpravy od doporučení k nastavení k Dynojetu,....a to jsem motorku na rovinkách držel furt 130-150,....a spotřeba je-a to jsem byl sám překvapenej, přepočítal jsem to několikrát,...skvělých 5,2 litru na sto. A to fakt nekecám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

12.8.2011 v 23:29 | Nahoru | #279
Matess727x> díky za odpověď.

Každopádně máš pravdu, střílí to při uzavření plynu, takže směs při volnoběhu je chudá, jak jsem vyčetl i tady:

http://mikuni.com/tg...ires_in_exhaust.html

Ze všeho nejdřív tedy zkusím bohatší směs na volnoběhu.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

13.8.2011 v 10:52 | Nahoru | #280

yed69 píše: Matess727x> díky za odpověď.

Každopádně máš pravdu, střílí to při uzavření plynu, takže směs při volnoběhu je chudá, jak jsem vyčetl i tady:

http://mikuni.com/tg...ires_in_exhaust.html

Ze všeho nejdřív tedy zkusím bohatší směs na volnoběhu.


...jj, jsem si jistej, že čtvrt otáčky povolit a bude po střílení.Ale pozor,...šroubek je zs spoda-vzhůru nohama,...abys ho vlastně neutahovalv domění, že ho povoluješ.Já jsem si udělal šroubováček přímo na míru,...dostanu se tam krásně i při horkém motoru-uplně bez problému a na bok rukojeti toho šroubováčku jsem si udělal znaménko-tečku, abych viděl přesně poměr o kolik to otočím.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.8.2011 v 21:45 | Nahoru | #281


Naposledy editováno 21.08.2011 21:46:35

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.8.2011 v 21:44 | Nahoru | #282
panové dneska sem me podaril ohnout pačku zadni brzdy nejak sem to v zatáčce na polnačce nevybral a žuch sebou notorka jen od prachu ale zadni brzdová máčka ohlá nahoru a kdyz ji rovnám tak je zkouroucna jako prace a uz bych ji moc neveri. nevíte kde by se dala sehnat nová? pátral sen na netu a nikde nic. Díky moc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.8.2011 v 22:34 | Nahoru | #283

honza89 píše: panové dneska sem me podaril ohnout pačku zadni brzdy nejak sem to v zatáčce na polnačce nevybral a žuch sebou notorka jen od prachu ale zadni brzdová máčka ohlá nahoru a kdyz ji rovnám tak je zkouroucna jako prace a uz bych ji moc neveri. nevíte kde by se dala sehnat nová? pátral sen na netu a nikde nic. Díky moc.


...TADY

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.8.2011 v 22:44 | Nahoru | #284
Matess727x> děkujuuu moc

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.10.2011 v 23:08 | Nahoru | #285
Kdyby měl někdo (homologované) laďáky na prodej, tak dejte vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.10.2011 v 23:26 | Nahoru | #286

matrixbiker píše: Kdyby měl někdo (homologované) laďáky na prodej, tak dejte vědět.


...ty máš FMX?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.10.2011 v 23:28 | Nahoru | #287
Matess727x> Jo Dýl než ty.

PS: Hodil by se i pravý podsedadlový plast. A když už jsem u toho, tak by se hodil tip jak vyleštit škrábance na tom plastu.

Naposledy editováno 18.10.2011 23:37:05

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.10.2011 v 23:59 | Nahoru | #288

matrixbiker píše: Matess727x> Jo Dýl než ty.


....no já ti to neberu,...jen jsem se divil, když ho nemáš v profilu. Tys myslím ale kupoval to bílý-si teď vybavuju, žes to tu někda psal,...co bylo před časem na inzerci ne?...tak to ho nemáš dýl než já. ...dělám si prču-to je uplně jedno. Se trochu podivuju nad tím, že by sis myslel, že bude mít někdo na prodej laďáky na FMX. To jsem tedy na netu opravdu nikdy neviděl-že by je někdo jeté prodával.To naopak,...origo se někdy na netu objeví,...já jsem je taky prodal. A máš ho ještě zavřený? Já jsem na netu poznal jednoho poláka-(kontaktoval mě přes YouTube-viděl to moje videjko-viz příloha), co se tuněním těchto Domino motorů zabejvá už nějakých 20 let a ten mi poradil ještě různý jiný další úpravy ohledně výkonu a akcelerace FMX.



Naposledy editováno 19.10.2011 00:06:24

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 00:13 | Nahoru | #289
To si pleteš. Já mám černý(open) už to bude rok. Nemusim se tady prsit každou moto co mám/měl. Mám ho komplet v serii, ale momentálně je postižený hapanenem v Mýtě. Motor není z nejsilnějších, ale na to moje blbnutí to stačí. Laďáky chci pro zvuk a hlavně mám pochroumaný originály.

10 min před pádem.


Naposledy editováno 19.10.2011 00:14:20

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 07:17 | Nahoru | #290
Matrixbiker: Laďákama výkon příjemě nabyde,...hlavně v nízkých otáčkách se pak krásně sbírá bez cukání. Ty co mám já od Sharonu za 10-tku se ti zdaj drahý?....ještě bych chtěl ale pořešit kolena, páč v nich jsou nějaký přepážky.Chtěl bych zkusit, jestli tam pasujou z FX, nebo SLR,....ty by se daly na zkoušku koupit za hubičku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 10:42 | Nahoru | #291
Matess727x> Sharony nechci. Nelibí se mi ten klasickej vzhled a za 10 ticek mám homologovaný laďáky od gianelli.

Naposledy editováno 19.10.2011 10:43:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 11:40 | Nahoru | #292

Matess727x píše: ...TADY



Ahoj, uz si unich neco objednaval??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 12:19 | Nahoru | #293

akmb píše: Ahoj, uz si unich neco objednaval??


...jj,..objednával. A co budeš objednávat?...filtr?Mám na prodej KN-kovej.Já už tam mám jinej,..."spešl" molitanovej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 12:20 | Nahoru | #294

matrixbiker píše: Matess727x> Sharony nechci. Nelibí se mi ten klasickej vzhled a za 10 ticek mám homologovaný laďáky od gianelli.


...já zase naopak nechtěl nic na pohled výstředního,...v podstatě by ti ale uděšlali podle tvého přání.Tvarů a typů maj celkem dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 12:39 | Nahoru | #295
Matess727x> Mě jde o homologaci(jezdím do ciziny) a 10 tisíc za výfuky nedám. Je to 1/6 ceny motorky.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 13:06 | Nahoru | #296

matrixbiker píše: Matess727x> Mě jde o homologaci(jezdím do ciziny) a 10 tisíc za výfuky nedám. Je to 1/6 ceny motorky.


...je to docela dost, to je fakt. Ale já koupil FMX-ko levně, tak jsem si řekl, že do něj klidně ještě těch 15 pustím.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 15:25 | Nahoru | #297
Tak já ho koupil taky levně, ale vzhledem k tomu jakou rychlostí požírá spotřebák, tak se investuje do něj. Navíc cenu motorky to nezvedne.

Naposledy editováno 19.10.2011 15:26:35

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.10.2011 v 17:32 | Nahoru | #298

matrixbiker píše: Tak já ho koupil taky levně, ale vzhledem k tomu jakou rychlostí požírá spotřebák, tak se investuje do něj. Navíc cenu motorky to nezvedne.


...tak já to beru, že to prostě něco stojí,...a já to FMX používám na trošku něco jiného. Pro mě to je prostě "cestovní" enduro na motárdech. Prodávat ho zatím pravděpodobně nebudu, páč tak jak ho mám teď, mi plně vyhovuje.V podstatě,...nechci silnici, ani naháče, ani klasické enduro, ani cestovní velký enduro-nemám rád velký motorky, mám rád hlavně jednobuchy,...prostě to FMX přesně vyhovuje mým potřebám, líbí se mi a mám rád ty Domino motory.Takže ty investice mě nijak netrápí,...a navíc nejsem "socka",...mám peněz v podstatě dostatek. Jediné co by mě lákalo místo FMX,....je Ducati Hypermotard 1100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

20.10.2011 v 09:25 | Nahoru | #299

Matess727x píše: ...jj,..objednával. A co budeš objednávat?...filtr?Mám na prodej KN-kovej.Já už tam mám jinej,..."spešl" molitanovej.



Ja mam preci taky KN filtr Shanim bocni plasty na levou stranu. Sem se zhruba pred 3tydnama roztriskal pri vyjezdu ze zatacky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

20.10.2011 v 09:46 | Nahoru | #300

akmb píše: Ja mam preci taky KN filtr Shanim bocni plasty na levou stranu. Sem se zhruba pred 3tydnama roztriskal pri vyjezdu ze zatacky.


...ale houby,...tys to položil? No mě už pakrát taky chyběl kousíček a válel bych se.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo
Blastry Honda FMX 650 Mufitko 1 14.9.2021 v 15:35 ja1


TOPlist