1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Pak je v autě centrální uzel (něco jako switch/router) který mezi sběrnicema přeposílá zprávy. Ten uzel je (v E38/E39/E46) součástí jednotky budíků (IKE).
(Zbylé sběrnice připojují podružné polointeligentní jednotky k nadřazené jednotce. Například v každých dveřích je rádobyjednotka, aby tam nemuselo vedst tolik kabelů, ale na ně klidně zapomeň, ty s diagnostikou nemluví)
Diagnostika je jen připojení běžného počítače na tu síť. To je hardwarově celkem snadné, na to stačí ten mírně jiný sériák. Veškerou práci pak dělá software:
1. Vyčítá stav a chyby jednotek - tím že se jednotky prostě zeptá a jednotka odpoví.
2. Vyčítá a přehrává konfigurační paměť jednotky. V běžné řeči tomu říkají kódování. - opět to probíhá domluvou se softwarem jednotky.
3. Přehrává programovou paměť jednotky. Software/(nesprávně)firmware update. - probíhá domluvou s bootloaderem - něčím jako primitivní operační systém jednotky, nad kterým běží vlastní výkonný software.
*) Některé jednodušší jednotky neumějí vše zmíněné, např jednotka multifunkčních tlačítek na volantu v podstatě umí jen diagnostice odpovědět že žije.
K ničemu z toho není potřeba žádný drahý hardware. Potřeba je jen software, co se umí správně na všech úrovních domluvit s těma jednotkama.
Štve mě ta jednotka volantu, chtěl jsem přeprogramovat zprávy které vysílá abych změnil funkci některých tlačítek. Jenže nejen že nejde přeprogramovat přes diagnostiku, on je to velmi jednoduchý jednočip co nejde přeprogramovat ani přímo na plošňáku, leda vyměnit. Až tak to bastlit nechci.
Naposledy editováno 24.10.2015 21:31:47