globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..


Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:09 | Nahoru | #151
Neuron> ...bože píšeš jako bysme všichni měli stejnou konstrukci spojky a převodky... tak u tebe třeba zase tak velkej není...proboha ale nepaušalizujte...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:09 | Nahoru | #152

t_freedom píše: ...no...jestliže 999 jede k 270km/h (15/36), tak ten prim. převod nebude tak daleko od TL. ...a v tom je právě ten háááček co málo lidí chápe ... 15/43 na L2 motoru co má komprese 12:1 ...na jedničku to odhadem bude dělat tak 50-60km/h ...
Proto říkám že u S4RS je to trošku specifičtější



no bude to mit primar vic do pomala nez TL, toci to podobne a max bude u TL teoreticky stejna (Sko nema vykon aby 6ku dostalo do omezovace) ... tzn s tema sesti zubama navic na rozete u S4RS to bude dost podobny tomu co tam mam ja, zub dole na kolecku,zub navic na rozete...

ten motor je jeste o neco vic podctvercovej, ale uz ne o moc a ty komprese taky nejsou o toilk vetsi... se na tom nekdy musim svezt abych vedel jestli tu S4RS moc nedemonizujes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:11 | Nahoru | #153
assassin> dééémonizuju, to víš

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:13 | Nahoru | #154
t_freedom> Nepaušalizuju.. Proto sem psal "aspoň u mě"
Vubec netvrdím, že u jiných je to stejný (a ani si to nemyslim)

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:16 | Nahoru | #155

Neuron píše: Hmm tak mě ještě napada, že když sem musel prudčej zastavit a kvalty sem tam daval dolu ještě po zastavení, tak se mě parkrat stalo, že tam nešla dat jednička... musel sem pustit spojku na neutralu a zas zmačknout aby se tam dostala.. (klasickej meziplyn), takže ten přenos se zmáčklou spojkou asi nebude (aspoň u mě) tak vlekej aby mělo vrkání nějakej věčí smysl (z hlediska synchronizace)..
Nebo čim by to ještě mohlo být, že tam nešla?



a ja kdyz zastavim s kvaltem tak s bezicim motorem nevyradim... dalsi zahada :)

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:18 | Nahoru | #156

t_freedom píše: assassin> dééémonizuju, to víš



no jo, ale uz mas smolika, S4R tu dobu kdy ctyrvalce nejely a z V2 byl kazdej vyklepanej minulo o 15let, dneska uz je to proti 4valcovejm litrum hodna motorka :)

V2 widowmaker je holt jen jeden

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:20 | Nahoru | #157
t_freedom> jsem se na to shválně podíval a 999 a S4RS má stejný převody na 1 a 2. Další stupně už má 999 těsnější. Ale v podstatě máš pravdu, ono jde hlavně o to řazení na dvojku

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:22 | Nahoru | #158
assassin> Cituji od tohodle kluka, kdyz teda me nazory neberes. www.gsxr.wz.cz/prevod.htm

Nižší rychl. stupeň má při vytočeném motoru čas kolem 3ms na to, aby vyskočil. Jeho zpoždění je schopno nadělat velké škody na celém motoru.

Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:26 | Nahoru | #159

AdosR píše: Assassin,kamy: Tak co teda hoši? Řekněte mě to po česku. Já se v těch vašech rozborech ztrácím. Když zatím nebudu stíhat na dromu meziplyn i při prudkých brzdách, a nebudu kopat kvalty dolů blízko omezovače, ale tak v cca 140 km-160 km/h tam kopnu z 5 rychlosti 4-3 kvalt. Bude tím trpět převodovka nebo jen bude mít zadní kolo snahu skákat?



No urcite to prevodovce na zivotnosti neprida, nemyslim si ze je zas tak tezky se naucit razeni s meziplynem, investuj do toho nakej cas a za chvili to budes umet ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:29 | Nahoru | #160
Crecku, ty sis to nepřečetl celé Začíná to totiž slovy:

"Na fotce vlevo je rozlámaná převodovka z dragsterové motorky, kde byla zkoušena rychlejší převodovka."

Čili to není standardní převodovka, že ne? A jedem dál:

"Její výhoda spočívala v tom, že byl zařazen vyšší převodový stupeň již ve chvíli, kdy ještě nebyl vysunut ten předchozí."

Což je přesně to, co jsem popisoval - v jednu chvíli jsou zařazeny dva kvalty najednou, čímž se zkrátí doba toho "neutrálu" na 3 milisekundy. On je tam pořád, protože boční ozubení, které se stará o spojení těch soukolí s hřídeli není v záběru s oběma soukolími najednou - než se o druhé opře, z prvního se uvolní, ale je na to šíleně málo času. A protože se to správné sesynchronizování nepovedlo, skončila převodovka na sračky, přesně jak jsem popisoval ve svém příspěvku.

Čili jsi jako obvykle trefil kozla. Nic překvapivého, u tebe je to standard.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:30 | Nahoru | #161

1100Virago píše: Nevím, co myslíš netrálem mezi koly, ale mezi každým kvaltem neutrál být musí, nemyslíš? Kdyby nebyl, docházelo by k tomu, že bys měl dvě rychlosti v jednom okamžiku zařazené současně, což jaksi není možné. Díky rozdílným požadavkům na rychlost otáčení hřídelů současně by muselo celkem rychle dojít k nějaké destrukci.
Elementární strojařina, milý Watsone.



Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.

Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.

Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.

www.gsxr.wz.cz/prevod.htm

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:31 | Nahoru | #162

Creck píše: assassin>
Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.



...vrknul si ještě před řazením, tedy minimálně se nebude zpomalovat ...

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:33 | Nahoru | #163

Creck píše: Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.

Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.

Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.

www.gsxr.wz.cz/prevod.htm



Kreku, kam zas utíkáš? My tu řešíme standardní moto převodovky a tam lítaj falešný neutrály jak exkrementy z tvý pusy ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:33 | Nahoru | #164

Creck: Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.

Jednoduse radis a zatimco jeden stupen ti zaliza druhy vyliza.

Treba Dragstery to tak maji, tady treba o tom klucina pise.

www.gsxr.wz.cz/prevod.htm



A všiml sis, jak ta převodovka dopadla? Právě proto, že měla zařazené dvě rychlosti najednou a obě naráz v záběru?

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:34 | Nahoru | #165

1100Virago píše: A všiml sis, jak ta převodovka dopadla? Právě proto, že měla zařazené dvě rychlosti najednou a obě naráz v záběru?



končí s vysvětlováním a vytahuje extrémy na kterých chce dokázat něco co má být běžná konstrukce

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:38 | Nahoru | #166
1100Virago> Ne, to o vyskoceni prevodoveho stupne je tam psano obecne, ne primo k prevodce z dragsteru.

Pri razeni ma ten tvuj neutral opravdu cas 3ms u kazde prevodky, abys ty provedl ukon meziplynu.

Pokud tohle opravdu dokazes, tak klobouk dolu.

Vysvetli mi prosim jednu vec.

Nevim jestli jsi nekdy jezdil se starsim vozem kde byl meziplyn nutnost. V3S atd..

Jakto , ze pokud jsi byl nezkusene jelito, tak jsi spravny meziplyn netrefil pokazde, kolikrat ti prevodka spocitala vsechny zuby a jen zkuseni borci dokazali davat meziplyn opravdu potrebny k hladkemu prerazeni.

Jakto, ze na motorce kdyz tedy tvrdis ze k meziplynu dochazi, ten trefis uplne pokazde a muzes zvysit otacky na kolik chces, vzdy tam ta rychlost hladce spadne.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:41 | Nahoru | #167
Creck> ty seš normální demagog...ne ...beru zpět...NENORMÁLNÍ... prostě si vždycky vynecháš co potřebuješ, abys jako tomu druhýmu naznačil že to vlastně nikdy nenepsal...

tohle si nečetl ?

Napíšu to ještě jednou Kreku...pokusím se to napsat tak, abys pak nemohl vytrhnout nic z kontextu jo?
Musíme vědět že:
Všechny převody v jsou v motocyklových převodkách(tedy ve většině co jsem viděl) stále záběru. Na drážkovaných hřídelích se točí jak hnaná tak hnací kola ve svým poměru tak jak mají. Nejsou ale s hřídeli spojeny drážkováním na vnitřní straně kol - točí se volně. Zařazuješ je tím, že do nich z boku zapadají do bočního ozubení kola, která jsou s hřídelem spojena drážkováním. A POZOR, VELKÝ POZOR... teď to začíná ...
Když vymačneš spojku - v mém případě ji jen odlehčíš (a těch 7lamel se o sebe stejně furt dost tře)než šlápneš na řadičku má hřídel od motoru furt otáčky zadního kola ve vyšším převodu - vrkneš si a v tu chvíli šlapeš na řadičku - vidlička uvolňuje ono "boční" kolečko a to se v jednu chvíli dostává do polohy "falešného neutrálu". V tuto chvíli je hřídel od motoru "volný" a zbytkový točivý moment na spojce (který snad už nepopíráš) jí urychluje, resp. určitě nezpomaluje jak tomu bude bez vrknutí ...
Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.



a na tohle reaguj prosím...

Naposledy editováno 24.05.2013 11:41:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:41 | Nahoru | #168

Creck píše: assassin> Cituji od tohodle kluka, kdyz teda me nazory neberes. www.gsxr.wz.cz/prevod.htm

Nižší rychl. stupeň má při vytočeném motoru čas kolem 3ms na to, aby vyskočil. Jeho zpoždění je schopno nadělat velké škody na celém motoru.

Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.



no jestli ctu dobre tak ta citace je z odstavce kde se hovori o specialne upravene dragsterove prevodovce kde jsou v jednu chvili dva kvalty najednou ... takze to neni uplne ten spravnej priklad.

jinak ja od zacatku tvrdim to same a neni to tak ze bych rikal ze se za tu kratickou dobu otacky srovnaji, to je jasny ze k uplne synchronizaci dojit nemuze, ja jen tvrdim ze i za tu kratkou chvili se otacky o neco malo zvetsi (to o kolik zalezi na konstrukci prevodovky a jak rychle clovek radi) a ze i to male zvetseni otacek napomaha razeni.

u moderni motorky kde je cela skrin vyrobena hodne presne rozdil znat neni, to radi v kazdym rezimu jak kdys cvakas prepinacem, ale u starsi motorky je i v praxi znat ze kdyz si u podrazovani "vrknes plynem" tam ten kvalt lip zapadne.

jinak ja nemam problem uznat ze se v necem mylim, ale musim k tomu mit jasny fakta, coz ty nepredkladas, gsxroll kdyby mi chtel tohle vyvratit, tak pridela na motorku datalogg, snimace otacek na kola a udela mereni s podrazenim bez plynu a plynem... pak by bylo jasny o kolik otacek se co zmeni, nebo nezmeni... tohle je fakt proti kterymu bych nemohl rict nic. ale kdyz ty reknes ze to je "pico fofr kdyz radim, tam neni cas na to aby se neco nejak roztocilo" tak to pro me je fakt slaby na to abych uznal ze sem vul a ze tvrdim blbost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:44 | Nahoru | #169
Creck: Sorry, ale ty 3 ms jsou psány k té převodovce z dragsteru, ne obecně. Je samozřejmě nesmysl, aby to číslo bylo obecně platné, vzhledem k odlišnosti konkrétních konstrukcí převodovek, odlišným převodovým poměrům jednotlivých stupňů, atd. Nebo chceš říct, že ten čas platí pro Jawu pérák na dvojku stejně jako pro vytočenou Ducati Panigale na poslední kvalit? Tomu fakt věříš?

Co se týče převodovek se dvěma zařazenými kvalty naráz, které, jak píšeš, používají sportovní auta - mám pro tebe hádanku: Proč ta auta mají dvě spojky?
A kolik motorek s dvouspojkou znáš?

2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:46 | Nahoru | #170
Je to fakt neuvěřitelnej Troll ... všichni píšem asi 100x že pomoc synchronizaci je vedlejší efekt srovnávání otáček na kolo...a on znovu začne s V3S ...a jak že se trefíme přesně do otáček...to mě berou fakt mrákoty...

jak může začít o dvou kvaltech najednou u standardní převodky...bez dvouspojky...do háje to je elementární blud.

Naposledy editováno 24.05.2013 11:48:21

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:49 | Nahoru | #171

Creck píše: 1100Virago> Ne, to o vyskoceni prevodoveho stupne je tam psano obecne, ne primo k prevodce z dragsteru.

Pri razeni ma ten tvuj neutral opravdu cas 3ms u kazde prevodky, abys ty provedl ukon meziplynu.

Pokud tohle opravdu dokazes, tak klobouk dolu.

Vysvetli mi prosim jednu vec.

Nevim jestli jsi nekdy jezdil se starsim vozem kde byl meziplyn nutnost. V3S atd..

Jakto , ze pokud jsi byl nezkusene jelito, tak jsi spravny meziplyn netrefil pokazde, kolikrat ti prevodka spocitala vsechny zuby a jen zkuseni borci dokazali davat meziplyn opravdu potrebny k hladkemu prerazeni.

Jakto, ze na motorce kdyz tedy tvrdis ze k meziplynu dochazi, ten trefis uplne pokazde a muzes zvysit otacky na kolik chces, vzdy tam ta rychlost hladce spadne.



motorka nema predlohovou hridel, ma vse na dvou hridelich a kola se posouvaji = nutnost rovnych zubu. auta maji uplne jinou konstrukci prevodovky, dokazovat cokoliv na dvou rozdilnych koncepcich je mimo.

dvouspojkova prevodovka soucasnejch sportaku je neco uplne jineho, to jsou vlastne dve prevodky paralelne vedle sebe a jen se jedna odpoji a druha pripoji...

ty 3ms jsou pro specialne upravenou motocyklovou prevodovku, tam dva kvalty v zaberu soucasne nejsou a toho casu je tam vic... navic je tam rec o razeni nahoru na vytocenym motoru, coz je opacnej pripad, nepodrazujes na motoru v max otackach, to by nemelo smysl... a taky pri tom podrazeni neni takova snaha podradit co nejrychleji... tzn i konstrukce s tim pocita a neudela tam vse tak na tesno...

Naposledy editováno 24.05.2013 11:51:01

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:49 | Nahoru | #172

assassin píše: no jestli ctu dobre tak ta citace je z odstavce kde se hovori o specialne upravene dragsterove prevodovce kde jsou v jednu chvili dva kvalty najednou ... takze to neni uplne ten spravnej priklad.

jinak ja od zacatku tvrdim to same a neni to tak ze bych rikal ze se za tu kratickou dobu otacky srovnaji, to je jasny ze k uplne synchronizaci dojit nemuze, ja jen tvrdim ze i za tu kratkou chvili se otacky o neco malo zvetsi (to o kolik zalezi na konstrukci prevodovky a jak rychle clovek radi) a ze i to male zvetseni otacek napomaha razeni.

u moderni motorky kde je cela skrin vyrobena hodne presne rozdil znat neni, to radi v kazdym rezimu jak kdys cvakas prepinacem, ale u starsi motorky je i v praxi znat ze kdyz si u podrazovani "vrknes plynem" tam ten kvalt lip zapadne.

jinak ja nemam problem uznat ze se v necem mylim, ale musim k tomu mit jasny fakta, coz ty nepredkladas, gsxroll kdyby mi chtel tohle vyvratit, tak pridela na motorku datalogg, snimace otacek na kola a udela mereni s podrazenim bez plynu a plynem... pak by bylo jasny o kolik otacek se co zmeni, nebo nezmeni... tohle je fakt proti kterymu bych nemohl rict nic. ale kdyz ty reknes ze to je "pico fofr kdyz radim, tam neni cas na to aby se neco nejak roztocilo" tak to pro me je fakt slaby na to abych uznal ze sem vul a ze tvrdim blbost



Tak treba tady jsou krasna data jak dlouha doba je potrebna k prerazeni.

to jsou opravdu milisekundy





(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:50 | Nahoru | #173
t_freedom: Není to troll, ale přesvědčit ho nedokážeš, protože...

Crecku, když jsou to milisekundy, proč je dole stupnice v sekundách?

Naposledy editováno 24.05.2013 11:52:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:51 | Nahoru | #174
1100Virago> Je snad celkem jedno jestli k prerazeni potrebujes 3ms nebo 5-6-7-8 ms, porad je to tak neznatelna doba ze k zadnemu roztoceni hnaci hridele nemuze dojit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:53 | Nahoru | #175
Creck: Ale z toho grafu, který jsi sem dal vyplývá, že doba přeřazení se spojkou je skoro sekunda! rozhodně víc než půl sekundy! Tak kde máš ty milisekundy? Jóóó, vlastně 750 ms jsou taky milisekundy

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:53 | Nahoru | #176
creck: jak uz sem psal, je to razeni nahoru, tam se snazis preradit co nejrychleji a nedavas tam zadnej meziplyn, pri podrazovani je to trosku jinej pripad... navic i v tom grafu co davas uz to nejsou milisekundy, ale 1/3 - 1/2 sekundy a to uz je pomerne dlouhej cas

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:55 | Nahoru | #177

1100Virago píše: Creck: Ale z toho grafu, který jsi sem dal vyplývá, že doba přeřazení se spojkou je skoro sekunda! rozhodně víc než půl sekundy! Tak kde máš ty milisekundy? Jóóó, vlastně 750 ms jsou taky milisekundy



jojo, muj kamos kterej chodi vsude pozde rika ze jeho zpozdeni jsou v radu milisekund... asi tak milion... takova akademicka ctvrthodinka no

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 11:58 | Nahoru | #178

t_freedom píše: Je to fakt neuvěřitelnej Troll ... všichni píšem asi 100x že pomoc synchronizaci je vedlejší efekt srovnávání otáček na kolo...a on znovu začne s V3S ...a jak že se trefíme přesně do otáček...to mě berou fakt mrákoty...

jak může začít o dvou kvaltech najednou u standardní převodky...bez dvouspojky...do háje to je elementární blud.



Probuh tohle jsi tady nikdy nepsal. Tohle jsem tady psal ja ! Ty tady celou dobu tvrdis ze synchronizujes prevodovku, coz je blbost. www.motorkari.cz/forum-detail/

Pokud pouzivas meziplyn treba na mokru tak vyborne ! Podle me je lepsi razeni pod plynem, ale i meziplyn ma svuj ucel.

Co se tyce synchronizace prevodky je to zbytecnost.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:00 | Nahoru | #179
1100Virago> To je ale celkova doba razeni ! Tudiz kolik muze trvat preskoceni kolecka kdyz radis bez spojky ????

Zkus to vypocitat, cca 6 - 7 ms ???

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:00 | Nahoru | #180
Kreku > po třetí - příspěvek 95

Napíšu to ještě jednou Kreku...pokusím se to napsat tak, abys pak nemohl vytrhnout nic z kontextu jo? Musíme vědět že: Všechny převody v jsou v motocyklových převodkách(tedy ve většině co jsem viděl) stále záběru. Na drážkovaných hřídelích se točí jak hnaná tak hnací kola ve svým poměru tak jak mají. Nejsou ale s hřídeli spojeny drážkováním na vnitřní straně kol - točí se volně. Zařazuješ je tím, že do nich z boku zapadají do bočního ozubení kola, která jsou s hřídelem spojena drážkováním. A POZOR, VELKÝ POZOR... teď to začíná ... Když vymačneš spojku - v mém případě ji jen odlehčíš (a těch 7lamel se o sebe stejně furt dost tře)než šlápneš na řadičku má hřídel od motoru furt otáčky zadního kola ve vyšším převodu - vrkneš si a v tu chvíli šlapeš na řadičku - vidlička uvolňuje ono "boční" kolečko a to se v jednu chvíli dostává do polohy "falešného neutrálu". V tuto chvíli je hřídel od motoru "volný" a zbytkový točivý moment na spojce (který snad už nepopíráš) jí urychluje, resp. určitě nezpomaluje jak tomu bude bez vrknutí ... Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist