1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: fizzer: hele ja to vyresil nakup staryho ntb za par supu s XP.... levnejsi nez se s tim x hodin mrdat na pc ktere normalne pouzivam... a jeste ho zaplevelit nakym XP nesmyslem....
Jak jsem Fizzerovi radil, vsechno muzes mit ve VMWare, nic si nezasvinis, pokud si tam hodim XP s integrovanym SP3, tak pro me je to prace na max. hodinu...
Tak mu to snad pujde.
Ale priznam na rovinu, ze si tu jden stary NB s XP taky chramolním, pro podobné případy. Protože mám třeba nějaké programátory, osciloskop, logický analyzátor, kde by to fakt mohl být problém...
Naposledy editováno 20.10.2015 19:02:45
2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
nemako píše: FiZzeR> mě připadá,že nedáš pokoj,dokud nějakou závadu nevyšťouráš
Né, spíš jsem zvědavej. Říkej tomu třeba sebevzdělávání
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ty chyby výfukových teplotních senzorů mám taky, protože tyhle senzory mají jen M-verze motorů, což nějak zapoměli naprogramovat v SW DME.
K vysvětlení pojmů, BMW má nelogicky označeny jako Error memory chyby které nastaly a Shadow memory chyby permanentní, tedy nesmazatelné protože jejich příčina trvá.
Já používám Impu na diagnostiku a NCS na konfiguraci, protože jednak je bezplatná, funguje pod W7 přímo a funguje s běžným kabelem. S BMW scannerem jsem se sral dlouho, než jsem zjistil že s obecným kabelem funguje jen demoverze (která umí jen přehledně vypsat počty chyb na seznamu jednotek), plná verze funguje pouze s jejich origo kabelem.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Deadman píše: Fizzer: Na mě to působí že DME (jednotka motoru) a IKE (budíky) se nemůžou domluvit s ASC (jednotka brzdové hydrauliky).
Ty chyby výfukových teplotních senzorů mám taky, protože tyhle senzory mají jen M-verze motorů, což nějak zapoměli naprogramovat v SW DME.
K vysvětlení pojmů, BMW má nelogicky označeny jako Error memory chyby které nastaly a Shadow memory chyby permanentní, tedy nesmazatelné protože jejich příčina trvá.
Já používám Impu na diagnostiku a NCS na konfiguraci, protože jednak je bezplatná, funguje pod W7 přímo a funguje s běžným kabelem. S BMW scannerem jsem se sral dlouho, než jsem zjistil že s obecným kabelem funguje jen demoverze (která umí jen přehledně vypsat počty chyb na seznamu jednotek), plná verze funguje pouze s jejich origo kabelem.
INPA a NCS jsou bezplatný?
Pokud se bavíme o čínský kopii bmwscanneru,musíš si stáhnout verzi "never locking" a propojit dva piny uvnitř toho scanneru, pak je to "plná verze"
2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: INPA a NCS jsou bezplatný?
Pokud se bavíme o čínský kopii bmwscanneru,musíš si stáhnout verzi "never locking" a propojit dva piny uvnitř toho scanneru, pak je to "plná verze"
Nemám kopii BmwScanneru, mám jednudušší kabel na K-line. A protože K-line je jen sériák s jinými napěťovými úrovněmi než běžný počítačový RS232 (zjednodušeně řečeno), tak ten kabel je v podstatě jen běžný adaptér USB-sériák s fixní rychlostí 9600 a elektrickým výstupem pro K-line. Proto ten kabel Widle viděj jako USB-sériák adaptér a diagnostické programy to skrze Widle viděj jako normální sériák.
Kabel od BmwScanneru (a pravděpodobně i jeho kopie) údajně obsahují mnohem více elektroniky, nějaký mikrokontroler co se pravděpodobně stará o protokol sdílení linky, což u jednodušších kabelů dělá software.
INPA a NCS jsou vývojové programy uniklé z BMW. Licenci tedy nemají vůbec žádnou, uživatelské rozhraní je ušité hodně rychlou jehlou, ovládání je poněkud složitější (musíš vědět co děláš - umí to všechno ale také tě to nechá cokoliv posrat) a je na tom vidět že ten SW vznikl v roce cca 95.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Co je vubec nejlepsi diag na BMW, pro amatery. Treba do 15t ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SVSkritek píše: Deadman> Wow, diky za info. Ja mam prave taky K-line a vrtalo mne hlavou v cem se to lisi.
Co je vubec nejlepsi diag na BMW, pro amatery. Treba do 15t ?
Ta INPA ... Kabel je za par supu ... A ja s ni treba i kodoval vstrikovace do e90 335i
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Pak je v autě centrální uzel (něco jako switch/router) který mezi sběrnicema přeposílá zprávy. Ten uzel je (v E38/E39/E46) součástí jednotky budíků (IKE).
(Zbylé sběrnice připojují podružné polointeligentní jednotky k nadřazené jednotce. Například v každých dveřích je rádobyjednotka, aby tam nemuselo vedst tolik kabelů, ale na ně klidně zapomeň, ty s diagnostikou nemluví)
Diagnostika je jen připojení běžného počítače na tu síť. To je hardwarově celkem snadné, na to stačí ten mírně jiný sériák. Veškerou práci pak dělá software:
1. Vyčítá stav a chyby jednotek - tím že se jednotky prostě zeptá a jednotka odpoví.
2. Vyčítá a přehrává konfigurační paměť jednotky. V běžné řeči tomu říkají kódování. - opět to probíhá domluvou se softwarem jednotky.
3. Přehrává programovou paměť jednotky. Software/(nesprávně)firmware update. - probíhá domluvou s bootloaderem - něčím jako primitivní operační systém jednotky, nad kterým běží vlastní výkonný software.
*) Některé jednodušší jednotky neumějí vše zmíněné, např jednotka multifunkčních tlačítek na volantu v podstatě umí jen diagnostice odpovědět že žije.
K ničemu z toho není potřeba žádný drahý hardware. Potřeba je jen software, co se umí správně na všech úrovních domluvit s těma jednotkama.
Štve mě ta jednotka volantu, chtěl jsem přeprogramovat zprávy které vysílá abych změnil funkci některých tlačítek. Jenže nejen že nejde přeprogramovat přes diagnostiku, on je to velmi jednoduchý jednočip co nejde přeprogramovat ani přímo na plošňáku, leda vyměnit. Až tak to bastlit nechci.
Naposledy editováno 24.10.2015 21:31:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SVSkritek píše: Jak říká Fizzer. Pohodlný, ani spolehlivý na nějaké velké roční nájezdy už to není. Tak buď se chci za relativně nízké peníze trochu svést, s větším objemem, dokud je ta možnost. Nebo si nemusím komplikovat život starým autem...
Kalkulovat se spotřebou je hezká věc. Ale třeba tady jeden místní člen s liboval jak E39 530d jezdi za 6L, daval si fotky z BC na FB. Najezdil s tim snad 40t/rok. Jenze kvuil zdravotní indispozici si všechno nechval dělat v servisu, kde nejsou moc kreativni a akorat meni origo dily. . Za 3 roky jim tam nechal 400t, ale pak sklapla klec a HomeCredit to chtel zpet...
Jasne, trochu extremní případ, nicmene. Nicmene neni prvni, ani poslední co se napálil... Vetsina tech dieselu uz bude mit okolo 400t/km, i benziny uz mivaji pres 300t
Tak co jsem tu story tak trosku cetl, tak bych rekl ze tam na HomeCredit uz byl vzat prvotne vuz a pak se vyskytly nejake komplikace, ktere uzivateli totalne zlomili vaz. Jednoduse sel na kraj svych moznosti a par vaznejsich poruch ho popravilo.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
No a pak predpokládaný příjem z invalidky a 6400Kc z podnikání. To nikomu nedoslo, ze kdyz je na nej podano tucet trestnich oznameni ohledne toho podnikani a shop zavrenej, ze to uz asi neplati
Ale tak chapu, jde jen o 1.5M, kdo by se tím v ČR zabýval...
No to je oftopic, jen clovek proste nekdy nechape...
Naposledy editováno 24.10.2015 21:26:35
Ja ti znam cloveka co kdyz s nim mluvis, tak ten clovek je genius. Ma nekolik vysokych skol ohledne chemie, programuje jak kdyz ja pisu do wordu (pisu to jak mi zobak narostl) kdyz ho poslouchas jako by spadnul z marsu a presto je pokrk zadluzeny, alkoholik a spi venku na lavicce, denne ho nahaneji lichvari a prodal uz vse co mel.
To mi treba hlava nebere