globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
 
22.12.2009 v 18:44
Ahoj,
Nedisponuje někdo z Vás grafem výkonu motoru v závislosti na teplotě nasávaného vzduchu?
Nebo popř, ideální teplota nasávaného vzduchu pro ideální výkon motoru?

PS: připadá mi,že pokud je vzduch chladnější pod cca 15 °C tak to šlape tak nějak lépe , a nebo je to subjektivní pocit?
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 00:47 | Nahoru | #121
Kdyz je zima, tak je hustsi vzduch a nizsi maximalka. To je ta nejvetsi tragedie. Jinak motor jede lip jak bylo napsano, neni treba zabredat do teorie o nesmrtelnosti chrousta a vlivu tohoto jevu na teplotu vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 11:00 | Nahoru | #122

Murkin>s temi pomery to neni zas az tak pravda,benzinak na 14,7:1 bude mit pekne emise,ale ne vykon

´
PAVLE ONA JE TA HODNOTA 1:14,7 UDÁVANÁ PRO SÉRIOVÉ MOTORY,KTERÉ SE TADY ŘEŠÍ.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 11:46 | Nahoru | #123

Pepa GSX-R>´
PAVLE ONA JE TA HODNOTA 1:14,7 UDÁVANÁ PRO SÉRIOVÉ MOTORY,KTERÉ SE TADY ŘEŠÍ.



No a tohle nastaveni nepouziva ani vyrobce pro seriove motorky.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 12:44 | Nahoru | #124
14.7:1 je jen lambda1 kdy dojde k dokonalému spálení paliva, nejlepšího výkonu dostaneme z motoru při mírně chudší směsi než 14.7. Ale všechno se musí měřit, jednak širokopásmovou lambdou např: LM1 která to umí nalogovat včetně ještě 5 veličin a dle toho ladit, důležitá je taky hodnota EGT.

No a co si budeme povídat lidé kteří o tom něco víc vědí zde většinou nebudou ztrácet svůj čas a vysvětlovat jak to funguje, protože jim ty vědomosti vydělávají.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 12:59 | Nahoru | #125
Napsal jsi to hezky,ale je to presne naopak,pomer 14,7:1 je z hlediska vykonu nepouzitelny,smes musi byt bohatsi a je to zavisle od typu motoru.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:04 | Nahoru | #126
omlouvám se kouknul jsem blbě do poznámek vycházel jsem z tohoto:

od Bena Stradera který vlastní EFI universitu

http://www.efi101.com/



a ten uvádí, že když požíváš benzín je lambda = 1 = 14,7:1 (poměr vzduchu a paliva)

pro nejlepší ekonomiku provozu je třeba dosáhnout 15,2-15,5:1 a pro nej výkon cca 13,2:1 ale to platí pro atmosferický motor. Přeplňovaný motor do cca 1BAR přetlaku je dobré ladit na cca 12,5:1 pro dosažení maxima výkonu, ale problém je, že většinou to nelze protože při tomto poměru je už moc velká hodnota EGT.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:16 | Nahoru | #127
A dost se u motoru misto lambdy pro nastaveni pouziva termoclanek,kterym sledujes teplotu vyfukovych plynu hodne se to pouziva u preplnovanejch motoru,protoze turbo musi pracovat s urcitou teplotou vyfukovych plynu aby nedoslo k jeho rychlemu opotrebeni a zniceni.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:22 | Nahoru | #128
to je ten EGT senzor, měl jsem ho ca 10cm od hlav ve svodu před patou turba, EGT jsem monitoroval ale ne kvůli turbu (to když zničím tak ho jednodušše vyměním) ale kvůli pístům a výf. ventilům kdy jejich destrukce by znamenala větší finanční zátěž než nějaké turbo, jinka EGT jsem se snažil tak nějak držet do 920°C.

Koho by zajímali teploty EGT tak měřáky koupíte zde:www.teveso.cz

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:28 | Nahoru | #129
jo,obecně platí.že by teplota neměla u turbomotorů přesáhnout 900 stupňů.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:45 | Nahoru | #130

Murkin>jo,obecně platí.že by teplota neměla u turbomotorů přesáhnout 900 stupňů.



To ne. Seriove se jde i na 1050, hlavne u novych turbin.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:51 | Nahoru | #131
Tak u série možná jo,ale u závodních aut to je nastavený mezi 800-900stupňů.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:53 | Nahoru | #132

Murkin>Tak u série možná jo,ale u závodních aut to je nastavený mezi 800-900stupňů.



A duvod? Prijdes tim o spoustu energie

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:56 | Nahoru | #133
Probíral jsem to před 4 lety s pánem ze závodního oddělení,co jedou za nastavení u WRCček a snažej se udržet teplotu mezi 850-950 stupňů,ale to už je pro ně strop.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 13:58 | Nahoru | #134
Murkin> to je ale strasne malo na benzin! To je jak nafta.
Nenapada me jediny duvod turbotechnologie(u dnesnich materialu turbin) proc se drzet tak nizko, zvlast u zavodni aplikace.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 14:01 | Nahoru | #135
Jak málo na benzín?podle teploty to vycází někde mezi lambda 0,85-0,9 což je dost benzínu.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

28.12.2009 v 14:33 | Nahoru | #136
Murkin> bylo mysleno tak, ze teplota je na benzinovy motor, konstruovany jako preplnovany, mala.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

9.10.2010 v 22:30 | Nahoru | #137

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

10.10.2010 v 09:32 | Nahoru | #138
šmudla> Zase se ochladilo a busa jede lépe,co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

10.10.2010 v 11:52 | Nahoru | #139
Pepa GSX-R> to jo no - akorát to v zatáčkách hovno drží

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

10.10.2010 v 17:35 | Nahoru | #140
šmudla> Nejen v zatáčkách...........

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

26.10.2018 v 22:17 | Nahoru | #141
(příspěvek do starého tématu)

max trošku pomůže izolovat hliníkovou folií airbox před teplem z motoru (pod airbox nalepit folii) + nasávání chladnějšího vzduchu mimo zdroj tepla (motoru)
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz

Naposledy editováno 26.10.2018 22:46:54
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist