globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro do 40 - 50 tis. Kč
Zima pomalu končí a já vybírám novou motorku. Nechci se vydat z peněz a tak vybírám dle svích možností do 40tisíc. Uvažuju o endurku protože jsem asi z dosavadních motorek byl nejvíc spokojen s KLR 600 z 85 roku. Ted ale koukám po něčem novějším.
Podmínky je rok kolem 2000, spolehlivost, cestování a sem tam i nějaké ty lesní cesty. Trošku pohodlné a vhodné i pro dva. Obsah bych si představoval ne pod 600ccm.

A co ted, vubec nevim po čem koukat. Neřešil jste někdo podobnou otázku? Jak to dopadlo? Nebo nemáte někdo trošku přehled v těchto ,,ojetých´´ strojích??

díky za typy
Anketa: Je lepší Enduro, nebo Nakedbike ?? (pro využití o kterém píšu)
Enduro
86%
82
Nakedbike
7%
7
oboje výjde na stejně
0%
0
ani jedno
1%
1
kup si Jáwku
5%
5
nevymýšlej blbiny
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 16:23 | Nahoru | #121

Anti píše: Stačí se kouknout do profilu e je jasné co bude dotyčný doporučovat...
Za mě:Pokud rok 2000 a 40litrů,tak to snad jen to KLR
Pokud víc terén,couračky a málo ve dvou,tak v podstatě jakékoliv jednoválcové enduro z těch typů.
Pokud chceš jezdit dál,ve dvou a hlavně po silnici,tak doporučuju spíš dvouvál.Třeba KLE,Transalpa,XTZ,ale klidně i TDM,nebo třeba Elefanta...

Tak s tím můžu jen souhlasit na dálky ty jednoválce trpí a k tomu ve dvouch,na to je dobře udržovanej Transalpík ideální nebo ty další vypsané mašiny.

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 18:08 | Nahoru | #122
Děkuju za rady, je tu hodně užitečných typů.
Ti co četly od začátku tak mé požadavky znají ( v prvních příspěvkách je to rozepsané).

Mám ještě jeden dotaz:
Vzhledově se mi docela líbí i ta Aprilia Pegaso, ale nikdo tu o ní moc nepsal.
Jsou špatné? Malá servisní sít?, nebo jen se nepřidal žádný aprilista do diskuze

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 18:15 | Nahoru | #123
Anti - měl jsem asi před 4mi lety KLR 600 r.v. 86 asi - a s těch motorek co jsem měl na něj vzpomínám nejradši. Proto taky koukám po enduru. Jenže váhám jestli jít zase do toho samého ( o pár ročníků nevějšího) a nebo koupit uplně něco jiného.
Bojím se že u KLR odcházela ta hlava. Tak abych si nenaběhl.

(jinak i přes to že to byl starý stroj a bylo načaté vše co mohlo - voda, vyvažovací řetězová soustava, rozvody jsem nakonec udělal, pumpa, volnoběžka, tísko pod hlavou a gumičky na ventylech, tak stejně vydrželo snad všechno a mam na něj jen ty dobré vzpomínky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 18:26 | Nahoru | #124

Big-daddy. píše: Tak s tím můžu jen souhlasit na dálky ty jednoválce trpí a k tomu ve dvouch,na to je dobře udržovanej Transalpík ideální nebo ty další vypsané mašiny.


Co že trpí????Tak ve dvou a naložený 110km%h 4400-4600otáček ten motor si jen přede jak koťátko jen jedna nevýhoda....není to na dálniční přesuny ale předposledně na dovče jsme se vraceli domů honili jsme čas takže 130-140 dálnice z Hradce do Plzně a to věřím že na tohle není Doncek stavěnej ale do 110 v pohodě a klidu Hawk..Jo a jinak to zvládnuj je to přece jen pašák A o Bigu taky nepochybuju .-)

Naposledy editováno 28.01.2011 18:37:02

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 20:13 | Nahoru | #125
Hele,toho KLR bych se vůbec nebál.Tam je základ mít furt dostatek oleje.Pokud je tam olej,je palice jak nová-viz moje poslední moto.Ber to tak,že 650 je kapánek odlišná od šestikila.Zvlášť ti poslední ročníky.Jsou měkčí,pohodlnější.Měl jsem ji taky(94 a výše) a nebylo to špatný.A je za velmi solidní peníze.Pokud sis rozuměl s šestikilem,tak 650 tě potěší.Pro mě ideální volba.

Praporčíku,nejde o to že by to jednovál nezvlád,ale dvouválu je to fakt o něčem jiným.A nejen motorově.Já taky dokázal na KLR 600 projet republiku s ženskou za zády,ale pocity jsou diametrálně odlišné od pohodlného a výkonově předimenzovaného dvouválu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 20:18 | Nahoru | #126

Anti píše: Hele,toho KLR bych se vůbec nebál.Tam je základ mít furt dostatek oleje.Pokud je tam olej,je palice jak nová-viz moje poslední moto.Ber to tak,že 650 je kapánek odlišná od šestikila.Zvlášť ti poslední ročníky.Jsou měkčí,pohodlnější.Měl jsem ji taky(94 a výše) a nebylo to špatný.A je za velmi solidní peníze.Pokud sis rozuměl s šestikilem,tak 650 tě potěší.Pro mě ideální volba.

Praporčíku,nejde o to že by to jednovál nezvlád,ale dvouválu je to fakt o něčem jiným.A nejen motorově.Já taky dokázal na KLR 600 projet republiku s ženskou za zády,ale pocity jsou diametrálně odlišné od pohodlného a výkonově předimenzovaného dvouválu.



Holt máte ty prdele zhejčkaný...naši fotrové na čem jezdili?před 30-40lety..
Jo a 37kw alpa a 34kw domina třeba no to je tedy velkej rozdíl

Naposledy editováno 28.01.2011 20:19:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 20:56 | Nahoru | #127

praporčík píše: Holt máte ty prdele zhejčkaný...naši fotrové na čem jezdili?před 30-40lety..
Jo a 37kw alpa a 34kw domina třeba no to je tedy velkej rozdíl


Kdyby sis projel obě tak bys pochopil.
Jedna věc jsou čísla na papíře a druhá věc pak čísla při otočení heftem TA je fakt naprosto odlišnej od Doncka, nesejde na nějakejch kilowattech...

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 21:26 | Nahoru | #128

BagoBorec píše: Kdyby sis projel obě tak bys pochopil.
Jedna věc jsou čísla na papíře a druhá věc pak čísla při otočení heftem TA je fakt naprosto odlišnej od Doncka, nesejde na nějakejch kilowattech...


výkonově předimenzovaný....psal Anti 5kw ve výkonu to nikdo nepozná jinak taky záleží jakou máš rozetu a kolečko ale to je fuk

Naposledy editováno 28.01.2011 21:28:16

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 22:12 | Nahoru | #129
já jsem chtěl koupit Domino. Ale docela mě odradila nabízená cena. Nakopávačky za třicet, novější za čtyřicet a výš. Nakonec jsem koupil Freewinda. Sice nedostává kvalit Domina a DR v terénu, ale vyloženě se ho nebojí, designově je na velmi dobré úrovni ( pokud zkousneš digitál ). Výhoda je poměrně velký olejový chladič, takže v kolonách tolik netrpí, zároveň odpadají problémy s vodním chlazením. Jinak je jako bačkůrka ( přejezdy a výtluky necejtíš ), pohodlný sedlo, do zatáček padá samo. Projel jsem si i TA600, je to prostě dvouvál, neklepe tolik, určitě pohodlnější na dlouhý cestování. Takže se musíš rozhodnout, co vlastně chceš, úplnej univerzál snad ani neexistuje, snad jen GS 1200, ale to jsme někde jinde.....Howgh

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 22:14 | Nahoru | #130
Praporčíku,mně nemusíš říkat na čem jezdily naši fotrové,já měl zhruba třináct let kejvačku.I na ní jsem čas od času brázdil republiku...
Jinak,k tomu jednovál versus dvouvál:
Jednoválce jsou obecně lehké,ovladatelné a na(moji) cestovní rychlost dostatečně motorově dimenzované.Ale s počtem kilometrů narůstá únava začnou a být cítit vibrace.Dal jsem se ženskou i 700 km za dva dny na stopadesátikilovém KLR.
Ale když jsem si pořídil dvouvál,bylo to o něčem jiným.Na terén je to docela těžký(kdo s tím umí i v terénu před tím smekám) ale ta hmotnost je na silnici plus.Motorka je stabilnější a lépe se chová(taky díky nižším zdvihům).Sedlo bývá větší a pohodlnější,stejně jako jízdní pozice.Vibrace nejsou cítit ani po delší štrece a celkově únava je mnohem menší.Co se týká motoru,tak můžu mluvit jen za tu devítku z monstera co měli obě mašiny co sem měl.Zátah famózní,využitelné spektrum otáček mnohem širší.Jednoválec samozřejmě dokáže vyvinout taky solidní rychlost,ale tak nějak člověk cítí limity.U dvouválu v normálních rychlostech si motor nesahá na limity a podle toho se taky chová.Osobně nerad "držím motor pod krkem",tak možná proto jsem měl ten pocit.

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 22:39 | Nahoru | #131

Anti píše: Praporčíku,mně nemusíš říkat na čem jezdily naši fotrové,já měl zhruba třináct let kejvačku.I na ní jsem čas od času brázdil republiku...
Jinak,k tomu jednovál versus dvouvál:
Jednoválce jsou obecně lehké,ovladatelné a na(moji) cestovní rychlost dostatečně motorově dimenzované.Ale s počtem kilometrů narůstá únava začnou a být cítit vibrace.Dal jsem se ženskou i 700 km za dva dny na stopadesátikilovém KLR.
Ale když jsem si pořídil dvouvál,bylo to o něčem jiným.Na terén je to docela těžký(kdo s tím umí i v terénu před tím smekám) ale ta hmotnost je na silnici plus.Motorka je stabilnější a lépe se chová(taky díky nižším zdvihům).Sedlo bývá větší a pohodlnější,stejně jako jízdní pozice.Vibrace nejsou cítit ani po delší štrece a celkově únava je mnohem menší.Co se týká motoru,tak můžu mluvit jen za tu devítku z monstera co měli obě mašiny co sem měl.Zátah famózní,využitelné spektrum otáček mnohem širší.Jednoválec samozřejmě dokáže vyvinout taky solidní rychlost,ale tak nějak člověk cítí limity.U dvouválu v normálních rychlostech si motor nesahá na limity a podle toho se taky chová.Osobně nerad "držím motor pod krkem",tak možná proto jsem měl ten pocit.



Já Ti to neberu co jsi napsal je pravda na druhou stranu pokud cestuju ve dvou a s bagáží cestovka 80-100 a to doncek zvládá levou zadní bez toho aby se dědeček zadejchal Sedlo mám přešívaný na pohled stejný ale měkčejší molitan je tam přidanej jinak vypadá stejně jo a ktej kejvačce....na tý jezdím snad pomalu nejraději

Naposledy editováno 28.01.2011 22:40:50

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 22:45 | Nahoru | #132
mbrj> jestli ty ceny nejsou vysoký právě tou spolehlivostí a že to jsou držáky

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 22:54 | Nahoru | #133
do 40, max 45 tis. + 5 tis. na pripadny opravy slusnej dvouval nesezenes a pokud jo, tak mega stesti. Takze spis jukni po nakym jednovalu, na cestovani proste neco co je min do terenu a je tezsi - je to pak pohodlnejsi na silnici, ze to pekne drzi a ja treba na tom BMW jedu kilem a vletim do jamy 10 - 15cm hluboky a fakt jakoby nic, v aute by mi to rozmlatilo tlumic, ale na moto sem sam cumel, jak to zehli povrch a je to pohodlny. To Bawo ma taky na stupackach tvych i spolujezdce gumy, takze vibrace do nohou necekej, max do zadku kdyz to vytocis a do rukou, ale to je taky slusne odvibrovany, ale pokud rikas, ze chces moto na minimalne 5 let, tak bych si radsi priplatil a sel do neceho slusnejsiho, pac ted koupis za 40 celej stastnej a pak do toho za tech 5 let narves dalsich 40 uplne nestastnej projed si bmw, freewinda a ty dalsi silnicnejs naladeny endura a uvidis, jestli to zkousnes, ale 100 - 200km vejlety okolo komina to da jako nic v pohodli

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:04 | Nahoru | #134
no, bawo, pokud chce to modernější ( píše, že hranatý nechce ), tak je cenově docela mimo limit 40-50 kilo.....

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:08 | Nahoru | #135

mbrj píše: no, bawo, pokud chce to modernější ( píše, že hranatý nechce ), tak je cenově docela mimo limit 40-50 kilo.....



ja nevim, cemu rika hranaty - to moje v profilu se ti zda hranaty? :)

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:14 | Nahoru | #136
jj, připadá. Já myslel to s tim zobákem ala DR Big ( vždycky bejval můj sen ), t.j. myslím, že to byl rok ´01 a výš

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:20 | Nahoru | #137

mbrj píše: jj, připadá. Já myslel to s tim zobákem ala DR Big ( vždycky bejval můj sen ), t.j. myslím, že to byl rok ´01 a výš



to je divny, dyt tam neni vubec zadna hrana :) vsechno je to zaobleny, jinak moto v tyhle kategorii je mraky a nejhezci by byl DL 650 strom ale to je cenove taky nekde jinde

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:33 | Nahoru | #138
já myslel zepředu při pohledu na světlo, ale to je prkotina. Tahle cenová hranice je ošemetná, moc peněz vyhodit za střep a málo pořídit něco fakt slušnýho. Dá se hledat a jezdit, pak snad něco najde. Kámoš taky loni kupoval, koupil velkýho varana za 70. Jsem si říkal vduchu, vole za to cenu bys měl stromečka ve stříkajdě, ale proti gustu....pak bulí, když se jedem projet, že stojí furt u pumpy.

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

28.1.2011 v 23:44 | Nahoru | #139
jj, ta moje nastesti zere kdyz chci okolo tech 4 na 100, a jelikoz jezdim v klidku, tak se pres 5 malokdy dostanu, ale pristi uz bude taky strikacka, ale to az za par let, zatim sem moooc spokojenej s tim co mam a musim si to poradne uzit

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 07:48 | Nahoru | #140
kulimario- to tvoje bmw se mi líbí

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 08:25 | Nahoru | #141
Pomalu předěláme vlákno

Snižuju počet motorek k výběru, už se v podstatě rozhoduju mezi:

Kawasaki KLR 650 ( model 94- 02)
Suzuki XF 650 ( model 97- 04)
BMW F 650 ( model 95- 00)
Honda NX 650 ( model 96- 00)
Aprilia Pegaso 650( model 96- 00)

Rok výroby berte orientačně, jde jen o upřesnění modelu.

Pořadí sedí s mojím typem.

Tak kterou????

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 09:13 | Nahoru | #142
Výběr je na Tobě

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 09:47 | Nahoru | #143
Přesně tak,ty motorky jsou si v podstatě rovnocený
Za mě:KLR-Není co řešit
Freewind,Bawor,Pegaso-klasický cesťáky,ale (majitelé prominou)uvažoval jsem o nich spíše pro ženskou.Bawora má kámoš ze sousední vesnice,vcelku spokojenost,trochu problém s ND-drahé a hůře dostupné.Frewinda,Pegaso ani Domino jsem neměl tu čest,ale poslouží také dobře.

Praporčíku,už jsem jednou psal,není to o motoru tak jako o podvozku.Když nacpeš na lehkej jednovál náklad,je podvozek takovej neklidnej a je na něm poznat že mu to nesedí.Težší mašinu to nerozhází,náklad ani spolujezdce necítíš.Neplave to,sedí to.I když,pokud máte z ženskou do metráku,tak je to v pohodě.

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 10:06 | Nahoru | #144
vzhledem k tomu ,že zakladatel vlákna shání enduro , tak bych klidně vynechal transalpa ,i kle a do lajny bych mu dal XT660 , DR650 , NX650 , KLR nebo KLX , Pegaso a Bawora650 . U posledních dvou bych mel obavu o dostupnosti a cenách náhradních dílů . Ale nemám s tím žádnou osobní zkušenost - proto jen ta obava . KTM je cenově jinde než je požadavek jak pořizovačkou tak provozními náklady. Myslím ,že z těch prvních čtyř-pěti se dá slušně vybrat a pokud chce jezdit a ne podpírat si ego značkou,objemem motoru a kilowatama tak na blbnutí kolem komína i občasné vyjížďky ve dvou ty motorky bohatě stačí. Hodně je to i o jezdci viz příspěvek 26.01.2011 20:54 #88 kde má s bawem problém přejet klacík v lese a v kontrastu s tím video-příspěvky #82 #83 a #85 kde si to fakt hezky užívaj na "normálních" motorkách.

Naposledy editováno 29.01.2011 10:09:31

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

29.1.2011 v 10:07 | Nahoru | #145

Anti píše: Přesně tak,ty motorky jsou si v podstatě rovnocený
Za mě:KLR-Není co řešit
Freewind,Bawor,Pegaso-klasický cesťáky,ale (majitelé prominou)uvažoval jsem o nich spíše pro ženskou.Bawora má kámoš ze sousední vesnice,vcelku spokojenost,trochu problém s ND-drahé a hůře dostupné.Frewinda,Pegaso ani Domino jsem neměl tu čest,ale poslouží také dobře.

Praporčíku,už jsem jednou psal,není to o motoru tak jako o podvozku.Když nacpeš na lehkej jednovál náklad,je podvozek takovej neklidnej a je na něm poznat že mu to nesedí.Težší mašinu to nerozhází,náklad ani spolujezdce necítíš.Neplave to,sedí to.I když,pokud máte z ženskou do metráku,tak je to v pohodě.


Idepak doncek se zavlní akorát při těch vyšších rychlostech při dálnici a podélných nerovnostech jak jsou profrézovaný silnce,ale co jsem dal na zadek širší pneumatiku o 100% se to zlepšilo a neplave

Enduro do 40 - 50 tis. Kč

30.1.2011 v 10:11 | Nahoru | #146
..mam XTZ 750 a naprosta spokojenost,spotreba,vykon dobry a poruchovost v podstate zadna,pokud chces do terenu,tak tech 226kg suchy motorky je trochu problem...

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

30.1.2011 v 13:19 | Nahoru | #147

Fenix píše: Pomalu předěláme vlákno

Snižuju počet motorek k výběru, už se v podstatě rozhoduju mezi:

Kawasaki KLR 650 ( model 94- 02)
Suzuki XF 650 ( model 97- 04)
BMW F 650 ( model 95- 00)
Honda NX 650 ( model 96- 00)
Aprilia Pegaso 650( model 96- 00)

Rok výroby berte orientačně, jde jen o upřesnění modelu.

Pořadí sedí s mojím typem.

Tak kterou????

No být tebou tak to snížím na tři:Sůza,Bmw,Honda, a vzhledem k ceně co hodláš dát,tak bude vhodná Honda,ty se mi zdají nejlevnější oproti Báwům a Sůzám.

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

30.1.2011 v 13:26 | Nahoru | #148

praporčík píše: Co že trpí????Tak ve dvou a naložený 110km%h 4400-4600otáček ten motor si jen přede jak koťátko jen jedna nevýhoda....není to na dálniční přesuny ale předposledně na dovče jsme se vraceli domů honili jsme čas takže 130-140 dálnice z Hradce do Plzně a to věřím že na tohle není Doncek stavěnej ale do 110 v pohodě a klidu Hawk..Jo a jinak to zvládnuj je to přece jen pašák A o Bigu taky nepochybuju .-)

Ano já vím že jednovály umí a taky zajedou štreky,dost jsem toho i četl a viděl různá videa-a nebyli to tzv.kamarádi ale chlapi kteří s mášou najeli cca 150000km,ale taky pak po vyzkoušení dvouválu všichni usoudily že na cestování po asfaltkách a do ciziny,jsou dvouvály jak pohodlnější tak motorově klidnější ATD. Nevím,je třeba to vyzkoušet,já zatím jel jen jednovály,ale třeba až pojedu dvouvál tak budu mile překvapenej Praporčík-jel jsi už dvouvál a třeba do ciziny?Nebyl lepší jak Doncek?

1 reakcí na tento příspěvek Enduro do 40 - 50 tis. Kč

30.1.2011 v 13:31 | Nahoru | #149
Jednoznačně Suzuki Freewind. Pohodlnej, extrémně splehlivej i při nájezdu nad 50tisíc km , super ceny ojetých kousků, výborná spotřeba. Mám porovnání s F650, Pegasem, Dominátorem. Je pro cestování po špatných cestách nej. Na dálnici to moc není, ale to z nejvíce zde uváděných typů ani jeden.naše stránky a terénu se rozhodně nelekne. Jo možná bych řek že je na něm trochu moc plastů. A obava s vibrací není na místě, v tomto ohledu je pohodlnější než moje Yamaha750xtz.

Naposledy editováno 30.01.2011 13:37:43

(reakce na) Enduro do 40 - 50 tis. Kč

31.1.2011 v 08:01 | Nahoru | #150

Sinner píše: Jednoznačně Suzuki Freewind. Pohodlnej, extrémně splehlivej i při nájezdu nad 50tisíc km , super ceny ojetých kousků, výborná spotřeba. Mám porovnání s F650, Pegasem, Dominátorem. Je pro cestování po špatných cestách nej. Na dálnici to moc není, ale to z nejvíce zde uváděných typů ani jeden.naše stránky a terénu se rozhodně nelekne. Jo možná bych řek že je na něm trochu moc plastů. A obava s vibrací není na místě, v tomto ohledu je pohodlnější než moje Yamaha750xtz.



Freewind je fakt pohodlnej a privetivej, sice na daleky cesty nestaci(jako kazdej buchar), ale zase se neklepe, nedrnci a dobre jede(motor z DRka je osvedcenej).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.


TOPlist