Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 10:46 | Nahoru | #151
M6> že na tom sedí obráceně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 11:31 | Nahoru | #152

M6 píše: Jak se to pozná?


že to s ním cvičí,jak smrt s boxerem,a rajdr na tom vlaje,jak posranej papír.
Ovšem většinou s úsměvem na rtu a říká tomu zábava.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 12:33 | Nahoru | #153
MikiberG>
Tak už nemudruju - 450 je jasná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 12:34 | Nahoru | #154

Tank píše: MikiberG>
Tak už nemudruju - 450 je jasná.

Toto trvalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 12:37 | Nahoru | #155
prackarr>
To víš, někomu to holt chvíli trvá...

Naposledy editováno 13.10.2011 13:03:44

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 13:52 | Nahoru | #156
Tank>

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 13:53 | Nahoru | #157

prackarr píše: že to s ním cvičí,jak smrt s boxerem,a rajdr na tom vlaje,jak posranej papír.
Ovšem většinou s úsměvem na rtu a říká tomu zábava.



Typickej příklad jezdce na 2T :

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 14:32 | Nahoru | #158
prackarr> Zdravím,konečně po dlouhé době rozumné téma... toho Gase jsem zkoušel na jaře a moc se mi líbil-jede jak z praku,táhne i dole (ne sice jak 4T,ale alespoň neschazuje) .Že 2T málokdo využije nahoře beru,ale my starší,co jsme odkojeni ČZ 380,víme,o čem je řeč...
Nebál bych se ani 450 4T,každá jde ukrotit,pokud je v sérii a není tuňěná(viz KTM,Husa,Husar,prostě každá série),ale sundá Tě i natuňěná "dváca" . Já už v mých letech mám filosofii sériové,neladěné motorky-žádný kravál,plynulý nárůst výkonu,kterého tam je na hobíka až dost,rozumná spotřeba a minimální náklady na údržbu a hlavně malá váha-a tento bod už moje DR-Z nesplňuje. .Jenže teď mám jiné starosti,než řešit motorku-ta přijde na řadu až příští léto...P-H.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 16:16 | Nahoru | #159

Petr Huska píše: prackarr> Zdravím,konečně po dlouhé době rozumné téma... toho Gase jsem zkoušel na jaře a moc se mi líbil-jede jak z praku,táhne i dole (ne sice jak 4T,ale alespoň neschazuje) .Že 2T málokdo využije nahoře beru,ale my starší,co jsme odkojeni ČZ 380,víme,o čem je řeč...
Nebál bych se ani 450 4T,každá jde ukrotit,pokud je v sérii a není tuňěná(viz KTM,Husa,Husar,prostě každá série),ale sundá Tě i natuňěná "dváca" . Já už v mých letech mám filosofii sériové,neladěné motorky-žádný kravál,plynulý nárůst výkonu,kterého tam je na hobíka až dost,rozumná spotřeba a minimální náklady na údržbu a hlavně malá váha-a tento bod už moje DR-Z nesplňuje. .Jenže teď mám jiné starosti,než řešit motorku-ta přijde na řadu až příští léto...P-H.



A která to splňuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 16:19 | Nahoru | #160

Balouch píše: Vespa má naprostou pravdu.. Až mě začíná trochu srát, protože o té EXC 125 začínám přemýšlet.. Jediný co bych trošku vyvracel je, že EXC-F 250 se v Extrémních situacích k EXC 250/300 ani nepřiblíží.. Dělal jsem na to osobní test na stejných pneumatikách.. Na extrém jedině 2T...
Takže pokud si s někým budeš prohazovat stroj v náročném terénu, tak musíš brát hodně v potaz značku, stav a tlak zadní pneumatiky..

Naprostý souhlas s tím, že čím menší obsah, tím zábavnější jízda ..

to si řekneme až si vyměníme stroje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 16:26 | Nahoru | #161
roberto.cz> A baví tě víc jízda na nějaké 450 než na Blatce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 16:26 | Nahoru | #162

Tank píše: MikiberG>
Tak už nemudruju - 450 je jasná.



Pro tebe dle mě jasná volba

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 16:30 | Nahoru | #163

Fanda29 píše: roberto.cz> A baví tě víc jízda na nějaké 450 než na Blatce?

pokud by se jednalo o trialovější pasaže tak ne! ale vyjizdky a ty zavody co jsem jezdil, včetně Janovic by s emi mooooooooc libila, že pridam a ono by to dokonce i jelo tak že byhc to i pocitil

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 17:51 | Nahoru | #164
vy si fakt nedáte říct, stejně nakonec zkončíte u 450 wr všichni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 17:58 | Nahoru | #165
Fanda29>
450 bude...ta volba se už vyjasnila. A jsem sám zvědavý na změnu
Jen aby ve mě pak nakonec ještě nebouchly saze

Naposledy editováno 13.10.2011 17:59:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 19:06 | Nahoru | #166

Tank píše: Fanda29>
450 bude...ta volba se už vyjasnila. A jsem sám zvědavý na změnu
Jen aby ve mě pak nakonec ještě nebouchly saze


A kterou máš Franto v merku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 19:15 | Nahoru | #167

Petr Huska píše: prackarr> Zdravím,konečně po dlouhé době rozumné téma... toho Gase jsem zkoušel na jaře a moc se mi líbil-jede jak z praku,táhne i dole (ne sice jak 4T,ale alespoň neschazuje) .Že 2T málokdo využije nahoře beru,ale my starší,co jsme odkojeni ČZ 380,víme,o čem je řeč...
Nebál bych se ani 450 4T,každá jde ukrotit,pokud je v sérii a není tuňěná(viz KTM,Husa,Husar,prostě každá série),ale sundá Tě i natuňěná "dváca" . Já už v mých letech mám filosofii sériové,neladěné motorky-žádný kravál,plynulý nárůst výkonu,kterého tam je na hobíka až dost,rozumná spotřeba a minimální náklady na údržbu a hlavně malá váha-a tento bod už moje DR-Z nesplňuje. .Jenže teď mám jiné starosti,než řešit motorku-ta přijde na řadu až příští léto...P-H.


Zdar. Ono se asi shodnem,že nejdůležitější je priorita toho,co s tím člověk chce jet,jakou má figuru,jakou má fyzičku a co je mu sympatičtější.
Já bych si např. na 2T nedovedl představit jízdu a sněhu. Netvrdím,že to nejde,ale do sněhu je potřeba zrovna pořádný kladivo. Na to je i 450 dost slabá motorka. Mám si na zimu kvůli tomu kupovat další prkač?
A trial- ano,na vyloženě trialový pasáže by lehkej 2T byl jistě dobrej,ale i s 4T to dám a co pak v krpálech,kterých tu mám mraky? Tam je 2T zase v řiti. Proto mám to,co mám a o 2T neuvažuju. Pokud chce někdo brousit sranda cupy alá Janovice apod.,tak prosím,ale podle videí mě vůbec nepřišlo,že by tam ty 4takty nějak ztrácely. Naopak si nešlo nevšimnout,jak ty motorový pily přehazovaly kubíky hlíny za zpěvu bezventilových fistulí s doprovodem vojenských dýmovnic vestavěných přímo v prkači..
Znám jen velmi málo jezdců,kteří to s dvoutaktem umí. V mém okolí bych vyjmenoval s bídou dva. Nejvíce ale chválí paradoxně 2T ti,kteří na tom vyloženě neumí. Pak totiž 2T poskytne jednu obrovskou výhodu- kvicht! Zvedej 50x za hodinu 100kg 2T,nebo 125kg 4T. Vyjímkou je snad jen Vespa,toho jsem na tom jet sice neviděl,ale podle tabulek ze závodů na tom asi fakt jede,ale co musím říct- Vespo,ono to totiž bude tím,že tobě to zase nešlo moc na tom 4Taktu.... Teď jde jen o to,jestli ty nebudeš ta vyjímka,co potvrzuje to pravidlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 21:42 | Nahoru | #168

prackarr píše: Zdar. Ono se asi shodnem,že nejdůležitější je priorita toho,co s tím člověk chce jet,jakou má figuru,jakou má fyzičku a co je mu sympatičtější.
Já bych si např. na 2T nedovedl představit jízdu a sněhu. Netvrdím,že to nejde,ale do sněhu je potřeba zrovna pořádný kladivo. Na to je i 450 dost slabá motorka. Mám si na zimu kvůli tomu kupovat další prkač?
A trial- ano,na vyloženě trialový pasáže by lehkej 2T byl jistě dobrej,ale i s 4T to dám a co pak v krpálech,kterých tu mám mraky? Tam je 2T zase v řiti. Proto mám to,co mám a o 2T neuvažuju. Pokud chce někdo brousit sranda cupy alá Janovice apod.,tak prosím,ale podle videí mě vůbec nepřišlo,že by tam ty 4takty nějak ztrácely. Naopak si nešlo nevšimnout,jak ty motorový pily přehazovaly kubíky hlíny za zpěvu bezventilových fistulí s doprovodem vojenských dýmovnic vestavěných přímo v prkači..
Znám jen velmi málo jezdců,kteří to s dvoutaktem umí. V mém okolí bych vyjmenoval s bídou dva. Nejvíce ale chválí paradoxně 2T ti,kteří na tom vyloženě neumí. Pak totiž 2T poskytne jednu obrovskou výhodu- kvicht! Zvedej 50x za hodinu 100kg 2T,nebo 125kg 4T. Vyjímkou je snad jen Vespa,toho jsem na tom jet sice neviděl,ale podle tabulek ze závodů na tom asi fakt jede,ale co musím říct- Vespo,ono to totiž bude tím,že tobě to zase nešlo moc na tom 4Taktu.... Teď jde jen o to,jestli ty nebudeš ta vyjímka,co potvrzuje to pravidlo...



No, Pračko, zkoušíš to na mě dobře...!

Se sněhem souhlas, tam to chce 4T aspoň pulca.
Jinak mě to jde taky na 4T (specificky na malým 4T) líp, ale bavím se víc na 2T.

prackarr píše: že to s ním cvičí,jak smrt s boxerem,a rajdr na tom vlaje,jak posranej papír.
Ovšem většinou s úsměvem na rtu a říká tomu zábava.


to není daleko od pravdy :) Klíčové slovo "úsměv na rtu", a o to přece jde ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 21:46 | Nahoru | #169
Vespa> nic na tebe nezkouším,párkrát jsem s tebou jel,takže asi víš,co píšu.
A úsměv na rtu? Vietnamci se smějí,i když je držíš pod krkem a mlátíš do něho,jak do boxerskýho pytle. I při šťáře ČOI,kdy jim odvážejí zabavenou veteš se smějí..
To,co píšeš mě připomíná jednoho mého kámoše,co v zimě jezdí se sjetejma gumama a tvrdí,že proto,že to více klouže a je to více "zábava",no já nevííím,ale asi jsem už starej,protože tomuto nerozumím.
A nebo jsem skromnej a stačí mě ta nuda,co prožívám na prkači a na zábavu nemám koule,nevím...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 21:54 | Nahoru | #170
prackarr>
Něco oranžového, ale nechci to ještě zakřiknout

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 21:56 | Nahoru | #171

2LEKO píše: ...to nedělám reklamu..prostě "pivní" diskuse!..a borci co mají 2011 cca 70 MTH..fakt chtějí výměnu!...testovalo se to na motokros i enduro trati,kde jsou různě "vychytávky", tak ty poznatky jsou celkem vypovídající!



Tak aby už ty 2011 byly na inzerci :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 22:40 | Nahoru | #172
prackarr> Už jsme hodně dlouho nejeli.. vím že Brňáka u vás nechceš, ale zas budou nějaký výlety, třeba za Mikim nebo Kopcem - tak se přidej ;)

Ke sjetým gumám - nemyslím že to je přesná analogie - ty jen sníží bezpečnost a jistotu - na tom není zábavnýho nic.

Jízdní výkony u mě jdou ruku v ruce se zábavou. Tak to bývá, co člověka baví, v tom je dobrej. K tomu potřebuju motorku na který se nebojím, je příjemná, ale zároveň má veselej charakter a "popohání" mě.
Bude to i hodně podle povahy. Znáš mě, tak asi víš že nejsu moc "divokej" typ od přírody, takže potřebuju trochu popostrčit, a v tom mě motorka kategorie E1 a obvzlášť ta osminka vyhovuje.

Jestli sis všiml, tak jsem orodoval hlavně za "malý" motorky. Velký dvoutakt (300 atd) až tolik nezastávám. Ale i mezi nima jsou velký rozdíly. Vývoj jde pořád dopředu. Nedávno jsem se svezl na Husabergu 250 a 450 to samo není, ale rozdíl oproti KTM 2006 stejnýho objemu je neuvěřitelnej.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 23:03 | Nahoru | #173

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 23:10 | Nahoru | #174
Vespa> Hele,já věřím,že jsi dobrej,že jsi se zlepšil a našel jsi to,co hledal´s.
Porovnávat,kdo z nás co jede,kdo je lepší a podobně, nechci. Nemám tu potřebu,jezdím jen a jen proto,že mě to baví. I prototo nejezdím závody. Nebaví mě,přijde mě tam dost velkej stres. To nemusím. Tímto chci říct,že si každej hledáme u teho ježdění to svý. Proto těžko poradíme autorovi vlákna,protože to,co chce on jezdit,možná ani sám neví. Navíc,když dva dělají totéž...
A věci se dají dělat různými způsoby.
Osminku v 2T bych mít možná mohl,ale co vím jistě,tak bych ji nemohl mít jako jedinou motorku.
Proto si myslím,že to,co mu radíš,není to,co on potřebuje.
S tím,co jsi napsal o "velkých" 2T docela souhlasím...
S těmi Brňáky jsem to nepochopil,to mi budeš muset nějak vysvětlit,co říkáš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.10.2011 v 00:46 | Nahoru | #175

prackarr píše: Proto těžko poradíme autorovi vlákna,protože to,co chce on jezdit,možná ani sám neví.



To máš pravdu, ale díky tomu, že se tu dost odlišných lidí podělilo o svůj názor, si jsem schopnej udělat obrázek o tom, co pro moje ježdění má a nemá smysl.

Ono se vše může změnit, ale prozatím jsem se utvrdil v tom, že půjdu do 250. Raději po sezóně moto vyměním s tím, že jsem ji "dostal" na hranu a výkonově mi nestačí.

Nebo třeba změním styl, najdu se v něčem jiném. Před 3 roky jsem kupoval XT660 na motárdových kolech - na ty moje polňačky mi to přeci bude stačit.

Naposledy editováno 14.10.2011 00:50:12

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.10.2011 v 07:54 | Nahoru | #176
RadoTP> podle mě si názor z toho,co se tu psalo moc udělat nedá,protože tu zazněly snad všechny varianty.
A s tímXT- ano, na tvoje polňačky bohatě stačí,ale něco se změnilo,ne? Teba to,že po té polnačce už moc nejezdíš,nemyslíš?
Víš,problémk je ten,že většina lidí má pocit,že si tu motorku kupuje na furt a definitivně. Podívej na Vespu,co měl motorek? Prostě kup to,co si myslíš,že je ono a jezdi. Já bych to tady tak do hloubky neřešil a na tvém místě bych začal spíše tou 450,než tou 250.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.10.2011 v 08:03 | Nahoru | #177
Ať je sranda,běž se svézt na Betě 350/450 2011-2012(starší ne) .A nemysli jen oranžově-hehe.A do zlepšení kvality benzínu v čechách se obloukem vyhýbej vstřikům,čeká tě s nima jen neustálá výměna sítek(5-10mth) a sem tam samotný vstřik.

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.10.2011 v 10:51 | Nahoru | #178
Rado: Vzhledem k tomu, že si mladej rozhodně začni na menšim obsahu, kterej tě trochu vycepuje, takže ti rozhodnutí schvaluju.. Znám miliardu lidí, co si jako hobíci nakoupily velký obsahy a úplně na tom zakrněli, jedou jenom takovou udržovací jízdu a nemají vůbec snahu expedimentovat a dělat blbosti, nikdy se na tom nezlepší.. Vespa má v tomhle obrovskou pravdu, koupíš něco malýho a lehkýho a budeš se snažit, budeš mít jiskru, získáš agresivitu a cit pro spojku..

Naposledy editováno 14.10.2011 23:01:20

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.10.2011 v 12:53 | Nahoru | #179

Balouch píše: Rado: Vzhledem k tomu, že si mladej rozhodně začni na menšim obsahu, kterej tě trochu vycepuje, takže ti rozhodnutí schvaluju.. Znám miliardu lidí, co si jako hobíci nakoupily velký obsahy a úplně na tom zakrněli, jedou jenom takovou uržovací jízdu a nemají vůbec snahu expedimentovat a dělat blbosti, nikdy se na tom nezlepší.. Vespa má v tomhle obrovskou pravdu, koupíš něco malýho a lehkýho a budeš se snažit, budeš mít jiskru, získáš agresivitu a cit pro spojku..


1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

16.10.2011 v 07:53 | Nahoru | #180
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist