Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
t_freedom píše: ...no...jestliže 999 jede k 270km/h (15/36), tak ten prim. převod nebude tak daleko od TL. ...a v tom je právě ten háááček co málo lidí chápe ... 15/43 na L2 motoru co má komprese 12:1 ...na jedničku to odhadem bude dělat tak 50-60km/h ...
Proto říkám že u S4RS je to trošku specifičtější
no bude to mit primar vic do pomala nez TL, toci to podobne a max bude u TL teoreticky stejna (Sko nema vykon aby 6ku dostalo do omezovace) ... tzn s tema sesti zubama navic na rozete u S4RS to bude dost podobny tomu co tam mam ja, zub dole na kolecku,zub navic na rozete...
ten motor je jeste o neco vic podctvercovej, ale uz ne o moc a ty komprese taky nejsou o toilk vetsi... se na tom nekdy musim svezt abych vedel jestli tu S4RS moc nedemonizujes
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Neuron píše: Hmm tak mě ještě napada, že když sem musel prudčej zastavit a kvalty sem tam daval dolu ještě po zastavení, tak se mě parkrat stalo, že tam nešla dat jednička... musel sem pustit spojku na neutralu a zas zmačknout aby se tam dostala.. (klasickej meziplyn), takže ten přenos se zmáčklou spojkou asi nebude (aspoň u mě) tak vlekej aby mělo vrkání nějakej věčí smysl (z hlediska synchronizace)..
Nebo čim by to ještě mohlo být, že tam nešla?
a ja kdyz zastavim s kvaltem tak s bezicim motorem nevyradim... dalsi zahada :)
t_freedom píše: assassin> dééémonizuju, to víš
no jo, ale uz mas smolika, S4R tu dobu kdy ctyrvalce nejely a z V2 byl kazdej vyklepanej minulo o 15let, dneska uz je to proti 4valcovejm litrum hodna motorka :)
V2 widowmaker je holt jen jeden
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Nižší rychl. stupeň má při vytočeném motoru čas kolem 3ms na to, aby vyskočil. Jeho zpoždění je schopno nadělat velké škody na celém motoru.
Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.
AdosR píše: Assassin,kamy: Tak co teda hoši? Řekněte mě to po česku. Já se v těch vašech rozborech ztrácím. Když zatím nebudu stíhat na dromu meziplyn i při prudkých brzdách, a nebudu kopat kvalty dolů blízko omezovače, ale tak v cca 140 km-160 km/h tam kopnu z 5 rychlosti 4-3 kvalt. Bude tím trpět převodovka nebo jen bude mít zadní kolo snahu skákat?
No urcite to prevodovce na zivotnosti neprida, nemyslim si ze je zas tak tezky se naucit razeni s meziplynem, investuj do toho nakej cas a za chvili to budes umet ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
"Na fotce vlevo je rozlámaná převodovka z dragsterové motorky, kde byla zkoušena rychlejší převodovka."
Čili to není standardní převodovka, že ne? A jedem dál:
"Její výhoda spočívala v tom, že byl zařazen vyšší převodový stupeň již ve chvíli, kdy ještě nebyl vysunut ten předchozí."
Což je přesně to, co jsem popisoval - v jednu chvíli jsou zařazeny dva kvalty najednou, čímž se zkrátí doba toho "neutrálu" na 3 milisekundy. On je tam pořád, protože boční ozubení, které se stará o spojení těch soukolí s hřídeli není v záběru s oběma soukolími najednou - než se o druhé opře, z prvního se uvolní, ale je na to šíleně málo času. A protože se to správné sesynchronizování nepovedlo, skončila převodovka na sračky, přesně jak jsem popisoval ve svém příspěvku.
Čili jsi jako obvykle trefil kozla. Nic překvapivého, u tebe je to standard.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1100Virago píše: Nevím, co myslíš netrálem mezi koly, ale mezi každým kvaltem neutrál být musí, nemyslíš? Kdyby nebyl, docházelo by k tomu, že bys měl dvě rychlosti v jednom okamžiku zařazené současně, což jaksi není možné. Díky rozdílným požadavkům na rychlost otáčení hřídelů současně by muselo celkem rychle dojít k nějaké destrukci.
Elementární strojařina, milý Watsone.
Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.
Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.
Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.
www.gsxr.wz.cz/prevod.htm
Creck píše: assassin>
Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.
...vrknul si ještě před řazením, tedy minimálně se nebude zpomalovat ...
Creck píše: Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.
Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.
Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.
www.gsxr.wz.cz/prevod.htm
Kreku, kam zas utíkáš? My tu řešíme standardní moto převodovky a tam lítaj falešný neutrály jak exkrementy z tvý pusy ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck: Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.
Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.
Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.
www.gsxr.wz.cz/prevod.htm
A všiml sis, jak ta převodovka dopadla? Právě proto, že měla zařazené dvě rychlosti najednou a obě naráz v záběru?
1100Virago píše: A všiml sis, jak ta převodovka dopadla? Právě proto, že měla zařazené dvě rychlosti najednou a obě naráz v záběru?
končí s vysvětlováním a vytahuje extrémy na kterých chce dokázat něco co má být běžná konstrukce
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Pri razeni ma ten tvuj neutral opravdu cas 3ms u kazde prevodky, abys ty provedl ukon meziplynu.
Pokud tohle opravdu dokazes, tak klobouk dolu.
Vysvetli mi prosim jednu vec.
Nevim jestli jsi nekdy jezdil se starsim vozem kde byl meziplyn nutnost. V3S atd..
Jakto , ze pokud jsi byl nezkusene jelito, tak jsi spravny meziplyn netrefil pokazde, kolikrat ti prevodka spocitala vsechny zuby a jen zkuseni borci dokazali davat meziplyn opravdu potrebny k hladkemu prerazeni.
Jakto, ze na motorce kdyz tedy tvrdis ze k meziplynu dochazi, ten trefis uplne pokazde a muzes zvysit otacky na kolik chces, vzdy tam ta rychlost hladce spadne.
tohle si nečetl ?
Napíšu to ještě jednou Kreku...pokusím se to napsat tak, abys pak nemohl vytrhnout nic z kontextu jo?
Musíme vědět že:
Všechny převody v jsou v motocyklových převodkách(tedy ve většině co jsem viděl) stále záběru. Na drážkovaných hřídelích se točí jak hnaná tak hnací kola ve svým poměru tak jak mají. Nejsou ale s hřídeli spojeny drážkováním na vnitřní straně kol - točí se volně. Zařazuješ je tím, že do nich z boku zapadají do bočního ozubení kola, která jsou s hřídelem spojena drážkováním. A POZOR, VELKÝ POZOR... teď to začíná ...
Když vymačneš spojku - v mém případě ji jen odlehčíš (a těch 7lamel se o sebe stejně furt dost tře)než šlápneš na řadičku má hřídel od motoru furt otáčky zadního kola ve vyšším převodu - vrkneš si a v tu chvíli šlapeš na řadičku - vidlička uvolňuje ono "boční" kolečko a to se v jednu chvíli dostává do polohy "falešného neutrálu". V tuto chvíli je hřídel od motoru "volný" a zbytkový točivý moment na spojce (který snad už nepopíráš) jí urychluje, resp. určitě nezpomaluje jak tomu bude bez vrknutí ...
Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.
a na tohle reaguj prosím...
Naposledy editováno 24.05.2013 11:41:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck píše: assassin> Cituji od tohodle kluka, kdyz teda me nazory neberes. www.gsxr.wz.cz/prevod.htm
Nižší rychl. stupeň má při vytočeném motoru čas kolem 3ms na to, aby vyskočil. Jeho zpoždění je schopno nadělat velké škody na celém motoru.
Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.
no jestli ctu dobre tak ta citace je z odstavce kde se hovori o specialne upravene dragsterove prevodovce kde jsou v jednu chvili dva kvalty najednou ... takze to neni uplne ten spravnej priklad.
jinak ja od zacatku tvrdim to same a neni to tak ze bych rikal ze se za tu kratickou dobu otacky srovnaji, to je jasny ze k uplne synchronizaci dojit nemuze, ja jen tvrdim ze i za tu kratkou chvili se otacky o neco malo zvetsi (to o kolik zalezi na konstrukci prevodovky a jak rychle clovek radi) a ze i to male zvetseni otacek napomaha razeni.
u moderni motorky kde je cela skrin vyrobena hodne presne rozdil znat neni, to radi v kazdym rezimu jak kdys cvakas prepinacem, ale u starsi motorky je i v praxi znat ze kdyz si u podrazovani "vrknes plynem" tam ten kvalt lip zapadne.
jinak ja nemam problem uznat ze se v necem mylim, ale musim k tomu mit jasny fakta, coz ty nepredkladas, gsxroll kdyby mi chtel tohle vyvratit, tak pridela na motorku datalogg, snimace otacek na kola a udela mereni s podrazenim bez plynu a plynem... pak by bylo jasny o kolik otacek se co zmeni, nebo nezmeni... tohle je fakt proti kterymu bych nemohl rict nic. ale kdyz ty reknes ze to je "pico fofr kdyz radim, tam neni cas na to aby se neco nejak roztocilo" tak to pro me je fakt slaby na to abych uznal ze sem vul a ze tvrdim blbost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Co se týče převodovek se dvěma zařazenými kvalty naráz, které, jak píšeš, používají sportovní auta - mám pro tebe hádanku: Proč ta auta mají dvě spojky?
A kolik motorek s dvouspojkou znáš?
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
jak může začít o dvou kvaltech najednou u standardní převodky...bez dvouspojky...do háje to je elementární blud.
Naposledy editováno 24.05.2013 11:48:21
Creck píše: 1100Virago> Ne, to o vyskoceni prevodoveho stupne je tam psano obecne, ne primo k prevodce z dragsteru.
Pri razeni ma ten tvuj neutral opravdu cas 3ms u kazde prevodky, abys ty provedl ukon meziplynu.
Pokud tohle opravdu dokazes, tak klobouk dolu.
Vysvetli mi prosim jednu vec.
Nevim jestli jsi nekdy jezdil se starsim vozem kde byl meziplyn nutnost. V3S atd..
Jakto , ze pokud jsi byl nezkusene jelito, tak jsi spravny meziplyn netrefil pokazde, kolikrat ti prevodka spocitala vsechny zuby a jen zkuseni borci dokazali davat meziplyn opravdu potrebny k hladkemu prerazeni.
Jakto, ze na motorce kdyz tedy tvrdis ze k meziplynu dochazi, ten trefis uplne pokazde a muzes zvysit otacky na kolik chces, vzdy tam ta rychlost hladce spadne.
motorka nema predlohovou hridel, ma vse na dvou hridelich a kola se posouvaji = nutnost rovnych zubu. auta maji uplne jinou konstrukci prevodovky, dokazovat cokoliv na dvou rozdilnych koncepcich je mimo.
dvouspojkova prevodovka soucasnejch sportaku je neco uplne jineho, to jsou vlastne dve prevodky paralelne vedle sebe a jen se jedna odpoji a druha pripoji...
ty 3ms jsou pro specialne upravenou motocyklovou prevodovku, tam dva kvalty v zaberu soucasne nejsou a toho casu je tam vic... navic je tam rec o razeni nahoru na vytocenym motoru, coz je opacnej pripad, nepodrazujes na motoru v max otackach, to by nemelo smysl... a taky pri tom podrazeni neni takova snaha podradit co nejrychleji... tzn i konstrukce s tim pocita a neudela tam vse tak na tesno...
Naposledy editováno 24.05.2013 11:51:01
assassin píše: no jestli ctu dobre tak ta citace je z odstavce kde se hovori o specialne upravene dragsterove prevodovce kde jsou v jednu chvili dva kvalty najednou ... takze to neni uplne ten spravnej priklad.
jinak ja od zacatku tvrdim to same a neni to tak ze bych rikal ze se za tu kratickou dobu otacky srovnaji, to je jasny ze k uplne synchronizaci dojit nemuze, ja jen tvrdim ze i za tu kratkou chvili se otacky o neco malo zvetsi (to o kolik zalezi na konstrukci prevodovky a jak rychle clovek radi) a ze i to male zvetseni otacek napomaha razeni.
u moderni motorky kde je cela skrin vyrobena hodne presne rozdil znat neni, to radi v kazdym rezimu jak kdys cvakas prepinacem, ale u starsi motorky je i v praxi znat ze kdyz si u podrazovani "vrknes plynem" tam ten kvalt lip zapadne.
jinak ja nemam problem uznat ze se v necem mylim, ale musim k tomu mit jasny fakta, coz ty nepredkladas, gsxroll kdyby mi chtel tohle vyvratit, tak pridela na motorku datalogg, snimace otacek na kola a udela mereni s podrazenim bez plynu a plynem... pak by bylo jasny o kolik otacek se co zmeni, nebo nezmeni... tohle je fakt proti kterymu bych nemohl rict nic. ale kdyz ty reknes ze to je "pico fofr kdyz radim, tam neni cas na to aby se neco nejak roztocilo" tak to pro me je fakt slaby na to abych uznal ze sem vul a ze tvrdim blbost
Tak treba tady jsou krasna data jak dlouha doba je potrebna k prerazeni.
to jsou opravdu milisekundy
Crecku, když jsou to milisekundy, proč je dole stupnice v sekundách?
Naposledy editováno 24.05.2013 11:52:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1100Virago píše: Creck: Ale z toho grafu, který jsi sem dal vyplývá, že doba přeřazení se spojkou je skoro sekunda! rozhodně víc než půl sekundy! Tak kde máš ty milisekundy? Jóóó, vlastně 750 ms jsou taky milisekundy
jojo, muj kamos kterej chodi vsude pozde rika ze jeho zpozdeni jsou v radu milisekund... asi tak milion... takova akademicka ctvrthodinka no
t_freedom píše: Je to fakt neuvěřitelnej Troll ... všichni píšem asi 100x že pomoc synchronizaci je vedlejší efekt srovnávání otáček na kolo...a on znovu začne s V3S ...a jak že se trefíme přesně do otáček...to mě berou fakt mrákoty...
jak může začít o dvou kvaltech najednou u standardní převodky...bez dvouspojky...do háje to je elementární blud.
Probuh tohle jsi tady nikdy nepsal. Tohle jsem tady psal ja ! Ty tady celou dobu tvrdis ze synchronizujes prevodovku, coz je blbost. www.motorkari.cz/forum-detail/
Pokud pouzivas meziplyn treba na mokru tak vyborne ! Podle me je lepsi razeni pod plynem, ale i meziplyn ma svuj ucel.
Co se tyce synchronizace prevodky je to zbytecnost.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Zkus to vypocitat, cca 6 - 7 ms ???
Napíšu to ještě jednou Kreku...pokusím se to napsat tak, abys pak nemohl vytrhnout nic z kontextu jo? Musíme vědět že: Všechny převody v jsou v motocyklových převodkách(tedy ve většině co jsem viděl) stále záběru. Na drážkovaných hřídelích se točí jak hnaná tak hnací kola ve svým poměru tak jak mají. Nejsou ale s hřídeli spojeny drážkováním na vnitřní straně kol - točí se volně. Zařazuješ je tím, že do nich z boku zapadají do bočního ozubení kola, která jsou s hřídelem spojena drážkováním. A POZOR, VELKÝ POZOR... teď to začíná ... Když vymačneš spojku - v mém případě ji jen odlehčíš (a těch 7lamel se o sebe stejně furt dost tře)než šlápneš na řadičku má hřídel od motoru furt otáčky zadního kola ve vyšším převodu - vrkneš si a v tu chvíli šlapeš na řadičku - vidlička uvolňuje ono "boční" kolečko a to se v jednu chvíli dostává do polohy "falešného neutrálu". V tuto chvíli je hřídel od motoru "volný" a zbytkový točivý moment na spojce (který snad už nepopíráš) jí urychluje, resp. určitě nezpomaluje jak tomu bude bez vrknutí ... Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.