globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 06:09 | Nahoru | #53521
Jirka_S> asi bych to dal zavařit. Chčije to hodně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 08:06 | Nahoru | #53522
Dobrá zpráva tatarácký orgie budou Zamluvil jsem Cihelnu na naše JB zasedání 25.11. od 17:30 Má změněného majitele,ale štěstí bylo v tom,že si nás ještě z jara pamatujou,když začínali.Takže tataráček zůstal jenom nám udělaji 300g za 189,- což je taky slušné v lístku je 150 g za 155,- Jinak výběr dle lístku.
A kouření povoleno

Čmoud tatarák
Olda - tataráček
Wyskyn - tataráček
Tonda - tataráček
Zlounova drahá polovička
Miraz250
Kdo se bude účastni,tak se připisujte citací a kdo chce tatarák,tak připsat k nicku.

Konec objednávek 23.11. v poledne

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.11.2015 v 08:40 | Nahoru | #53523
Tak nové zprávy ze stáje. Béďa včera přivezl karbenátek ze svýho červenýho krásavce kterej normálně funguje, já teda vyhlížel jeho jawí kulatici ale vzhledem k tomu že už bylo pozdnější odpoledne tak pro mě překvapivě dojel na nějakém cizáckém stroji. No to je fuk, hlavně že dojel, vyměnili jsme karbecy kus za kus, no a bylo zlepšení, na dvaceti metrech výdycky kuckl, zavrčel a scípl. No jasný pokrok tady je, předtím to bylo tak za půl hodiny tlačení jedno zavrčení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 08:50 | Nahoru | #53524
Bimbam> problém byl zlepšen

Kafi> to jsme to dopracovali,prezidento nepřijde na schůzi

Naposledy editováno 23.11.2015 09:25:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 11:06 | Nahoru | #53525
Já dnes odvezl svojí milou ( ne manželku, ale Škodu 120 ) karosáři. Po 35 letech vzaly za své podběhy, prahy, podlaha...auto mi bude vyvařovat, díly jsem mu dodal. Veteránem ven nepojedu, takže nastal čas k pokračování denního provozu Adenia. Snad nebude moc namrznuto, aby nesolili, soli na silnicích se bojím nejvíc. Zrezlá motorka , to je Vzhledem k vysokému těžišti ( sedlo 89 cm ) to nebude ani na ledě žádná sranda, ale když dokázali naši otcové jezdit na motorce celý rok, tak proč ne my ?
Zdenál : právě bláto na kufru a zámku kufru mě naštvalo, protože po čase bych se do kufru vůbec nemusel dostat.

Naposledy editováno 23.11.2015 11:07:10

(reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 11:23 | Nahoru | #53526

Čmoud píše:

Kafi> to jsme to dopracovali,prezidento nepřijde na schůzi



Prezidento je do půl sedmé v práci...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 11:24 | Nahoru | #53527
milan1963> Moje řeč, ta sůl je největší zlo, z fleku bych to zakázal. Stačí prohrnout, posypat pískem a schopný řidič si s tím poradí (nepočítám kamion, ten se se sebelepší gumou na sněhu v kopci nehne). Mě několik let zimního ježdění stálo blatníky, prahy, přední stěnu, podlaha vydržela. Ale i tak se s tím pak p. Veselý mazlil rok, než všechno vyrychtoval. Zase ale bylo během oné sezony kde parkovat motorku. A zasolená motorka, to je tuplem svintvo. Jednou jsem si vyjel začátkem ledna, u Hradce pěkně, ale u Kamenice mockrát vozovka, samozřejmě od soli - i těch několik km stačilo, abych přijel dom bílý jako mlynář. Pak orvat všechny kožené doplňky a všechny dekly, hadice zamrzlá, takže narvat do kýblu s horkou vodou, aby povolila... celou motorku opláchnout, ofoukat, mundůr pak opláchnout pod sprchou - no byl to zážitek - docela dost nervů kvůli několika km na soli.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.11.2015 v 11:41 | Nahoru | #53528
Čmoud -doplnění, musel jsem rychlo jít arbajtovat - problém zlepšen natolik, že jsem s ním pak objel čtvrt vesnice ale vzhledem k tomu že se dusil po přidání plynu a trojka nic moc, raději jsem se zase vrátil do kovárny a hledal další pidimužíky poruchové. Našel jsem snad a vyhnal a už jde nastartovat normálně startovačkou. Na ten Bédovo karbec. Na ten můj ani náhodou, hned se ulejvá svíčka. Tož jsem to znova rozebral a ejhle, objevil jsem za důkladného svitu osmi zářivek vlasovou trhlinu ve dně plováku - to je nejspíš důvod toho ulejvání. Budu muset teda do práce asi plechovkou a pak dojet odpoledne k bábě Černé do Poděbrad pro novej plovák, aspoň zrovna vezmu návlečku stupačky na timťona a novou na mustoše a pár drobností pro šestivoltovou třindu, páč se technikovi na stk nelíbilo jak blikaj blinkry.... Pak to sešmoulím udělám nový těsnění mezi karbec a hrdýlko, nasadím starej karbec a uvidíme.

(reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 12:21 | Nahoru | #53529
Bimbam> plovák jestli je prasklý,tak by v něm byl benzín a pokud si nejsi jistý tak ho povař ve vodě.Pokud bude prasklý,tak budou unikat bubliny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 12:30 | Nahoru | #53530
Jirka_S> No nejlepší to je zavařit...
Podle všeho se z kartrů někdy něco buď klubalo ven a nebo chtělo dostat dovnitř.
A opravené je to stylem starý hrnec (zanýtované).
Zavaření bych udělal tak, že bych celů motorku zavézl k vařičovi (po předběžné konzultaci), tam obrátil hore koty a zavařil.
Další možnost je - přeplátovat víčkem.
Kus pléšku, pod něj silikon a přišroubovat třebas čtyřma šroubkama M4.
Taky bys to mohl abgrejdovat a vytvořit si do převodovky revizní otvor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 13:00 | Nahoru | #53531
Jirka> Něco bych tam přilepil,dneska ta chemie je hotový zázrak.Tekutý kov atp.

(reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 13:45 | Nahoru | #53532
Čmoud> No vidíš, víc hlav...
Taky sem použil jednů takový sajrajt na lepení nádrží.
Jestli ten stroj neumřela STK, žije dodnes. Drželo to aj na lajdácky odmaštěném povrchu. Je to takové jelito, made in U.S.A.
Pohledám od teho futrál.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.11.2015 v 13:47 | Nahoru | #53533
http://proprumysl.cz...iSODw1c2EaAjBZ8P8HAQ

Původní místo ošmirglovat a vydrhnůt štětků v acetonu nebo technickém benzínu. Rozumné je kůsek hliníkového pléšku nebo čehokoli a kydnůt tohoto mezi a přikurtovat na den něčím k sobě

(reakce na) Jawablázni

23.11.2015 v 23:01 | Nahoru | #53534
hrnous> čmoud - zdenal : vyzkouším asi to na co odkazuje hrnous, ikdyž nejradši mám technicky čistá řešení tzn. nový neporušený kartery ................ . Ještě je jedno řešení - udělat tam kontrolní okénko, když ho mají současné motky (sice na boku), proč by ho nemohla mít Číza a výhoda by byla, že by šlo pozorovat co se tam provozem usazuje - takový simply clever WIF snímač (snímač u motorů VW pro kontrolu oleje při Longlife náplni) .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 06:41 | Nahoru | #53535

J.M.K. píše: milan1963> Moje řeč, ta sůl je největší zlo, z fleku bych to zakázal. Stačí prohrnout, posypat pískem a schopný řidič si s tím poradí .



