globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 21:42 | Nahoru | #31
Skalda> to sem si taky dlouho namlouval.... udělám test na jaře!!!! vemu dva dvacítkový kanystry.... řeknu kámošoj ať do jednoho veme V-Power a do druhýho obyč levnej benoš a uvidíme... čuchat k nim nebudu, to bych poznal ale zkusim jeden a pak druhej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 21:46 | Nahoru | #32
příbor> dobrej napad... provedte dvojity slepy pokus (vysvetleni zde)

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:02 | Nahoru | #33
Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnonut výrazně menších vibrací stojící motorky (i BagoBorec> hm,tak si někdy zavři benzín....
Jak dlouho trvá,než se projede starý,a do válců nateče ten nově natankovaný?

Placebo,volovina....

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:06 | Nahoru | #34
Skalda> slepýmu pokusu rozumim... učim se docela chemii, takže oukej. ale provedu dle instrukcí Ing. Juraj Stenczel, CSc., a kol. ať to není podvod a uvidíme... pak napíšu románek, jak to jede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:08 | Nahoru | #35

Skalda píše: Milosek.m> napodobne

Petřičák> muzes zduvodnit, proc by "lepsi" benzin (rekneme s vyssim OC) mel skodit motoru?

EDIT: Milosek.m> dokonce nejspis u toho samyho Makra


Omlouvám, zjevně tu má někdo ještě přesnější informace než já. Mě bylo řečeno, že při dlouhodobém používání benzínu s vyšším oktanovým číslem dochází kvůli neoptimálnímu předstihu zapalování k nadměrnému opotřebení vnitřních součástek motoru. Jak je vidět, nezakládá se to na pravdě.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:19 | Nahoru | #36
Petřičák> np, palivo s vyssim OC lze pouzit ke spalovani s vyssi tepelnou ucinnosti (kvuli moznosti zvysit kompresni pomer apod.) a OC > 100 muze kodovat i vyssi vyhrevnost latky. Pri pouziti v neuzpusobenem (beznem) motoru se jen "nevyuzije jeho potencial". Naopak palivo s nizsim OC, nez je pozadavek motoru zpusobuje "klepani" diky detonacnimu spalovani (inklinuje k samozapaleni pred horni uvrati) a to ma za nasledek napr. nadmerne opotrebeni soucastek, jak pises...

Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:22 | Nahoru | #37
kucí hyr

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:22 | Nahoru | #38
ahoj tak vám také něco přihodím do krámu pokud nemáte motocykl s detonačním čidlem viz honda cbr 1100xx tak kupovat benzín s vyžším oktanovým číslem je vyhazování peněz zde je to přesně popsáno http://www.motorkar...va-14694.html][/url]

Naposledy editováno 07.02.2011 22:26:11

Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:23 | Nahoru | #39
Muzu jedine pridat svuj subjektivni nazor proste jezdim, jezdim a jezdim a kdyz koukam na pocet kilometru od posledniho tankovani tak si reknu : je treba vzit benzin a koukam po nejblizsi benzince...obcas to vyjde ze naberu "kvalitni" a obcas ne rozdil jenom ve financich v nicem jinem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:30 | Nahoru | #40

kmonda píše: ahoj tak vám také něco přihodím do krámu pokud nemáte motocykl s detonačním čidlem viz honda cbr 1100xx tak kupovat benzín s vyžším oktanovým číslem je vyhazování peněz zde je to přesně popsáno http://www.motorkar....html][/url] [/quote]

Je to otázka. Jde o relativní změnu ve výkonu. Prostě se 125 je cokoliv navíc znát víc než u litru s xx koníkama. Kdo má kompresní poměr cca 9,5:1 a bude mít čidlo o kterém píšeš, tak stejně nic nepozná. Kdo má kompresní poměr 11:1 nebo lépe 14:1, tak už může něco o něco víc poznat. Jinak OČ se testuje na zkušebním motoru, při nějakém předstihu, otáčkách, kompresním poměru atd., ale ne při proměnlivém točivém momentu. Já jen, že to je trochu složitější.

Edit

Dooger ... dělám to stejně.

Naposledy editováno 07.02.2011 22:30:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:39 | Nahoru | #41
babuka> jo jo jo v pohodě jen prostě rozdíl ceny o proti navýšení výkonu je prostě moc velký samozřejmě jsem také jezdil na 125 a dělal jsem vše proto aby to aspoň trošku jelo lépe tím si musí projít každý a na cbr 1100xx jsem to zkoušel a jeto velmi subjektivní funguje to jako placebo hlava ví že je v nádrži něco jiného ale časy na okruhu tě vrátí do reality

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:43 | Nahoru | #42

kmonda píše: babuka>



No já jsem z FZ400 a FZR600 přestoupil na 125, takže asi tak. Nemám potřebu navyšování výkonu. Jinak já si v prémiovém palivu připlácím za detergenty třetího druhu O to mi jde hlavně.

Naposledy editováno 07.02.2011 22:44:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:45 | Nahoru | #43
babuka> Jen na okraj to detonační čidlo tam má své opoctatnění časování předstihu či ventilů záleží na motorce

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:46 | Nahoru | #44

babuka píše: No já jsem z FZ400 a FZR600 přestoupil na 125, takže asi tak. Nemám potřebu navyšování výkonu. Jinak já si v prémiovém palivu připlácím za detergenty třetího druhu O to mi jde hlavně.


konecne slovo

Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:48 | Nahoru | #45
Tak proto jsem si koupil motor kterému to je fuk….

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 22:51 | Nahoru | #46

kmonda píše: babuka>



Ale o tom žádná. Je to výhoda, ale jen jedna z mnoha viz. co jsem psal o testování OČ. Jinak podobné čidlo se hlavně instaluje z důvodu čerpání méně kvalitního paliva.
-----------------------
Skalda> jo kdyby

2 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 23:30 | Nahoru | #47
tankuju jenom 95...a snazim se brat, pokud je to mozne, hlavne u Benziny, pac sem nedavno nekde cetl test pump a benzina u nas v okoli vysla jednoznacne nejlip. Predehnala i Agip a Shell. Kde bych ale urcite nebral (paklize bych nebyl v nouzi a nebyla by jina moznost) u malejch neznamejch pump nebo napr. u Ono (kde shodou okolnosti vysel test nejhur a spouste kamaradu zamrzl napr benzin v aute nebo nemohli nastartovat masinu apod.)

edit: este sem si vzpomel na znamyho, kerej pravil: "u Ono netankuju vod ty doby, co sem do 60 litrovy nadrze svyho auta natankoval 70 litru"

Naposledy editováno 07.02.2011 23:33:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

7.2.2011 v 23:40 | Nahoru | #48
dejf.> o zamrznuti benzinu (v klimatickych podminkach nasi planety) slysim poprvy , to spis voda, ktera se do palivovyho systemu "nejak" dostala. Stran toho testu pump... da se nekde sehnat/precist?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 01:08 | Nahoru | #49
Skalda> tak samozrejme ze slo o vodu vtom benzinu...benzin jinak normalne nezamrzne (aspon teda u nas...). A ten test sem cet mam dojem loni nekde na netu kde byla moznost vyberu konkretnich mest, ale kde - to uz fak netusim. Kazdopadne to co sem psal, bylo konkretne o Mělnickejch pumpach

edit: tak sem zagůglil a nasel aspon nakej seznam nevyhovujicich pump, ktery v roce 2010 dostali od ČOI pokutu -> www.autorevue.cz/coi-oficialne-zverejnila-seznam-cerpacich-stanic-ktere-loni-neprosly-kontrolou_1 ...urcite neni od veci vedet, kde to stoji za hovno a naopak, kde by to melo bejt cajk - napr zde www.dobrapumpa.cz/cs/

Naposledy editováno 08.02.2011 01:42:06

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 07:55 | Nahoru | #50
dejf.> Hele nic ve zlym ale na tom seznamu je ONO jen 1x (stejně jako Benzina) a ještě tam byl problém s naftou.
Já u ONA tankuju pravidelně už několik let. Kupuju tedy jen a pouze benzín. Leju ho do auta, motorky, sekačky a motorové pily. Nikdy jsem neměl žádný problém.
Když si vezmu cenový rozdíl od ostatních pump tak jsem za těch pár let dost ušetřil.

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 08:09 | Nahoru | #51
...a pak ses probudil s rukou v nočníku, co?

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 08:18 | Nahoru | #52
To mi pripomina mojeho tatu, driv kdyz jsme byli na dovoleny, tak v Chorvatsku nechtel brat od jiny benziny nez OMV, byl schopnej klidne s autem s privesem jet az do doby, kdy palubni pocitac ukazoval dojezd 0km a my mezi tim minuli aspon 5 benzinek INA, ale nikdy to nezakuckalo, nechapu jeho kurevsky stesti ...kazdopadne k tematu, nejak jsem mu to furt nedokazal vymluvit, ze vsechen benzin v zemi se zpravidla vzdycky dela ve stejny rafinerii a kvalitu spis ovlivni cistota tanku ty kteryx konkretni benziny.

Naposledy editováno 08.02.2011 08:19:07

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 08:43 | Nahoru | #53
"Fńuk fňuk začal jsem kupovat drahej benzín a pomalu mi dochází, že je jen drahej" - můj názor je, že až přestanou k pumpě Shell jezdit stejné cisterny Popilka, jako jezdí na ONO, tak možná uvěřím, že je na Shellu lepší benzín. Nikdy jsem neviděl pumpaře s kanystrem, jak leje aditiva do hlavních nádrží, a cisterna je na tuty stejná. U Benziny nebydlím, ani u OMV, ale všeobecně se ví, že OMV tahá rakouský benzín jen do čerpaček těsně za čarou. Všude jinde prodávají český benzín.
Nepotrvá dlouho a nejpozději v létě se bude opakovat každoroční situace - pár lidem zakucká auto na Shellce apod. a v TV se objeví, že druhá půlka cisterny se vytočila jinde (naposledy Makro v Hradci Králové) a lidi samozřejmě měli úplně stejné problémy.

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 08:55 | Nahoru | #54
Mě tada vypekla jen jednou jedna pumpa ke který jsem dojel na výpary, natankoval plnou, chci nastartovat a jen škyt,prd, nic, zkoušel jsem to 6x a furt nic, zašel jsem za obsluhou pumpy pro vedoucího a on to jste první co se mu to stalo, asi to máte rozbitý....Říkám hovno rozbitý máte tu místo benálu nějaký srágory, no a jak jsme se tam hádali tak už se udělal hlouček lidí a čekali co bude, poslal jsem bratra pro fuell na jinou pumpu, přivezl 5l, vypustil jsem nádrž, nalil novej fuell a brnk o startér a už předla, lidi co vydrželi z hloučku se vysrali na tankování a jeli jinam, pumpař mi vrátil prachy a mlel něco o hajzlech a já něco jako ať de do prdele....No a asi půl roku na to, tam dělali kontrolu benzínu a zjistili, že je tam víc vody než je zdrávo a něco ještě navíc....Naštěstí jsou ty pumpy v okolí jen dvě (a možná v celý ČR) a ty míjím velkým obloukem, i když třeba už maj benál OK....

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 09:22 | Nahoru | #55
placebo.... konkretne shell v-power je jen obchodni znacka.. cetl jsem rozbory na naftu a nafta v-power (ktera mela mit deklarovany cetanovy cislo 60) mela cetanovy cislo 53, teda jako klasicka nafta.. od ty doby u nich neberu ani benal.. V zaveru clanku stalo, ze shell v tichosti priznala, ze v-power je pouze o obchodni marka... takze si priplacite jen za lepsi pocit... ja beru jen u pump s velkou vytoci, zadny jzd apd a je klid...

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 09:24 | Nahoru | #56
jo a jeste tady koukam ze se rozepisujete o vysokooktanovym benalu.. pokud nemate variabilni casovani, tak na nejaky zmeny chovani motoru zapomente a radsi tankujte to, co predepisuje vyrobce..

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 10:06 | Nahoru | #57
Kratkod: variabilní časování... je zavedenej termín a myslíá se tím var.čas ventilů(většinou sacích) Vysvětli nám co to má společného s oktanama...
Pochopím kompresní poměr, změna předstihu ale časování vaček to dnes nepoberu

Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 10:46 | Nahoru | #58
podle me to neni jen pocit. Samozrejme ten narust vykonu uz je spis sugesce, ale tyhle paliva prospivaji motoru, lepe mazou, apod. Nelze cekat narust 10koni, ale pokles spotreby uz je samo o sobe znamka, ze to funguje. Pozoruju to na aute s naftou, kdyz natankuju Vervu, ujedu na nadrz cca o 100km vic...to mi v pohode smazne ten cenovy rozdil a jeste to svedci motoru, jelikoz mam PD..

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 10:49 | Nahoru | #59

kratod píše: placebo.... konkretne shell v-power je jen obchodni znacka.. cetl jsem rozbory na naftu a nafta v-power (ktera mela mit deklarovany cetanovy cislo 60) mela cetanovy cislo 53, teda jako klasicka nafta.. od ty doby u nich neberu ani benal.. V zaveru clanku stalo, ze shell v tichosti priznala, ze v-power je pouze o obchodni marka... takze si priplacite jen za lepsi pocit... ja beru jen u pump s velkou vytoci, zadny jzd apd a je klid...



s Zelvim pawrem mas pravdu, tam to vime. Nehlede na to, ze je nechutne draha. Ja tankuju vesmes Vervu, pripadne normal naftu na OMV. Verva mela v testech cetanove cislo dokonce 62 a ten rozdil 1kc na litru neni tak hrozny, jako 3kc u Shellu, nehlede na to, ze se ti to vrati na spotrebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

8.2.2011 v 10:52 | Nahoru | #60

dejf. píše:

edit: este sem si vzpomel na znamyho, kerej pravil: "u Ono netankuju vod ty doby, co sem do 60 litrovy nadrze svyho auta natankoval 70 litru"


to je klidne mozne, zalezi, jak nafta peni. Ja dokazu do 70l nadrze narvat 85, ale to uz je extrem a travim u pumpy hodne casu drzenim odvzdusnovaku.

ONO je v pohode jako znacka sama, spis tady jde o to, kdo to koupil. Pokud to driv byvala samoobsluha u polni cesty s jednim stojanem na benzin, tak se neni cemu divit. Pokud je to cepracka s vysokou vytoci u hlavny cesty, nebal bych se..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist