Takže chodit v zimě do garáže a startovat si tam tu svojí Čínu asi nebude ten nejlepší nápad
dva_hrnce píše: Durex> jsou i motorky který maj zvlášť motor a převod. oil
Ale to je vedlejší, to jsou beztak většinou italské jepky nebo jejich nepovedené americké napodobeniny a u těch je to fuk, to je rozbitý už z fabriky..
Ale ten poznatek s tím že Ti jelo efko lépe je zajímavý, přesně tohle jsem pozoroval u jednoho nejmenovaného východoněmeckého bakelitového vozidla
Hofner píše: Kdyby se motor nezačal mazat hned jak začne čerpadlo hnát olej, asi by se rafnul. Po 20-30s bz diagnóza byla jasná Jde taky o to odkud člověk vyjíždí. Vzhledem k tomu, že studenej motor (pokud se bavíme o beznínu v autě) je podle mého kravina hnát na hranici detonačního spalování (kolem 1500 otáček), ale člověk se z parkoviště na sídlišti, kde každej parkuje jak kokot, stejně musí vymotat, nezbejvá než spojkovat. Takže nějakejch 20-30s hovno řeší. Ale jasný, 20-30s je ještě ok, daleko lepší jak borci, co sednou do auta, 5 minut tam seděj jak hrušky a pak teprve jedno (a dost často tomu docela nakládaj).
Nemáš pravdu. U motoru v třeba v -20 ti trvá oleji o viskozitě 10W40 cca 8s než se dostane na všechny části motoru. Po tuto dobu musý stačit olej co se tam udržel. Takže rozhodně se nic nerafne i když to nemaže. A jelikož nebydlým v paneláku tak spojčení pro mě taky odpadá
Pri jizde se studenym motorem vznikaji ve valci aj. vyssi teplotni rozdily, coz asi imho nebude uplne v poradku.
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Begy: berte to tak že na volnoběh má motor malý mazací tlak, takže provoz studeného motoru na volnoběžné otáčky není úplně OK.
Ve všech manuálech se říká, že se má motor zahřát na provozní teplotu pomalou a klidnou jízdou...
Na volnoběh je mazací tlak na tu nezátěž dostatečný.
Co vyhraju, když vyvrátím větu "ve všech manuálech se říká..."? Protože v mém je naopak napsáno "For maximum engine life always warm up engine before starting off", neboli "aby měl motor maximální životnost, vždy před vyjetím motor zahřejte". A tipuju, že můj manuál není jediná výjimka.
Takže co z toho plyne? Univerzální postup neexistuje, protože konstrukce motorů i motorek jsou velmi rozmanité a kždý stroj chce "to své".
Bubrak ZX10R píše: Sleeper1: lepsi zahrivat jizdou neni kvuli mensi zatezi, to tu snad nikdo nepsal, jen se zahriva vsechno spolecne, ale zahrivat nejdriv motor a pak ostatni, to muzes, nebo muzes nejdriv motor, pak na stojanu prevodovku a az pak gumy a tahat muzes az za hodinu od nastartovani, to samo neni problem
Topnou spirálu do oleje a vody a nahřejváky. Spínací hodiny a když přijdeš z práce tak na to můžeš hned skočit a kotlit plnej se zahřátým motorem
Dle některých teorií zde by musela být filcka pětkrát po smrti nebo stokrát kvalitnější než většina motorek..
Mě se hrozně líbí jeden člověk z našeho města, nadlabne Suzu, plnej sytič, motor motá k 7 tis. a jde se strojit, což mu trvá k 5 minutám.
Dle mě kdyby to natočil a vyrazil, udělá lépe, ale každej má svou pravdu a svůj styl..
A pokud mu motor vydrží o 30tis.km méně než někomu kdo to dělá jinak, stejně bych netvrdil že je to tím nebo oním.
Je spousta jiných faktorů které ovlivňují životnost motoru a tahle debata je stejně jen o tom že si každej zastává svůj názor, ale pravdu se z toho nikdo nedozví..
Virago> ty budes ten motor deset minut zahřívat na místě a po vyjetí se stejně ochladí pokud nebude 40 ve stínu..
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Kuci zajizdeli jste nekdy syrovej ostrej motor, nemyslim zadnou seriovku, ale fakt regulerni zavodak? Pokud jo, tak vite, ze se motor nejdriv nakopne, povrci se na volnobeh a po zahrati se chcipne...To udelas klidne 3x po sobe nez s tim motorem vyjedes - prave kvuli te zatezi.
Kdybych jezdil nejakej velkej jednobuch vzduchac, tak s vama souhlasim...
edit: Souhlas s Dvouma hrncema: je to o hovne a nekonecna debata, ale pravdu mam ja!
Naposledy editováno 07.03.2011 11:01:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Sleeper1 píše: Bubrak&Durex> kuci klidne si delejte prdelky, ale s tema vasema motorama mi prijde muj postup jako nejmensi zlo A to nejen pro velkou pocatecni nerovnost teploty oleje a vody... Natocit to a hned s tim zmizet mi uplne ok neprijde. Jak Bubrak napsal, pri jizde (i fakt hodne klidne) je na motoru logicky vetsi zatez. Coz mi vypovida o tom, ze radsi studenej motor necham v klidu dostat na teplotu 60°C a pak klidou jizdou doladim zbytek.
Kuci zajizdeli jste nekdy syrovej ostrej motor, nemyslim zadnou seriovku, ale fakt regulerni zavodak? Pokud jo, tak vite, ze se motor nejdriv nakopne, povrci se na volnobeh a po zahrati se chcipne...To udelas klidne 3x po sobe nez s tim motorem vyjedes - prave kvuli te zatezi.
Kdybych jezdil nejakej velkej jednobuch vzduchac, tak s vama souhlasim...
edit: Souhlas s Dvouma hrncema: je to o hovne a nekonecna debata, ale pravdu mam ja!
Tak si přečti pořádně co jsem do této diskuze napsal. Pak by si mi nemohl napsat, že něco dělám blbě. Tak si moje příspěvky resp první dva pořádně přečti a zjistíš, že pro ten motor líp udělat nemůžu. Ty poslední byla jen ironie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Hele ja se nehadam, jen mi tuty clanky viz. zahrivat jen jizdou, prijdou dost zavadejici.
Popravde z praxe neznam zadnyho kluka na sportu (coz je dobre), co by zahrival komplet jizdou treba i po te tve minute blafani na volno... Ted mam trochu obavy, aby to zas neskouzlo k dohadovani se o case zahrivani "na prazdno".
Je to kazdyho boj, ja jsem proste jen zvyklej chovat se ke strojum slusne, coz je pro me zahrati alespon na tech mych zminovanych 60°C (60 neni pravidlo), resp. nemam problem s tim se v klidu doobliknout na ukor usetreni par dcl benalu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Sleeper1 píše: Durex> na ironii, jsem reagoval slovem prdelky...
Hele ja se nehadam, jen mi tuty clanky viz. zahrivat jen jizdou, prijdou dost zavadejici.
Popravde z praxe neznam zadnyho kluka na sportu (coz je dobre), co by zahrival komplet jizdou treba i po te tve minute blafani na volno... Ted mam trochu obavy, aby to zas neskouzlo k dohadovani se o case zahrivani "na prazdno".
Je to kazdyho boj, ja jsem proste jen zvyklej chovat se ke strojum slusne, coz je pro me zahrati alespon na tech mych zminovanych 60°C (60 neni pravidlo), resp. nemam problem s tim se v klidu doobliknout na ukor usetreni par dcl benalu...
No me se to ohřeje cca na 40 st. a pak vyrážím. Nevytáčím to nad 4000 ot a to po dobu, než olej dosáhne 80 st. C. Ono je spousta borců co ohřejou vodu na 90 a jedou kotel,ale olej je třeba ještě na 40-ti. Takže někdy mi to trvá třeba 10 km jindy 20 km. Ale nekotlím dokud není olej na provozní teplotě. Ono stejně u busy jedu na 6-ku při 4000 ot 120 a při 6000 ot už 2 kila
Naposledy editováno 07.03.2011 11:41:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Btw jezdis do Orl. hor? Ze bychom se tam nekdy potkali, kdyz jsi z trebesek
Sleeper1 píše: Durex> to je ok, mne taky trva jeste nejakych min 5km nez se vymotam a muzu trochu jet...
Btw jezdis do Orl. hor? Ze bychom se tam nekdy potkali, kdyz jsi z trebesek
To víš že jezdím,ale až tak v polovině sezóny, protože dřív to nemá cenu. Moc písku a štěrku po zimě, co ho nikdo neuklidí – jen co ho spláchne dešťová voda
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Tak s tim proturovanim, to je jasna vec, ostatne mezi motorkaremi dost provarena skutecnost. A jak jsem psal vyse, kdybych mel napr. vzduchem chlazenej jednobuch (nebo jinej nizko ot. motor), tak ho pro zachovani cisteho chormu budu (mozna) ohrivat dle clanku a i s tim syticem to dava smysl, ovsem u sport. vodniku se strikackou....tuty navody pro zbytecnou zatez nebrat
edit: pismenko - pisou levou, pravou mam v sadre
Naposledy editováno 07.03.2011 13:07:00
dejf. píše: a ja prave zas znam ty typky co to v - 5' nadlábnou, nechaj ji na volnobeh tak minutu maximalne (pac to uz se staci vohrat prece dost) a pak pekne "tumáš!" a aspon 14-15 tisic ! (R6) ...ja se jenom vo podal usmivam a rikam si vduchu "jen ji dej, ty magore jeden..." a kudla v kapse se mi vodevírá
jenze pak si takovou masinu po nakym takovym teleti kup..vsechno vpohode, malo najeto, nikdy nelehla...ale ze ji furt bezhlave drzel u drzky za studena to nikdo nevi a nezjisti
tak tohle uz je taky extrem to je na tom motoru citis a slyset ze se mu moc nechce.je to prasecina pro moto.ale zahrivat na stojanu nema smylsl. az se moto ustali a nepotebuje sytic tak jet slusne...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
To rozpousteni olejoveho filmu nespalenym benzinem zni logicky.
Jen by me ale zajimala skutecna velikost vlivu takovyhleho zachazeni na ten olejovej film - vzdyt ten motor dobehne cca do 2 sekund (kolikrat se otoci a kolik se tam dostane benzinu?), pak to stoji a vse to stece dolu (na pist? pod pist?) a po nastartovani se ve valci zbylej benzin stejne musi spalit a mazani zacne pracovat.?
Jeste tam trochu vaham nad tou informaci cituji: "Všeobecně však platí, že kapalinou chlazené motory se jízdou na provozní teplotu ohřejí dříve nežli vzduchem nebo vzduchem a kapalinou chlazené."
Hugo.R>
Odkaz jsem sem dal proto aby si z něj vybral každý co chce. Je samozřejmé, že se to nebude slučovat se všemi názory a já jsem pouze napsal jak to dělám já a podle čeho se řídím. Nerad se dohaduju vo hov**
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Hugo.R píše: Vorel> Jeste tam trochu vaham nad tou informaci cituji: "Všeobecně však platí, že kapalinou chlazené motory se jízdou na provozní teplotu ohřejí dříve nežli vzduchem nebo vzduchem a kapalinou chlazené."
A nad čím váháš? Že u vodníka se ohřeje malej okruh motoru, což je hned a pak dle potřeby pouští termostat studenou z chladiče oproti tomu, když vzducháč je za studena pořád chlazenej náporem vzduchu a musí ohřívat velkou plochu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru naprázdno je asi opravdu kravina
Hugo.R píše: Durex> No to si prave nejsem uplne jist, jestli ohrat i jen malej okruh je rychlejsi nez ohrat jenom valec, byt jiz ochlazovanej naporem vzduchu.
No vzhledem k tomu, že vzducháč je ještě většinou chlazen olejem, kterej má chladič, tak to je další věc. I když spousta vodníků má taky chlazení olejem - viz třeba BusaTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Volnoběh Adamsmoto JBW 150-8 | Poky9369 | 4 | 14.3.2018 v 19:45 Poky9369 |
koupe chopper jbw 150 Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 13 | 15.5.2015 v 17:19 scorpion1701 |
po stk Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 11 | 12.7.2013 v 13:30 DRN. |
shanim choppaky okolo karvine. Adamsmoto JBW 150-8 | kuki | 8 | 11.10.2012 v 18:42 seikos |
jakou ostřejší 125cc Adamsmoto JBW 150-8 | WoxmenRX | 15 | 22.4.2011 v 20:12 WoxmenRX |