globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350
Zdravim moc rad bych si jakozto silnejsi motorku koupil Jawu 350. Jenomze nejsem znalec, takze by me zajimalo. CO byste mi poradili na co si davat pozor, jakej 2taktni olej tam lejt, jake pneumatiky a hlavne na co si pri koupi dat pozor, dekuji za odpovedi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 19:58 | Nahoru | #1
třipade je v pohodě ale nedokážu si představit přesednutí z nsr

to je jako byt zvyklej na mazdu rx8 a přejít na cadillac eldorado
poznatky tehdejšího spolužáka byly takový že na jednu stranu to má krouťák jak prase, na druhou stranu to nebrzdí a s takovou váhou se dá těžko rychlejc měnit směr

je velká, je pohodlná, nic z ní nebolí, na poklidnou jízdu je to neskutečně příjemná mašina.
pokud ji chceš drtit, je to fakt zábava kterou můžu doporučit ale je potřeba se s ní sžit a vědět jak na ni, pak je schopná držet krok s čimkoliv s čim je tzo jenom fyzicky možný

nekolik lidí už se divili jak "ostře" je možný s tim autobusem jet
jinak je těžká a stabilní.
no a že je to kovářská práca asi nemusím psat, za všechno mluví převodovka kde neni dobrý řadící páku lechtat ale opravdu za ni vzít, pak je všechno v pořádku

na olej je naprosto nenáročná, doporučený výrobcem je m2t který se dá koupit běžně litr za 80 kč, hodně lidí na něho nadává ale po stránce mazání s nim neni jedinej problém a co se týká omílanýho zasírání výfuků, na jinej olej jsem nikdy nejezdil a nezaznamenal jsem ani při rozdělávání sebemenší problém.

gumy jsou už diskutabilnější, já mám klasický diagonální mitasky který jsou schopný ujet aji 25 tisíc vzadu a doživotně vepředu
na jednu stranu je poznat že jsou tvrdý takže na mokru zrovna jistej pocit nedávají a pro pořádný klopení je potřeba nejdřív je nechat zahřát, na druhou stranu je má mašina důkazem toho že aji s něma jde v pohodě drhnout stupačky aji výfukový kolena ať už jedeš 50 nebo 120
guma stojí 500-600, gumy dobrý a měkký pro lidi kteří chcou jezdit jak já ale nejsou magoři stojí jen o pár korun víc

pokud ji člověk nenechá dojít do stodolovýho stavu tak je spolehlivé, za těch 5 let co jsme spolu jsem nedojel jednou a to jsem si řekl že to nebudu riskovat protože se ulomil držák uhlíků, do dneška netuším jak, takže mašina přestala dobijet a já jsem nechtěl riskovat že vypoví službu na dlouhé cestě co byla přede mnou

ale každopádně bych ti doporučil se nejdřív pořádně svezt, ta mašina určitě neni špatná a má co nabídnout ale jsou to dva diametrálně odlišný světy a jednoho baví víc xr1200 a druhýho cb1000.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 20:07 | Nahoru | #2
TTSkem nic nepokazíš - bude to míň čoudit a nebudeš muset skoro odkarbonovávat. Jenom budeš mít občas zaflusaný záda od oleje.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 20:17 | Nahoru | #3
Jezdím Heidenau K37. Jsou trochu vyšší (ale ta moje nemá v techničáku napsanej profil - jenom šířku a průměr kola), takže se musí lehce pošolíchat blatník.
Na silnici to nejde klopit tak dobře, jako různý Metzelery a spol., ale zase to skvěle dává šotolinu, lehčí bahno a sníh. V zimě jsem s tím běžně jezdil i delší trasy (Brno - Hradec Králové) a nezradily mě. Náledí samozřejmě nedají, ale to dá rozum.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 22:22 | Nahoru | #4
jo tak na ekonomickou jízdu to je fakt ta pravá
většinou jsem jezdil svižným tempem za 4 litry na 100
a při vyloženě úsporné jízdě jsem se dostal až na 3,5 litru. teď jezdím za 4,5 litru ale to je tim že jezdím do práce a to je 30 km po státní pořád na nejvyšší kvalt v otáčkách maximálního výkonu kvůli rychlosti a dalších 10 kilometrů přes brno, odpoledne to samý.
ve dvou s baťohama a část po dálnici ve spěchu si vzala nějakejch 4,7 litru čemuž jsem sám nechtěl věřit.
takže fakt nežere pokud nemá rozhašenej karbec, pokud je směs v prdeli tak se nedostane pod 7 ale to neni chyba mašiny ale toho prasete co to tak dalo ale je to jawa takže jeden šroubek . a co se týká spolehlivosti, za celej letošní rok se objevila jediná závada- rozpadl se silentblok co drží světlo což neni nic nepochopitelnýho vzhledem k tomu že mašina je 21 let stará, guma neni věčná, on je původní a navíc novej stojí dvacet korun

takže japonec úspornější nebude

a co se týka kvality olejů, doslova tady platí že "méně je někdy více", on kvalitní olej často nadělá víc škody než užitku. minerál je ideální, polosyntetika je dobrá, syntetiku v žádným případě. ani žádnou špičkovou polosyntetiku bych tam radši nedával- nehledě na to že to naplňuje přísloví "házet perly sviním"
a o karbonování m2t se nedá mluvit, nezaznamenal jsem prakticky žádný
jakej je rozdíl mezi motorem nsr a třipade- otáčky, tlaky, teploty a cokoliv dalšího a to ovlivňuje jak spalování tak film různejch olejů.

Naposledy editováno 14.06.2011 22:23:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist