globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/632 rada s motorem
Dobrý den dostal jsem od strýce motorku Jawu 350 typ 632 masina ma nalitano 18500 neim jestli jsou skutecne kilometry. Motorku stryc kupoval pred 8 lety a od te doby sní jel parkrat a pak ji nechal. Mašinu mam od minuleho roku a chci ji dat dokupy. Takze potrebuju pár rad s motorem. První je s písty byl jsem je ukazovat v Jawe co by snimy udelali, rekli my ze to posrkabany nic neznamena ze to byla akorat spina a to je ze jsou spaleny pod krouzkamy se stava kdyz jsou spatny krouzky. Mel jsme sundat krouzek z pistu a dat do valce jestli tam nebude velka mezera a nebyla.A tak me zajima jestli bude potreba vybrus a nebo co s tim.Zde fotky: http://2i.cz/3e351c36e5 - právy pist neni nijak poskraban jen spaleny http://2i.cz/c1cae3c91a http://2i.cz/0d062f05d6 - levy pist je poskraban a taky spalen http://2i.cz/1c173e14c7 http://2i.cz/858ea78d5e - pistni krouzek ve valci
ale valce jsou v poradku nic jsem tam nenasel zde fotky http://2i.cz/1c173e14c7 http://2i.cz/f2f9d0fa29 http://2i.cz/c1cae3c91a
na techto fotkach jsou oba valce jak pravy tak levy
A 2 otazka se týka kliky. Na klice mam vuli ale ne nahoru a dolu ale dostran na kazdou stranu je to 1 az 2 mm u obou pistnic to jsem take ukazoval v Jawe a rikali ze to nic neni ze nesmi byt akorat vule nahoru a dolu.Fotky: http://2i.cz/858ea78d5e http://2i.cz/48537a5083 http://2i.cz/59426b4192 http://2i.cz/2e351c36e5 http://2i.cz/3f240d27f4 http://2i.cz/0c173e14c7 http://2i.cz/1d062f05d6 http://2i.cz/e2f9d0fa29 http://2i.cz/f3e8c1eb38
Díky za odpovědi.

Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 11:38 | Nahoru | #1
Vůle na ojnici do stran je v pořádku. Přidřený píst je levý i pravý, oba bych vyměnil,písty na jawu stojí pár korun, takže bych to moc neřešil, taktéž pístní kroužky vyměň, výbrus válce není opravdu třeba.

Naposledy editováno 31.05.2011 11:40:45

Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 11:47 | Nahoru | #2
jaj, ten píst vypadá dost blbě. neřikám, že to nepojede, ale nech udělat výbrusy a budeš to mít na jistotu Hlavně pak chtěj k výbrusu český písty, nebo si moc nezajezdíš. Jinak nevim která špína by takhle dokázala podrápat píst. Opálený písty pod kroužkama jsou u JAWY vcelku běžnou záležitostí, moje 638 je měla takhle taky a lítala Viděl jsem alespoň trochu opálený snad všechny písty z JAW, nebo čezet. Klika mít axialní vůli může, tam ji omezujou setrvačníky a definitivně ji v určitý poloze udržej písty. Nesmí mít radiální a ložiska nesměj zadrhávat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 12:48 | Nahoru | #3
Ještě jedna netechnická ale důležitá věc: zjisti si zda strejda platil povinné

Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 17:38 | Nahoru | #4
tohle v pořádku rozhodně není..



válec mi taky moc OK nepřijde, i když z té fotky těžko říct, ale mezi kanály vypyadá dost přidřený



Takže výbrus a nové písty..

Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 18:43 | Nahoru | #5
kroužek se dává těsně nad kanály a tam se měří měrkou vůle v zámku, pokud je vůle větší než 0,8mm v zámku udělat výbrus, ale tady je rozhodně potřeba protože je to zadřený celkem dost, ono to jezdí, ale když je to zadřený jednou takhle tak se to potom už zadírá pořád stačí aby se to trochu ohřálo... vůli na ojnici dole dobře poznáš když na ní nakapeš benzín, pak tu radiální vůli poznáš líp... že to cvaká - nahoru dolu...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 18:44 | Nahoru | #6
Taky bych se přikláněl k řešení výbrus obou válců a nové písty. Ale zas je fakt, že je dost možný že ti potom záhy odejde klika, která se zatím jeví jako vcelku dobrá. To už by pak bylo nejlepší udělat kompletní generálku motoru, ale to zas ani u Jawy není nejlevnější záležitost, protože když už jednou motor rozpůlíš, chce to vyměnit i ložiska a gufera, dost možná najdeš i nějakou nepravost v převodovce a budeš například potřebovat nový vidličky nebo tak... To tě nachci strašit, jen předpokládám.
Další možnost je pak vyměnit jen ten přidřený píst, to dost často pomůže a můžeš s tím nalítat ještě spoustu kilometrů bez dalších zásahů do motoru. Každopádně tak jak to je teď se s tím asi moc nepovozíš, tipuju že studený to pojede normálně, ale po takových 15-20Km bude motor vadnout a zvlášt na plný plyn do kopce bude mít tendenci k zadření. Vím o čem mluvím taky jsem to tak měl na své 350/634 a výměna toho jednoho pístu, která nestála nic, protože jsem tam dal jetej ale dobrej, oddálila smrt motoru zatím na neurčito.

(reakce na) Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 18:52 | Nahoru | #7
jiirgen> přesně tak já doporučuju vyměnit ještě kulisu a vidličky protože tam nahoře pod košem spojky co je unašeč tak to tam bejvá vyžvejkaný - cojsou takový ty západky s těma pérkama.... a ty dát taky nový

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 19:14 | Nahoru | #8
Udělat výbrus a dát nový písty je přece to nejmenší, co pro ten motor můžeš udělat Budeš potom mít klid. Jen je zajedeš a bude to ok. Když by ti náhodou začla časem haprovat klika, motor rozpůlíš a zgenerálkuješ. Není na tom nic moc složitého

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 22:02 | Nahoru | #9

c.j. píše: takže pro moto do 350ccm je pokuta 20Kč za každý den.. Platí to od 1.1.2009.

Přesně. Jakmile to budeš mít přepsáno na sebe, hned "povinně pojistit".

Naposledy editováno 31.05.2011 22:03:45

(reakce na) Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 22:06 | Nahoru | #10

Kantorek píše: Přesně. Jakmile to budeš mít přepsáno na sebe, hned "povinně pojistit".



Přesně tak.. Pokud chceš motorku provozovat a vyhnout se pokutě za nezapalcené povinné ručení, tak sepsat smlouvu a motorku ihned pojistit.. Pak si spravuj jako dlouho chceš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/632 rada s motorem

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2011 v 22:08 | Nahoru | #11

newim123 píše: takze to prepisu na sebe ajeste den pujdu pojsitit tak stryc nebude muset nic platit? neboli ja? a kdyz se prepisuje je potreba ihned na technickou?



1. sepíšete smlouvu
2. pojistíš (povinost je myslím do 14ti dnů, nejlépe pojisti online (je to nejlevnější) nebo na pobočce pojišťovny co nejdříve (nemusí to být nutně ten den)
3. někdy po té (už je jendo kdy) zajedeš s motorkou na STK a evidenčku, ale musí to být na STK vypsané na tvé jméno
4. do 10ti dnů po evidenčce to zajdeš s protokolem z evidenčky, zelenou kartou a kupní smlouvou přihlásit na sebe

to je vše

Naposledy editováno 31.05.2011 22:10:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist