globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2012 v 20:06 | Nahoru | #1
pekne napisana

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2012 v 06:13 | Nahoru | #2
Pekne,fajne a dobre

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 18:30 | Nahoru | #3

pylot píše: Co blbnes dyt z nej nadseni primo cisi. Dyt je to dokonalej PR clanek a vypada to skoro ze speed je nejlepsi motorka na svete.



Si piš

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 18:49 | Nahoru | #4
Ono je důležité,aby měla ta daná motorka FUN FAKTOR - to je při jízdě na moto takový ten přiblblý úsměv pod helmou nehledě na to,na čem sedíš

2 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 10:17 | Nahoru | #5
Zdarec, když už tu zaznělo porovnání Speeda se SF a Tuňákem, přidám pár postřehů k Benelli TnT 1130 a Speedovi. Posez nabízí u Speeda víc váhy na ruce, výš umístěné stupačky i vyšší sedlo (podobně jsem se cítil na Brutale 910 nebo Tuňákovi). Benellka má subjektivně lepší tvar sedla, i když tvrdší, a o něco širší řidítka víc přikloněná k řidiči. Posez je překvapivě vzpřímenější. Hlavní rozdíl je ale v motoru, v TnT je podstatně nervóznější, ostře reaguje už od volnoběhu (krouťák 95 Nm už ve 2500 otáčkách), popojíždění po městě vyžaduje více práce se spojkou...Benelli prostě není stavěná na projížďky po městě. A spojce nepomáhá žádná hydraulika, takže levá ruka dostává kouř. Naštěstí hned za městem se situace změní...od 6 tisíc otáček je TnT střela. Zvuk je nepopsatelný, neuvěřitelnej rachot, který se nepodobá ničemu jinému...ani nepotřebuje laďák. Ale překvapivě dobře to funguje. Převodovka mi přijde těsněji poskládaná...ostatně vychází ze závodní kazetové převodovky, kvalty tam padají sami. Jízda mezi 6 - 8 tisíci ot. je na TnT masakr...víc nemá cenu ji točit, víc už z ní nedostanete. Speed je odspodu vzdorovitější, do nějakých 3 tisíc ot. se mu moc nechce, nazlobeně rachtá a kope do řetězu. Má prostě radši vyšší otáčky. Po překročení 4 tisíc podobný charakter jako TnT...ostatně je to taky tříválec. Inferno nastává nad 7 tisícema...úplně se změní zvuk motoru (do té doby hodně podobný čtyřválu), a chrochtá podobně jako Benelli. Zatím jsem točil max 8500 ot (takže diody nedostaly možnost si zablikat), ale jel by ještě dál. Tady tedy velký rozdíl oproti TnT. Převodovka u Speeda má trochu delší chod, párkrát už jsem chytnul falešný neutrál. Při rychlém řazení bez spojky to chce víc pozornosti, než u TnT. Spotřeba vypadá nižší...počítač Triplu mi na delší cestě ukázal cca 6,5 na 100, na to jsem se u TnT nikdy nedostal. Podvozkově jsou si motorky velmi podobné, obě natvrdo nastavené, stačí myšlenka a jsou v náklonu. Brzdy na TnT jsou překvapivě dobré (ostatně Brembo je záruka kvality), přestože jsou konstrukčně o sedm let starší, není to na nich znát. Samo Speed má radiálně uchycená Bremba s ABS, ale ještě jsem je nijak extrémně neprověřil, takže prozatím TnT ani v tomto ohledu neztrácí.
Když si uvědomím, že TNT je o sedm let starší stroj, tak musím konstatovat, že se Italům neuvěřitelně povedl a v roce 2004 neměl na trhu konkurenci (jak výkony tak designem)...možná Brutalka jí mohla konkurovat. Ostatně v prakticky totožné podobě se vyrábí dodnes!!!.

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2012 v 21:34 | Nahoru | #6
Měl jsem možnost sjet na SF1098 cca 200km na různém povrchu, rovně i do vinglu a je pravda, že jsem byl hlavně z toho motoru dost unešen. Na druhou stranu i za tu krátkou chvíli dal SF jasně najevo kdo je tady pánem a i proto jsem zůstal u svého Speeda - ten mě ničím asi už nepřekvapí, nicméně vyhovuje mi vlastnostmi i motorem.

Ale kdybych jezdil SF delší dobu, asi bych se k TST už nevrátil, čili já tomu rozumím.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2012 v 22:16 | Nahoru | #7
Panove:dyt on dostal rozum

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2012 v 13:06 | Nahoru | #8

drippera píše: Attim> No dobře. Končím a spisovatelské pero schovávám hlubokou do análu!!!

No toto???!!!Ty jeden rostaku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2012 v 08:17 | Nahoru | #9
oxygen> Ty kokso tys mel asi pichle predni kolo cece bo ja jezdim furt normalne po dvou ps:k nasemu Drippousovi musim rict ze je opravdu fajny a normalni typek a dle me uz byl jak papinak proto pustil paru a po silvestru tu napise nejakou omluvicku protoze ma predsevzeti na novy rok:nebude uz tak stridat ty masiny a cist ty leskle casaky

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 31.12.2012 v 07:51 | Nahoru | #10
oxygen> Dámy a pánové taky tak uplně všem vše nejlepší do nového roku a ze všeho nejvíce zdravíčka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist