Když odešli pístní kroužky tak v tom případě nejde nastartovat a nemohu vyzkoušet svíčku?
jelikož když přiložím svíčku k válci nebo tak tak se mi zdálo že někdy jiskru i dala.. ale nevím.. můžete mi poradit?
Ps:Potřebuji se ještě zeptat co vše pístní kroužky ovlivní?
Naposledy editováno 10.07.2014 14:47:53
1 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky-Start motorky pomoc :(
Kroužky ovlivní prostě těsnost píst - válec, tedy kompresi (tlaky) spotřebu oleje, výkon a tak dále. Plus když odejdou jakože prasknou a létají tam pak jejich části, tak můžou jednak něco podřít a pak ještě vadit když je motorka bude vykuckávat ven.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky-Start motorky pomoc :(
Co řešíš? Chceš vědět jak to funguje nebo nějaký reálný problém. Mašina jede nebo nejede? Máš 2T nebo 4T?
Pokud máš 2T a řešíš, že vůbec nemůžeš otočit, tak máš spíš zadřeno než jen problém s kroužkama.
Jak to funguje si najdi na netu nebo někde vysvětlené, jinak si to představ třeba jako klasickou injekční stříkačku, Válec je kolem, píst prostě jezdí vevnitř. U stříkačky je to jedno, v motoru kdyby to jelo takhle těsně a kov na kov tak to asi dlouho fungovat nebude, třením by vznikalo teplo a oba materiály by se tak rychle vtavily do sebe asi jako když si pájíš cínem na měděnou destičku. Píst je tak o něco menší než válec. Pak máš ale problém, protože princip motoru je ten, že stlačuješ (komprese) směs, která pak zapálíš. No a pokud je píst menší, tak to asi nebude moc těsné a směs by tak kolem pístu, který netěsní, unikala. Navíc je tam drobná nepřesnost, píst je kulatý, ale tím jak cuká po klikovce válce pomalu ale jistě obouchává do elipsy a v druhém směru rovinu nějak zešišatí. Proto potřebuješ těsnění, které i drobné nerovnosti trochu vyrovná, to realizují kroužky. Představ si je jen jako prostě obyčejné těsnění,má takovou funkci. Ve skutečnosti je jich víc, horní těsní, dalsí jsou stírací. měly by tedy být z materiálu aby to těsnilo, ale zároveň dobře klouzalo po (dejme tomu kovovém) válci. Stírací mimo jiné stírají olej, v 4T se tam maže, 2T mažou tím, že olej je ve směsi.
Pokud se kroužky poruší, poruší se tak celá těsnost. Motor třeba nějak může jet, ale v situaci kdy zrovna potřebuješ tak se mu nechce, nevyjedeš kopec, obtížně budeš startovat, bude pomalu zrychlovat a celkově líná a tak dále. Je to celkem jednoduché
V češtině vyšlo pár hezkých knížek tuším taková docela praktická je jak na to skutry a motocykly údržba nebo nějak tak, máš tam rady co a jak si opravit svépomoci, trochu vysvětlen i princip a co si můžeš oservisovat sám doma, stačí pohledat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna pístu a válce na pitbike Dirtbike & Pitbike dirtbikes | Rider372 | 2 | 25.4.2023 v 15:17 Rider372 |
Pitbike 125 automat vrže Dirtbike & Pitbike dirtbikes | Rider372 | 1 | 7.4.2023 v 20:25 Frantas |
Pitbike 125 Automat Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Čína Pitbike | Rider372 | 6 | 26.3.2023 v 15:02 jardad |
Pitbike proč se nedělá výbrus ? Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Dirtbike & Pitbike Pit... | galvatron | 8 | 14.1.2022 v 00:57 Marcel69 |
Klepání yuki 125ccm Yuki Cross 125, Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Dirtbi... | DrevoKocurik | 16 | 16.10.2021 v 14:21 DrevoKocurik |