globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pridretý motor - Zlý piest
Zdravím všetkých!

Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.

V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.

Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?


Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 15:55 | Nahoru | #1
Takhle černej píst po pár km. To bude nějaký M6AD. Možná ti tam něco vlítlo přes sání, podle podření pístu.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 18:56 | Nahoru | #2
Dnes někteří doporučují kde co . Olej stejné značky typ teď nevím jsem tam dal taky a bylo vymalováno, ale jak jsem psal s obyčejným motorákem jsem je pomalu rozjezdil a dříve nic jak minerál nikdo nedával a ani neznal .

2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 20:06 | Nahoru | #3
Píst není tak hroznej . Zažil jsem mnohem horší a po začištění ještě dlouho funguje . Na třetí fotce vidím zakouslej kroužek v drážce , tu taky lehce proškrábni . A pak mě napadá co to těsnění pod hlavou , to je nějakej klingerit ? Tam by mělo bejt hliníkový těsnění .

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 21:46 | Nahoru | #4
Niečo som na týchto zetkách odjazdil. Môj názor: piestu nič nie je, zabrúsiť zaleštenú plochu, skontrolovať krúžky, nahodiť a jazdiť. Ani po výbruse som nemenil pomer 1:33 a to sme tie motory vŕtali na cca 220 ccm. A vykašli sa na kadejaké polosyntetické valvolíny, lej tam M2T, na ten je motor stavaný. Vodičkami do kosačiek tomu motoru nepomôžeš, skôr ublížiš. Dvanásť rokov dávam M2T do Trabanta a no problem.

2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 10:57 | Nahoru | #5
Já bych se naopak toho Valvoline nebál. Do motoru něco vlítlo, snad se dozvíme, co to bylo.
Je potřeba ověřit vůli pístu min. 0,05mm, protože výrobci jsou různí a kvalita pístu může být všelijaká. Pak to můžeš zajíždět 1000km a stejně se nakonec při prvním pokusu o dosažení rychlosti 100km/h kousne. Jak přesně probíhalo těch prvních 30km? Takovéto zabíhání "prvních 500km nepřekračujte rychlosti ..., poté postupně zrychlujte" podle návodu k ničemu nevede. Zabíhej to jako krosku, píst musí postupně projít teplotnímy cykly ohřívání a zchlazování:
1. Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Namazat 1:25 pro celý záběh.
2. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit.
3. Po druhé jízdě shodit válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít jemným brouskem.
4. Najezdit asi 100km ve vlažnějším tempu s občasným vytočením k max. otáčkám na nižší rychlosti .
5. Namazat 1:30 a ready to race.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 11:13 | Nahoru | #6
Zapucovat nerovnosti v pístu a v hlavě (hrany) a pokud v motoru nic nechybí (taky tam mohlo neco vletět sáním) a nebo nepřebývá...a jezdit.
Takové lehké ťafnutí u takového stroje s tak vysokým měrným výkonem nic néni.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 20:28 | Nahoru | #7
MarekPalovic> Hlavu dole, plastelínu do hlavy, alebo na piest, 1-3mm vrstvu, hlavu hore s tesnením, zľahka pretočiť motor. Tým potvrdíš, alebo vylúčiš túto nepravdepodobnú možnosť.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2020 v 13:47 | Nahoru | #8

MarekPalovic píše: felixxx> Dávam tam Valvoline Durablend 2T. Je to polosyntetika, ktorú mi odporučili viacerí. Teraz dávam kvôli zábehu 1:25. Keď som používal M2T tak som dával 1:40 a grcalo mi z výfuku čierny humus.

Lepší když to grcá z výfuku, než aby ten karbonovej povlak zůstával v motoru.
Mazal jsem mogulem TSF - modrej a hustej jak med a nikdy jsem neměl potíže s karbonem. Naopak bylo všechno krásně mastný a čistý, dokonce jsem lítal s přidřeným fichtlem jako by se nechumelilo - měl zrcátko přes 1/4 pístu a zakousnul se mi akorát v prudkým kopci na jedničku. Repasoval jsem až když jsem nemohl vyjet Štěchovickej kopec - v půlce se přehřál tak jsem 50m tlačil a zbytek pomalu vyjel.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2020 v 15:18 | Nahoru | #9
MarekPalovic>
Ono přes karburátor to málokdy vlítne rovnou nad píst, je možné spíš že ti něco spadlo do kliky. Jestli to nemáš složený, doporučil bych tam zapátrat magnetem na drátu. Kdyby tam toho bylo víc.
Neztratila se ti pojistka od pístního čepu nebo něco takovýho?

A jinak, s tím záběhem opatrně, ale všeho moc škodí. Nehudlat , nepodtáčet, občas lehce prohnat. Z kopečka občas trochu plynu...
A to namazání 1:25 na první nádrž není problém, to je dobře. Olej co méně karbonuje taky není problém na provoz, ale na záběh spíš méně kvalitní minerál a dát ho tam víc...

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 12:42 | Nahoru | #10
Máš těsnění i pod válcem? Tam patří papír či klingerit - jestli díky tomu třeba není válec a tím i hlava níž? A ještě jedna věc - ten oilmaster je vyrobený na nějaký olej který v té době byl běžný ( M2T že ) no a když tam dáš olej typu polosyntetická vodičky, může to dávkovat olej blbě - přece jen i ty věci v oilmasteru jsou za ty roky ošolíchaný a vyběhaný a řidší olej než by měl být může dělat neplechu. Mně to co ti zaklepal píst do hlavy přišlo jako odlomená elektroda svíčky. Ovšem pokud je svíčka celá, tak snad jedině něco z prostoru kliky, co tam dříve spadlo - nasálo se to se směsí nad píst a ten to potom zaklepal do hlavy. Koukni se i do výfuku, jestli tam nebudou nějaké nasekané omrvinky, z čeho by se dalo usoudit co to tam mohlo vlítnout. Píst bych neměnil, je celkem v richtiku, jen ošudlat prasátko.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 9.4.2020 v 19:11 | Nahoru | #11
Pokud to tu nikdo neuvedl, tak ještě zkontroluj svíčku (není tu vidět).

Asi to nebude tento případ, protože to "zakované" v hlavě vypadá na něco ocelového, ale občas se stane, že se na svíčce rozpadne kolem té střední elektrody ten izloátor a kousek ho propadne do válce. Pak tam lítá a dopadne asi nějak takto.

Jinak je možné, že lítá něco dole v klikovce, ale to by muselo být jedině z ojnice, protože u 476 jsou ložiska mazána z převodovky (pokud je to origo motor) a oddělena od klikovky guferem (např. pod dynamem je gufero, ložisko, gufero a ložisko má mazací otvor do převodovky)... tedy asi není možné (nebo jsem nezažil), že by kus klece z ložiska proletěl přes to gufero do klikové skříně... jako to je u klasické koncepce.

Howgh!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist