globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2013 v 22:04 | Nahoru | #1
Proč drtivá většina nechce uvěřit že se to mohlo stát?Může to být vadná várka nebo nevhodné aditivum.Nevím co je na tom k neuvěření.

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2013 v 16:58 | Nahoru | #2
je jasný že když vypustíš vyjetej olej plnej mikročástic kovů a otěru ze spojky které všechny dohromady zvyšují ve spojce mez prokluzu a nahradíš ho novým čistým olejem tak se klima v motoru změní natolik že může spojka která nemá optimální přítlak na pružinách klouznout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2013 v 23:49 | Nahoru | #3

Ozzy_ píše: No a co si nameril ? Jake jsou rozdily v teplotach ? a v mazacim tlaku ?


Ahoj, chtěl jsem udělat nějkou tabulku zahrnující všechny zmíněné motuly ale zatím teda velmi jednoduše.

Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2

Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.

Zkusím udělat přehlednější tabulku přímo z logu ale asi je to jasný. Ta MA2 při vyšší teplotě prostě řídne, ztrácí se tlak oleje, logicky dochází k většímu tření a tím ke zvýšení hlučnosti. Olej je studenější než MA, to znamená horší tepelnou vodivost, horší odvod tepla od všech míst kam se nedostává voda ale jen olej, což nemusí být zásadní ale toto jsem naměřil. Závěr ať si udělá každý sám, netvrdim nic...pokud někdo chce vidět celej log, je možný to u mě pustit v záznamu realtime, neni problém si udělat vlastní úsudek. Tahle sranda mě stála v bratru 5500Kč i s nákladama na dopravu oleje, s tím že počítám 2 4L balení MA2 který jsem odjezdil s logerem v batohu a nalil do vyjetýho oleje :( osobně jsem si nakoupil za zbylé peníze MA na celej příští rok. Pomalu začínám hledat náhradu za starý dobrý 5100 Ester MA.

Dál bych chtěl podoknout, že nevím jaký druh olejového čerpadla ty mašiny používají, například u aut to hraje docela roli, moje stará Supra má zubový čerpadlo a to je vysazený na určité oleje, který s teplotou řídnou a chová stejně jako tyhle starší motorky, oproti tomu mladší generace Supry používá jiný druh čerpadla a tomu je to uplně fuk. Další roli hrajou vúle v celém motoru. Závěr je ale pořád stejný, púvodní Motul 5100 Ester je pro starší motorky určitě lepší olej než nové MA2. Dále nemužu tvrdit, že pro nový motorky ten MA2 znamená nějaký nebezpečí, vyjma jeho podivně nižší teploty...tento parametr ovšem nejsem schopnej nějak přesně zhodnotit, subjektivně se mi to nelíbí, jelikož evidentě dochází k horšímu odvodu tepla samotným olejem ale zdurazňuju, že tohle se mi nelíbí pouze kvluli poznatkum z praxe na autech, třeba to maj motorky jiný. Nechci to tady nějak hrotit ale já si to nový MA2 do těhle morek lejt nebudu. Pokud někdo nutně potřebuje něco na vlastní oči, nemám problém všechno ukázat, případně i změřit přímo na vaší motorce. Je docela dobře možný, že na novejch motorkách to řídnutí a ztrátu tlaku pokreje redukční ventil olejového čerpadla a tudíš olej bude fungovat naprosto bez problému...

Naposledy editováno 04.08.2013 00:08:23

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2013 v 15:51 | Nahoru | #4
Přesně tak... "super hyper mega ultra" výrobci rozhodně ani nevyrábějí každý rok ten samý olej, to jim jen naivní jedinci věří. Kolik let trvalo, než se norma MA rozdělila na MA1 a MA2? Sledovali jste ten vývoj, zatímco probíhal? Já ano.
Nebo z jiného soudku - proč skutečně dobré oleje, např. Denicol, stále splňují "staré" specifikace API SH apod.? Proč to uvádějí na obalu?
Protože SL apod. jsou nové "lehkoběžné" oleje, navíc s požadavky na ochranu katalyzátorů. Obojí znamená nutnost NEpoužít dříve běžné množství aditiv (ale cca. polovinu nebo jen třetinu). Každý ať si dává co chce, nicméně do starších motorů patří starší oleje, tak to prostě je. "Lepší" podle marketingu výrobce nerovná se skutečně lepší.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2014 v 14:56 | Nahoru | #5
Ahoj,předevčírem jsem nalil do Blekouše Motul 5100 10W40 MA2.Od výměny najeto cca 200 km.Vše bez problémů.Naopak,ztišilo se řazení.Celkem mám najeto 76500 km,spojka je zřejmě ještě origoš.
Dále je tento olej v Kawě ER5,taktéž bez problémů a v Banditu 600,opět bez problémů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist