V manuálu je popsané nastavení jednak pomocí povolení nebo přitažení pružiny a jednak pomocí dvou šroubků nahoře a dole u tlumiče.
Pokud jsem to správně přelouskal, spodní by měl být na něco ve smyslu , jak se bude rychle vracet tlumič při propružení, a horní by měla být nějaká komprese, nebo tlak v tlumiči či co.
Tohle by byla jedna věc, pokud je to správně,je to skvělý, pokud sem tu napsal kravinu, prosím opravte mě pánové.
Další věc je nastavování pomocí "clicks". Na standart je to Rebound 11 a Compression 8 clicks. Teď k dotazu. Počet kliknutí je od zataženého šroubku na Hard?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Koukal jsem v manuálu, nastavení pružiny je u všeho stejný myslim 183mm ... proč? Proč je tam teda možnost nastavení , když je u všech standartních řežimů stejná délka pružiny?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
No já mám sice 750, ale je to v podstatě stejný, taky mám 4 možnosti nastavení Softer, Standard, Stiffer, a ještě pro jízdu ve dvou, u každýho jiná komprese a odskok, ale předpětí pružiny u všech 193,9mm... to samý předek, vždycky 4 zářez od zhora... Bude to asi kvůli dolazení vkusu každého soudruha, kdyby mu to nevyhovovalo...
E: asi počítají dvě osoby třeba jako 80 + 80 kg, tak kdyby na to sedly dva 120kg řízci, aby se to dalo přitvrdit...
Naposledy editováno 10.01.2011 23:47:41
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
mr.mickey píše: a nějaký tipy přímo od autoBusáků jaký nastavení se osvědčilo?
to je hodně individuelní a co vyhovuje jednomu, nemusí sedět druhému.Obecně mírné přitvrzení na předpětí a větší komprese a útlum se ladí pro ostřejší sportovnější jízdu, ale zase se to odrazí ma komfortu jízdy a schopnosti pobírat nerovnosti.
Řekl bych, že busa jak je ze série nastavená, je celkem slušnej kompromis a neni třeba s tim nějak moc hejbat, pokud nevážíš 2metráky, nebo nejezdíš jenom s baťůžkem..
Kdysi jsem četl, že Buse dost pomůže snížení brejlí o něco málo na uchycení vidlicích , o kolik si teď nepamatuju, psali to v Motohousu.
-Každopádně já to už na starym modelu nezjistim.
Ale co jsem zjišťoval, tak vidle u Busy se nechaj ovlivnit tím štelováním max o 5%, takže výrazný změny bych si od toho nesliboval.
Je to tak schválně, aby člověk co tomu nerozumí a mohl by nadělat víc škody jak užitku, se díky totálně rozladěnýmu podvozku někde nepřizabil...
Jsou motorky, u kterých se nechá do velký míry ladit podvozek, ale jsou to většinou ultimativní supesporty...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Jezdim většinou ve dvou a dálky, takže to bude chtít změkčit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Tam jde o to, že tim změníš rozložení váhy stroje, protože kdybys to přitvrdil na doraz, pružina tě po zatížení nepustí tak dolu, jako v origo předpětí a víc váhy půjde na předek, v opačném případě na zadek, ale to budou asi zanedbatelný rozdíly..
Navíc je tam dost blbej přístup...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
šmudla píše: mari> tak už jsi prodal ?
prodal, občas tomu nechci ani uvěřit a mám z toho rozporuplný pocity...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
šmudla píše: mari> Rád bych ti pogratuloval, ale není k čemu , na cokoliv vlezeš teď , tak to bude slabota včetně GS.
no mám teď velký dilema, do čeho jít, zatim se nejvíc držím možnosti novýho modelu Busy, ale na druhou stranu mě láká taky zkusit něco jinýho, jenom přece Busu sem jezdli skoro 8 let ...a změna je život, nakonec přechod ze starýho na novej model je taky změna, že?
GS je jiná motorka, která ti dovolí toho více procestovat a nemusíš řešit polńačky a lehkej terén a určitě ti z užitnýho hlediska nabídne víc, ale nevim, jestli by mi nechyněl ten pocit sednout na kurevsky silnou silnici a dát tomu napít...
uvidíme, ono to nějak dopadne, přinejhoršim koupim starýho dominátora, nebo něco podobnýho a dám sezonu na něm... hh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Nastavim tu pružinu na těch myslim 183mm jak je v manuálu.
Možná proto, že to bylo tak kravsky nastavený, mi odešly přední vidle...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
mr.mickey píše: mari> pružina byla zatažená na nejtvrdší, až uplně dolů.Byl to pěknej hnus.
Nastavim tu pružinu na těch myslim 183mm jak je v manuálu.
Možná proto, že to bylo tak kravsky nastavený, mi odešly přední vidle...
hm tak s takovym extrémem jsem se ještě nesetkal, asi chtěl někdo ušetřit za jiný kosti do přepákování na zvýšení zadku(měl sem na své Buse o cca 2cm.) a řešil to dorváním centrály nadoraz-celkem prasárna...
Mylsim si že ta pružina tim bude určitě unavenější, záleží jak dlouho se s tim takhle jezdilo...
Co se ti stalo s vidlema???
edit: výměna slova vydle za vidle
Naposledy editováno 11.01.2011 13:38:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Jinak vidle jsou uplně hotový, jdou hodně ztuha.Řekl bych že už tam neni moc oleje, takže novej olej a gufera
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
mr.mickey píše: mari> NO on s tim jezdil tak pul sezony, ale podle všeho málo, jen semtam na nejakej okruh.Záleží jestli nekecal.Já sem s tím jezdil rok a půl.
Jinak vidle jsou uplně hotový, jdou hodně ztuha.Řekl bych že už tam neni moc oleje, takže novej olej a gufera
"vidle jdou z tuha" co si pod tim mam představit?Jdou ztuha stlačit, nebo se ztuha vrací?Nebo v nich dokonce něco dře?To bys je musel vyndat a zkusit každou zvlášť, abys měl jistotu, že jde něco nestandartně a jaká přesně...
Nedostatek oleje by se dle mě projevil spíš tim, že by šly moc z lehka a nedostatečně tlumily...
Každopádně s tou z. centrálou to nemá skoro určitě spojitost, jen mě trošku vrtá hlavou, po shlédnutí tvého profilu, pokud sis teda busu rozebíral takhle do šroubku sám,že jsis toho nevšiml a třeba jednotlivý díly nezkontroloval(což já vždy preventině dělám, když něco rozebírám)...
Tenkrát bylo blbý to, že sem to dělal v malé garáži bez topení, takže jsem udělal co bylo v plánu a zbytek nechal do lepších podmínek. Teď bych to chtěl dodělat, protože je k dispozici velká dílna kde je teplo a dá se tam pořádně dělat.
Ještě mě čekaj ventily, brzdy a právě ten blbej podvozek.
U druhé busy taky přední vidle, a asi bude někde nějaká drobnost v přísunu paliva.
V teple a v klidu se dělá hend jinak
Naposledy editováno 11.01.2011 15:10:18
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
pokud je vidlice tvrda na pohoupani nebo i jizdni dojem.. muze to byt moc velkym predpetim, silnejsi pruzinou, delsima podlozkama co delaj pocatecni predpeti. u tlumice to zas bude nejcastejs delat hustejsi olej, lidi ho do busy docela casto lejou aby to reagovalo na ty stelovaky ... sice se to pak nenori pri brzdeni, ale je to koza...
u vidlic to je o vycisteni vymene olej, vymena gufer.. a pokud jsou spatne, nebo pokud je clovek perfekcionista tak i vymenit kluzny pouzdra (je i na pistnici kartridge, malo kdo to meni, musi se rozebrat i kartridge)
da se to zmaknout samodomo podle manualu...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
Myslíš že se to vážně dá sfouknout v průměrně vybavené dílně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
jinak ani bych se moc nedivil, kdybys ve vidlicích měl nějaký ťřeba i progresivní pružiny, nnebo tvrdší, nebo nějak dodatečně přitvrzený ty origo, vzhledem k tomu že měl někdo potřebu utáhnout zadní centrálu na doraz...Asi s tim fakt někdo lítal na okruhu, protože na ty naše silnice je to nepoužitelný!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX1300R Hayabusa centrální tlumič
mr.mickey píše: assassin> ohledně tech vidlí jsem tu už jedno téma kdysi měl, ale pak jsem od toho upustil, protože nebyly možnosti.
Myslíš že se to vážně dá sfouknout v průměrně vybavené dílně?
jasna vec, ty busa vidle jsou hodne podobny tem u TL takze kdybys neco nevedel tak ti muzu poradit. Nektery pripravky jsou dobry .. je to s nima blbuvzdornejsi a rychlejsi, ale kdyz mas cas a ses opatrnej, jakoze majitel vetsinou je:) tak se da i s uplne zakladnim vybavenim. treba gufera jdou natlouct spalikem misto tim pripravkem, ale ten bych si moh konecne udelat a kdyz bych ti ho slibil ze ti ho pujcim tak by me aspon neco donutilo se do toho konecne pustit.. jak je to pro me tak podle "kovarova kobyla..." to vzdycky nejak zmastim nakym nahradnim resenim :)
hodne oleje je taky moznost jak rika stev, hodne predepnuta pruzina (ale i normalni) umi sem tam drit o kartridge nebo o vnejsi trubku a vydavat zvuk jako kdyz se neco dre... bejvaj tam ruzny krouzky co tomu maj zabranit, ale ty casto padaj apod, takze zvuk pruziny drhnouci o neco je celkem beznej...
mari píše: mr.mickey> k těm vidlím a výměně oleje tady tady tady
jinak ani bych se moc nedivil, kdybys ve vidlicích měl nějaký ťřeba i progresivní pružiny, nnebo tvrdší, nebo nějak dodatečně přitvrzený ty origo, vzhledem k tomu že měl někdo potřebu utáhnout zadní centrálu na doraz...Asi s tim fakt někdo lítal na okruhu, protože na ty naše silnice je to nepoužitelný!!!
Některý témata od tebe jsem tehdy sledoval dá se tam dovědět hodně věcí, myslim si že to mi pomůže.
Zezačátku jsem se pídil po tom co s tou motorkou dělali, ale pak už sem to radši vzdal, akorát bych byl nasranej.
Včera jsem byl rád, že jsem tu pružinu vůbec povolil jak to bylo zarvaný
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |