globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 18:06 | Nahoru | #4411
fizzer: hele ja to vyresil nakup staryho ntb za par supu s XP.... levnejsi nez se s tim x hodin mrdat na pc ktere normalne pouzivam... a jeste ho zaplevelit nakym XP nesmyslem....

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 18:08 | Nahoru | #4412
Neřeším čtyřkolu, zastávám se čistě jen 3.0D 135 resp. 150kw. Podle mě moc lepších ve stejný cenový kategorii není ne? 2.5 TDI?

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 18:12 | Nahoru | #4413
fallen: 3.0d jede pekne, z te doby to bude asi nej diesel... ale je to diesel... proste riziko ze se posere neco drahyho je vetsi nez u benzinaku... tam je taky spousta blbosti co se serou, ale to jsou polozky za par tisicovek max... ne turbo, vstriky, cerpadlo...

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 19:00 | Nahoru | #4414

assassin píše: fizzer: hele ja to vyresil nakup staryho ntb za par supu s XP.... levnejsi nez se s tim x hodin mrdat na pc ktere normalne pouzivam... a jeste ho zaplevelit nakym XP nesmyslem....


Jak jsem Fizzerovi radil, vsechno muzes mit ve VMWare, nic si nezasvinis, pokud si tam hodim XP s integrovanym SP3, tak pro me je to prace na max. hodinu...

Tak mu to snad pujde.

Ale priznam na rovinu, ze si tu jden stary NB s XP taky chramolním, pro podobné případy. Protože mám třeba nějaké programátory, osciloskop, logický analyzátor, kde by to fakt mohl být problém...

Naposledy editováno 20.10.2015 19:02:45

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 19:13 | Nahoru | #4415
Skritek: no nedavno jsem neco takoveho resil, problem byl ze ten software pod XP co jsem potreboval jeste ke vsemu nemaka pod SP3... takze jsem ten noutas znova instaloval s SP2

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

20.10.2015 v 19:25 | Nahoru | #4416
Já čůrák starej ntb prodal, ani to vmware to nezachránilo Prostě smůla, zas musím mít něco extra

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:10 | Nahoru | #4417
Tak jsem to asi o půlnoci konečně rozběhal, hrozný sraní s tím. A hnedka se tam vyskytlo pár errorů, neví někdo co to znamená?



















1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:33 | Nahoru | #4418
to taky nemusi znamenat nic, proc nepouzivas inpu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:40 | Nahoru | #4419
FiZzeR> mě připadá,že nedáš pokoj,dokud nějakou závadu nevyšťouráš

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:40 | Nahoru | #4420

assassin píše: to taky nemusi znamenat nic, proc nepouzivas inpu?



Nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:45 | Nahoru | #4421

nemako píše: FiZzeR> mě připadá,že nedáš pokoj,dokud nějakou závadu nevyšťouráš



Né, spíš jsem zvědavej. Říkej tomu třeba sebevzdělávání

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 10:46 | Nahoru | #4422
FiZzeR> nepochybuju,že něco najdeš,abys mohl vyměnit třeba přední nápravu.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

21.10.2015 v 22:00 | Nahoru | #4423
Fizzer: Na mě to působí že DME (jednotka motoru) a IKE (budíky) se nemůžou domluvit s ASC (jednotka brzdové hydrauliky).
Ty chyby výfukových teplotních senzorů mám taky, protože tyhle senzory mají jen M-verze motorů, což nějak zapoměli naprogramovat v SW DME.

K vysvětlení pojmů, BMW má nelogicky označeny jako Error memory chyby které nastaly a Shadow memory chyby permanentní, tedy nesmazatelné protože jejich příčina trvá.

Já používám Impu na diagnostiku a NCS na konfiguraci, protože jednak je bezplatná, funguje pod W7 přímo a funguje s běžným kabelem. S BMW scannerem jsem se sral dlouho, než jsem zjistil že s obecným kabelem funguje jen demoverze (která umí jen přehledně vypsat počty chyb na seznamu jednotek), plná verze funguje pouze s jejich origo kabelem.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 10:14 | Nahoru | #4424
Kvizova otazka:
Jak odstranit zlutou ponorku?
a) udelame generalku celeho motoru
b) vyjmeme napajeni kontrolky

No a protoze nevim co s prachama, sel jsem do krapet drazsi varianty a)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 10:30 | Nahoru | #4425

Deadman píše: Fizzer: Na mě to působí že DME (jednotka motoru) a IKE (budíky) se nemůžou domluvit s ASC (jednotka brzdové hydrauliky).
Ty chyby výfukových teplotních senzorů mám taky, protože tyhle senzory mají jen M-verze motorů, což nějak zapoměli naprogramovat v SW DME.

