Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
No to teda :)
Laďa Prášil>
Já to chápu, a věř mi, že bych se do toho nejradši hned pustil, jenže to není u mě realizovatelný, vždyť já nemám ani stahovák na píst. čepy, natož na bloky motoru..
Navíc, vše dělám venku, protože nemám dílnu ani garáž.
Pro rozebrání hovoří i to, že jezdím jak magor.. viz.: foto zítra... jojo motogp a padám jak švestka... a jiskřičky lítaj...
Ale kde to dělat?
Nechávat dělat go motoru? Zbytečný za 10k.. To už radši koupím novej motor za 15k..
Tak přemýšlím, vymýšlím ale nikam se nedostávám...
Naposledy editováno 16.08.2011 08:13:55
Ještě "lepší" model - tohle je samodomo jak vyšité
Naposledy editováno 16.08.2011 08:08:01
Zatím opravím to co je vně kartrů, tj.: všechny gufera, pojistky, no, všechny průsery co objevím.
Teď řeším jedu zajímavou věc:
konkrétně ségrovky, mezi ložiskem a guferem, je nějaká ségrovka domácí výroby..
Mezi gufero a altík sem byl nucen dát normovanou ségrovku 2mm, která ale nepasuje do drážky, a menší sem nesehnal, v obchodě mi řekli, že menší se nedělají?.. nevím...
To stejný do zadní rozety, chci ji furt namontovat, ale když už tak se vším všudy novým.
Jde o to, že mám ty 2mm-metrové ségrovky ale potřebuju je zbrousit magnetickou bruskou naplocho, takže sháním nějakou brusírnu v Brně a okolí. Dostal sem Tip někde na cejlu, takže zítra pohledám na místě.
Kdyby někdo o něčem věděl, budu rád.
Potřebuju ji zbrousit o 0,2mm. Jakmile ji budu mít, tak je vyměním v motoru, a rovnou dám do rozety.
Jo ten motor sem myslel tenhle
Naposledy editováno 19.08.2011 01:29:41
Motor za 15 je v dnešních cenách možná dobrá cena? za nový.. ale raději bych seskládal a opravil jiný, čerstvý + máš ho rovnou prohlídnutý.
Naposledy editováno 19.08.2011 09:51:58
Rozmáčklá drážka asi nebude, to bych se divil, ta rozeta je úplně nová.
A vzhledem k tomu, že nepasuje ani ke guferu ani na novou rozetu tak nevím, no protáhnout sem ji taky zkoušel ale vždy protahuju jen horní okraj drážky, nedostanu se úplně na spod drážky.
Ségrovka tam skočí jen částečně břichem na úplně není, jako ono by to asi drželo i takhle, ale já to chci mít 100% Tohle je bastlení naprd.
Nechat protáhnout drážky na rozetě, to asi ne, a stejně bych si nepomohl, protože bych je musel nechat udělat i v kartrech.
Takže asi nechám zbrousit ty ségrovky, jo rozežranost to asi je ale když neseženu menší ségry tak to asi tak udělat nechám, což bude asi 99%.
Naposledy editováno 19.08.2011 15:20:47
Ťukal sem na to šroubovákem (opatrně) ale vypadá jako by tam držela stále jen hranami.
Dnešek přinesl dvě zbroušené ségrovky na 1,8mm, a stále je to takový všelijaký, zobáčkama zapadne parádně ale to břicho je furt nejistý, to by mě zajímalo jestli jawa na ty ségrovky měla nějakou firemní normu. Nejlepší by to bylo zbrousit na 1,7 mm, aby tam byla i nějaká vůle, to by bylo nejlepší asi. Dneska vydělám starou rozetu, změřím vel. ségrovek původních, a uvidím jestli ta nová rozeta není náhodou "výrobek století".. Ale vrtá mi hlavou to gufero.. no, uvidím.
Jako, ono to tam snad i drží, mám s tím najeto nějakých 500 km, ale jistota to není, víš jak...
Edit:
Dnes vytažena původní rozeta, ségrovky původní mají vělikost ani 2 ani 1,8 ani 1,7 ale 1,3mm !!
Zajímavý, takže jejich norma byla asi ON nebo PN, ČSN asi jim cizí byla.
Tak nevím protože když jsem se dnes ptal (podruhé) jestli se vyrábí menší než 2mm, tak mi bylo sděleno, že ne.
A tip nechat je zbrousit na magnetce nevyšel, protože tam kde sem se ptal nemají magnetku..
Takže z5 na začátek.
Nakonec sem použil starý ségrovky na novou rozetu (polské výroby - nekvalitní a nedodělaná - polské výrobky proto nedoporučuji!) Původní rozeta neznámé výroby byla kvality vyšší.
Jak to řešíte vy?
Prostě koupíte tu 2mm, a namlátíte ju tam?
Oprava a dodatek ke vsunutí 2mm-metrové ségrovky, takhle:
Ona tam zobáčkama skočila, nevím jak hluboko ale šla tam.
Nadruhé straně na břichu ségrovky tam šla horko těžko a výsledek je takový, že tam drží je za hrany...
proč jen za hrany, protože plocha je daleko větší než naproti u zobáků, a tím pádem mnohem větší odpor k zasunutí ségrovky.
To je však chybný.
Protože ségrovka v drážce musí mít vůli..
Např, u 50 mm-metrové ségrovky musí mít vůli 0,15 mm ...
Vyčteno z neúplných tabulek, vtip je v tom, že jen pro ČSN, no, jak jinak, že...
Odpočet 2-1,3=0,7, že by tam byla vůle 7 desetin na 52 mm-metrové ségrovce?
To je mi dost divný, nechápu jakou mají tyhle díly jakkost, a jak se liší normama, výrobou, a vůbec vším možným.. , musím se tomu smát, nebo nevím.., že by byl každý díl jiný?
Jediný vysvětlení je to, že měli buď oborový normy či podnikový, nevím, avšak v tomhle se vrtat to je hodno toho co to vymýšlel...
Naposledy editováno 22.08.2011 22:15:43
Tak je to možná ještě jinak, v katalogu náhradních dílu stojí, že tam jsou jen pojistné kroužky, nikoliv ségrovky, tak je možná možné , že tam strčili ty jejich pojistný kroužky
a ne ségrovky, to by odpovídalo tomu, že se ségry nedělaj menší než 2mm.. tedy menší nejsou v normě..
/Omlouvám se za kvalitu, nemám po ruce nic lepšího, malování to vždy zaplácne... /
Pokusím se blíž formulovat můj problém se ségrovkou 2mm, dle označení na obrázku:
Na zubech zapadla, nevím jak hluboko, ale zapadla proto, že zuby mají daleko menší plochu tudíž i odpor k narvání někam.
Na břichu nezapadla, nebo zapadla jen částečně a držela na hranách, protože je tam daleko větší plocha a daleko větší tlak než na zubech.
Tak nevím zdali je to vůbec čitelný, předem se omlouvám..
Asi to ale moc řeším..
Tak pojistná podložka, nebo jak se to vůbec jmenuje, byla na staré rozetě, pod sekundárem
/včera sem ho měnil, jednobřitý, obyčejný, dal sem dvoubřitý obyčejný, starý už mělo vyšoupanej břit, pod ním byla ta pojistná podložka, E: a ještě si možná vyměním gufero pod primárem, protože mi jawka asi žere převodovej olej, fuj, fuj, bakaný /
, v původní rozetě, a před ložiskem u gufera, před guferem byl ten rotující se plíšek se silikonem, to tam bylo narváno zřejmě namísto té podložky za doby původního majitele..
Z toho usuzuji, že tu podložku rvali všude namísto řádné ségrovky. Otázku zdali je to dobré či špatné neřeším, asi to drží, tak je to jedno.
Jde mi spíš o to, že ta podložka není normovaná ČSN. Proto jsem psal o těch PN nebo ON normách..
Takže ji sehnat asi bude problém, když ji nemám jak vyrobit, to spíš můžu obrousit tu ségrovku.
Šíře podložky je 1,3mm.
Šíře nejmenší ségrovky je 2,00 mm.
Šíře drážky, měřená na rozetě bude někde kolem 1,7-1,8mm
Proto to řeším, nechci tam rvát něco co tam pořádně nezaskočí.
Včera se mi podařilo sehnat dvě obroušené ségrovky pův. 2mm na 1,8mm.
Nacpal sem ho pod altík, a to už tam cvaklo. Ovšem vůle tam bude minimální, nebo žádná, ale drží...
Do rozety jsem dal původní pojistné podložky.
Všechno sem to smontoval, a kupodivu se to rozjelo.. Tak uvidíme..
E: Tak a ještě mám dotaz, nebo žádost o doporučení, mám v plánu zadní kyvku z trampa. Ale nevím jak na tom budu s penězi.
Chci ale začít s pneu - dopředu bych chtěl fláknout vodící gumu, a dozadu nějakou racingovou ? , nebrat prosím doslova.. nějakou cestovně, nebo jen silniční.
Zůstanu asi zatím u těch 3,5 - půlek.
Nebo zkusit ty 4-ky? nevím, ale znám se, pro každý případ 3,5 pro pojišťovnu lepší...
Naposledy editováno 26.08.2011 01:45:59
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |