Čerpám především z cizích webů protože na těch českých se toho moc nedozvím a to co se dozvím mi často nedává smysl se srovnáním s těmi cizími. Tak bych vás rád poprosil o vysvětlení pár věcí. Předem děkuji za smysluplné reakce
Týka se to konkrétně rovnotlákého pístového karburatoru Keihin VB 31 který mám v Hondě CM 400 T.
Po namontování KN filtrů (otevřeného sání) a odstranění vyrovnávací výfukové komory a nasazení otevřených výfuků bylo nutné pustit se do přetryskování. Protože motorka při koupi byla v žalostném stavu, byl jen rám a motor, nebyla možnost zkoušky běhu motoru před úpravami.
Teď když moto nastrartuji moto krásně drží volnoběh(ten jsem seřídil) do cca 5000 otáček motorka jede jak z praku) na 4 to valí 120 ale jakmile chci přidat nad 5000 ot/min motorka se začně dusit, střílet do sání, a naprosto ztratí výkon. na otáčkoměru mám 10000 ot/min až 12 000 ot/min v červeném poli. předpokládám že aspoň do těch 10 000 by se to mělo dát vytočit. když uberu plyn a zase jen šolíchám na půl plynu moto jede. Ale jakmile otevřu plnej, moto opět začne pekelně střílet do sání a nejede.
Karburátory jsou vyčištěné vše nové a vyměněné.
co se týká trysek v AJ jsem se dočetl že tento karburátor má Main jet a secundary jet. přičemž rozumím tomu tak že hlavní tryska je main jet, a vedlejší tryska secundary jet. To bych chtěl vysvětlit. klidně dodám i foto.
Co mě dál zaraží je, že main jet není tryska která je v pouzdře jehly ale je mezi jehlou a klaplou, tryska která vede do pouzdra jehly je zvaná secundary jet, tedy tryska vedlejší. Jakou mám ladit ? Všude ladí hlavní. ale ta vede u jinych karburátorů do jehly. mě tam ale dle popisu vede ta secundary ( vedlejší)
když jsem to poprvé rozebral, main jet byla 78 a secundary jet 108. v opravné sadě mi přišla tryska 75 a 118. tak jsem to dal namísto těch původních a stále stejný problém. pořídil jsem si tedy ještě jednu sadu 72 a 110
protože v návodu píšou že se originál má být 75/110
už jsem to nakombinoval opravdu všelijak ale stále to nejde nad 5000 otáček. scvčka po vyndání vždy do černa ale najel jsem vždy maximálně 2km takže to nebude směrodatné.
Potřebuju se teď dostat k tomu aby se to dalo normálně točit.
Prosím o vysvětlení jak to s tím karburátorem a jeho tryskama je. na co má která tryska funkci. a jak by jste doporučili postupovat. Děkuji za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
-ten popis trysek je trosku zvlastni (az se v nedlei vratim schvalne si ten karbec najdu to me docela zajima, ted nestiham) kazdopadne z popisu si myslim ze ta popisovana "main jet" je podle umisteni a velikosti bud volnobezna nebo "neco jako volnobezna", a ta "secondary" je tryska hlavni - pokud je problem az v otackach ladil bych urcite tu "secondary" ktera je v systemu jehly, dal bych tam mensi..
-jinak ta zmena v sani ovlivnuje zejmena tvorbu emulze v emulzni trubici (normalni sani ma pod filtrem drobnej podtlak vuci okoli, s pruchodnejsim filtrem ten podtlak mizi a emulzky neplnej funkci) proto se pri otevreni karburatoru davaji fakt velky trysky, nicmene nevim jak je ten karburator stavenej a pokud to do 5k chodi jak ma, vychazel bych z toho..
Pajis-akj> zkousel jsem najit rozkreslenej karburator ale nejak nic.. nicmene princip podobne dvoutryskoveho karburatoru by mel byt podle vseho takovy (viz např. )ze ta hlavni tryska "primary main jet" je nastavena proste na tvrdo ale funguje az nekde v poledni 1/4 plynu. Zatim co ta vetsi hlavni tryska "secondary main jet" funguje jako normalni hlavni tryska beznyho karburatoru, ktera je regulovana jehlou+soupatkem v podstate od volnobehu az do otevreny klapky.. proste ta tryska velikosti kolem 70 je tam "jako navic" pro rezim plnyho plynu (docela koukam ze zrovna na takovym stroji nestaci jedna ) - tedy prakticky presne opacne nez jsem si myslel puvodne, protoze ta skutecna volnobezna tryska je tam samozrejme taky, tj. jsou tam fakt tri trsky....
neco o natryskani tohoto karburatoru jsem nasel napr. zde
Pajis-akj píše: Kratzmar1> Děkuji za reakci. slabší pružiny u šoupat? Měl jsem dojem že jsou tam už tak dost slabé pružinky a funkce je jen pro tlumení přebytečných vibrací?. Nebo se mílím ?
Nejde mi sem teď vložit obrázek, ale toto je základní věc
http://www.buckeyetr...bs/CarbsI/Theory.jpg
https://www.mgexp.co...e/su-hs4-section.gif
Šoupátko se zvedá podtlakem, dírka pro podtlak je navrtaná zezadu šoupátka. Proti podtlaku působí pružina a hmotnost šoupátka. Tlumení je vzduchové nebo dříve olejové mezi středem šoupátka a víčkem.
Naposledy editováno 25.05.2018 15:13:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Naposledy editováno 25.05.2018 15:32:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Davecherokee píše: Jediný co ti můžu říct po 25 letech praxe v opravách motocyklů že přeladit karbec tak aby fungoval na 100% na košíčky je strašně moc složitý a v případě špatných filtrů i nemožný. Sundej ten košík a vyfoť to ze strany od gumové příruby ať je vidět jak ta příruba vypadá zevnitř, jestli má hranu (zužuje se schodkem) tak to nikdy neseřídíš protože za schodkem vzniká víření. Zdenysrx6 ti posktl dobrou tabulku, musí se sladit moc moc věcí dohromady a hlavně jedna podruhé, nikdy víc dohromady.
To je pravda, zkontroluj zúžení průměru u karburátoru, hodně konusových filtrů je má a potom to zakrývá kanálky .Bez schodku se blbě hledaj takové co se tam vejdou. Zkus to projet bez filtru. Taky jsem měl malý schodek tak jsem hrany vybrousil a vyhladil a v poho. Neříkám že funguje na 100%, to ani nejsem schopen zjistit, musel bych na brzdu. Jede ale plynule bez děr a ve všech otáčkách.
Naposledy editováno 28.05.2018 07:59:19
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
akcelerační pumpička je taky komplet vymněněná na obou karbcích
No,podle mě zrovna tvůj stroj ac pumpu nemá( je jen jedna pro oba karb. ze spodu) zkoušel jsi zvedat jehly,popř. sundat filtry a dívat se na šoupata jak reagují na otevření klapek? Podle toho co píšeš a videa to nemá palivo1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Naposledy editováno 29.05.2018 13:03:46
2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Pripomenulo mi to, ako Luke ladil svoju Hondu CB750 - za filter plastová prepážka, do prepážky sa vyvŕtala 8čka dierka a išiel sa previezť. Nepomohlo, ďalšia dierka, znova previezť, atď, ad absurdum. Nakoniec sa to podarilo.
Proste niektoré tie rovnotlaké karbce nechcú bez airboxu fungovať ani bohovi.
A z toho videa to vyzerá skôr na chudobnú než bohatú zmes, prípadne nejaký iný problém, falošný vzduch ti to nikde nesaje, príruby karbcov sú skontrolované?
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Ak je na voľnobeh/nízke otáčky sviečka hnedá a motor padá späť na voľnobeh po pridaní plynu rýchlo, tak zrejme v bohatosti voľnobežnej zmesi problém nebude. Naopak, problém to má akcelerovať a držať vyššie otáčky, tak zrejme je nejaký problém s prípravou zmesi pri väčšom otvorení plynu.
Daj dole tie kónusy, naštartuj to a sleduj ako sa správajú šupátka po pridaní plynu, či sa plynulo dvíhajú, alebo len vibrujú na mieste a "váhajú" ísť hore. Prípadne, priprav si niečo na čiastočné pripchatie sacieho potrubia, napr. kus kartónu, daj dole tie kónusové filtre, prilož k sacím hrdlám kartón a skúšaj motor v rôznych režimoch priškrtenia sania.
To len také sedliacke nápady, nech sa darí
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Naposledy editováno 30.05.2018 22:51:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní tlumiče YSS svar - vydrží Honda CM 400T | 8632 | 6 | 14.12.2019 v 08:47 8632 |
Múže to být investice [1, 2] Honda CM 400T | VlaHa | 37 | 27.11.2019 v 17:14 Davecherokee |
Honda cm400t -divný zvuk [1, 2] Honda CM 400T | Levap-honda | 33 | 27.11.2015 v 08:08 Baránek |
Teflonové pouzdra Honda CM 400T | BizonJawa | 1 | 26.4.2015 v 17:43 _unq_ |