globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kotouče nejsou na středu třmenů
Zdravím,prosím Vás,potřeboval bych poradit.Nedavno jsem si všiml,že nemám přední kotouče na středu třmenů.Omlouvám se za kvalitu foto,foceno mobilem.1.foto-vnější strana pravého kotouče,pístky jsou vyjeté víc než vnitřní



2.foto-vnitřní strana pravého kotouče,pístky jsou malinko vyjeté a mezi kotoučem a třmenem je jen malinká mezera




3.foto-kotouč nedře o třmen,ale není na středu proti drážce




U druhého kotouče je odchylka menší asi třetinová,měřením jsem nezjistil,kde je problém.Kolo je přesně mezi oběma kotouči a kotouče přesně mezi vidlicemi.Podle manualu jsou na ose všechny součástky,které vymezují kolo a konec závitu osy přesně lícuje s vnějsí stranou závitu ve vidlici.Napadlo mi jedině podložit třmeny v uchycení,aby se přblížily do středu,ale nezdá se mi to,jako dobré řešení.Zatím bych v tom velký problém neviděl,ale až se sjedou desky,tak budou pístky na jedné straně hodně vyjeté.Děkuji za názory.

Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2014 v 20:20 | Nahoru | #1
pokud to podložíš nějakou pěkně rovnou podložkou přes celou plochu,tak není problém.samozřejmě delší šroub patřičné pevnosti.

2 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 15:11 | Nahoru | #2
Brzdy na motorce, která jezdí přes 200 km/h bych rozhodně neopravoval výše popsaným způsobem podložek, jiných šroubů a podobně. Čekal jsem, že ti někdo "poradí" obr-prasárnu, podložit brzdič, nebo naopak upilovat vidlici.
Pokud je něco špatně, má to někde příčinu a tu je třeba najít !!! Tím že tu příčinu nenajdeš, ale obejdeš lidovou tvořivostí, jsi to neopravil, ale zbastlil !!
Je ta závada už od doby, co jsi mašinu koupil, nebo se vyskytla až po výměně kotoučů?
1) Zkontroluj si předně uložení přední osy. Je správně dotažená?? (napřed osa, potom imbusový šroubek?)
2) Co pístky, chodí ve třmenu volně?? Rychle vyzkoušíš tím, že zvedneš přední kolo, zabrzdíš, povolíš a kolo by mělo jít točit. Kotouč smí jen lehce škrtat o destičky. Důkladněji to vyzkoušíš tím, že vyndáš destičky, sundáš brzdič (a když zmáčkneš brzdu, měly by všechny 4 pístky vyjíždět stejně. Zpátky by jsi je měl zatlačit prstama. Osobně si myslím, že chyba bude tady. Pokud se rozhodneš ty pístky vyčistit, doporučuju odpojit hadici aby k tomu byl lepší přístup. Pístky očistit brusným papírem o hrubosti min. 1500. V žádném případě nepoužívat pro namazání jakoukoliv vazelínu!! Před smontováním je namoč pouze brzdovou kapalinou. Dej si pozor na gumičky (také namočit brzdovkou). Je dobré je opatrně vyndat a vyčistit tu drážku, ve které sedí. Pokud je budeš vyndavat, dej si pozor na směr, v jakém byly nasazeny. Pokud budou mít vydřené hrany, objednej si nové.
Dej kdyžtak vědět, co jsi zjistil. Pokud by jsi potřeboval, můžu ti naskenovat brzdy z knížky Jak na to.

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 18:14 | Nahoru | #3
Zkontroluj tu osu. Ale ne jenom v dýlce pod ložiskama (kdyby byla křivá tam, tak ji neprostrčíš ložiskama)ale hlavně souosost závitu a to samý na druhý strane (jak se to stahuje do kluzáku).

Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 20:23 | Nahoru | #4
Tak mi toto dělala křivá osa, pokud byla volná tak všechno sedělo ale jak se všechno dotáhlo tak brzdiče se našponovaly ke kotoučum a desky se sjížděli křivě tak ještě mrkni na osu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist