globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
6.3.2011 v 22:20
Cituji z instrukční knížky našeho auta: "Nezahřívejte motor chodem naprázdno, při chodu motoru naprázdno potrvá zahřátí motoru o hodně déle. Opotřebení motoru je největší během doby zahřátí motoru. Vůz proto rozjeďte co nejdříve po nastartování a vyhněte se vysokému počtu otáček motoru."
Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

8.3.2011 v 00:48 | Nahoru | #1

Bubrak ZX10R píše: Samozrejme je lepsi zahrivat i prevodovku a gumy. Ja nasednu uz oblecenej, nastartuju uz se zarazenou 1kou a rovnou vyjedu, v poklidu, bez ty rany pri razeni 1 pri slepeny spojce apod. Zahreju to klidnou jizdou na 60 a pak svice se sesti.



cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...

edit : "z"tuhlej olej

Naposledy editováno 08.03.2011 00:49:55

(reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina

9.3.2011 v 12:49 | Nahoru | #2

helmik píše: cus, většinou s tebou souhlasím, ale tady si myslím že nemáš pravdu v jednom jestli sem to dobře pochopil cos napsal, podle mě je motorka monoblok, tudíž jedna olejová náplň, tudíž olejová mlha má stejnou teplotu pod pístama, v hlavě i v převodovce páč je to jeden a ten samej olej kterej cirkuluje ... tudíž na stojánku na volnoběh zahříváš komplet. Při volné jízdě je výhoda že se točí kolečka a hřídelky v převodovce a tudíž sou líp mazaný ložiska páč se hejbou ... jinak je to stejný ... Zahřívání při volné jízdě má mnohem větší vliv na životnost a kdesi cosi u aut s oddělenou náplní motor X převodovka, kde když se nechá motor běžet naprázdno pak olej v motoru se ohřeje, motor jede bez problémlů, začne se topit a štos na převodovku s ještě nerozházeným ztuhlým olejem je mnohem větší ... nehledě na to že při volné jízdě kdy je motor v tahu se dosáhne provozní teploty dříve ... tolik muj ultralajckej názor ...

edit : "z"tuhlej olej



Jo asi mas pravdu, ja jen ze je asi lepsi tocit i s tou prevodovkou, a jak tu nekdo psal, tak jestli jede motka na sytic na 2tis otacek na miste nebo jedu na 2tis uz po silnici je jedno. Podle me je lepsi hned vyjet a navic neradit z neutralu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 Poky9369 4 14.3.2018 v 19:45 Poky9369
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 kuki 13 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701
po stk Adamsmoto JBW 150-8 kuki 11 12.7.2013 v 13:30 DRN.
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 kuki 8 11.10.2012 v 18:42 seikos
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 WoxmenRX 15 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX


TOPlist