Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
ready1200 píše: Je to 20W elektrické vyhřívací těleso v karburátoru,díky němu je možno podstatně dřív zaklapnout sytič.Dá se v pohodě jezdit bez něj.
Ready1200: A má FX také ten senzor na hřídeli klapky?....co podle otevření klapky upravuje předstih?To mi trochu vrtá hlavou,...jestli to spíše někdy výkon neubírá?Jestli to naopak zase krz nějaký ty pitomý emisní normy není nastaveno na nějaký "ekologický" spalování na úkor výkonu ve špičce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: Ready1200: A má FX také ten senzor na hřídeli klapky?....co podle otevření klapky upravuje předstih?To mi trochu vrtá hlavou,...jestli to spíše někdy výkon neubírá?Jestli to naopak zase krz nějaký ty pitomý emisní normy není nastaveno na nějaký "ekologický" spalování na úkor výkonu ve špičce?
Snímač otočení klapky mám na FX taky.Jak moc ovlivňuje výkon,jestli škrtí nebo ne,tak na to by dala jednoznačnou odpověď jenom dynamická brzda+změřit průběh lambdy ve výfuku,jedno měření se snímačem,jedno měření bez snímače,obojí na jedno upnutí.
Mrknu a vyfotím,jestli tam mám to topné tělísko a kde je,ale teď se mi do garáže nechce,prší jak sviňa.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Vytáhl jsem "homologační tlumivky", nastavení kaburátoru jsem neměnil, zůstalo to, co mi nastavili na brzdě když montovali dynojet.
Motorka konečně obživla, motor má sílu a tahá bez výrazných propadů od nízkých otáček. Taky má konečně zvuk jako motorka a ne jako sekačka na trávu.
Jen mi docela střílí do výfuku. Víc než s origo výfuky. Nepodpálím ventily??? Co s tím, laborovat se směsí se mi moc nechce, protože motor jede dobře jak nikdy a ani necuká ve vyšších otáčkách. Tak se jen bojím o ty ventily.
Pomohlo by sundání toho přídavného vstřikování vzduchu, že by pak šlo z airboxu více vzduchu pro motor a směs by byla chudší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
yed69 píše: Potřeboval bych poradit: Mám KN filtr a dynojet sadu s 160-tkou tryskou. Nasadil jsem laděné koncovky stavěné přímo pro fmx-ko (Arrow).
Vytáhl jsem "homologační tlumivky", nastavení kaburátoru jsem neměnil, zůstalo to, co mi nastavili na brzdě když montovali dynojet.
Motorka konečně obživla, motor má sílu a tahá bez výrazných propadů od nízkých otáček. Taky má konečně zvuk jako motorka a ne jako sekačka na trávu.
Jen mi docela střílí do výfuku. Víc než s origo výfuky. Nepodpálím ventily??? Co s tím, laborovat se směsí se mi moc nechce, protože motor jede dobře jak nikdy a ani necuká ve vyšších otáčkách. Tak se jen bojím o ty ventily.
Pomohlo by sundání toho přídavného vstřikování vzduchu, že by pak šlo z airboxu více vzduchu pro motor a směs by byla chudší?
...no,...už jsem to tu psal,..zkus si projít pár stránek dozadu.Jestli ti Dynojet dali v servise, tak nikde se s tím neserou,...nasaděj Dynojet, nastavěj jak je psáno v manuálu u DynoJetu, hoděj to na brzdu, naměřej křivku a vyůčtujou prachy.Ono nastavit DynoJet, k poměeru vzduchu,...jak základní poměr k airboxu a vyplachování motoru podle odporu výfuků,tak poměr bohatosti ve volnoběhu, je i na brzdě otázka více měření a nastavování,....nehledě na to, že každej motor chce "své" jemné niance v nastavení.Jít si někde pronajmout brzdu na 2 hodinky by se docela prodražilo-ale nastavil bys to skvěle, takže chce-li člověk získat nejvíc ze svého motoru, musí si naladit DynoJet sám, podle citu a sluchu a svách zkušeností.Podle mě, to nastavení psané u Dynojetu není vůbec nejlepší, ani optimální, jelikož co mám já zkušenosti se svojí motorkou, tak zkušenosti kluků tady z fora, nebo FMX fora, tak všichni po nastavení podle manuálu, trpí chudou směsí.Podle mě, je blbost i oddělávat tu hubici sání v airboxu.U tvé motorky a tvého natavení, to bude přesně tak,...chudá směs (ale spíše jen ve volnoběhu-takže je potřeba tak o čtvrt otáčky povolit šroubek bohatosti).Jen pro tvou informaci,....také jsem šel do toho všecho (Laďáky, dynojet, KN filtr),...pak spoustu ještě mých individuelnách uprav a niancí a svůj Dynojet jsem ladil průběžně asi 3 týdny.Dostal jsem se na nastavování jehly mezi drážky,...páč rozpětímezi drážkama lehly už je v podstatě "humpolácké".Takže jsem brousil 3-jku podložku na tloušku 0.2 milimetru, pář jsem potřeboval jehlu přesně mezi drážky-kde na horní byla směs chudá, a na spodnější zas bohatá-při otevření klapky.Pak nastavení bohatosti ve volnoběhu, je ještě další kapitola.Ale to jsou tak nepatrné niance, že to musíš vyloženě na té motorce týden jezdit, štelovat a cítit ty jemné rozdíly v nastavování atd.Ten "eko" ventil v každém případě oddělej,...ten dělá také různé brikula v systému.Udělej si, nebo kup záslepky na válec...atd a celej ten systém přikrádání vzduchu z airboxu do výfuku dej do pryč.
Apropo,...dnes jsem dal na FMX svou obvyklou jízdu k mé mamce do vých.čech, jak tady už někteří kluci vědí, že na FMX-u docela cestuju po rep.Tak jsem byl zvědavej, po mých posledních úpravách a nastaveních, jaká bude spotřeba-páč mám ještě nějaké atipické úpravy od doporučení k nastavení k Dynojetu,....a to jsem motorku na rovinkách držel furt 130-150,....a spotřeba je-a to jsem byl sám překvapenej, přepočítal jsem to několikrát,...skvělých 5,2 litru na sto. A to fakt nekecám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Každopádně máš pravdu, střílí to při uzavření plynu, takže směs při volnoběhu je chudá, jak jsem vyčetl i tady:
http://mikuni.com/tg...ires_in_exhaust.html
Ze všeho nejdřív tedy zkusím bohatší směs na volnoběhu.
yed69 píše: Matess727x> díky za odpověď.
Každopádně máš pravdu, střílí to při uzavření plynu, takže směs při volnoběhu je chudá, jak jsem vyčetl i tady:
http://mikuni.com/tg...ires_in_exhaust.html
Ze všeho nejdřív tedy zkusím bohatší směs na volnoběhu.
...jj, jsem si jistej, že čtvrt otáčky povolit a bude po střílení.Ale pozor,...šroubek je zs spoda-vzhůru nohama,...abys ho vlastně neutahovalv domění, že ho povoluješ.Já jsem si udělal šroubováček přímo na míru,...dostanu se tam krásně i při horkém motoru-uplně bez problému a na bok rukojeti toho šroubováčku jsem si udělal znaménko-tečku, abych viděl přesně poměr o kolik to otočím.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
honza89 píše: panové dneska sem me podaril ohnout pačku zadni brzdy nejak sem to v zatáčce na polnačce nevybral a žuch sebou notorka jen od prachu ale zadni brzdová máčka ohlá nahoru a kdyz ji rovnám tak je zkouroucna jako prace a uz bych ji moc neveri. nevíte kde by se dala sehnat nová? pátral sen na netu a nikde nic. Díky moc.
...TADY
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
matrixbiker píše: Kdyby měl někdo (homologované) laďáky na prodej, tak dejte vědět.
...ty máš FMX?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
PS: Hodil by se i pravý podsedadlový plast. A když už jsem u toho, tak by se hodil tip jak vyleštit škrábance na tom plastu.
Naposledy editováno 18.10.2011 23:37:05
matrixbiker píše: Matess727x> Jo Dýl než ty.
....no já ti to neberu,...jen jsem se divil, když ho nemáš v profilu. Tys myslím ale kupoval to bílý-si teď vybavuju, žes to tu někda psal,...co bylo před časem na inzerci ne?...tak to ho nemáš dýl než já. ...dělám si prču-to je uplně jedno. Se trochu podivuju nad tím, že by sis myslel, že bude mít někdo na prodej laďáky na FMX. To jsem tedy na netu opravdu nikdy neviděl-že by je někdo jeté prodával.To naopak,...origo se někdy na netu objeví,...já jsem je taky prodal. A máš ho ještě zavřený? Já jsem na netu poznal jednoho poláka-(kontaktoval mě přes YouTube-viděl to moje videjko-viz příloha), co se tuněním těchto Domino motorů zabejvá už nějakých 20 let a ten mi poradil ještě různý jiný další úpravy ohledně výkonu a akcelerace FMX.
Naposledy editováno 19.10.2011 00:06:24
10 min před pádem.
Naposledy editováno 19.10.2011 00:14:20
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Naposledy editováno 19.10.2011 10:43:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
akmb píše: Ahoj, uz si unich neco objednaval??
...jj,..objednával. A co budeš objednávat?...filtr?Mám na prodej KN-kovej.Já už tam mám jinej,..."spešl" molitanovej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
matrixbiker píše: Matess727x> Sharony nechci. Nelibí se mi ten klasickej vzhled a za 10 ticek mám homologovaný laďáky od gianelli.
...já zase naopak nechtěl nic na pohled výstředního,...v podstatě by ti ale uděšlali podle tvého přání.Tvarů a typů maj celkem dost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
matrixbiker píše: Matess727x> Mě jde o homologaci(jezdím do ciziny) a 10 tisíc za výfuky nedám. Je to 1/6 ceny motorky.
...je to docela dost, to je fakt. Ale já koupil FMX-ko levně, tak jsem si řekl, že do něj klidně ještě těch 15 pustím.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Naposledy editováno 19.10.2011 15:26:35
matrixbiker píše: Tak já ho koupil taky levně, ale vzhledem k tomu jakou rychlostí požírá spotřebák, tak se investuje do něj. Navíc cenu motorky to nezvedne.
...tak já to beru, že to prostě něco stojí,...a já to FMX používám na trošku něco jiného. Pro mě to je prostě "cestovní" enduro na motárdech. Prodávat ho zatím pravděpodobně nebudu, páč tak jak ho mám teď, mi plně vyhovuje.V podstatě,...nechci silnici, ani naháče, ani klasické enduro, ani cestovní velký enduro-nemám rád velký motorky, mám rád hlavně jednobuchy,...prostě to FMX přesně vyhovuje mým potřebám, líbí se mi a mám rád ty Domino motory.Takže ty investice mě nijak netrápí,...a navíc nejsem "socka",...mám peněz v podstatě dostatek. Jediné co by mě lákalo místo FMX,....je Ducati Hypermotard 1100.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: ...jj,..objednával. A co budeš objednávat?...filtr?Mám na prodej KN-kovej.Já už tam mám jinej,..."spešl" molitanovej.
Ja mam preci taky KN filtr Shanim bocni plasty na levou stranu. Sem se zhruba pred 3tydnama roztriskal pri vyjezdu ze zatacky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
akmb píše: Ja mam preci taky KN filtr Shanim bocni plasty na levou stranu. Sem se zhruba pred 3tydnama roztriskal pri vyjezdu ze zatacky.
...ale houby,...tys to položil? No mě už pakrát taky chyběl kousíček a válel bych se.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 | Pejvlh | 25 | 25.7.2022 v 18:42 docent |
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 | Stenly9001 | 1 | 16.9.2021 v 21:12 milonovo |
Blastry Honda FMX 650 | Mufitko | 1 | 14.9.2021 v 15:35 ja1 |