paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2
Zdravím, momentálně jezdím s A1 na CBR125, příštím rokem chci rozšířovat na A2 a tak nějak mi došlo, že mě to táhne víc směrem k adventure bikům, ale na Tenerky, Africa Twiny a GSa nemam jak peníze tak papíry.

Plánuju jezdit cca 60% na cestách (rád bych s tím byl schopen cestovat) a 40% mimo cesty. Tím myslím nějaký polňačky, lesní cesty, do hor, ale ne žádný skákání a MX traily pro zběsílý dvoutakty. Prostě něco, s čím, když to hodně přeženu, objedu svět.

Těch pár vláken, co jsem našel tady na Motorkářích (nejnovější cca 2013) často doporučují vzít to, co je levnější v lepším stavu nebo úplně jiný motorky, jako třeba WR250R (což už mi přijde fakt moc MX). V zahraničí se ty názory liší ještě víc. Ta DR mě táhne tím, že je celkem lehká (oproti KLR) a vzduchem chlazená. Na druhou stranu KLR má větší nádrž a zdá se na cesty pohodlnější. O XT toho moc nevím, ale je taky často doporučovaná.

Jelikož to jsou celkem velký (a těžký) motorky, asi by stálo za to zmínit, že mám 185cm a vážím kolem 65kg.

Má teda tohle moje laborování nějaký smysl, nebo je vcelku jedno, kterou nakonec vyberu? Děkuju.

Naposledy editováno 06.08.2020 22:26:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 6.8.2020 v 23:42 | Nahoru | #1
uTukan> "Normální lesní účelový komunikace" jsou ti podle zákona zapovězeny taky, s tím počítej.

1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 09:53 | Nahoru | #2
Kle 500
Transalp
Freeeind
Nic jinyho a lepšího asi nesezenes

1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 11:32 | Nahoru | #3
DR 650 je fajn, pokud chceš teda i dost po polňačkách, nemálo lidí na tom cestuje.

1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 12:21 | Nahoru | #4
Určitě bych se první zamyslel jestli to má cenu. Pokud máš A1 tak bych šel určitě na neomezený, obzvlášť když tě táhnou cendura.. do té doby koupit třeba to WR-R.

1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 14:54 | Nahoru | #5
a) Do lesa se nesmí! Jo, nesmí. Stejně jako se třeba nesmí jezdit po silnici víc jak devadesát. Je rozdíl v tom, jak se veřejnost dívá na někoho, kdo to na sportovním enduru motá mezi stromama, a na někoho, kdo se drží na klasickej lesačce, byť ilegální je oboje.
Drž se mimo trsy KČT a cyklotrasy. Když už někoho potkáš, míjej ho pomalu a ohleduplně. Neupozorňuj na sebe uřvanym vejfukem a nejezdi na jednom místě kolem dokola. Pokud se budeš držet těhle zásad, je dobrá šance, že se vyhneš konfliktům.

b) dual sport nebo cenduro? To za tebe nikdo nerozhodne. Já mam rád dualy. V lehkým terénu jakž takž fungujou (viz další odstavec), oproti cendurům se hodí, že jsou o něco lehčí, stejně jako to, že nemaj kaptoáž, kterou bys musel chránit padákama.
A na silnici je velkej jednoválec skvělá jezdecká škola. Rozsah použitelnejch otáček je malej, takže tě to naučí řadit. Moc to nebrzdí, ani nezrychluje, klíčem k rychlosti je tady plynulost, takže tě to donutí uvažovat nad správnou stopou.
Na druhej straně je pravda, že dálkový přesuny jsou na tom celkem za trest, takže na cestování po ose dejme tomu do Bosny, Rumunska to nejni úplně to pravý ořechový.
Vyhnul bych se verzím RS, Ténéré a Tengai, bo IMHO spojujou nevýhody dualů a cendur do půvabnýho celku (to říkám jako majitel opečovávaný Tengaiky), přičemž bonusem je pouze Dakar-look a velká nádrž. Jaká je důležitost velký nádrž při Evropskej hustotě benzínek si domysli sám.
To samý platí pro Freewind, ovšem s tim, že ten nemá ani ten Dakar-look

c) DR nebo XT nebo KLR? Za mě je to celkem jedno, koukal bych spíš po hezkým stavu. DR je taková "nejvostřejší" (ale i tak nesahá jakejkoliv LC4 ani po kolena), zase je to vysoká koza, vibrátor a trápí jí pár servisních neduhů.
KLR je "nejtupější" (čim novější model, tim hůř), je těžší, jedinej vodník, což se hodí v trialovejch pasážích (jak často je budeš jezdit? ...skoro vůbec..?). Zas mi ale přijde taková nejfestovnějš postavená, teda s výjimkou unikátně stupidního šponováku vyvažováku.
XT je podle mýho názoru takovej zlatej střed a muj osobní favorit.
Ovšem ty rozdíly jsou fak kosmetický. Co se jízdy v terénu týče, tak pokud s ní nemáš zkušenosti, tak na začátku budeš limitem ty. Brzo ale přijdeš na to, že do technickej pasáží jsou jedna jak druhá těžký a v rychlejch pasážích dostaneš u jedný jak druhý rychle do kolen odpružení, který prostě nestíhá a jde co chvíli na dorazy. Jasně, podvozek můžeš vyměnit, ale otázka je, nakolik to u stroje týhle cenový úrovně dává smysl.
Takže jsou tu čtyři scénáře, buď se s tim smíříš a omezíš se na klidně projížděný polňačky/lesačky, nebo koupíš EXC, nebo LC4 (což je stejně jen přestupní stanice na cestě k EXC ), nebo zjistíš, že tě to táhne k cestování a koupíš dvouvál.

Přeju šťastnou ruku při výběru

1 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 14:59 | Nahoru | #6
Ahoj, na KLE 500 určitě koukni, jsou teď za slušné peníze a s tím dvouvalcem se dá suprově cestovat, je to pohodová motorka a lehčí terén taky zvládne dobře.

Jinak v terénu bude v této kategorii asi vždy lepší jednoválec, ten je pak naopak méně vhodný na delší silniční přesuny. Super stroj je Beta Alp 4.0, ikdyz jich teď na inzerci moc není, případně Suzuki DR 350, která má s Betou stejný motor.

S Yamahou XT 600 taky chybu neuděláš, v lehcim terénu super a kamarad s ní po silnici procestoval celou republiku a to ji zrovna nešetřil. Bohužel pěkných kousků je na inzerci taky pomálu...

PRO OSTATNÍ: stále mě nepřestává udivovat, kolik tupců dokáže neustále spamovat odpověďmi s nulovou přidanou hodnotou (viz Sekacmagor a podobní)

2 reakcí na tento příspěvek 60/40 Silnice/mírný offroad do 50k na A2

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2020 v 12:11 | Nahoru | #7
KLE je dobrá motorka, na XT jsem nejel. Vzhled je poněkud zastaralý, ale je to nenáročný dříč. Navíc se dá jet podle nálady, na pohodu a když se ti zachce, dá se motoru dát pod kotel, je živej a točivej. Svou KLE mám už téměř 7 let, najel jsem s ní 25 000 km a jsem spokojený. Snad jen lepší brzdy, zvlášť když jedu s manželkou, je to slabota. Nějaký off to zvládne, já ho nevyhledávám, snad jen na srbském venkově nuceně, ale ideální na silnice druhých či třetích tříd u nás.
Mimochodem, občas se podívám na inzerci a mám dojem, že ceny u těch KLE se drží už několik let stejně. Já jí koupil za 49 000 v roce 2013 a je +-stejné i v roce 2020.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke


TOPlist