U nás už nachumelilo a pár cm leží.
Silnice nasolený, aby pražáci mohli vyrazit na sjezdovky, na kterých k chumelení normálnímu přidávají to technické.
Mě by nesolení nevadilo, ale silnice posypaná štěrkem vyžaduje mít trochu rozumu za volantem
a toho bohužel moc není...
A někteří si myslí, že když mají ABS, ASR a bůhví co,
že se jich fyzika netýká.
Opak je mnohdy pravdou.
Dokud jsem měl traktor, tak jsem je do naší zatáčky, která je díky nafoukávání sněhu celkem záludná,
jezdil tahat převážně středočeské rekreanty s lyžema na střeše a letníma na diskách,
protože: "V Praze bylo uplně sucho a tady máte tolik sněhu...."
Dnes už jim jen když zazvoní uvaříme čaj a dáme číslo na odtahovku.
Ono když takové auto jede bokem a kola stojí nebo neřku-li fičí pozadu,
moc asistentů kromě toho s lanem už nepomůže.

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 07:47 | Nahoru | #53536
Dobrá zpráva tatarácký orgie budou Zamluvil jsem Cihelnu na naše JB zasedání 25.11. od 17:30 Má změněného majitele,ale štěstí bylo v tom,že si nás ještě z jara pamatujou,když začínali.Takže tataráček zůstal jenom nám udělaji 300g za 189,- což je taky slušné v lístku je 150 g za 155,- Jinak výběr dle lístku.
A kouření povoleno

Čmoud tatarák
Olda - tataráček
Wyskyn - tataráček
Tonda - tataráček
Zlounova drahá polovička
Miraz250
Kdo se bude účastni,tak se připisujte citací a kdo chce tatarák,tak připsat k nicku.

Konec - objednáno

Jawablázni

24.11.2015 v 08:51 | Nahoru | #53537
Hlavně aby ten Tatarák nebyl tlustej , páč já tlustý nejim .

Jawablázni

24.11.2015 v 09:46 | Nahoru | #53538
Neboj, Tataři jsou povětšinou hubení, protože v tatarstánu mastnou hubu nevidět

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 10:14 | Nahoru | #53539
Verdom> jj jediná neznámá je nyní v autě řidič.Se vůbec divim,že nám to auto ještě dovolí kroutit volantem a šlapat na plyn

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 11:59 | Nahoru | #53540
Verdom> Předloni, někdy v dubnu, jsem odpoledne odjížděl ze Štatlu a zrovna začínalo chumelit na kalamitu. První karamboly začínaly už mezi Troubskem a Popůvkami, pak v těch stoupáních a serpentinách u Zastávky to teprve začalo - nějaký pablb tam v kopci bezdůvodně zastavil a samozřejmě, že už se nerozjel. Mě zachránilo jen to, že protivka byla volná, tak se mi povedlo rozhýbat se kontrarejdem doleva a pak opakovanými porkluzy opatrně nabrat rychlost do kopce, objet kolonu a pak už se jelo bez problémů. Všichni, co tam stáli za mnou, už se nehnuli!!! - vesměs to byly ochcávky a podobná moderní PC na kolech. ASR a podobné pičičandy rozjezd na sněhu do kopce prakticky znemožní. Měl jsem tehdy Punto 55 SX a to, krom řídicí jednotky zapalování a jednobodovky, v sobě žádnou elektroniku nemělo, nemělo ani servořízení, takže vše byl plně pod mou kontrolou a jen díky tomu jsem dojel. Ten krpál u Spáleného Mlýna,navíc se zatáčkou, se dal vyjet cca v 50km/h, rovněž s mírným, kontrolovaným prokluzem - auto s ASR by v něm postupně ztratilo rychlost, až by se zastavilo a šmytec. Před Telčí pak v mírném stoupání (z mého směru klesání) zalomený kamion, jen tak tak, že nezablokoval celou vozovku a s malým osobákem se kolem něj dalo protáhnout jen tak tak. Cpe se do toho čím dál víc eln. pičičand a bohužel, výcvik v mnoha fahrschulen stojí za dvě věci, absolventi nemají šajn o fyzice a pak lehko nabudou dojmu, jak "auto si s tím poradí". Řidičské umění drasticky degraduje. Pak není problém narazit ani na zmíněné naivky, co po Práglu rajtují na letních gumách a pak v Krkonoších napadnou 2cm sněhu a jsou v koncích pomalu i na rovině. Často zakufrují v tom smyslu, že když ucítí, že auto nedotáčí, podvědomě hamznou na šlajfedal a akorát tím chlejstnou kýbl benzinu na oheň. Nedojde jim, že zablokované kolo sice nepatrně brzdí, ale směrově vůbec nevede - a jsou v pangejtě, než řeknou "doprdele".

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.11.2015 v 12:11 | Nahoru | #53541
A proto raději jezdím starým krámem, kterej žádný moderní vymoženosti nemá. Vlastně má, posilovač brzd.... Ať už je to Pažout nebo Horáček (škodovka 105-ka).

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 12:35 | Nahoru | #53542
Bimbam> Co dodat ? Máš úplnou pravdu, kolego. Já sice v zimě jezdím Š 120, což je pro mě moderní auto ( žádná elektronika, žádné ABsD na brzdách ...) , protože to co vyrábějí ted', už nepovažuju za plnohodnotná auta, nýbrž počítače na kolech , ale když je led, hodně sněhu a podobně, tak si říkám -jed' tak, jako bys jel na motorce - a ono to funguje. Bohužel takto jezdím sám. Kolega v práci mi říkal, že jezdím jako pos..aný, at' si koupím pořádné auto, které má elektroniku, ta že už ho mnohdy zachránila. No a za 2 týdny nato skončil na náledí na zdi baráku, škoda 150 tisíc, opravoval majiteli plot, fasádu, a už neříká nic. Je to v lidech, pánové, a v jejich hlavách. Jak píše J.M.K.
Dnes je sucho, vyjíždím na pérákovi, bude se dobře chladit. To myslím vážně, při nižších teplotách jede o poznání lépe.

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 12:50 | Nahoru | #53543
J.M.K.> Já bydlím v Jizerkách a barák má přes 700 m.n.m.
Klasická zima tu má 7měsíců sníh a kdo nepřemýšlí
a nebo neumí na sněhu,
tak ten se dom půl roku nedostane.
Trochu blbá je zima na motorku, sníh neva, ale ta sůl to žere celkem dost,
ale i tak ji sem tam vytáhnu .
Sice mám nerez dráty a ráfky, ale i tak před odjezdem naolejuje Jůlie koleje a já vergl.

Auto je v poho. Mám a preferuju bez kurvítek a to jak mechanických i elektronických,
ale už se toho dá sehnat méně a méně v rozumném stavu.
A pokud lobbystům (darebákům) podmáznutejm automobilkama vyjde,
že auta starší 6 let budou muset na STK každý rok ,
bude to skoro neúnosné udržet popelnice na silnici.

Jawablázni

24.11.2015 v 13:21 | Nahoru | #53544
To už bude pomalu lepší nedržet auto vůbec.... nové drahé, trochu ojeté taky drahé a když tohleto projde, tak i ty víc ojeté podraží, protože ty dost ojeté půjdou do šmelce.....

Dneska jsem zjistil co mají společného jízdní kolo Favorit a moje 477 kromě roku výroby. Zimu na ruce jsem si prostě řekl že pojedu jednou do práce na kole....ty čtyři kiláky že ušlapu-ujedu a nebudu se muset navlíkat do motohader

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 13:34 | Nahoru | #53545

J.M.K. píše: milan1963> Moje řeč, ta sůl je největší zlo, z fleku bych to zakázal. Stačí prohrnout, posypat pískem a schopný řidič si s tím poradí (nepočítám kamion, ten se se sebelepší gumou na sněhu v kopci nehne). Mě několik let zimního ježdění stálo blatníky, prahy, přední stěnu, podlaha vydržela. Ale i tak se s tím pak p. Veselý mazlil rok, než všechno vyrychtoval. Zase ale bylo během oné sezony kde parkovat motorku. A zasolená motorka, to je tuplem svintvo. Jednou jsem si vyjel začátkem ledna, u Hradce pěkně, ale u Kamenice mockrát vozovka, samozřejmě od soli - i těch několik km stačilo, abych přijel dom bílý jako mlynář. Pak orvat všechny kožené doplňky a všechny dekly, hadice zamrzlá, takže narvat do kýblu s horkou vodou, aby povolila... celou motorku opláchnout, ofoukat, mundůr pak opláchnout pod sprchou - no byl to zážitek - docela dost nervů kvůli několika km na soli.



Zase bych to s tou solí tak zle neviděl. Tisíce motorek stojí zaparkovaných u moře, kde na ně slanej vzduch a i voda působí denně.

Jawablázni

24.11.2015 v 13:35 | Nahoru | #53546
Ovšem v diametrálně jiné koncentraci a s trochu jiným složením soli.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.11.2015 v 14:11 | Nahoru | #53547
Tak super, všechny tento rok vyrobené 660 mají zmršené techničáky..

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.11.2015 v 14:38 | Nahoru | #53548
ASR - bez ASR. Nemám nová auto, ale asr má. Denně jsem jezdil do kopce, asi lolakita "Zámecký kopec" je logicky na kopci. Vyjel jsem obvykle se vším, ale s ničím tak snadno jako s asr. Dáš plyn a jedeš, auto drží směr, nehrabe zbytečně. Dá se vypnout. Nikdy jsem ho nevypínal. Auto je jistě složitější, ale předstva, že někdo vyvíjí bezpečnostní systémy, které jsou horší než nic, je asi dost... naivní O ABS to stejné...

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 15:56 | Nahoru | #53549
laďa-prášil>

(reakce na) Jawablázni

24.11.2015 v 16:37 | Nahoru | #53550

J.M.K. píše: Verdom> Předloni, někdy v dubnu, jsem odpoledne odjížděl ze Štatlu a zrovna začínalo chumelit na kalamitu. První karamboly začínaly už mezi Troubskem a Popůvkami, pak v těch stoupáních a serpentinách u Zastávky to teprve začalo - nějaký pablb tam v kopci bezdůvodně zastavil a samozřejmě, že už se nerozjel. Mě zachránilo jen to, že protivka byla volná, tak se mi povedlo rozhýbat se kontrarejdem doleva a pak opakovanými porkluzy opatrně nabrat rychlost do kopce, objet kolonu a pak už se jelo bez problémů. Všichni, co tam stáli za mnou, už se nehnuli!!! - vesměs to byly ochcávky a podobná moderní PC na kolech. ASR a podobné pičičandy rozjezd na sněhu do kopce prakticky znemožní. Měl jsem tehdy Punto 55 SX a to, krom řídicí jednotky zapalování a jednobodovky, v sobě žádnou elektroniku nemělo, nemělo ani servořízení, takže vše byl plně pod mou kontrolou a jen díky tomu jsem dojel. Ten krpál u Spáleného Mlýna,navíc se zatáčkou, se dal vyjet cca v 50km/h, rovněž s mírným, kontrolovaným prokluzem - auto s ASR by v něm postupně ztratilo rychlost, až by se zastavilo a šmytec. Před Telčí pak v mírném stoupání (z mého směru klesání) zalomený kamion, jen tak tak, že nezablokoval celou vozovku a s malým osobákem se kolem něj dalo protáhnout jen tak tak. Cpe se do toho čím dál víc eln. pičičand a bohužel, výcvik v mnoha fahrschulen stojí za dvě věci, absolventi nemají šajn o fyzice a pak lehko nabudou dojmu, jak "auto si s tím poradí". Řidičské umění drasticky degraduje. Pak není problém narazit ani na zmíněné naivky, co po Práglu rajtují na letních gumách a pak v Krkonoších napadnou 2cm sněhu a jsou v koncích pomalu i na rovině. Často zakufrují v tom smyslu, že když ucítí, že auto nedotáčí, podvědomě hamznou na šlajfedal a akorát tím chlejstnou kýbl benzinu na oheň. Nedojde jim, že zablokované kolo sice nepatrně brzdí, ale směrově vůbec nevede - a jsou v pangejtě, než řeknou "doprdele".

jsi totální blázen
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist