Nedisponuje někdo z Vás grafem výkonu motoru v závislosti na teplotě nasávaného vzduchu?
Nebo popř, ideální teplota nasávaného vzduchu pro ideální výkon motoru?
PS: připadá mi,že pokud je vzduch chladnější pod cca 15 °C tak to šlape tak nějak lépe , a nebo je to subjektivní pocit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Murkin>s temi pomery to neni zas az tak pravda,benzinak na 14,7:1 bude mit pekne emise,ale ne vykon
´PAVLE ONA JE TA HODNOTA 1:14,7 UDÁVANÁ PRO SÉRIOVÉ MOTORY,KTERÉ SE TADY ŘEŠÍ.
No a co si budeme povídat lidé kteří o tom něco víc vědí zde většinou nebudou ztrácet svůj čas a vysvětlovat jak to funguje, protože jim ty vědomosti vydělávají.
od Bena Stradera který vlastní EFI universitu
http://www.efi101.com/
a ten uvádí, že když požíváš benzín je lambda = 1 = 14,7:1 (poměr vzduchu a paliva)
pro nejlepší ekonomiku provozu je třeba dosáhnout 15,2-15,5:1 a pro nej výkon cca 13,2:1 ale to platí pro atmosferický motor. Přeplňovaný motor do cca 1BAR přetlaku je dobré ladit na cca 12,5:1 pro dosažení maxima výkonu, ale problém je, že většinou to nelze protože při tomto poměru je už moc velká hodnota EGT.
Koho by zajímali teploty EGT tak měřáky koupíte zde:www.teveso.cz