globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přívěsný vozík za auto
20.10.2017 v 10:33
Zdarec, začínám vážně uvažovat nad tím, že si pořídím přívěsný vozík za auto. Mám sice cca 20km od domu půjčovnu, kde mají na půjčení snad všechno, ale přece jen dávat od 400 za půl dne půjčení je zbytečné.
Co hledám: jednonápravový, nebržděný, do 750kg, dělka plochy alespoň 230cm aby se tam vešla moto, kola asi mimo ložnou plochu, cena klasicky co nejmenší. Nebráním se použitému.
Co budu vozit: úplně všechno, motorky, věci kolem domu, takže jak sypké materiály tak kusy
Vozík bude stát venku., Rychlost chci 130km/h
A teď co? V-oj? odpružený? sklopny? bočnice - jak vysoké, material? výrobce?
dík za rady

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 11:03 | Nahoru | #1
Mam Agados Handy 8 s plachtou a nemuzu vynachvalit. Mam to sice hlavne na vozeni veci okolo baraku, ale bral jsem to tak, aby se mi tam pripadne vesly i motorky. Guzzina a Suzuki GS500 se vejdou vedle sebe a hlavne pod plachtu .

3 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 11:17 | Nahoru | #2
Pozor na jednu věc... ono totiž záleží i na tom, za jakým autem to budeš tahat.

Ve většině států civilizované Evropy (a u nás to bude hodně brzo taky, neb přejímáme evropské právo i když jsme země méně úřednicky civilizovaná) platí, že se nepočítá s aktuání hmotností, ale s maximální hmotností přívěsu dle TP.

Tím chci trochu neobratně říci, že není legislativně možné připojit za Fábii s koulí 450 kg i prázdný OBI vozík o celkové hmotnosti 750 kg, který má aktuální hmotnost třeba 150 kg a vypadá jako všechny ostatní. U nás se to zatím tak nějak tiše toleruje (policajti o tom neví nic), ale jakmile vyjedeš do Německa a zastaví tě policajt, problém jako hrom (u jednoho takového jsem byl). Navíc jak jsem uvedl výše, u nás to bude platit taky.

A teď rada:
Poud si koupíš nový vozík, má výrobce možnost jednorázově tuto hmotnost "papírově" snížit (vytiskne jiný TP a dá jiný štítek, vozík pokud není na zakázku bude konstrukce naprosto stejná) a pak si jednou můžeš s jeho povolením nechat tu hmotnost navýšit zpět na 750, ale jemon jednou a dál nic. Není přípustné (ani s povolením výrobce), nechat si celkovou hmotnost SNÍŽIT u vozíku použitého, protože úředníci v tom vidí obrovský problém (třeba v hmotnostech na nápravu a spojovací zařízení , kterou jinak udává výrobce). Toto jsem zkoušel u jednoho kamaráda, co má vozík na 600 kg a tahá ho za Fábií 450 kg, povolení od výrobce měl a bylo mu to prd platný, úředníka nikdo z nás nepřesvědčil.

Takže já jsem na jaře kupoval z tohoto důvodu úplně nový vozík v zastoupení výrobce (protože v OBI toto asi těžko zařídí) a rovnou jsem si ho nechal udělat na 450 kg, abych už nikdy neměl problémy... protože sposuta dnešních 750 kg vozíků se může legislativní změnou náhle stát nepoužitlnými za menší auta, než SUV nebo s pohonem všech kol. (A po pravdě, která konstrukce moderních levných vozíků dnes vydrží více než jednorázové zatížení na tuto hmotnost, než se úplně rozpadnou).

Takže na toto upozorňuji a raději ani neradím, koupit starý vozík vyrobený za socíka (schvalované na 400 kg), protože ten nebude nikdy na více než 80 km/h (případně 70).

Toto výše uvedené se týká nebrzděných vozíků a pokud jde o brzděné, tak u většiny i malých aut tento problém odpadá (většinou hmotnost přívěsu 1000 kg v TP auta), necméně já bych to nechtěl. Za prvně brzděná náprava s příslušenstvím je + 80 kg hmotnosti vozíku, kterou s sebou furt taháš, za druhé je to poruhová věc, která ten vozík v jednoduchosti provozu vlastně degraduje, za třetí cena je nejméně dvojnásobná a navíc se s tím musí jezdit co dva roky na technickou, narozdíl od nebrzděného.

Takovéto závěry jsem si na jaře udělal, když jsem si kupoval svůj a teď je můžu předst dále .

Takže přeji dobrý výběr!

P. S.: Ještě bych mohl poskytnout analýzu o tom, jestli je lepší mít kola vedle korby nebo pod, nápravu odpruženou gumama nebo listama atd.,ale na to jsem již vysílen a musím s kolegy na oběd .

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 12:24 | Nahoru | #3
Ahoj,
ohledně tématu vozík za auto aby se tam vešla motorka je tu vlákno( bohužel nemohu najít) kde je vozíků mnoho vč fotografií jak je to uděláno.

Já osobně jsem vloni koupil SACHER 05 , v podlaze mám od výrobce zadlabaná oka abych mohl motorky kurtovat k podlaze, vejdou se dvě vedle sebe plus kola, stojany, panystry. Stojan na moto používám kolébku od WAPP a mám ji volně položenou jelikož se mě nechtělo vrtat a stále šrubovat když se vozík používá i na ostatní dopravu na chalupě.

Chvíli jsem od Kolegy Veverčáka používal vozík od VAPP a osobně za autem mě chování obou přišlo shodné s tím, že ten můj má o trochu větší bočnice.
Foto jak vyapdá jeden bike, plus priprava a rozmereni kolebek, Vapp na dve moto, sacher na cestě směr Misano 2 moto plus věci, je fajn mít víc míst na přivázání :)



Naposledy editováno 20.10.2017 12:41:13

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 13:52 | Nahoru | #4
AGADOS je rozpočtovej šmejd !!!!!!! a budu sprostej, cili pokud to nekomu vadi at to necte.

HANDY 20 - mam ho 4tym rokem. Stoji venku, pouzivany je spise malo nez moc. Odvezl trochu stavebniho materialu, ale nic co by ho nejak extra zatezovalo. Sem tam preveze nejakou motorku a pripadne je pouzit na dovoz trochy dreva na topeni nebo je vyuzitej pri nejakem stehovani a take na nej davam travu kdyz sekam zahradu abych to pak naraz odvezl do kontejneru na bio odpad a nemusel tam behat s koleckem. Zkratka k baraku se vozejk hodi.

Prvni forek nastal pomerne hned na zacatku uzivani, kdyz jsem vezl svoji crossinu (jeste stare KTM) a kurtovaci oka nevydrzela a otevrela se a motorka mi vypadla za jizdy z vozejku. V zivote by me nenapadlo, ze kurtovaci oka na upevneni materialu budou jen ohla kulatina a uprostred pod uchycenim to nebude svarene. Toto kdo vymyslel byl naprostej curak a zaslouzil by si po tlame.

Takze jsem koupil ty nejlepsi oka, ktera agados dodava a namontoval je tam.

Vozik sice stoji venku, ale stoji s podeprenou oji tak aby kdyz na nej prsi, tak aby voda stekala otevrenym zadnim celem.
Cela naprava je zrezla jak u stare š120. Stejne tak i reznou disky.
Do zasuvky samozrejme nachcala voda. Protoze je to taky nejakej kram co ma mizerne tesneni. takze tu jsem vymenil za lepsi do ktere se uz voda nedostane.
Korba je z pozinku a tak v ohybech moc krasne praska, hlavne predni celo, za ktere si kazdej normalni clovek proste ten naklad zapre a pak to privaze.
Cela konstrukce je neogrodovana, takze jakmile vozejk chyttie jinde nez za madlo zehlicky , tak si rozriznete ruku. Takze pracovat jen v rukavicich.
Elektroinstalace voziku je prichycena plastovejma fofrpaskama k ramu pres dirky a pri mntazi se uz neobtezovali ani ucvakat ty pulmetrove ocasky tech pasku. Proste to neni videt..nasrat!

A posledni super vec byla, ze jsem dojel do firmy, kde jsem si nechaval pozinkovat branu. A zdalo se mi, ze kdyz jedu s prazdnym vozejkem, ze mi prijde nejakej hlucnejsi. Ale myslel jsem si, ze je to tim ,ze tam mam dana ta oka v miskach a jak to mlati tak to ted asi vic slysim nebo neco. Nevenoval jsem tomu dal pozornost.
Cekam ve firme nez mi dovezou hotove pozinkovane brany a obchazim vozejk a vsiml jsem si, ze mi z blatniku vysi nejake cancoury.
Tak jsem to zacal skoumat a zjistil jsem, ze blatniky jsou palstove a nemaji vubec zadnou vystuhu a naporem vetru za jizdy se napul ulomily v uchytech a to dovoluje jejich zkrouceni tak, ze se blatnik zacne drit o kolo a plast se brousi a tavi. Hlavne , ze je ten smejd homologovanej na 130km/h.

No nic povzdechl jsem si a oprel jsem se o bok korby, ktera mi uhnula pod prdeli a na celem ramu se pootocila a zustala vyset na jednom ze zadnich sroubu !!!!!!!!

Ti curaci zamrdani maji uchycenou celou korbu i s bocnicema POUZE !!! na 4 M6 vratovych sroubech. Protoze je to skrz preklizku, tak se to pouzivanim vymackalo a uvolnilo a protoze mne nenapadlo, ze konstrukter je takovej dement, tak jsem to neresil a nekontroloval a postupem casu (necele 4 roky) se ty srouby projebaly skrz tu preklizku a i skrz zahnuti bocnice ktera je na dolni strane preklizky a proto ten vozejk byl tak hlucnej, protoze cela korba mi poskakovala za jizdy na ramu a mlatilo to jak skin do cigana.

Volal jsem do agadosu a tam mi rekli, ze blatniky mi vymeni a tu korbu ze to asi ne...at dojedu ,ale ze jsem to urcite prelozil a mel to spatne vahove rozlozene a tak se ta podlaha zkrivila a proto se to vyjebalo. ze jsem mel moc vahy na zadni casti vozejku.
Jo tak asi jsem uplnej dement ajo ingzenyri v agadosu.... abych si daval vetsinu vahy za napravu. Nicmene i kdyz bych to tak delal, tak jednak uz jsem to nekde vyhodil a druhak by se asi podlaha stejne neprohnula, kdyz je ram pod celou jeji delkou.
Takze jsem se presvedcil o tom ,ze cela slavna firma AGADOS je banda neschopnejch vyjebavacskejch zmrdu, kteri jen omrdavaji material jak jen to jde a vozejk bez zasahu nevydrzi ani do prvni technicke prohlidky a stane se velice nebezpecnej v provozu.
Mel jsem jeden hodne starej vozejk a tyhle problemy jsem s nim nikdy nemel. Nikdy jsem nemusel resit prichyceni cele korby, nikdy se mi neutrhlo kurtovaci oko a nikdy mi nezacly praskat bocnice v ohybech nebo drit blatniky o pneumatiky.
Pristi vozejk agados jiz rozhodne nebude.

Jo a kdyz jsem resil uchyceni te podlahy, tak jsem odrezal ty vratove srouby a zjistil jsem, ze tam dali 6ky, ale diry maji pro 8micky. Takze proc se to asi vyjebalo ze? kreteni...

Takze jsem vzal nerez, udelal si velke podlozky, dal tam 8micky srouby a podlaha drzi. blatniky jeste vymenene nemam, objednam je i s vystuhama ,ktere dokonce primo agados dodava, ale v zakladu to tam nemontuje a taky to opravim. ale je to smejd!!! a kdyz si clovek zaplati za nejakej vetsi a lepsi a vybavenejsi vozejk tak stejne dostane bocnice, ktere mu popraskaji a navic ta cena bude tak astronomicka, ze uz se vyplati vzit konkurenci, ktera bude snad lepsi... Za me AGADOS nebrat!!
Hlaska na kterou jsem fakt alegickej je, kdyz mi prodejce rekne
"no to je divny, prodali jsme toho mnoho kusu, ale vy jste jedinej co ma problem, takove poskozeni jsem v zivote nevidel, no je to zvlastni"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist