globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

4.8.2011 v 20:18 | Nahoru | #211
vwkafer> Fu, tak teď jsi mě dostal, máš pravdu, sem blb, hledal sem v tom hory doly..
Dzeronimo> No, upřímně, já mí nápady sou pořád v pohybu, já soudil japonce spíš dle koncepce, konstrukce, a hlavně dle použitých materiálů, tak si myslím, že by to mělo být spolehivější, ale máš stoprocentní pravdu, že to záleží na člověku jak se o to staral.. a kdybych narazil na jawu v dobrým stavu, taky bych se teď nemusel barbat s tímhle..
Takže zatím přece jen zůstanu u jawy, i za cenu těch nedostatků.
(Dneska sem měřil přední brzdu, že vyměním kapalinu, zkontroluju obložení atd..
Výsledek? Kotouč má 3,9 mm (min. má být 4,5 mm takže )
Stav třmínku je takový jako kdyby měl najeto aspoň 80 tkm (v manuálu zase 50 tkm na kopmletní rozborku) , zdá se mi, že tam vázne jeden pístek, takže třmínek, je buď na repasi nebo na výměnu, gumová hadička drží ale....
Předchozí majitel asi slovo údržba neznal...
je to pořád dokola, pořád peníze na výměnu, z toho plynula i má úvaha na koupi japonce, a jawu nechat v garáži (která mi byla zapovězena, a kterou tedy nemám ) jako zlatý hřeb večera.
Stále ale jawa zůstává, a asi zůstane, je to jawa (Motorka továrně, zdá se mi, nedodělaná)
Ale motorka s duší. A to je pro mě stokrát víc. Uvidíme, co časy písků přinesou,bo jak se to plácá..
Napadlo mě, že bych si stáhl nebo nakreslil v cadu schéma toho kotouče 320 mm z 650 a nechal vysoustružit a vybrousit, jenže u koho.. Možná u známého ve firmě, ale to je hodně nejistý.
Třmen bych pak koupil zvlášť.
Nebo koupit kotouč a třmen původní origo na třindu?
Fu, to sou problémy..
No, dneska sem koupil foťák, snad by ta věc měla i nahrávat videa. Tak sem pokusím udělat video, zejména na to klepání.
E: Jo, vlastně tu brzdu měnit nemůžu, že kvůli homologaci?

Naposledy editováno 04.08.2011 22:49:09

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

4.8.2011 v 22:49 | Nahoru | #212
K diskuzi japonec/jawa:

Asi se to mnohým nebude líbit, ale jawa je dneska hodně drahá motorka, rozhodně není vhodná pro ty, co si myslí, že ušetří. Ale to jsem tady už psal. Pokud mám srovnat 25 tisíc km na GS 500 a 5 tisíc na jawě, tak:

Mě ten japonec vyšel levněji. Co 15 tisíc km koupíš novou gumu (zadní 1500 kč), co 6 tisíc vyměníš olej, občas koukneš na ventily (jedna podložka 300 kč), co 35 tisíc cca řetězovka za odhadem 3 tisíce, ale tím to taky končí. Na jawě jsem toho povyměňoval co se dalo a pořád je to takové - jak se říká, z hovna bič neupleteš. Kvalitní díly bych rád viděl, nekvalitní byla už výroba, natož druhovýroba. Ještě teď mi leží ve sklepě šišatý spojkový koš, který jsem koupil na jaře a je vhodný tak akorát jako těžítko. A tak je to s naprostou většinou dílů, je to šit, šit a ještě jednou šit.

Oproti tomu na japonci jsem měl jednu závadu - spálené dvě kontrolky na přístrojovce. To bylo vše, jinak nic. Pokud člověk nekoupí první motorku, kterou uvidí, dá si záležet na výběru, tak je japonec opravdu velice spolehlivý. O jawě se tohle tvrdit s určitostí nedá, protože tam je to vždycky risk.

Jawa přesto je nejlepší motorkou, na které jsem kdy jel, bylo na ní více srandy než na GS, ale neskutečně ji sráží kvalita ND.

Já přesto všechno do příští sezony uvažuji o přírůstku - jawě 250 travel...

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

4.8.2011 v 23:34 | Nahoru | #213
JyrkaFM>
Já o tom jednu chvíli vážně uvažoval, že koupím to gso, dokonce sem měl vybraný a psal sem email, pak od toho sešlo, nadchla mě po opravách zase jawa, a naše společný vyjížďky, a pak sem zas dostal mít moje fantazmogarický nápady na úpravy..
Momentálně nevím, ale na 99,9 % budu opravovat jawu, brzda by se nějak vyřešila, ale to klepání, zítra ráno to nahraju.
Není někdo z Brna kdo by mi mohl půjčit stahovák? Za nějakou zálohu samozřejmě.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 09:32 | Nahoru | #214
Xbaryk, moc to prežívaš, jawa je už taká, klepe sa, krúti jak had, šmýkajú sa na nej gumy, všelikade z nej tečie, sem tam niečo odpadne - ja som prešiel 80km s vypadnutým guferom na kluke! Síce som každých 5-10 km stál, lebo zdochol motor, ale išla a takmer došla až domov . Radšej sa voz, síce treba stále kupovať nejaké hovadiny, ale zas stoja vždy pár stokorún.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 11:19 | Nahoru | #215
xBaryk>
V pohodě, někdy se člověk lekne nějaký závady a neuvědomí si, že je to banalita. Stalo se mě to hodněkrát, neboj . Jinak si myslím, že do kupy by jsi si dával každou starší motorku, kterou by jsi si koupil. I japonce. Řekl bych, že z toho, když si JAWU opravíš, upravíš, vylepšíš, budeš mít sám radost a dobrej pocit a i o to jde. Říká se tomu "jawení", těm opravám . Srovnávat s rejží to nejde, je to jiný styl. Ale každý má svoje. Já jsem jawař, tak budu holt vždycky hájit JAWU

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 11:36 | Nahoru | #216
Jojo, nějaké klepání nebo cvakání, tomu bych moc pozornost nevěnoval. Sám to vím, protože jsem nedávno řešil to samé a kde jsem se ptal, mi bylo řečeno, že jawa dokud klepe, tak jede a pokud neklepe, je něco špatně Ty osmičkové motory jsou hold hlučnější, schválně si někdy poslechni čtverácký nebo ještě starší, to je úplně o něčem jiném.

Takový zvuk měl na jaře můj motor a to jsem jezdil 125 km/h v kuse po dálnici...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 11:59 | Nahoru | #217
xBaryk> Tak však uvidíš, na jawě můžeš pojezdit a kdykoliv prodat, koupit japonce, dneska jsou ty GSka úplně za babku. A

A na co potřebuješ stahovák?

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 21:44 | Nahoru | #218
Tady si poslechněte, jak zněla má jawa po GO motoru Nastartovaná je kámošova a zrovna startuje mojí. .Takhle už mlátí pátou sezónu

Naposledy editováno 05.08.2011 21:45:45

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.8.2011 v 22:58 | Nahoru | #219
řekl bych vymlácený čelo...

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 01:45 | Nahoru | #220
jean192>
Jo to máš pravdu, docela to prožívám, když říkáte, že jawa klepe zvoní, tak tomu věřím, ale stejně normální to není, po výbrusu měla krásný zvuk, tohle klepání tam nepatří.. tak nevím.
vwkafer>
Nojo, to máš pravdu jawa je jawa, a rejže je rejže.. ale stejně si myslím že to klepání tam neptaří
JyrkaFM>
Vy mě s tím, že to klepání tam patří snad přesvědčíte
Jojo, něco tam slyšet jde.. No tak nevím, utvrzuju se v tom, že to snad bude ok.¨
Stahovák na to, že bych přešel zpátky na volný jehly.
C.J>
Tak podobný klepání slyším i u mě..

Nevím tak si to poslechněte.
Konečně sem udělal to slibovaný video, sypu si popel na hlavu, že to tak trvalo.



Naposledy editováno 06.08.2011 12:04:17

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 08:21 | Nahoru | #221
No, já z toho moc neslyšel nebo nepoznal, ale z praxe asi tolik: Pokud uděláš generálku a něco tam mlátí, tak to rozhoď a zkontroluj, což je na den práce. Když nic nenajdeš, podívej se, jak sedí čelo středových ložisek v bloku. Častá závada, že se vyklepe a můžeš udělat výbrusy a dát novou kliku a stejně je to šroťák. Ono to jede samozřejmě +- normálně dál. Pokud máš odlehčené čelo, je to obvyklá závada a vyskytuje se tak někde mezi 15-20 tis. km.
Já si kdysi nechal kartery srovnat díru, nechal jsem si udělat plné čelo (tehdy se ještě nedělalo asi..) a protože jsem měl pochyby o tom, že se neprotočí vibracemi (stopy na povrchu nasvědčovaly tomu, že to zajištění kolíkem je prostě nedostatečné, tak jsem čelo a kartery na třech místech vždy dvakrát vedle sebe cca po 120 sešrouboval. Měl jsem obavy, že to řeba praskne, ale říkal jsem i buď jo nebo ne, když tak dám jiný motor. No a je to v pohodě. Taky se mi stalo, že třeba středový ložisko se mi nové po opravě vysypalo po 100 km... Takže když si nejsi jistej, tak to rozhoď. Ps: Klepání je tradiční závada těchto motorů, ale není tak, že tam patří. Proto je taky houfně vraceli z ruska. Mimo jiné proto, že k demontáži motoru je potřeba inbusák na de facto jeden jediný inbusový šroub, co je na motorce. A bez inbusáku seš ve stepi v pasti, nemůžeš vyměnit motor ani kus za kus . V době kdy se tam ty jawy vozily, žádný pastevec a ani kolchozník inbusák v rusku neměl...

Naposledy editováno 06.08.2011 08:24:01

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 11:24 | Nahoru | #222
JyrkaFM>
Jo souhlasím s tebou. Kvalita Nd jawek je špatná, už jsem se o tom rozepisoval dříve.
Je to však o tom, od koho díly kupuješ. já je kupuji v Praze u pana Růžičky a vše supr
sedí a funguje. Jawka je jawka.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 12:15 | Nahoru | #223
Ale pánové, řekněme si na rovinu, která mašina poskytne tolik zájmu a romantiky, jak při
opravách, tak při jízdě.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 16:10 | Nahoru | #224
xBaryk> jak jsem shlídl to video - pokud kvalita dovoluje, tak bych opět řekl: volný čelo. Když řekneš mám tam plný - tak se možná pletu...

Tak co tam máš? to nebo to?




Naposledy editováno 06.08.2011 16:12:37

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 22:47 | Nahoru | #225
xBaryk>
Dost těžko se dá z toho tvého videa něco vyposlouchat. Je tam hodně vedlejších šumů,
ale to je jedno. Často klepou písní čepy a to i nové. Já osobně bych dělal komplet
celou generálku. Vím, že jsi se chtěl profrčet. Když čtu tvůj výčet závad od doby,
co jsi mašinu koupil, se dá dost těžko diagnostokovat, co se v tom motoru děje.
Namakal jsi se na tom dost, ale kompletní oprava celé mašiny tě asi nemine.
Je možné, jak říkají ostatní, že je to vytlučené čelo. Ale těžko říci.
Jezdi radši opatrně. Osobně bych sehnal jiný motor v pěkném stavu a tento užil jako
zdroj dílů a složil 100% motor, funkční.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

6.8.2011 v 23:50 | Nahoru | #226
Klepání u mě je na 100% ojnici, čelo mám plné, nové a bloky nejsou vymačkané, byly půlené 2x.

xBaryk: podle mě to je pístní čep, není to žádné extra mlácení, tohle je normální zvuk jawy

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

7.8.2011 v 21:29 | Nahoru | #227
K tomu videu, nevím jestli na to neměli vliv neodrušený fajfky, pokusil bych se udělat video i z jízdy. Klepe mi to asi do 30 - 40 km/h. Pak už to neslyším.
Jezdím teď do 4 tisíc, abych to šetřil (předtím sem jezdil svižnějc..)
Každopádně kdybych to rozdělával, (půlil, na což teď nemám ani nářadí, tak bych využil rad Laďy, na tom čelu jsou dvě ložiska a na ojnicích další dvě, nepletu se?)
No, čelo je plné, možná budu mít i fotku, ale nevím jestli ji někde vyhrabu.
E: Teda, no jistej si nejsem, dá se to poznat při sundaných válcích?
Když sem se ale díval dovnitř tak tam bylo vše plných tvarů, nic co by naznačovalo nějakou dutinu či výřez.
Tudíž si myslím, že to bude tím ložiskem ojnice, jak píše C.J. Klepání se zatím nestupňuje, a zase tak hrozné to není, tak uvidím.
K novému motoru, přemýšlel bych o tom v moment kdybych sehnal pronájem, nebo prostory jako dílnu, pak bych použil starý na úpravy, případně ND.

OT: Dneska sem zkusil castrol plnou syntetiku (akce za 310kč) a asi sem se zamiloval, motor se mi zdá tišší, uhlazenější chod, prostě bájo
Nadruhou stranu laboruju s tím, jestli mám dát vodotěsné faje nebo nechat normální neodrušené, tak sem to vyzkoušel /dal sem vodotěsné odrušené/ a motor se zdál línější. Tak asi vzhledem k tomu že nebrodím, nechám starý normální neodrušený....

Jinak v úterý nebo ve středu se chystám do Vídně, pro ten štít, takže otestuju motor, ale měl by to zvládnout, teď už vím, že výbrus by měl být dobrej.. takže zbejvá to co se objeví v motoru.. Už jedu ale jen po okreskách, protože 2* jízda na dálnici = 2* problém

Naposledy editováno 08.08.2011 10:24:02

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

7.8.2011 v 22:40 | Nahoru | #228
xBaryk> takovej zvuk vyluzovala kamosova jawka a bylo to prasklou pruzinou v prevodovce. Projevovalo se to obcas pri rozjezdu na 1 podobne jako kdyby preskakoval retez na ozubenym kole. Po vymene ty pruziny to prestalo. Rozhodne by to ale chtelo ten motor slyset bez toho sytice, protoze pres nej to neni moc dobre rozeznatelny.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 12:50 | Nahoru | #229
Bubuss> Prasklou pružinou?
Fíha, tak možný to je, já ju asi prasklou mám, sice nevím jak, ale zítra nebo dneska nebo až přestane chcát, tak se tam mrknu, rovnou vyměním olej, sice už sem ho měnil ale čert to vem..

Naposledy editováno 08.08.2011 13:28:44

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 14:02 | Nahoru | #230
xBaryk> ty voe zase neplas. Prasklou pruzinu na razeni resp na prevodovce poznas tak ze obcas pri rozjezdu pri vetsim zaberu se to chova jako kdyby ti preskakoval retez na rozete. Rozhodne to ale nemusi byt zrovna to. Jak uz tu nekdo psal, jawa je osobita devka, ktera si obcas dela co chce a nejaky klepani a cvakani, pokud to vylozene neprerve rachot motoru, je u ni obvykla zalezitost.
Vetsinou to cvakani muze byt jen par veci... praskly pistni krouzek, volny pistni cep, ojnicni lozisko, lozisko na klice a pak pruzina na razeni pripadne ohnute vidlicky. Este bych se podival na spojkovy kos preci jen je z hliniku a nekdy byva dost vybehany to zamkovy uchyceni na ty spojkovy ose.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 14:06 | Nahoru | #231
No, stejně to budu muset zkontrolovat, protože po první "havárce" něco prasklo právě u start páky, takže pružina nebo startovací segment, protože srat páka de prošlápnou úplně dolů a vydírá mi výfuk / už sem ji trochu obrousil/ takže na škodu, když to rozdělám to nebude.
Spojkovej koš by měl být v pohodě, ten sem minule kontroloval, ale čert na koze jel, a nevím co se tam podělalo.