K vysvětlení pojmů, BMW má nelogicky označeny jako Error memory chyby které nastaly a Shadow memory chyby permanentní, tedy nesmazatelné protože jejich příčina trvá.

Já používám Impu na diagnostiku a NCS na konfiguraci, protože jednak je bezplatná, funguje pod W7 přímo a funguje s běžným kabelem. S BMW scannerem jsem se sral dlouho, než jsem zjistil že s obecným kabelem funguje jen demoverze (která umí jen přehledně vypsat počty chyb na seznamu jednotek), plná verze funguje pouze s jejich origo kabelem.



INPA a NCS jsou bezplatný?

Pokud se bavíme o čínský kopii bmwscanneru,musíš si stáhnout verzi "never locking" a propojit dva piny uvnitř toho scanneru, pak je to "plná verze"

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 10:30 | Nahoru | #4426
PetrXX> To je dobrý, tuhle kontrolku tam nemám

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 11:03 | Nahoru | #4427
Bud rad, je to docela draha ficura

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 11:07 | Nahoru | #4428
PetrXX> Já ji mám porouchanou Žárovka tam je a při testu budíků funguje, akorát tomu motoru můžu dělat co chci a nerožne se

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 11:09 | Nahoru | #4429
FiZzeR> chci te za servisaka
ja ti tam dam neco posranyho a ty oblbnes palubku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 21:30 | Nahoru | #4430

FiZzeR píše: INPA a NCS jsou bezplatný?

Pokud se bavíme o čínský kopii bmwscanneru,musíš si stáhnout verzi "never locking" a propojit dva piny uvnitř toho scanneru, pak je to "plná verze"



Nemám kopii BmwScanneru, mám jednudušší kabel na K-line. A protože K-line je jen sériák s jinými napěťovými úrovněmi než běžný počítačový RS232 (zjednodušeně řečeno), tak ten kabel je v podstatě jen běžný adaptér USB-sériák s fixní rychlostí 9600 a elektrickým výstupem pro K-line. Proto ten kabel Widle viděj jako USB-sériák adaptér a diagnostické programy to skrze Widle viděj jako normální sériák.
Kabel od BmwScanneru (a pravděpodobně i jeho kopie) údajně obsahují mnohem více elektroniky, nějaký mikrokontroler co se pravděpodobně stará o protokol sdílení linky, což u jednodušších kabelů dělá software.

INPA a NCS jsou vývojové programy uniklé z BMW. Licenci tedy nemají vůbec žádnou, uživatelské rozhraní je ušité hodně rychlou jehlou, ovládání je poněkud složitější (musíš vědět co děláš - umí to všechno ale také tě to nechá cokoliv posrat) a je na tom vidět že ten SW vznikl v roce cca 95.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.10.2015 v 21:38 | Nahoru | #4431
Deadman> Wow, diky za info. Ja mam prave taky K-line a vrtalo mne hlavou v cem se to lisi.

Co je vubec nejlepsi diag na BMW, pro amatery. Treba do 15t ?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 01:07 | Nahoru | #4432

PetrXX píše: Bud rad, je to docela draha ficura



Kup volvo :) kontrolku mam, ale nerozsviti se ani kdyz jede auto v nouzaku :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 01:09 | Nahoru | #4433

SVSkritek píše: Deadman> Wow, diky za info. Ja mam prave taky K-line a vrtalo mne hlavou v cem se to lisi.

Co je vubec nejlepsi diag na BMW, pro amatery. Treba do 15t ?



Ta INPA ... Kabel je za par supu ... A ja s ni treba i kodoval vstrikovace do e90 335i

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 06:08 | Nahoru | #4434
assassin> Aha, diky. ja se v tom prave tolik nevyznam. Zatim jsem jen mazal chyby...

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 20:03 | Nahoru | #4435
Ta "diagnostika" je jen kabel mluvící "K-line" formát, což je obdoba sériové linky. Po těchto linkách spolu mluví většina jednotek v autě. Některé mají mezi sebou jen mírně složitější CAN-bus. V autě je několik linek, z toho asi 3 hlavní, na kterých jsou připojeny všechny inteligentní jednotky.
Pak je v autě centrální uzel (něco jako switch/router) který mezi sběrnicema přeposílá zprávy. Ten uzel je (v E38/E39/E46) součástí jednotky budíků (IKE).
(Zbylé sběrnice připojují podružné polointeligentní jednotky k nadřazené jednotce. Například v každých dveřích je rádobyjednotka, aby tam nemuselo vedst tolik kabelů, ale na ně klidně zapomeň, ty s diagnostikou nemluví)

Diagnostika je jen připojení běžného počítače na tu síť. To je hardwarově celkem snadné, na to stačí ten mírně jiný sériák. Veškerou práci pak dělá software:
1. Vyčítá stav a chyby jednotek - tím že se jednotky prostě zeptá a jednotka odpoví.
2. Vyčítá a přehrává konfigurační paměť jednotky. V běžné řeči tomu říkají kódování. - opět to probíhá domluvou se softwarem jednotky.
3. Přehrává programovou paměť jednotky. Software/(nesprávně)firmware update. - probíhá domluvou s bootloaderem - něčím jako primitivní operační systém jednotky, nad kterým běží vlastní výkonný software.
*) Některé jednodušší jednotky neumějí vše zmíněné, např jednotka multifunkčních tlačítek na volantu v podstatě umí jen diagnostice odpovědět že žije.

K ničemu z toho není potřeba žádný drahý hardware. Potřeba je jen software, co se umí správně na všech úrovních domluvit s těma jednotkama.

Štve mě ta jednotka volantu, chtěl jsem přeprogramovat zprávy které vysílá abych změnil funkci některých tlačítek. Jenže nejen že nejde přeprogramovat přes diagnostiku, on je to velmi jednoduchý jednočip co nejde přeprogramovat ani přímo na plošňáku, leda vyměnit. Až tak to bastlit nechci.

Naposledy editováno 24.10.2015 21:31:47

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 20:36 | Nahoru | #4436
Deadman>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 21:12 | Nahoru | #4437

SVSkritek píše: Jak říká Fizzer. Pohodlný, ani spolehlivý na nějaké velké roční nájezdy už to není. Tak buď se chci za relativně nízké peníze trochu svést, s větším objemem, dokud je ta možnost. Nebo si nemusím komplikovat život starým autem...

Kalkulovat se spotřebou je hezká věc. Ale třeba tady jeden místní člen s liboval jak E39 530d jezdi za 6L, daval si fotky z BC na FB. Najezdil s tim snad 40t/rok. Jenze kvuil zdravotní indispozici si všechno nechval dělat v servisu, kde nejsou moc kreativni a akorat meni origo dily. . Za 3 roky jim tam nechal 400t, ale pak sklapla klec a HomeCredit to chtel zpet...

Jasne, trochu extremní případ, nicmene. Nicmene neni prvni, ani poslední co se napálil... Vetsina tech dieselu uz bude mit okolo 400t/km, i benziny uz mivaji pres 300t



Tak co jsem tu story tak trosku cetl, tak bych rekl ze tam na HomeCredit uz byl vzat prvotne vuz a pak se vyskytly nejake komplikace, ktere uzivateli totalne zlomili vaz. Jednoduse sel na kraj svych moznosti a par vaznejsich poruch ho popravilo.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 21:17 | Nahoru | #4438
creck: kupovat si stary bawo na splatky od podobne spolecnosti, s tim ze mam hluboko do kapsy a auto potrebuju.... to mi prijde jako ruska ruleta s jednim vyndanym nabojem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 21:25 | Nahoru | #4439
Creck> Je to dost mozny, ale hlavne, to na tom soudu delaj uplní imbecilové ? V tom spisu je cena automobilu BMW 11400, tam chybí nula.
No a pak predpokládaný příjem z invalidky a 6400Kc z podnikání. To nikomu nedoslo, ze kdyz je na nej podano tucet trestnich oznameni ohledne toho podnikani a shop zavrenej, ze to uz asi neplati

Ale tak chapu, jde jen o 1.5M, kdo by se tím v ČR zabýval...

No to je oftopic, jen clovek proste nekdy nechape...

Naposledy editováno 24.10.2015 21:26:35

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2015 v 21:31 | Nahoru | #4440
SVSkritek> Nechape no.

Ja ti znam cloveka co kdyz s nim mluvis, tak ten clovek je genius. Ma nekolik vysokych skol ohledne chemie, programuje jak kdyz ja pisu do wordu (pisu to jak mi zobak narostl) kdyz ho poslouchas jako by spadnul z marsu a presto je pokrk zadluzeny, alkoholik a spi venku na lavicce, denne ho nahaneji lichvari a prodal uz vse co mel.

To mi treba hlava nebere
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist