Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.
V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.
Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?
2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
Je potřeba ověřit vůli pístu min. 0,05mm, protože výrobci jsou různí a kvalita pístu může být všelijaká. Pak to můžeš zajíždět 1000km a stejně se nakonec při prvním pokusu o dosažení rychlosti 100km/h kousne. Jak přesně probíhalo těch prvních 30km? Takovéto zabíhání "prvních 500km nepřekračujte rychlosti ..., poté postupně zrychlujte" podle návodu k ničemu nevede. Zabíhej to jako krosku, píst musí postupně projít teplotnímy cykly ohřívání a zchlazování:
1. Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Namazat 1:25 pro celý záběh.
2. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit.
3. Po druhé jízdě shodit válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít jemným brouskem.
4. Najezdit asi 100km ve vlažnějším tempu s občasným vytočením k max. otáčkám na nižší rychlosti .
5. Namazat 1:30 a ready to race.
MarekPalovic píše: felixxx> Dávam tam Valvoline Durablend 2T. Je to polosyntetika, ktorú mi odporučili viacerí. Teraz dávam kvôli zábehu 1:25. Keď som používal M2T tak som dával 1:40 a grcalo mi z výfuku čierny humus.
Lepší když to grcá z výfuku, než aby ten karbonovej povlak zůstával v motoru.Mazal jsem mogulem TSF - modrej a hustej jak med a nikdy jsem neměl potíže s karbonem. Naopak bylo všechno krásně mastný a čistý, dokonce jsem lítal s přidřeným fichtlem jako by se nechumelilo - měl zrcátko přes 1/4 pístu a zakousnul se mi akorát v prudkým kopci na jedničku. Repasoval jsem až když jsem nemohl vyjet Štěchovickej kopec - v půlce se přehřál tak jsem 50m tlačil a zbytek pomalu vyjel.
Ono přes karburátor to málokdy vlítne rovnou nad píst, je možné spíš že ti něco spadlo do kliky. Jestli to nemáš složený, doporučil bych tam zapátrat magnetem na drátu. Kdyby tam toho bylo víc.
Neztratila se ti pojistka od pístního čepu nebo něco takovýho?
A jinak, s tím záběhem opatrně, ale všeho moc škodí. Nehudlat , nepodtáčet, občas lehce prohnat. Z kopečka občas trochu plynu...
A to namazání 1:25 na první nádrž není problém, to je dobře. Olej co méně karbonuje taky není problém na provoz, ale na záběh spíš méně kvalitní minerál a dát ho tam víc...
Asi to nebude tento případ, protože to "zakované" v hlavě vypadá na něco ocelového, ale občas se stane, že se na svíčce rozpadne kolem té střední elektrody ten izloátor a kousek ho propadne do válce. Pak tam lítá a dopadne asi nějak takto.
Jinak je možné, že lítá něco dole v klikovce, ale to by muselo být jedině z ojnice, protože u 476 jsou ložiska mazána z převodovky (pokud je to origo motor) a oddělena od klikovky guferem (např. pod dynamem je gufero, ložisko, gufero a ložisko má mazací otvor do převodovky)... tedy asi není možné (nebo jsem nezažil), že by kus klece z ložiska proletěl přes to gufero do klikové skříně... jako to je u klasické koncepce.
Howgh!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 | Hovořak1 | 3 | 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1 |
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 | RockNRolenc | 11 | 21.9.2022 v 17:47 VGT |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |