ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
Ale já jsem neřekl, že na motce dávám meziplyn kvůli tomu aby se mi srovnaly otáčky motoru s otáčkami převodovky, ale kvůli toho, aby se mi zvedly otáčky motoru ve chvíli, kdy pouštím spojku aby mi motor neškubal s řetězem potažmo nesmýkal zadní kolo.
Zdenek.FZS600> Stebou souhlasím. S těma otáčkama a škubáním to má něco do sebe
Naposledy editováno 18.09.2008 09:51:44
Resime plyn ne spojku tak bud v klidu...Tatrovku nejezdime
PS:Ty mas meziplyn na machrovani ja na to abych na tom nelital jak ostatni.Ladak - Diravej vejfuk nepouzivam.
Naposledy editováno 18.09.2008 10:10:06
z-x-r>Everts72 Resime plyn ne spojku tak bud v klidu...
reagoval sem na to že si psal že se u převodovky bez synchronu řadí bez double spojky.
Jinak četl sem jen první stránku a tam se dost řešilo že to pomáhá řazení což je blbost. Na to blokování kola to vliv mít bude takže sem naprosto v klidu
Everts72>z-x-r> Asi nevíš jak funguje převodovka u aut a nákladáků. Říkají ti něco synchrony? Tak ventra je nemá. Věř že u ventry se zmačkne spojka, vyřadí se, pustí spojka, vrkne po plynu (i to je docela věda kolik vrknout v závislosti na rychlosti a voleném kvaltu) zmačkne se spojka a podřadí. Přeji ti at se někdy svezeš třeba v kamionu. Dvakrát vymačkávat spojku, řadit malou nebo velkou řadu nebo půlky to už chce trochu cvik. Mixovat 12 kvaltů není jenom tak. A promě je postě meziplyn na motce jen na parádu abych pomachroval s ladákem. Proto to taky většina lidí dělá.
Zdenek.FZS600> Stebou souhlasím. S těma otáčkama a škubáním to má něco do sebe
Trochu do náklaďáků dělám...pominu-li autoškolu v LIAZce a PV3S na vojně, náklaďáky již mnoho dlouhých let používají synchronizované a poslední léta čím dál víc i automatizované (klasická převodovka, jen místo pilota řadí počítač) převodovky
Tatru jsem nikdy neřídil, u té nevím
Když na školeních prostřídám několik systémů převodovek za dopoledne, během pár minut si zvyknu i na Telligent...což je podle mě největší opruz, který se na silnicích (u nových aut) vyskytuje (ale třeba mi jen nesedí)
(měl sem devatenást a teplé papíry, najeto pár stovek km se škodovkou po poli lol )
Telligent nevím co je
Jinak je meziplyn na motorce blbost, vrkají s tím jen kluci s malým ptákem, když chtějí na sebe upozornit aspoň nějak
Aspoň že Everts a Zdeněk mě chápou...
pochopil dobře, proto jsem se divil, že při stojící mašině a neutrálu dáváš meziplyn abys mohl zařadit za 1. To jsem ještě neslyšel ani neviděl, že by někdo vrkal na neutrálu a pak tam rval za 1. To musí bejt řacha ne? Proč roztáčet soukolí, když druhá strana - protikus stojí na místě??? Spíš by otáčky měly bejt co nejmenší, popř. trošku roztrčit mašinu nohama aby se pohybovala vpřed. Potom by to tam mělo jít líp, ale tím, že vrkneš a potom ji tam rveš tomu spíš ubližuješ...
btw. falešný meziplyn používám a né kvůli tomu abych se někde ukazoval před fenama, ale selskej rozum mi to dá, viz. x-stránek od záčátku temata. Zkoušel jsem to i bez a musím říct, že motor se potom vždycky až moc vytočí a brzdný efekt namáhá daleko víc řetěz, gumu, ozub. převody,...
s falešným meziplynem můžu bez obav řadit i při 7000RPM dolů, nevím jak bych dopadl kdybych meziplyn nepoužil, nejspíš by mne to na mokru poslalo (zadní kolo) k zemi..
Nikde tam nepíšu, že při stojící motorce...!!!
Právě že při JEDOUCÍ, ale kousek před semaforem, když dojíždím na červenou a už cítím, že padne zelená, skopnu z dvojky na neutrál a jakmile padá oranžová, tak vrknu meziplyn JEDOUCÍ motorky, aby jednička padla tiše a neznatelně...!
Ale vrknu lehce, sotva se otáčkoměr zvedně na 2-3 tisíce.
Jo a 7000ot/min na mokru, to jsem ještě neměl a ani to zkoušet nebudu, mám rodinu...!
Ty blázne, proč v sedmi tisících kopeš dolů kvalty...??? Vždyť to v tu dobu brzdí motorem jak prase. No nic, nejsem moc zkušený, nebudu se hádat.
hondacbf1000>WARP> KUR...A...! Opakuji, přečti si to pořádně...!!!
Nikde tam nepíšu, že při stojící motorce...!!!
Právě že při JEDOUCÍ, ale kousek před semaforem, když dojíždím na červenou a už cítím, že padne zelená, skopnu z dvojky na neutrál a jakmile padá oranžová, tak vrknu meziplyn JEDOUCÍ motorky, aby jednička padla tiše a neznatelně...!
Ale vrknu lehce, sotva se otáčkoměr zvedně na 2-3 tisíce.
Jo a 7000ot/min na mokru, to jsem ještě neměl a ani to zkoušet nebudu, mám rodinu...!
Ty blázne, proč v sedmi tisících kopeš dolů kvalty...??? Vždyť to v tu dobu brzdí motorem jak prase. No nic, nejsem moc zkušený, nebudu se hádat.
Jenom v sedmi tisících?já klidně i v devíti,pak to brzdí líp
Jinak s meziplynem podřazuji pořád,je to lepší pro převodovku a kdo tvrdí že ne,tak je tupý jelito bez inteligence.
Kurva proč jste ve škole nedávali pozor nebo se do převodovky na motorce nepodíváte...???
P.S.: Hele neznáš v Hospozíně Evu Bečvářovou? Teda možná se dneska jmenuje jinak, to nevím. Kdysi jsem u ní párkrát spal, ale už jsem ji 11let neviděl a tehdy ještě mobil neměla. Jo a má dceru Lindu, ale ta už má kolem 20-23let.
Háček je spíše v tom, že se u motorek používá slovo "meziplyn" pro něco, co meziplynem není. Když se to tu probíralo kdysi, navrhnul někdo slovo "předplyn", aby do diskuse netahali piloti náklaďáků svě meziplyny.
jo u když pomalu jedeš..jenže kolikrát ti to vyjde??? Z toho cos napsal, jsem pochopil, že skopáváš na neutrál za pomalé jízdy, ale potom si začal o rozjíždění, nedošlo mi, že všude na světlech jen dojíždíš a za jízdy zase rozjíždíš...
pokud tvrdíš, že meziplyn nemá cenu při podřazování, tak ti to vnucovat nebudu, mám přesně opačný názor. Falešný meziplyn dávám i u auta (1.8 turbo benzín) a je to sakra znát, rychlosti jak v autě ztak na motorce mi tam jdou líp a tišeji.
btw. při 7000RPM? v klidu, když chci předjíždět, tak klidně i při více, dovedeš si představit, co by se stalo při podřazení v 7-8000RPM třeba z 3. na 2. bez meziplynu a tys chtěl předjíždět??? Pokud by sis nerozbil hubu...
nebo třeba při jízdě na dvouválu co má kompresi jak prase...by ses válel ještě dřív.
hondacbf1000>Krovak> Ty kokot, bez puštění spojky nemá ten meziplyn význam, chápeš??? Jestli jdeš třeba z šestky na pětku, zmáčkneš spojku a vrkneš plynem, pak dáš pětku, tak se nic šetřícího na převodovce neprojeví. Musel bys mít neutrál mezi rychlostma a tu spojku před zařazením nižšího kvaltu pustit, aby se spojila s hřídelkou a tím meziplynem bys ji roztočil a srovnal otáčky ozubeného kolečka na předlohové hřídeli s otáčkami kolečka na voleném stupni.
Kurva proč jste ve škole nedávali pozor nebo se do převodovky na motorce nepodíváte...???
P.S.: Hele neznáš v Hospozíně Evu Bečvářovou? Teda možná se dneska jmenuje jinak, to nevím. Kdysi jsem u ní párkrát spal, ale už jsem ji 11let neviděl a tehdy ještě mobil neměla. Jo a má dceru Lindu, ale ta už má kolem 20-23let.
Jo znám i Lindu,je stejně stará jako já...koho tady člověk nepotká :o
A právě proto,tím že vrkneš plynem srovnáš rychlosti těch bláznivejch zubatic v převodovce s rychlostí motoru,čili to pak nedostane takovou šlupku.Ale přesvědčovat tě nebudu :\
Mimochodem,s Evy mámou dělám v práci
Naposledy editováno 21.09.2008 16:54:37
Dolík ....>hondacbf1000>Krovak> zmáčkneš spojku a vrkneš plynem, pak dáš pětku
jen bych teda asi upřesnil, že přímo při tom vrknutí se podřazuje. kdyby se napřed vrklo a pak řadilo, tak to nemá smysl dělat.
Spíš těsně po něm,ne?Vrkneš,vyběhnou otáčky a vzápětí ještě než stihnou zase spadnout tak to tam klepneš.
hondacbf1000>WARP>
Jinak je meziplyn na motorce blbost, vrkají s tím jen kluci s malým ptákem, když chtějí na sebe upozornit aspoň nějak
Aspoň že Everts a Zdeněk mě chápou...
jezdil jsi na všech motorkách, že to tvrdíš tak jistě? já mám u Urala vrknutí plynem při podřazování doporučený přímo v manuálu. ale Pavel je asi proti Tobě začátečník, kterej o uralech ví hovno, že? házej do pytle motorky, který znáš a víš, že u nich je to zbytečnost, neházej tam motorky, na kterých jsi nikdy nejel
a každý slovo může mít víc významů, takže nevidím důvod, proč by meziplyn u motorek nemohl na rozdíl od náklaďáků znamenat pouhý vrknutí plynem..
1) to skopnutí ze dvojky na N myslím ve městě a snažím se využít padající zelenou... Jasně, že to nevyjde vždy.
2) auto sem nepleť, protože o tom jsem psal právě v prvním příspěvku, že v autě je to jasné a tam to dávám celý život. Jenže mezi kvalty v autě je ten neutrál o kterým píšu od začátku a proto říkám, že je to něco úplně jiného...!!!
3) U NICKu máš napsáno "Jaroměř" a ne typ motorky, tak jsem netušil, že máš nějaký supersport z motoGP, který točí 20tisíc a že musíš z 8000 skopávat při předjíždění o stupeň níž, aby to jelo. Mě na šestku v 9000 jede 240km/h, tak nebudu nic skopávat. Když mám nejvyšší krouťák kolem 6000 a nejvyšší výkon kolem 9000, tak je to mimo mísu.
Jak říkám, vrkání je akorát na machrování před holkama...
Meziplyn je výraz, kdy vyřadíš na neutrál, pustíš spojku, vrkneš plynem, znovu spojku zmáčkneš a řadíš dolů. Pak je to ten vynalezený meziplyn. Ale to už používají jen soutěžáci, s patou na brzdě a špičkou na plynu. Jo a řidiči autobusů a traktorů...
Chápu, že mladí kluci netuší, o co jde a proč se to tak kdysi používalo.
Na sněhu to dělám samozřejmě vždy...
hondacbf1000>WARP> Kurva, čti pomalu a vnímej, co říkám:
2) auto sem nepleť, protože o tom jsem psal právě v prvním příspěvku, že v autě je to jasné a tam to dávám celý život. Jenže mezi kvalty v autě je ten neutrál o kterým píšu od začátku a proto říkám, že je to něco úplně jiného...!!!
počkej počkej...tohle mě zajímá, to fakt stíháš při podřazování dávat opravdovej meziplyn?
Warp se tady baví o ,,falešnym" meziplynu pokud sis nevšiml