globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 14:43 | Nahoru | #241
mira 592 ty jsi k.k.ot na entou
podívej se na ten jejich cestopis sami říkají, že je motor z kývačky a zbytek panelka (a nejen rámeček ), že panelka vychází z kývačky je jasný
relatko za 400? vape řeší jen relátko? pro chudáka každý chudák
už jsi prodal zapalko a motor? ty jsi tak neschopný...
a kdo by na tebe nebyl vysazený, když ke každému tématu musíš přihodit nějakou hovadinu?
jednu diskuzi jsi ukončil jak král (spíš jak d.bil) a druhou začneš

Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 18:11 | Nahoru | #242
poprve čtu od míry že vape není na *ovno

Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 18:12 | Nahoru | #243
No VAPE stojí úplně za hovno!

Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 18:19 | Nahoru | #244

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 20:10 | Nahoru | #245
zombi: normálně to nastavíš na přesah snímače podle výrobce a je to. navíc úhlová chyba sepnutí je vzhledem k rozdílu rádiusů vačky/snímače o několik řádů menší, když už by na tom náhodou záleželo a u těchto motorů jestli má základní předstih dva nebo čtyři milimetry je celkem jedno, stejně tak odtrh - nastavíš 0,4-0,5mm někdy na začátku a pak jezdíš a ono se to zmenšuje a zmenšuje, a hrabat se do toho půjdeš až když to přestane jet, což nastane až ve chvíli, kdy je odtrh 0....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

31.5.2016 v 21:59 | Nahoru | #246
pech.> já to ani jinak nedělám než podle toho jejich plánku, ale u těhlech motorů to je v podstatě jedno hlavně když to jede

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.6.2016 v 00:10 | Nahoru | #247
A ono to jede... Akorát ten kolíček je blbě, ten jsem tam nikdy nedával, protože pak tě to většinou nedovolí to nastavit správně, takže bez kolíčku, on je tam stejně úplně k hovnu, protože ten lehkej rotor se dorvanej na tom kuželu nehne ani omylem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.6.2016 v 09:25 | Nahoru | #248
Ja by som odporučil hranatú čz (477-487), ide to dobre, stíha to v premávke mimo mesto a udržať to pri živote zatiaľ nestojí tak moc. Mne aj brzdy celkom stačia, skôr je to o pneumatikách.

A Míro592, bolo by múdrejšie sa vyjadrovať k tomu, čo si aspoň na obrázku videl. Napísať, že "FJ1200 je je strašná darda na naše silnice úplně zbytečná a pokud si ji koupil výhodně, tak je to o tom, že prostě o toto není zájem . . . " je teda riadna blbosť. Okrem toho, že FJ sa v inzercii nikdy moc dlho neohreje je ten motor tak pružný, že na 5. stupni funguje od 1500 otáčok a pri jazdení á la jawa do 90km/h to žere 5,5L/100 km. Akurát s tým rozdielom, že na tých 90 to vyjde za pár sekúnd. Aby som mal spotrebu 7 L, tak by som musel prasiť jak šialený, alebo ísť furt 130 po diaľnici. A aby si mal radosť, že je to drahé, tak reťazový set s výmenou stojí 170 euro....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.6.2016 v 10:09 | Nahoru | #249
jean192> Samozřejmě je to tak, jak píšeš.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 10:22 | Nahoru | #250
Eště jeden stroj mě napadl...kdyby teda Dudáci povolili změnu motóru...
Do rámu hranaté sportky (nejlíp vpředu s kotoučem) namontovat jednovál kulatou dvěpade z typu 455?
Tudle variantu vyráběli a vyváželi mimo jiné do Jižní Ameriky, páč asi stopětasedmě v těch horách docházel dech...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 11:01 | Nahoru | #251
Bludy, bludy bludy!!! Ten motor není stejný, má jiné kartery i typové číslo, jinou výstupní hřídel a pár dalších změn, kvůli širokému rámu hranaté, že docházel dech je taky pěkná píčovina, protože jak výkonem, tak projevem jsou si ty motory natolik podobné, až je to k nevíře. Udělalo se to původně pro Irák, jako levná, jednoduchá a lehčí náhrada 471 v kubatuře 250 po tom, co bylo rozhodnutio, že bude jednodušší upravit skříň motoru pro rám, než upravit celý motor 477/487 na objem 250ccm. Pak se to vozilo i jinam shodou okolností i do tý jižní ameriky, ale proto, že to byla nejlevnější a nejjednodušší 250, když jediné na čem trvali byl ten objem, jednoduchost a cena.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 11:22 | Nahoru | #252
pech.> Že je motor jiný, jest nabíledni.
V dávných dobách se ty úpravy děly, zejména pro použití v trialu...tam se ještě válec převrtal na motokrosových 70mm...
A to před tím, než to ve Strakonicích začali vyrábět - páč se přímo nabízel lepší rám a větší objem - 2 v 1, jak je dnes moderní...
Jo, 45% rozdílu objemu motoru v horách poznat je. Už od dvou tisíc metrů...

Naposledy editováno 03.06.2016 11:25:12

Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 11:30 | Nahoru | #253
Jiný není válec ani píst, ty jsou stejné jako na 455, jiné jsou - napíšu to výrazněji, pro ty co neumí pozorně číst: KARTERY, VÝSTUPNÍ HŘÍDEL A SOUVISEJÍCÍ DÍLY SPOJENÉ SE ZÁSTAVOU DO ŠIROKÉHO RÁMU A JINOU VZDÁLENOSTÍ OSY ŘETĚZU OD OSY MOTORU! u 477/487 se bez úprav spodku nedostaneš na víc než +- 200ccm a ten přínos je zanedbatelný.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 11:46 | Nahoru | #254
Pokud se motor 250ccm do rámu hranatice jednoduše vleze, tak úpravou jeho uchycení se dá osa výstupního hřídele posunout do potřebné polohy.
Jednoduchá věc.
Co tam máš dál?

Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 12:01 | Nahoru | #255
Prasečinu nedělám a píčoviny nevymejšlím.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.6.2016 v 12:34 | Nahoru | #256
...já v tem žádný zločin nevidím



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.6.2016 v 07:59 | Nahoru | #257

pech. píše: A ono to jede... Akorát ten kolíček je blbě, ten jsem tam nikdy nedával, protože pak tě to většinou nedovolí to nastavit správně, takže bez kolíčku, on je tam stejně úplně k hovnu, protože ten lehkej rotor se dorvanej na tom kuželu nehne ani omylem.



Anglická klasika má vše na kuželu bez per či kolíčků. Ono pokud nesedí kužel, kolík se střihne, neboť to emá šanci udržet a pokud kužel sedí, je tam kolíček k ničemu a jak píšeš, nedovolí šteluňk
Jinak před instalací zabrušuju kužely vůči sobě brusnou pastou na ventily a pak pořádně odmastit. A drží to bez problémů.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.6.2016 v 09:16 | Nahoru | #258
Verdom> ...a eště, jak sem to už psal, namontovat, projet, doklepnůt, dotahnůt, projet, doklepnůt, dotahnůt...
A pak to spolehlivě drží.
Na demontáž pořádný stahovák...
Anglická klasika - včera jsem v Hodoníně na světlech viděl Nortona nebo Matchlese...má to něco do sebe .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.6.2016 v 23:45 | Nahoru | #259
verdom: ten kolíček tam nikdy, ani u původního zapalování nebyl k tomu aby přenášel jakoukoli sílu nebo reakční moment, ten kolíček tam byl jenom proto, aby byla usnadněna montáž rotoru ve smyslu toho, že když tam montážník poslal rotor na kliku, tak kolíček určoval základní polohu vačky vůči poloze klikovky. Veškerý výkon a momenty vždy přenášel jen kužel.

To zabrušování kuželů je už trochu paranoia, protože takovýto kuželový spoj se neopotřebovává a pokud je navíc jeden díl z materiálu měkčího, je to zcela zbytečné, byť by se tomu tím nemuselo ublížit.

typický příklad pro nevěřící tomáše.. vlevo na klice, je kolo primárního převodu, přitažené na kužel, bez kolíku pochopitelně a fičí tudy plný výkon motoru, což je u těchto samohybů nějakých 10-20k, bez sebemenších problémů... Vpravo je odběr ať nežeru v setinách této hodnoty.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

27.6.2016 v 09:45 | Nahoru | #260
pech.> Tak, že by tam byl kolíček proto, aby se to neprotočilo nedotažený, to by snad nenapadlo nikoho. (I když....)

A to zabroušení až taková paranoia není. Je jasný, že nesedící kužely z kalenýho materiálu vůči sobě nezabrousíš, ani kdyby ses zbláznil, ale pokud je kužel po broušní nakulato hladký jak sklo, tak zabroušením jej nejen lehce spasuješ, ale i zdrsníš a proti pootočení při přenosu větší síly (právě třeba u primáru) se to vyplatí.
Zkus si to někdy. ;)
Navíc tím odhalíš i to, že někdo kužel zmrvil a nesedí, protože ten povrch po broušení pastou buď zmatovatí po celé ploše kužele (pak je to OK)
a nebo ne a kužely vůči sobě nesedí a je riziko to montovat do sebe a minimálně přeměřím, zda jsou v toleranci.
Takže za mě určitě zabrušovat, je to asi lepší, než nějaké protočení nebo lezení pod dekl k primáru, co se protáčí.

Ale jak píšeš, kdo nevěří ať tam běží.

Zdenal: Jo, to ťukání je dobrá věc, ale s citem.
Jedna rána a sundáváš to flexou, když se ty kužely hryznou a ložiskům kladivo taky moc nepřidá.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

28.6.2016 v 21:12 | Nahoru | #261
Najezdil jsem na českých motorkách mraky kilometrů a v životě jsem nezažil, aby se protočilo kolo primáru na kuželovým čepu klikovky... stačí to odmastit, vyčistit a dotáhnout... sundat to jde bez problémů masivním stahovákem, jen šroubem, kladivo na smontování/rozmontování motoru vezme jen hvado, protože pak je všechno v piči... klika jde z ložisek snadno vytlačit přípravkem, opět jen šroubem, na montáž si hodíš kliku do mrazáku karter trochu ohřeješ a vjede tam jak do maminy... žádný násilí není zapotřebí....

Naposledy editováno 28.06.2016 21:14:05

Jawa 250 kývačka vs. panelka

28.6.2016 v 21:29 | Nahoru | #262
Lehounký ťuknutí aby to odskočilo, když je stahovák už hodně utaženej nevadí. Musí se to samozřejmě s citem a rozumem.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

30.6.2016 v 23:18 | Nahoru | #263
To kolo se jen tak neprotočí. Spíše ho někdo špatně dotáhl anebo to zkoušel zvedat na zadní. Mě se naopak několikrát stalo, že i masivní stahovák se začal kroutit a poklepnutí do něho taktéž nepomáhalo. A tak jsem použil starou fachmanskou metodu - majzlík a pořádné kladivo a úder v radiálním směru do boku zubu kolečka. Jenom ten majzlík musí být zabroušený dokulata - cca podle profilu zubu. V kombinaci s našponovaným stahovákem se ničemu nic nestane a v principu jde o to, že se kolo jakoby pootočením utrhne od kuželu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

30.6.2016 v 23:49 | Nahoru | #264
Jo a pak můžeš měnit ložiska a rovnat kliku znova......

Stahovákem to je jak prd, akorát ten stahovák musí být skutečně stahovák, ne jeho parodie.....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.7.2016 v 07:54 | Nahoru | #265
pech.> Kdysi sem se dočetl, že takto se to dělávalo kdysi normálně v nějaký opravně motorů ve velkém (ale dubovým špalkem) v tom radiálním směru a prej to vydrželo bez problémů.

Ale na svojí bych to nezkoušel, to přiznávám.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.7.2016 v 08:42 | Nahoru | #266
Origo stahovákem to jde. Tříramenný a vůbec čínské výroby je kničemu. A mlácení do toho bych nezkoušel. Viz Pechova připomínka ke klice. Sice snese dost, ale proč to škádlit. To už je lepší to nahřát. Ideálně indukčně ale to má málokdo. Já si upravil samodomo řezačku na polystyrén a místo řezacího drátu tam mám pružinu z kanthalu, kterou namotám na to co chci nahřát. Funguje to super. ;) I na zarezlý šrouby a zatuhlý spoje.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

1.7.2016 v 14:58 | Nahoru | #267
pech.> No já k vůli ničemu jinému ten primár nesundavám. Ale nestane se nic jak ložiskům, tak klikovce - netlučeš do osy čepu, ale směrem nad ní. Zatížení kuliček ložiska je minimální a o klice se nemá cenu bavit...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

4.7.2016 v 22:09 | Nahoru | #268
Slušný stahovák, žádné prasečiny s kladivem. Pro rozborku a sborku těchto motorů není nutná ani jedna malá rána, když víš, jak se to dělat má a taky to tak uděláš....

Naposledy editováno 04.07.2016 22:09:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

6.7.2016 v 11:51 | Nahoru | #269
pech.> Já vím, že všechno víš, ale né každý si bude chtít kupovat kvůli stažení primáru jednou za 10 let "slušný" stahovák za 1500,-.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

6.7.2016 v 13:26 | Nahoru | #270
Kynklačka> Praktické je trochu upravit kartery, aby nebylo třeba sundávat řetězové kolo zbytečně jen kvůli sundání řetězu. Nevím, kdo to vymyslel...

e: sorry, to se týká 638/40

Naposledy editováno 06.07.2016 13:27:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116701 Dnes v 20:32 Milan1963
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist