globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 13:52 | Nahoru | #181
Hornetyk> Jenže fůra lidí to nechápe tak domaticky, takže při použití zjednodušené definice, že meziplyn je přidání plynu během přeřazení, tak to platí pro auta i motorky Ono totiž oboje má za následek zrychlení otáček hřídele i lamel . Ať už důsledným sepnutím spojky (auta) nebo díky "zbytkovému" tření při vymáčknuté spojce (moto).

(reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 14:05 | Nahoru | #182

vilemx píše: Hornetyk> Jenže fůra lidí to nechápe tak domaticky, takže při použití zjednodušené definice, že meziplyn je přidání plynu během přeřazení, tak to platí pro auta i motorky Ono totiž oboje má za následek zrychlení otáček hřídele i lamel . Ať už důsledným sepnutím spojky (auta) nebo díky "zbytkovému" tření při vymáčknuté spojce (moto).



jo, ten clanek z autofora co sem nekdo daval uz taky jako meziplyn bere jen to pridani plynu, vzhledem k tomu, ze rikaji meziplyn i tomu co dela dual clutch (dsg) prevodovka - tam behem toho "pridani plynu" neradi, kvalt uz je tam davno zarazenej, jen rozpoji jednu spojku a pripoji druhou, plyn prida jen pro srovnani otacek motoru s "kolama"
taky tam pise o meziplynu u prevodovky s hydromenicem, to jsem jeste ale nevidel...

meziplyn

12.10.2016 v 14:13 | Nahoru | #183
"meziplyn" mi dávalo i Lupo 3L...ale jenom v točkách

meziplyn

12.10.2016 v 14:17 | Nahoru | #184
Přestože automaty (DGS či klasické) nejsou moje parketa, tak pro komfortní jízdu přepokládám, že je lepší přidat plyn i tam - aby skokové zrychlení otáček motoru při přeřazení s autem zbytečně neškublo. Prostě skokově zrychlit otáčky motoru pomocí kynetické energie vozu je cítit víc, než když se motor roztočí díky energii z paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 19:27 | Nahoru | #185

charlie.vtx1800 píše: Zřejmě tuhle "automatickou" 12-ti kvaltovou převodovku, která je vlastně klasická nesynchro mechanická, jen robotizovaná mám v náklaďáku. A ta řadí jako jsem kdysi řadíval na starý Liazce - pěkně si tam při podřazení dolů vrkne klasickej meziplyn, jen je ten počítač co jí řídí preciznější něž sem býval já - prostě si ty otáčky umí přesně spočítat. Takže je zbytečný to komplikovat mechanicky, když to zvládne soft, ne?

Ano, správně je to obyčejná převodovka, kde řadičku vystřídala elektrika se vzduchem. Jsou to stejný almary jak byly v posledních liazkách. Automat s hydro měničem se pozná, že retardér není mimo převodovku a je součástí hydroměniče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 19:44 | Nahoru | #186

nemako píše: petrumr> nechceš mi přijet poskládat jedenu ZF AS-TRONIC? vypadáš jako odborník rozpůlená je,stačí složit

Máš fotku? Mohls rozpůlit tatrováckou převodovku, ale co si vzpomínám, tak obyčejně převodovky nejsou vrch a spodek. I ty pragovácký nesynchronní osmičky se nerozdělávali celé, obyčejně odcházely ty reduktory. Co té převodovce vůbec je, že je rozdělaná a kolik má najeto. Obyčejně převodovku zkurví řidič, že neodmontoval při tažení kardan. Měnils někdy na automatu olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 20:01 | Nahoru | #187

petrumr píše: Máš fotku? Mohls rozpůlit tatrováckou převodovku, ale co si vzpomínám, tak obyčejně převodovky nejsou vrch a spodek. I ty pragovácký nesynchronní osmičky se nerozdělávali celé, obyčejně odcházely ty reduktory. Co té převodovce vůbec je, že je rozdělaná a kolik má najeto. Obyčejně převodovku zkurví řidič, že neodmontoval při tažení kardan. Měnils někdy na automatu olej?



mas trosku problem s tim, ze nechapes ironii.... on nemako neni tak bohatej aby mohl davat opravovat drahy veci, domacim kutilum :)

(reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 20:06 | Nahoru | #188

petrumr píše: Ano, správně je to obyčejná převodovka, kde řadičku vystřídala elektrika se vzduchem. Jsou to stejný almary jak byly v posledních liazkách. Automat s hydro měničem se pozná, že retardér není mimo převodovku a je součástí hydroměniče.

je to blábol,protože je to robot a má intardér,což je ten tvůj retardér ve skříni převodovky mám to rozebraný v garáži na díly,protože oprava se nevyplatí,tak to vídám poměrně často

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn

12.10.2016 v 21:05 | Nahoru | #189
Joo, je elektrický nebo hydraulický? nepleteš si to s redukční převodovkou? Co je blábol? ta převodovka má normální kulisu a řadící vydličky, když to máš rozdělaný, tak asi se na to podívej. Voith ma měnič uprostřed a ZF vždy má měnič na zadku, ale ty máš rozdělanou normální mechanickou převodovku s reduktorem který po první řadě to přeřadí a řadíš( v tvojim případě elektronika)druhou řadu a tak tam měnič nenajdeš. Máš na prodej i ten chladič retardéru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:09 | Nahoru | #190

petrumr píše: ta převodovka má normální kulisu a řadící vydličky, když to máš rozdělaný, tak asi se na to podívej.


