globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CryO2
 
24.1.2012 v 18:10
Zdarec "děcka" nevíte jestli se něco stane když budu stříkat tekutý CO2 na příruby na karburátorech?
Chcu si udělat chlazení nasávaného vzduchu a chlazení paliva použitím tekutého CO2, který má -70°

Uzavřeno 24.01.2012 v 22:35 uživatelem -MaňaS-

Otevřeno 24.01.2012 v 23:28 uživatelem -MaňaS-

Uzavřeno 27.01.2012 v 14:48 uživatelem -MaňaS-

Blokovaní uživatelé: Uvalak, sxs525, Krovak, Dawe02, Progear, Filous

2 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 20:04 | Nahoru | #121
ty vole maňas,ty ses vůl.nech si poradit od zkušenějších,chlazení vzduchu do motoru je totální hovadina.tím myslím vzduchu který má cca 25°C-to je ideální teplota,nižší teploty už jsou naopak nahovno,protože se benzín ve směsi dále neodpařuje a sráží se na stěnách....

ono je velký rozdíl,jestli vzduch proletí žhavým turbem-klasický interkuler ho schladí na cca 80-100 °C a ty na to pak nastříkáš to tekuté CO2 a díky tomu ho schladíš na 30°C-to má smysl,ale co chceš chladit na venkovním vzduchu??

nebo se ti zdá,že má motorka větší výkon,když je venku 10°C,než když je 25°C??jo,když už je cca 35 a víc °C,tak to už začíná být motor línější,ale to není to co tady řešíme..

no a poslední věc.zpočítej si plochu interkuleru a plochu té tvojí trumpety.i když to budeš chladit na -70°C(což je totální hovadina,protože ti to začne okamžitě namrzat,za půl minuty tam budeš 3mm ledu a jenom se tím zmenší průměr sání a výkon půjde rapidně dolů) tak půjde teplota vzduchu dolů v řádu desetin °C

je to prostě celé hovadina a než řekneš,že jsem cyp-tak se nad tím chvilku zamysli.

CryO2

24.1.2012 v 20:05 | Nahoru | #122
ja myslim, ze by klasicka tunerska "šestačtyřicítka" pomohla vo dost víc nežnaky zasahy do motoru

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:05 | Nahoru | #123

tragedcz píše: myslím že funkce toho udělátka nahoře je asi stejně účiná jako magnet na benzínové hadičce pro snížení spotřeby


Nezkoušel jsem..funguje to?

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:08 | Nahoru | #124

Dolph-cz píše: ty vole maňas,ty ses vůl.nech si poradit od zkušenějších,chlazení vzduchu do motoru je totální hovadina.tím myslím vzduchu který má cca 25°C-to je ideální teplota,nižší teploty už jsou naopak nahovno,protože se benzín ve směsi dále neodpařuje a sráží se na stěnách....

ono je velký rozdíl,jestli vzduch proletí žhavým turbem-klasický interkuler ho schladí na cca 80-100 °C a ty na to pak nastříkáš to tekuté CO2 a díky tomu ho schladíš na 30°C-to má smysl,ale co chceš chladit na venkovním vzduchu??

nebo se ti zdá,že má motorka větší výkon,když je venku 10°C,než když je 25°C??jo,když už je cca 35 a víc °C,tak to už začíná být motor línější,ale to není to co tady řešíme..

no a poslední věc.zpočítej si plochu interkuleru a plochu té tvojí trumpety.i když to budeš chladit na -70°C(což je totální hovadina,protože ti to začne okamžitě namrzat,za půl minuty tam budeš 3mm ledu a jenom se tím zmenší průměr sání a výkon půjde rapidně dolů) tak půjde teplota vzduchu dolů v řádu desetin °C

je to prostě celé hovadina a než řekneš,že jsem cyp-tak se nad tím chvilku zamysli.



Tak to asi předělám na vstřik N2O

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:10 | Nahoru | #125

Dolph-cz píše: ty vole maňas,ty ses vůl....

no a poslední věc.zpočítej si plochu interkuleru a plochu té tvojí trumpety....

je to prostě celé hovadina a než řekneš,že jsem cyp-tak se nad tím chvilku zamysli.



Manas uz je to tady. Zavistivec s hloupou argumentaci fyzikou!! Ted bys ho mel nazvat cypem a napsat ze ti to fungovalo na cezete!

Naposledy editováno 24.01.2012 20:11:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:11 | Nahoru | #126

-MaňaS- píše: Jo plní..ale to není takové CO2 co chcu já... Uvidíme no..



No a já si vždycky myslel že CO2 je prostě CO2 - asi si půjdu vážně promluvit s chemikářem z gymplu

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:13 | Nahoru | #127

sharkis píše: No a já si vždycky myslel že CO2 je prostě CO2 - asi si půjdu vážně promluvit s chemikářem z gymplu


Měl bys..a pozdrav ho..xD

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #128
Dolph-cz: Neodrazuj ho od toho, má super nápad, vždycky musí být někdo kdo po čase zjistí že tudy cesta nevede

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:15 | Nahoru | #129

tragedcz píše: Dolph-cz: Neodrazuj ho od toho, má super nápad, vždycky musí být někdo kdo po čase zjistí že tudy cesta nevede


Nezávid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:15 | Nahoru | #130

-MaňaS- píše: Proč by to nemohlo napadnout? Proč se to teda vyrábí chytrej? A rychle a zběsile je dobrý film...A N2O se používá i jako "palivo" do dragsterů ;)



Palivo?

Taky dobrej kec N2O se používá místo vzduchu jen kvůli tomu, že na objemovou jednotku N2O připadá daleko víc kyslíku než v obyčejnym vzduchu - navíc je N2O plyn nevýbušnej a nehořlavej - tak by mě zajímalo, jak bys ho chtěl pálit

Při teplotě tuším nad 600°C se jen rozštěpí na inertní dusík a zmíněnej kyslík, čímž se facto obohacuje směs (bez rizika výbuchu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:17 | Nahoru | #131

sharkis píše: Palivo?

Taky dobrej kec N2O se používá místo vzduchu jen kvůli tomu, že na objemovou jednotku N2O připadá daleko víc kyslíku než v obyčejnym vzduchu - navíc je N2O plyn nevýbušnej a nehořlavej - tak by mě zajímalo, jak bys ho chtěl pálit

Při teplotě tuším nad 600°C se jen rozštěpí na inertní dusík a zmíněnej kyslík, čímž se facto obohacuje směs (bez rizika výbuchu)



Není blbý a tím jak se to rozštepí tak vzniknou 2 díly kyslíku a 1 dusíku...kyslík se tím dusíkem pak ochladí, že ano :)

CryO2

24.1.2012 v 20:23 | Nahoru | #132
Jeho reaktivita je za normální teploty nízká. Po zahřátí na 600 °C se však rozkládá na dusík a kyslík. Protože v prvním stupni tohoto rozkladu vzniká molekulární dusík a atomární kyslík

2 N2O-2 N2 + 2 O - 2 N2 + O2,

působí za těchto vyšších teplot jako velmi silné oxidační činidlo. To vede k některým jeho aplikacím.

Působením elektrického výboje se dá směs plynného oxidu dusného s vodíkem přivést k explozivní reakci

N2O + H2 - N2 + H2O.

Vzhledem k tomu, že se při této reakci prakticky nemění objem, nemá tato exploze velkou brizanci.

Wikipedia

Naposledy editováno 24.01.2012 20:23:49

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 20:23 | Nahoru | #133
Jestlipak víš,kolik litrů vzduchu/1 min projde aiboxem?U vytočeného motoru jsou to hodnoty 5-10-... tis!K uchlazení takového množství potřebuješ obrovskou plochu chladiče,proto mají nej. přepl. mot. dokonce několik(většinou dva) mezistupňů chladičů s plochou cca 2-5m!
Jakou plochu mají ty tvoje nátrubky? To nepočítám s tou rychlostí,s kterou ten vzduch tím nátrubkem proletí! I kdyby měl tepelně izolační vlastnosti kovu,nestálo by to za řeč!Vzduch je nejlepší izolant-vzduchové mezery jsou ve všem-okna,cihle,hadry,.....o ochlazení vzduchu v tvém případě nemůže být řeč!
Jak už psal někdo výše-Horst Fuchs Academy.....a turbo vrtulku znáš?

Už za války se používalo nejlevnější plnění motorů NOS u letadel.A to vstřikování VODY do sání!Zvyšovalo max. rychlost po dobu zhruba 20-30s u některých typů až o 50km!(530-580km/h)
Později se na to vysrali-detonačním spalováním trpěl celý motor.

vyser se na to-vyhozené peníze-šetři na litra

Naposledy editováno 24.01.2012 20:35:40

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:26 | Nahoru | #134
ramlik> nebo litr vody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:28 | Nahoru | #135

-MaňaS- píše: Není blbý a tím jak se to rozštepí tak vzniknou 2 díly kyslíku a 1 dusíku...kyslík se tím dusíkem pak ochladí, že ano :)



Ne

Za prvé to máš pomotaný - oxid dusnej je N2O a ne NO2, takže 2 díly dusíku a 1 kyslíku a za druhé má kyslík a dusík odlišnou atomovou hmotnost(a o tu jde - objem se s teplotou mění), takže ten hmotnostní poměr bude asi taaak 7:4

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 20:32 | Nahoru | #136
Viděl bych to jinak. Co kdyby to foukalo na pípu kterou protéká pivo.Myslím si,že by to mělo větší význam pro lidstvo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:32 | Nahoru | #137

sharkis píše: Ne

Za prvé to máš pomotaný - oxid dusnej je N2O a ne NO2, takže 2 díly dusíku a 1 kyslíku a za druhé má kyslík a dusík odlišnou atomovou hmotnost(a o tu jde - objem se s teplotou mění), takže ten hmotnostní poměr bude asi taaak 7:4



Pokud vím tak se ty čísla kříží..;) takže N2O je N1 a 2O

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:37 | Nahoru | #138

PEPAFJR píše: Viděl bych to jinak. Co kdyby to foukalo na pípu kterou protéká pivo.Myslím si,že by to mělo větší význam pro lidstvo.


souhlasím!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:38 | Nahoru | #139

-MaňaS- píše: Pokud vím tak se ty čísla kříží..;) takže N2O je N1 a 2O


Jasne. Dobre si mu povedal. A O2 je nula kysliku a dve niceho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:49 | Nahoru | #140

Dawe02 píše: Jasne. Dobre si mu povedal. A O2 je nula kysliku a dve niceho


Hele mladej, neser

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 20:54 | Nahoru | #141
hele maňas přiznej, že to byla prdel... a že jsi to opravdu nemyslel vážně, že už ti ta zima leze na mozek....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:56 | Nahoru | #142

Dawe02 píše: Jasne. Dobre si mu povedal. A O2 je nula kysliku a dve niceho



O2 je telecom, to snad ví každej mladej chemik

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:57 | Nahoru | #143

HornisGSX píše: hele maňas přiznej, že to byla prdel... a že jsi to opravdu nemyslel vážně, že už ti ta zima leze na mozek....



Všude zima tak se mi mozek zamrazil na -70°

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #144

Dominik-Duka píše: O2 je telecom, to snad ví každej mladej chemik



vodafoun vogu

CryO2

24.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #145
chachaři se uměj zabavit, to se musí nechat

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 21:07 | Nahoru | #146
tak takhle to dopada , na ucnaku se toho zbavej a reknou tomu hochu nevzdavej se svet na tebe ceka

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 21:08 | Nahoru | #147

kulik píše: tak takhle to dopada , na ucnaku se toho zbavej a reknou tomu hochu nevzdavej se svet na tebe ceka



Vlastní zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

24.1.2012 v 21:10 | Nahoru | #148
ani ne sem vecnej student
jen me prijde tohle reseni ochlazovani vzduchu trosku komplikovane

(reakce na) CryO2

24.1.2012 v 21:15 | Nahoru | #149

kulik píše: ani ne sem vecnej student
jen me prijde tohle reseni ochlazovani vzduchu trosku komplikovane


Jak bys to vyřešil ty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

24.1.2012 v 21:18 | Nahoru | #150

-MaňaS- píše: Vidím že ty otřesi z motorky vytřepali mozek

to sedí, hlavně otřesi a vytřepali jinak ale pohoda
Téma je zamknuto


TOPlist