Naposledy editováno 08.08.2011 14:06:38

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 14:55 | Nahoru | #232
xBaryk> ja sem nikdy trindu nemel rozpulenou, jen kdysi davno 175 ale to by melo bejt obdobny. Tu pruzinku kterou sem mel na mysli je pruzinka co pritlacuje ty ozubeny kolecka na ty zubaty ose po ktery jezdej a kde vidlicky tim posunem menej kvalty. Pokud ti de saltpaka proslapnout az do pr..le tak je urcite praskly nebo vypadly to pero a to by mohlo byt rovnez puvodcem toho cvakani. Jinak na ty saltpace je ze vnitr takovej zubatej pulmesic kterej se zasune do ozubeni a tim to naslapnes. Nedokazu si dost dobre predstavit, co se muze dit, kdyz to tam flaknes za jizdy "napr. pri padu", pravdepodobne se tam neco ocese, ale mozna ze taky ne. Kdyz uz to budes mit rozdelany, koukni na zajistovaci segrovky pistnich cepu, jednou mi u pincka jedna praskla a povylezlej cep mi do valce vyryl dve moc pekny hluboky rejhy.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 19:21 | Nahoru | #233
No, začnu kontrolou /odděláním spojkového krytu/ spojkového koše, start. segmentu, řadící hřídele a jejich pružin. Když tam nic neobjevím, což si myslím, že objevím, tak budu přemýšlet
co dál /abych zbytečně nesundával motor/.
Ségrovky pístního čepu? No, nevím ty sou nový a zasunutý správně a pevně na 100%.
Kdyby mi ale vyjel čep tak by se mohl zaseknout o kanál, nebo líp zadřít.
To si myslím, že by snad neměl, ne ?
Předpokládám, že tam je to čelo plný, protože nic dutýho tvaru sem tam neviděl, z toho sem usoudil, že tam mám čela plný. Já právě nevím, protože bych musel demontovat motor, odnýst ho domů, na rámu to dělat nelze, protože bych to dělal venku, a to nevím nevím...
A zase když jednou sundám válce po 2 tis. km tak už tam nikdy nebudou držet tak jak drželi, ne? Chtěl sem právě až ve 20 tkm měnit kroužky. Ale asi budu muset, no, každopádně kdybych to dělal tak to zase chci skloubit s přechodem na volný jehly. Abych se tím vyhnul případným problém s tím spojeným. A k tomu zas postrádám stahovák.
Takže zbývají, pokud je čelo plný, klece. Ložiska spodní ojky to být nemůžou nebo taky můžou? Dle toho zvuku, /ještě udělám jedno video, snad bude lepší/ .

Dneska sem pořídil brzd. destičky goldfreny racing s3 tak sem zvědavej na bzrdnej účinek, protože tohle má odezvu jako prase. /Destičky sjetý, kapalina naprd, (vím, jsem pomalej, ještě sem ji neměnil ) a jeden váleček asi zaseklej/

Ještě takový subjektivní dojem, od doby co mi to začlo klepat liju plnou, kastrola TTsko(v akci za 310) , a zdá se mi, že to klepání jako by se ztišilo, ale to je asi fakt subjektivní.

Jinak se chci zeptat, jestli někdo laboroval s většíma pneumatikama, např.: 130, protože já to docela klopím, a i když to neklopím, tak při každým přejezdu např.: kolejí na tom skáču jako na koze. Nehledě, že se mi někdy smyká celeje zadek a hází to se mnou, prostě jako na koze No, mohli by být vadné čepy kyvky? Vím, že je to taky tou kyvkou, protože oproti trampácké je na dvě věci.
Ale myslím, že i tím kolem.
Tak tedy - Zkoušel někdo dát větší kolo? Jak moc se zvětšila spotřeba a zpomalila rychlost (akcelerace) ?
Nebo mám radši přezůt na nový pneu stejnýho rozměru? To moje obutí taky bude špatný.. tím to asi taky bude..
Nadruhou stranu to ale aspoň není sterilní - to je fakt, je to sranda, no čert na koze jel..

Díky.

Naposledy editováno 08.08.2011 19:49:08

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 19:53 | Nahoru | #234
když povolí ségrovka na čepu u pístu, tak většinou udělá masakr dřív než to stihne čep
Časem najdu fotku co mě udělala ve 11000 ot/min

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 19:56 | Nahoru | #235
Prusa #94>
Tak to se rád podívám , no kdyby povolila ségrovka tak už nejezdím. Nepředpokládám, že by povolila.

Naposledy editováno 08.08.2011 19:56:58

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.8.2011 v 21:20 | Nahoru | #236
No, není to tak neobvyklá závada, ale u závoďáků je to spíš technický problém a u seriáku spíš chyba montáže. Proto se taky nepoužívá segrovka, ale klasicky pérko z drátu, který motor spíš schroustne.... Jezdi na gumách, co máš v TP, je to jednodušší, když tě někdo sestřelí, pak čumějí na rozměr gum a vzorek.. aby se vyhli placení.
Pokud nesundáš válce, tak nepoznáš, jaký čelo tam máš. Pokud ti řehtá ozubení an startpáce, tak to bys snad poznal... jiná pružina funkčně nemůže vydávat zvuky z převodovky, aspoň mě nenapadá.. Ty ojniční klece bych řekl by mohly být ještě ok snad, já mám volné jehly celou dobu a celou dobu jedny pístní čepy, výbrusy jsem dělal dva, vždy po závadě, mám asi 50 tis. S jehlama jsem tudíž neměl nikdy problém a klepání kroužků a pod bych řekl jsou celkem mýty, vždy se asi dřív projeví jiná závada.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.8.2011 v 09:34 | Nahoru | #237
laďa prášil> jj, přesně tak, vytočil jsem, zarachtalo a byl masakr

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.8.2011 v 10:05 | Nahoru | #238
Pneumatiky jsou nejlepší takové, jaké jsou předepsané a to na všech strojích. U jawy jsem jezdil 4" a ta origo je mnohem lepší, lépe se klopí. Spíš než na kyvku to vidím na její chatrné uložení nebo volný výplet. Ale ani dobrý výplet se nevyrovná tuhosti litých kol bernardi, která jsou výborná až na fakt, že zadní paprsky praskají.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.8.2011 v 14:42 | Nahoru | #239
4.00 jsem měl jednou a kazilo mi to návyky ... kde jsem brousil s
3.50 jsem měl ještě "rezervu", i když ve skutečnosti už asi ani ne

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

13.8.2011 v 23:26 | Nahoru | #240
Tak dnešní návštěva Vídně proběhla parádně, odjezd asi ve 12 hodin, příjezd do Vídně, asi ve 4, jel sem okreskama (tam).
Po hodině bloudění sem našel obchod, (jezdil sem asi desetkrát kolem jednoho bloku, než sem si uvědomil kde sem.. )
Domluva proběhla rukama nohama anglicko-německo-česky.
Ale co musím vyzvihnout je chování řidičů v rakousku oproti nám.
U nás sotva vyjedu z baráku už nadávám, tam jsem si ani nevzoměl na slovo nadávka, zastavil sem abych se koukl na mapu, a už mi někdo mával jestli nepotřebuju pomoct..
To u nás by se asi nestalo.
Jawička jela krásně, díky jí.
Pár foteček v profilu.
Jinak sem koupil štítek na hondu cb 500, protože když sem řekl prodávajícímu slovo jawa, tak se zastavil a povídá "Jááwa?" ten čučel .. , pak to semnou šel zkusit na moto, načež sem ho následně vzal akorád musím vymyslet a upravit držák..

Tak k tématu:
Dobře pneu asi zatím nechám ty co mám, zase tak strašný to není, jezdí to i dobře.
Až budou sjetý, pak uvidím.. teda budu laborovat.

E: tak než výměnu pneu si dám výměnu gufera..
Dneska se mi z benzínu stal dízl...
Motorka jede a najednou točí jak sviňa bez plynu, vypnu chcípák motorka nic, vypnu klíček motorka nic! faje dolů, motorka točí na plnej kotel, kurva to je fakt dízl
Až vypnutí benzínu pomohlo..
Tak pěkný, teď děkuju jawce, že semnou dojela včera tu Vídeň..
No sundal sem pravej dekl, a pod alternátorem louže černýho přepálenýho oleje...
Takže válec přisává falešnej vzduch..
Až dneska sem si uvědomil, že mi to jawička signalizovala tím, že za 1)
Volnoběh mám někde mezi 1100-1200 sty otáček, když sem zastavil tak na neutrál na křižovatce tak mnohdy točila i 1500, ale ne vždy, říkal sem si, že je to banalita, a ejhle..
za 2) Málokdy ale přece když sem jel, tak sem mi při zapnutým motoru kouřilo z motoru, podíval sem se blíž a kouř šel zespod kartrů po vypnutí motoru, kouření zmizelo. Tak si říkám, že to byl nějakej bordel, list nebo něco.. Co se při té teplotě spálilo..
Jo prdlajs..
za 3) motorka při jízdě, otevřu plyn, zavřu chvíli jedu bez plynu a motorka cuká víc než obvykle, na neutrálu nic, tak si říkám zkontroluju olej v převodovce a doliju ho. Jo a to už sem nestih, to začlo dělat před dvouma dnama.
Takže zítra musím sehnat stahovák na rotor, a měnit gufero..
Zkušenost jak sviňa..
Hlavně, že motor není zadřenej!..

Edit:
Tímto gratuluji předchozímu majiteli a předávám první cenu za údržbu:..







Tak sem tam dal nový ale hnědý co se strkalo do 90-desátek...





No, namísto ségrovky tam byl plíšek, jeho vedení pomocí rotoru..
a místo ségrovky to bylo vyplněný bílím silikonem!...
Hnus velebnosti..
A beztak bude v řiti i gufero pod primárem..
Pěkný pěkný..

Naposledy editováno 15.08.2011 19:46:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist