globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KaN sání nové trysky
Ahoj, můj dotaz se týka především úpravě rovnotlakého pístového karburátoru a přesného pochopění jeho funkce.
Čerpám především z cizích webů protože na těch českých se toho moc nedozvím a to co se dozvím mi často nedává smysl se srovnáním s těmi cizími. Tak bych vás rád poprosil o vysvětlení pár věcí. Předem děkuji za smysluplné reakce
Týka se to konkrétně rovnotlákého pístového karburatoru Keihin VB 31 který mám v Hondě CM 400 T.
Po namontování KN filtrů (otevřeného sání) a odstranění vyrovnávací výfukové komory a nasazení otevřených výfuků bylo nutné pustit se do přetryskování. Protože motorka při koupi byla v žalostném stavu, byl jen rám a motor, nebyla možnost zkoušky běhu motoru před úpravami.
Teď když moto nastrartuji moto krásně drží volnoběh(ten jsem seřídil) do cca 5000 otáček motorka jede jak z praku) na 4 to valí 120 ale jakmile chci přidat nad 5000 ot/min motorka se začně dusit, střílet do sání, a naprosto ztratí výkon. na otáčkoměru mám 10000 ot/min až 12 000 ot/min v červeném poli. předpokládám že aspoň do těch 10 000 by se to mělo dát vytočit. když uberu plyn a zase jen šolíchám na půl plynu moto jede. Ale jakmile otevřu plnej, moto opět začne pekelně střílet do sání a nejede.
Karburátory jsou vyčištěné vše nové a vyměněné.
co se týká trysek v AJ jsem se dočetl že tento karburátor má Main jet a secundary jet. přičemž rozumím tomu tak že hlavní tryska je main jet, a vedlejší tryska secundary jet. To bych chtěl vysvětlit. klidně dodám i foto.
Co mě dál zaraží je, že main jet není tryska která je v pouzdře jehly ale je mezi jehlou a klaplou, tryska která vede do pouzdra jehly je zvaná secundary jet, tedy tryska vedlejší. Jakou mám ladit ? Všude ladí hlavní. ale ta vede u jinych karburátorů do jehly. mě tam ale dle popisu vede ta secundary ( vedlejší)
když jsem to poprvé rozebral, main jet byla 78 a secundary jet 108. v opravné sadě mi přišla tryska 75 a 118. tak jsem to dal namísto těch původních a stále stejný problém. pořídil jsem si tedy ještě jednu sadu 72 a 110
protože v návodu píšou že se originál má být 75/110
už jsem to nakombinoval opravdu všelijak ale stále to nejde nad 5000 otáček. scvčka po vyndání vždy do černa ale najel jsem vždy maximálně 2km takže to nebude směrodatné.
Potřebuju se teď dostat k tomu aby se to dalo normálně točit.
Prosím o vysvětlení jak to s tím karburátorem a jeho tryskama je. na co má která tryska funkci. a jak by jste doporučili postupovat. Děkuji za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2018 v 23:20 | Nahoru | #1
-svicka do cerna a strelba do sani je urcite bohata smes,..
-ten popis trysek je trosku zvlastni (az se v nedlei vratim schvalne si ten karbec najdu to me docela zajima, ted nestiham) kazdopadne z popisu si myslim ze ta popisovana "main jet" je podle umisteni a velikosti bud volnobezna nebo "neco jako volnobezna", a ta "secondary" je tryska hlavni - pokud je problem az v otackach ladil bych urcite tu "secondary" ktera je v systemu jehly, dal bych tam mensi..
-jinak ta zmena v sani ovlivnuje zejmena tvorbu emulze v emulzni trubici (normalni sani ma pod filtrem drobnej podtlak vuci okoli, s pruchodnejsim filtrem ten podtlak mizi a emulzky neplnej funkci) proto se pri otevreni karburatoru davaji fakt velky trysky, nicmene nevim jak je ten karburator stavenej a pokud to do 5k chodi jak ma, vychazel bych z toho..

(reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2018 v 16:18 | Nahoru | #2
Zdenysrx6> kdyby sis to precetl zjistil bys ze neni blbej aby by neumel "hledat" ale ze tam ma oproti tvemu diagramu dve "hlavni trysky"

Pajis-akj> zkousel jsem najit rozkreslenej karburator ale nejak nic.. nicmene princip podobne dvoutryskoveho karburatoru by mel byt podle vseho takovy (viz např. )ze ta hlavni tryska "primary main jet" je nastavena proste na tvrdo ale funguje az nekde v poledni 1/4 plynu. Zatim co ta vetsi hlavni tryska "secondary main jet" funguje jako normalni hlavni tryska beznyho karburatoru, ktera je regulovana jehlou+soupatkem v podstate od volnobehu az do otevreny klapky.. proste ta tryska velikosti kolem 70 je tam "jako navic" pro rezim plnyho plynu (docela koukam ze zrovna na takovym stroji nestaci jedna ) - tedy prakticky presne opacne nez jsem si myslel puvodne, protoze ta skutecna volnobezna tryska je tam samozrejme taky, tj. jsou tam fakt tri trsky....

neco o natryskani tohoto karburatoru jsem nasel napr. zde

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2018 v 22:04 | Nahoru | #3
Na videu je pěkně vidět tento starší karbec v řezu. Odmysli si ten provázek mezi škrticí klapkou a šoupátkem, protože šoupátko se zvedá podtlakem. No a tobě se nejspíš pořádně nezvedá, proto máš tak bohatou směs - vzduch proudí seškrceným průřezem pod šoupátkem příliš rychle a nasává moc benzínu.

(reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 15:11 | Nahoru | #4

Pajis-akj píše: Kratzmar1> Děkuji za reakci. slabší pružiny u šoupat? Měl jsem dojem že jsou tam už tak dost slabé pružinky a funkce je jen pro tlumení přebytečných vibrací?. Nebo se mílím ?


Nejde mi sem teď vložit obrázek, ale toto je základní věc
http://www.buckeyetr...bs/CarbsI/Theory.jpg
https://www.mgexp.co...e/su-hs4-section.gif
Šoupátko se zvedá podtlakem, dírka pro podtlak je navrtaná zezadu šoupátka. Proti podtlaku působí pružina a hmotnost šoupátka. Tlumení je vzduchové nebo dříve olejové mezi středem šoupátka a víčkem.

Naposledy editováno 25.05.2018 15:13:07

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 15:21 | Nahoru | #5
prip. jeste hejbaci obrazek..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 15:29 | Nahoru | #6
Pajis-akj> Volnoběžná tryska je pod tím gumovým špuntem

Naposledy editováno 25.05.2018 15:32:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 23:08 | Nahoru | #7
Pajis-akj> Síla pružiny a váha šoupátka hlavně určuje o kolik musí být nižší tlak v difuzoru než pod membránou/pístem, aby se začalo šoupě zvedat(čím tvrdší/těžší tím větší rozdíl) a tím udržovat velikost podtlaku v difuzoru a regulovat škrcení hlavní trysky.Podle fotek na tvém karb. je kanál pod pístem napojen do hrdla k filtru,(u prvního příspěvku jsem myslel že je do atmosfery), to znamená že co jsem psal dřív bude blbost a po odstranění filtru bude mít šoupě snahu v otáčkách otvírat více,rozdíl tlaků pod a nad pístem bude díky snížení odporu s otáčkami narůstat dřív. Tenhle karb. neznám, jen mě baví o tom přemýšlet, tak to ber jen jako teoretickou možnost,může to dělat cokoliv...

2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2018 v 20:59 | Nahoru | #8
Jediný co ti můžu říct po 25 letech praxe v opravách motocyklů že přeladit karbec tak aby fungoval na 100% na košíčky je strašně moc složitý a v případě špatných filtrů i nemožný. Sundej ten košík a vyfoť to ze strany od gumové příruby ať je vidět jak ta příruba vypadá zevnitř, jestli má hranu (zužuje se schodkem) tak to nikdy neseřídíš protože za schodkem vzniká víření. Zdenysrx6 ti posktl dobrou tabulku, musí se sladit moc moc věcí dohromady a hlavně jedna podruhé, nikdy víc dohromady.

(reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2018 v 07:54 | Nahoru | #9

Davecherokee píše: Jediný co ti můžu říct po 25 letech praxe v opravách motocyklů že přeladit karbec tak aby fungoval na 100% na košíčky je strašně moc složitý a v případě špatných filtrů i nemožný. Sundej ten košík a vyfoť to ze strany od gumové příruby ať je vidět jak ta příruba vypadá zevnitř, jestli má hranu (zužuje se schodkem) tak to nikdy neseřídíš protože za schodkem vzniká víření. Zdenysrx6 ti posktl dobrou tabulku, musí se sladit moc moc věcí dohromady a hlavně jedna podruhé, nikdy víc dohromady.


To je pravda, zkontroluj zúžení průměru u karburátoru, hodně konusových filtrů je má a potom to zakrývá kanálky .Bez schodku se blbě hledaj takové co se tam vejdou. Zkus to projet bez filtru. Taky jsem měl malý schodek tak jsem hrany vybrousil a vyhladil a v poho. Neříkám že funguje na 100%, to ani nejsem schopen zjistit, musel bych na brzdu. Jede ale plynule bez děr a ve všech otáčkách.

Naposledy editováno 28.05.2018 07:59:19

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2018 v 09:11 | Nahoru | #10
color tune svicka je fakt pravek a popravde si moc nedokazu predstavit jak s ni nekdo neco nastavi (mam ji) ... v dnesni dobe kdy se WB lambdy a kontrolery k nim daji koupit za par supu to fakt nema vyznam. s budikem na riditkach se da doladit karbce i v zatezi, ne jen na volnobeh jako s tou svickou...

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 00:07 | Nahoru | #11

akcelerační pumpička je taky komplet vymněněná na obou karbcích

No,podle mě zrovna tvůj stroj ac pumpu nemá( je jen jedna pro oba karb. ze spodu) zkoušel jsi zvedat jehly,popř. sundat filtry a dívat se na šoupata jak reagují na otevření klapek? Podle toho co píšeš a videa to nemá palivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 09:50 | Nahoru | #12
Pajis-akj> membrány z boku nejsou ac ale obohacovač volnoběhu při zavření plynu v otáčkách.Ta díra v plynu bude v režimu regulace jehlou tam to tryskou moc nenaladíš,chce to zkusit nějak zvednout ty jehly možná přitvrdit pružiny na šoupěti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 13:01 | Nahoru | #13
Pajis-akj> Dával jsi tam novou jehlu nebo jsi nechal původní? Pokud novou, tak tam dej zpět původní. Jinak fakt to podle videa vypadá, že tam nejde benzín, pokud to pálí jak má.

Naposledy editováno 29.05.2018 13:03:46

2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 15:08 | Nahoru | #14
ejha, obdivujem tvoju tvrdohlavosť/vytrvalosť
Pripomenulo mi to, ako Luke ladil svoju Hondu CB750 - za filter plastová prepážka, do prepážky sa vyvŕtala 8čka dierka a išiel sa previezť. Nepomohlo, ďalšia dierka, znova previezť, atď, ad absurdum. Nakoniec sa to podarilo.


Proste niektoré tie rovnotlaké karbce nechcú bez airboxu fungovať ani bohovi.
A z toho videa to vyzerá skôr na chudobnú než bohatú zmes, prípadne nejaký iný problém, falošný vzduch ti to nikde nesaje, príruby karbcov sú skontrolované?

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 15:22 | Nahoru | #15
A btw, z tvojho posledného opisu mi to pripadá, že naozaj je problém v tej veľkej tryske, alebo v zdvíhaní šupátka/tvare ihly.
Ak je na voľnobeh/nízke otáčky sviečka hnedá a motor padá späť na voľnobeh po pridaní plynu rýchlo, tak zrejme v bohatosti voľnobežnej zmesi problém nebude. Naopak, problém to má akcelerovať a držať vyššie otáčky, tak zrejme je nejaký problém s prípravou zmesi pri väčšom otvorení plynu.

Daj dole tie kónusy, naštartuj to a sleduj ako sa správajú šupátka po pridaní plynu, či sa plynulo dvíhajú, alebo len vibrujú na mieste a "váhajú" ísť hore. Prípadne, priprav si niečo na čiastočné pripchatie sacieho potrubia, napr. kus kartónu, daj dole tie kónusové filtre, prilož k sacím hrdlám kartón a skúšaj motor v rôznych režimoch priškrtenia sania.
To len také sedliacke nápady, nech sa darí

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 20:15 | Nahoru | #16

parádička, som rád, že sa zadarilo!

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 21:02 | Nahoru | #17
Dobrá práce, mě kdysi u GSX1100R i při ladění karbců na K&N filtry a jinej vejfuky i svody pomohlo vyhodit papírový pal. filtr na přívodní hadici. Nestíhal tak rychle protýct, po výměně za nerez sítko už v pohodě...

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 22:35 | Nahoru | #18
Jo, tak jak jsem říkal, z opravné sady jenom ventil a těsnení: Ještě to projeď chvíli v plných otáčkách jestli to nezačne cukat, jestli ano tak trysku ještě zmenši.

Naposledy editováno 30.05.2018 22:51:20

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2018 v 21:57 | Nahoru | #19
to je dobre ze uz to vrci tak jak ma, parada
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní tlumiče YSS svar - vydrží Honda CM 400T 8632 6 14.12.2019 v 08:47 8632
Múže to být investice [1, 2] Honda CM 400T VlaHa 37 27.11.2019 v 17:14 Davecherokee
Honda cm400t -divný zvuk [1, 2] Honda CM 400T Levap-honda 33 27.11.2015 v 08:08 Baránek
Teflonové pouzdra Honda CM 400T BizonJawa 1 26.4.2015 v 17:43 _unq_


TOPlist