Ty vydličky jsou z nějakého tvrdokovu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:13 | Nahoru | #191

assassin píše: mas trosku problem s tim, ze nechapes ironii.... on nemako neni tak bohatej aby mohl davat opravovat drahy veci, domacim kutilum :)

Já převodovky jsem neopravoval jak domácí kutil, ale ve fa která zaplatí nástroje, příručky a školení. Tohle není ironie a nemako zaponěl, že opravama je někdo zaměstnán, podle jeho slov je jenom překupník a má to v garáži na paletě. Nebud jak seikos který neví, že pravá páčka na řídítkách je i na zadní brzdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:14 | Nahoru | #192
petrumr> je to intardér,opravdu poznám co vidím. a měnič je nahoře hned za frémou. dokonce i manuál zf má intardér. přesně ten samej. elektrickej byl krok špatným směrem a viděl jsem to jen jednou,někdy v roce 85. myslím,žes to nikdy neviděl,jako většinu věcí,o kterých tu meleš.

(reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:15 | Nahoru | #193

Číkus píše: Ty vydličky jsou z nějakého tvrdokovu?

spíš jsou takový tupější

(reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:16 | Nahoru | #194

petrumr píše: Já převodovky jsem neopravoval jak domácí kutil, ale ve fa která zaplatí nástroje, příručky a školení. Tohle není ironie a nemako zaponěl, že opravama je někdo zaměstnán, podle jeho slov je jenom překupník a má to v garáži na paletě. Nebud jak seikos který neví, že pravá páčka na řídítkách je i na zadní brzdu.

jsem asi takovej překupník,jako ty mechanik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:19 | Nahoru | #195

nemako píše: petrumr> je to intardér,opravdu poznám co vidím. a měnič je nahoře hned za frémou. dokonce i manuál zf má intardér. přesně ten samej. elektrickej byl krok špatným směrem a viděl jsem to jen jednou,někdy v roce 85. myslím,žes to nikdy neviděl,jako většinu věcí,o kterých tu meleš.

Tys viděl elektrický retardér na ZF je jednou. Otevři oči, třeba karosy řady 900 s renault motorem to mají všechny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:23 | Nahoru | #196
petrumr> autobusům se pečlivě vyhýbám a karosám zvlášť

meziplyn

12.10.2016 v 21:24 | Nahoru | #197
Nemako, asi končím, je vidět, že jsi stejný týpek jak seikos a neuznáš porážku. Psát umíš, ale manuálně asi zručný nejsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 21:28 | Nahoru | #198

nemako píše: petrumr> autobusům se pečlivě vyhýbám a karosám zvlášť

Proč? Tu převodovku vyděláš dolů, kdežto na tahači nahoru. Můj rekord výměna spojky za 4hod. Lidi ani nevystupovali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 22:17 | Nahoru | #199

petrumr píše: Proč? Tu převodovku vyděláš dolů, kdežto na tahači nahoru. Můj rekord výměna spojky za 4hod. Lidi ani nevystupovali

já to tedy nikdy nedělal,ale mechoši jí položej na zem na paletu,tahač zvednou a na paleťáku jí vyvezou ven. v rámu je nad ní příčka,vzduchojem,kabely,milion ventilů,tudy by to nešlo. já si nechávám i měnit žárovku v servisu,nesnáším amatéry a kutilský hnutí

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn

13.10.2016 v 14:40 | Nahoru | #200
Len tak zo zvedavosti, vie niekto vysvetliť mne, debilovi, ako môžu fungovať medziplyny na meničovej prevodovke? Veď je motor furt v zábere...

Alebo to funguje len na Autofóre?

(reakce na) meziplyn

13.10.2016 v 19:37 | Nahoru | #201

nemako píše: já to tedy nikdy nedělal,ale mechoši jí položej na zem na paletu,tahač zvednou a na paleťáku jí vyvezou ven. v rámu je nad ní příčka,vzduchojem,kabely,milion ventilů,tudy by to nešlo. já si nechávám i měnit žárovku v servisu,nesnáším amatéry a kutilský hnutí

No tak to je stroj od stroje. Já zase jak jsem odešel od čsad, tak se bojím jezdit po cestě, protože mladí nerozeznávají třeba brzdovou páku před nebo za nápravou, sice bubnový brzdy jsou na ustupu, ale pořád ještě jsou.

(reakce na) meziplyn

13.10.2016 v 19:55 | Nahoru | #202

Metric píše: Len tak zo zvedavosti, vie niekto vysvetliť mne, debilovi, ako môžu fungovať medziplyny na meničovej prevodovke? Veď je motor furt v zábere...

Alebo to funguje len na Autofóre?

V brně je školící středisko na VOITH diva a fakty o meziplynu nevím. Na ty převodovky jsou žalující programy a dispečer zná chování řidiče, tím meziplynem by té převodovce ublížil stejně jak vyřazování z kopce. Na autoforu byl aji článek, že řidiči by měli vypínat motory častěji, ale zase v praxi když je vodou chlazený turbo(IVECO) tak odcházely díky těm co šetřili naftu. Ve všech časopisech jsou bludy, jsou to novináři bez praxe.

(reakce na) meziplyn

13.10.2016 v 22:38 | Nahoru | #203
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:09:44
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist