globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Může za všechno autoškola ?
 
4.5.2013 v 09:31
Neustále je plno nehod motorkářů. Z velké části zaviněných motorkáři, ale i ostatními účastníky provozu. Nemám na mysli nehody zaviněné porušením pravidel provozu, kromě rychlosti, ale nezvládnutí motocyklu. Vše ale vychází z toho, jak jsou stanovena pravidla tohoto výcviku. Pokud odborník, který stanoví počty hodin na výcvik rozhodne, že stačí 13 x 45 minut ke zvládnutí motocyklu, pravděpodobně nikdy na motocyklu neseděl. A jejich argumentace, že každý si rád připlatí další hodiny je úplně mimo. Stačí podívat se třeba do Francie. http://www.monneret...-moto-monthlery.html

A motoškoly, jako další nástavba po autoškole vše nevyřeší. To je pouze minimální procento lidí z toho počtu všech nových držitelů řidičských průkazů na motocykl.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 00:03 | Nahoru | #121

FishX3 píše: idiot nejsi, proste nesouhlasim s tou tvou asociaci zeje jizda terenu vhodna jako obecna priprava...


Tak to pak jo. Ale snažil sem se a četl to několikrát jestli třeba už nevidím špatně

Naposledy editováno 09.05.2013 00:03:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 00:07 | Nahoru | #122

wolken píše: Tak to pak jo. Ale snažil sem se a četl to několikrát jestli třeba už nevidím špatně



njn vtipe vylez a ten muj nevylezl tak sorry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 00:10 | Nahoru | #123

FishX3 píše: njn vtipe vylez a ten muj nevylezl tak sorry


Dneska nějaká dobrá nálad. Nebo se pletu?

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 00:19 | Nahoru | #124
wolken> moc ne, normal bez extremu...spis nic moc

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 09:21 | Nahoru | #125
Já bych autoškolu na velký motorky zrušil
Mopedy do 45km/h bych zařadil mezi jízdní kola, ty jezdí rychleji a autoškola by byla jen na 125ccm. Každý, kdo by chtěl řidičák na motorku, by dělal autoškolu a zkoušky na 125ccm bez ohledu na věk. Zavedl bych registraci najetých km, stejně se zapisujou na STK, tak by si najeté km z konkrétní motorky přisal vždy jeden člověk do své karty řidiče. Papíry na 25kW bych dával za 20.000km na "dváce" a na neomezenou za 50.000km na "škrcené". K tomu nějaký časový limit, jak dlouho v souhrnu vlastnil motorky té kategorie, aby si to nestočil na tachometru za měsíc. Né, že by to nebylo neprůstřelné, ale průměrné řidičské schopnosti nových vlastníků řidičáků by byly lepší než po pár hodinách autoškoly. Zkoušky s komisařem odhalí stejně jen jestli dotyčný umí ovládat spojku a blinkry, což předvedl už u zkoušek na dvácu, tedy jsou zbytečné. Kdo nechce umět, neumí stejně, a kdo se chce něco víc naučit, hledá si speciální kurzy už dnes.
Jo a odebíral bych papíry těm, co za 5 let nenajeli ani desítku, a to jak na motorky tak na auto. To co předvádějí sváteční neřidiči v různých Felíciích je opravdu nebezpečné.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 11:48 | Nahoru | #126

Deadman píše: Já bych autoškolu na velký motorky zrušil
Mopedy do 45km/h bych zařadil mezi jízdní kola, ty jezdí rychleji a autoškola by byla jen na 125ccm. Každý, kdo by chtěl řidičák na motorku, by dělal autoškolu a zkoušky na 125ccm bez ohledu na věk. Zavedl bych registraci najetých km, stejně se zapisujou na STK, tak by si najeté km z konkrétní motorky přisal vždy jeden člověk do své karty řidiče. Papíry na 25kW bych dával za 20.000km na "dváce" a na neomezenou za 50.000km na "škrcené". K tomu nějaký časový limit, jak dlouho v souhrnu vlastnil motorky té kategorie, aby si to nestočil na tachometru za měsíc. Né, že by to nebylo neprůstřelné, ale průměrné řidičské schopnosti nových vlastníků řidičáků by byly lepší než po pár hodinách autoškoly. Zkoušky s komisařem odhalí stejně jen jestli dotyčný umí ovládat spojku a blinkry, což předvedl už u zkoušek na dvácu, tedy jsou zbytečné. Kdo nechce umět, neumí stejně, a kdo se chce něco víc naučit, hledá si speciální kurzy už dnes.
Jo a odebíral bych papíry těm, co za 5 let nenajeli ani desítku, a to jak na motorky tak na auto. To co předvádějí sváteční neřidiči v různých Felíciích je opravdu nebezpečné.


Že Ty máš doma Octávku
Jinak ten Tvůj výmysl je hodně postavený na hlavu. Představ si,že jsi pořádný chlap. Měříš 210 cm a vážíš 135 kilo. Jak asi ta dváca pojede? Jak na tom budeš vypadat? Jak se Ti bude asi řídit když to pod sebou budeš mít jak minibike?)
E: písmeno

Naposledy editováno 09.05.2013 11:49:00

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

9.5.2013 v 11:56 | Nahoru | #127
Deadman> Tvl na ten text tam těch smajlíků je sakra málo...

Kolik máš najeto?

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

10.5.2013 v 00:40 | Nahoru | #128
Smajlíků tam sice moc není, ale předpokládal jsem, že tón alá jednoduché všeřešící řešení hospodského chytráka dost jasně prozradí, že jsem to nepsal s žádnou vážností.
Pokud si člověk ale oprostí mysl od svázání různými stereotypy, založení řidičáků na odježděné praxi místo kurzů není až zas tak šílené, jak se nám zdá.

Fish: Na motorkách mám najeto čtvrt mega, jak jsem psal na začátku.
Na motorce jezdím celý rok do práce, o víkendech a v podstatě se skoro ani jiným způsobem nedopravuju. To už spoustu let.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

10.5.2013 v 01:16 | Nahoru | #129
Deadman> a proto jsem se nejdřív zeptal, než jsem měl blbý kecy

Může za všechno autoškola ?

10.5.2013 v 01:55 | Nahoru | #130
smazano

Naposledy editováno 10.05.2013 02:35:07

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

10.5.2013 v 17:18 | Nahoru | #131

charlie.vtx1800 píše: Proč se vžycky najdou jedinci, kteří si myslí že dalším a dalším nabalováním předpisů, regulací, povolení a zkoušek udělají život lepším a bezpečnějším? Prostě buď jsi myslící jedinec, kterej si uvědomuje že se něco učí, přizpůsobí tomu své jednání, najde si místo kde se lze učit a zdokonalovat - nebo si blbej a pak je to tvůj boj.
Kolik je ročně zabitých chodců - já bych vydal předpis, že než vyjdeš z baráku tak musíš mít základní výcvik v chůzi po chodníku a po roce můžeš i na přechod. Každej rok se zabije XX lidí při pádu ze schodů - já bych na to zaved nějakej průkaz. Atd.... Chce to nejlíp prosadit přes Brusel!


Asi tak...

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

11.5.2013 v 11:25 | Nahoru | #132
Kazirk> Podepisuji v plném rozsahu. Nemá smysl navyšovat počet najetých hodin s instruktorem za zády - mě tedy nechal jet mimo město 90km/h, ale v očích byla smrt :). Myslím, že silniční kolo ve štěrkových serpentýnách při sjezdu rychlostí 70km/h je stejně výživné jako trénink na fichtlu. Mám papíry rok, autoškolu ještě v paměti a jediné co bych uvítala je 1-2 lekce na motorce s přídavným padacím rámem na cvičné ploše. Abych si mohla vyzkoušet co je to uklouznot na štěrku nebo co se s motorkou dá dělat a při tom jsme nerozsekali cvičné motorky na kaši. S člověkem za zády - byť váží jen o 20kg víc než já to bylo stejně jiné a nikdo vám to nedovolí cvičně položit. No a se svou první milovanou motorkou VT600 bych nerada experimentovala a smýkala jí po štěrku. Tak jsem si zaplatila motoškolu - půjdu v červenci a kdyby mi to nestačilo, půjdu znovu - život mi za to stojí. Když to bude povinné pro všechny, kvalita půjde dolů. Dneska se doufám musí snažit, aby jim byl někdo ty peníze ochoten zaplatit a přitáhli vás. Okruh mi s chopperem moc nepřinese - leda že by byl děrovaný, poopraskaný s boulemi a utrženou krajinicí s olejovými skvrnami plný ohleduplných spoluúčastníků provozu a nečekaných překážek za horizontem.

Může za všechno autoškola ?

11.5.2013 v 16:14 | Nahoru | #133
Já si myslim, že je to opravdu o tom, co má nebo nemá člověk v hlavě, já jsem si dělala řidičák na motorku ve 20 a začala jsem tím, že jsem si to "zkusila" na motorku do 25kw, abych zjitila, jestli nejsem totální lempl o rok víc jsem si udělala na velkou, odjezdila jsem asi 10 hodin v autoškole a od té doby jedu po svej lajně /jakože sama /ale to co někdy po cestě potkávám, jako tady na našich silnisích bezmozky v autě i na moto vesnicí 100km/h to myslím mluví za vše...

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

11.5.2013 v 17:21 | Nahoru | #134

Deadman píše: Smajlíků tam sice moc není, ale předpokládal jsem, že tón alá jednoduché všeřešící řešení hospodského chytráka dost jasně prozradí, že jsem to nepsal s žádnou vážností.
Pokud si člověk ale oprostí mysl od svázání různými stereotypy, založení řidičáků na odježděné praxi místo kurzů není až zas tak šílené, jak se nám zdá.

Fish: Na motorkách mám najeto čtvrt mega, jak jsem psal na začátku.
Na motorce jezdím celý rok do práce, o víkendech a v podstatě se skoro ani jiným způsobem nedopravuju. To už spoustu let.



Tvoje teorie silne pokulhava. Kdyz bude chlap A denne jezdit 10km tam a zpatky do prace po te same trase, za rok najezdi ~6000km, jak to zlepsi jeho schopnost ovladat motorku? Nijak.
Kdyz 2x tydne pujde chlap B na cviciste a bude trenovat brzdeni, vyhybani, slalom, naklon, najezdi tak za rok treba ~1000km. Bude chlap B 6x horsi nez chlap A?

Odjezdene km nerikaji vubec nic. Cilevedomy trenink je to oc tu bezi. Ano jista korelace mezi kilometry a ctenim silnice, predvidanim situaci atp tu je. Ale jestli z tvojeho ctvrt mega je 200k po te same silnici s "jednou" krizovatkou, nic to nerika o tom jaky si jezdec... (neber to osobne, jen priklad)

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

11.5.2013 v 23:36 | Nahoru | #135
dizzi: Zas tak jednoznačné to není. Člověk, co jezdí denně do práce v provozu, ikdyby to bylo jen 5km s jednou křižovatkou, si díky ostatním řidičům natrénuje nouzové brždění a úhybný manévr mnohem více než by chtěl. A narozdíl od cvičiště se to naučí dělat z fleku bez šance na nějakou přípravu. Můj postřeh prověří nějakej kokot/píča minimálně jednou týdně. Tohle se na cvičišti nenaučíš, tam se učíš jen ovládání motocyklu, ne správné reakce v provozu.
Každopádně nebyla řeč o srovnání praxe s kurzem ovládání motocyklu. Řidičák se nedává za tyto doplňkové akce, řidičák, a to i na neomezenou, se dává za absolvování autoškoly (a jednoduchou zkoušku). V autoškole se neučí jak rozpoznat potenciální riziko vývinu konkrétní situace v krizovku (kde číhá nebezpečí), neučí se tam postřeh, neučí se tam průjezd zatáčkou a už vůbec ne nouzové brždění ani úhybné manévry. V autoškole se učí ovládání spojky a blinkrů, to je také hlavní náplní zkoušky a je to jediná kvalifikace čerstvého držitele ŘP. Takovému může směle konkurovat i parchant, co má odježděno na černo na fichtlu po vedlejškách na vesnici.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

12.5.2013 v 00:35 | Nahoru | #136

Deadman píše: dizzi: Zas tak jednoznačné to není. Člověk, co jezdí denně do práce v provozu, ikdyby to bylo jen 5km s jednou křižovatkou, si díky ostatním řidičům natrénuje nouzové brždění a úhybný manévr mnohem více než by chtěl. A narozdíl od cvičiště se to naučí dělat z fleku bez šance na nějakou přípravu. Můj postřeh prověří nějakej kokot/píča minimálně jednou týdně. Tohle se na cvičišti nenaučíš, tam se učíš jen ovládání motocyklu, ne správné reakce v provozu.
Každopádně nebyla řeč o srovnání praxe s kurzem ovládání motocyklu. Řidičák se nedává za tyto doplňkové akce, řidičák, a to i na neomezenou, se dává za absolvování autoškoly (a jednoduchou zkoušku). V autoškole se neučí jak rozpoznat potenciální riziko vývinu konkrétní situace v krizovku (kde číhá nebezpečí), neučí se tam postřeh, neučí se tam průjezd zatáčkou a už vůbec ne nouzové brždění ani úhybné manévry. V autoškole se učí ovládání spojky a blinkrů, to je také hlavní náplní zkoušky a je to jediná kvalifikace čerstvého držitele ŘP. Takovému může směle konkurovat i parchant, co má odježděno na černo na fichtlu po vedlejškách na vesnici.


Myslim ale ze nic z toho co jsi napsal v podstate nijak nesouvisi se silou motorky. Je to zkusenost s provozem samotnym a to ti da treba i rizeni auta nebo jizda na kole. Ja si myslim ze tohle by ani nemelo byt nejak reseno zakonem. Vyhoda motorky je, ze za chybu na ni plati v drtive vetsine pripadu jeji ridic. Tudiz je to jen na nem, a jestli na sobe chce makat nebo ne... pak uz je to jen prirozeny vyber. (Z toho pohledu bych klidne zrusil povinnost pasu v aute, autosedacek, prileb atd... proste kdyz jsou lidi hloupi a nenechaji si poradit, at umrou)

Může za všechno autoškola ?

12.5.2013 v 01:18 | Nahoru | #137
Souvisí to s její hmotností a ovladatelností a také tím kolik času a prostoru ti dá na vyřešení situace. Samozřejmě to není tak velký rozdíl oproti neumět vůbec. U malé lehké motorky lze nedostatek v umění ovládat motorku nahradit silou, typicky při rychlém manévru. A síla je to, co nejvíce postrádají čerstvé řidičky co si motorku vybírají srdcem a jako první si někdy před třicítkou koupí těžkou krávu, kterou pak položí už při výjezdu z garáže.

O tom to celé ale nebylo. Vše co jsem psal bylo o tom, že reálně je celkem jedno, jak a za co se rozdávají řidičáky. Při posouzení současných reálných dovedností čerstvých řidičů motocyklů lze udělat jakoukoliv změnu sebenemyslitelným způsobem, jelikož současnou situaci už nijak reálně zhoršit nelze. Snad leda by ŘO na motorku dávali automaticky k občance tak jak teď dali ŘO na skůtry automaticky k autu.

Může za všechno autoškola ?

13.5.2013 v 06:51 | Nahoru | #138
V tomto případě souhlasím s tím, co píše dizzi. A to, že větší množství ujetých kilometrů neznamená vždy lepší a bezpečnější řidič. To, že někdo jezdí denně do práce a řeší situace, které mu připraví ostatní účastníci provozu, ještě neznamená, že je řeší správně. Problém je v tom, že se najde málo lidí, kteří se ale věnují nácvikům cílevědomě. A jsme opět na začátku. Autoškola nic nenaučí, protože je na to málo povinných hodin jízdy.(s tím ale většina souhlasí a větší počet nechce kvůli penězům) Dobrovolně si málokdo jízdy připlácí. Do dalších kurzů po autoškole chodí málo lidí. Je hodně motorkářů, kteří jezdí hlavně v sobotu a v neděli a to ještě nesmí pršet, takže toho moc nenajezdí. A smířit se s tím, že tady bude přirozená selekce, že všechno se nechá na provoz a kdo to holt nevychytá má smůlu asi není to pravé. Protože ne vždy, jak píše dizzi to odnese pouze onen motorkář. A nevím, jak by jste hájili motorkářem, který díky tomu, že se v autoškole učí pouze ovládat spojka a blinkry( což asi není úplně pravda) smete v zatáčce, která ho vynese do protisměru nic netušící, podle pravidel jedoucí Vaši rodinu.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

14.5.2013 v 21:55 | Nahoru | #139

Deadman píše: V autoškole se neučí jak rozpoznat potenciální riziko vývinu konkrétní situace v krizovku (kde číhá nebezpečí), neučí se tam postřeh, neučí se tam průjezd zatáčkou a už vůbec ne nouzové brždění ani úhybné manévry.

Zcela jiste mas na mysli nejakou konkretni autoskolu ze?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

22.5.2013 v 02:29 | Nahoru | #140

Krawatasakin píše: Stačilo by dát do autoškoly na neomezenou motorku, povinnou jízdu na okruhu a test z ovládání motocyklu, a nazdar. A to pouze na vlastním motocyklu.
A ať to klidně stojí o 4500 víc než to stojí teď.


Naprostý souhlas, právě A neomezenou dělám a stejně si tohle budu platit a je jasný, že nic než jezdit, jezdit, trénovat a zkoušet nepomůže... Když mi někdo navíc poradí, je to skvělý... ale myslet si, že sednu poprvé na moto v AŠ, odjezdím 13h, dám jízdy, a den starejmě papírama profrčím Evropu je fakt hovadina...

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

22.5.2013 v 13:20 | Nahoru | #141

GSorca píše: Naprostý souhlas, právě A neomezenou dělám a stejně si tohle budu platit a je jasný, že nic než jezdit, jezdit, trénovat a zkoušet nepomůže... Když mi někdo navíc poradí, je to skvělý... ale myslet si, že sednu poprvé na moto v AŠ, odjezdím 13h, dám jízdy, a den starejmě papírama profrčím Evropu je fakt hovadina...


Tak zpet na zem, po kolik kilometrech to jako uz budes mit v ruce? Zavedeme autoskoly kde dostanes papiry po 10000km?

Jestli, tak povinne 2-3 kurzy v nasledujicich letech po ziskani ridicaku. Pripadne, aby se predeslo degradaci kurzu, komisar napise do zapisu po xxx km, co delas spatne, a mas x mesicu na to abys to zlepsila. Pak prijde znovu a bud si to natrenovala nebo ne... A jestli chceme jeste dal sichrovat tak je treba mit z obou jizd videozaznam, ktery by se ulozil pro potreby kontroly. Taky by se timhle zpusobem daly zavest vyrazne ulevy na dani/pojistce...

Kazdopadne ani tohle neni nic co by mohlo projit... a ne proto ze je to nerealizovatelne, ale proto ze neni vule, a nic jine nez prirozeny vyber nezafunguje
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist