globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 11:58 | Nahoru | #121
t_freedom> odkaz nepotřebuju, vím jak motor pracuje.

jak mi teda chceš vysvětlit, že večer jsme přijel na rezervu do chaty. Ráno jsem normálně nastartoval, dojel cca 15-20 km k benzince, nabral plnou a pak mi to začalo chcípat? četl jsi co jsem k tomu psal v profilu? Motorka byla ve 12 tis na garančce, takže směs o všechno ostatní bylo OK (mimo jiné jsme po garančce najel dalších 2,5 tis km) a pak se mi ti vysralo po natankování.

Pokud vím, tak aditiva se do benzínu přidávájí mimo jiné pro snížení tření. Tak mi netvrď, že za to nemůže špatnej benzín!

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 12:05 | Nahoru | #122
Aditiva nehrot stejne je nikdo do benzinu nedava, pokud mas chudou smes tak tak se spalovaci prostor hure chladi a motor se prehriva. Stejne je to s vodou v spalovaci komore, vzrusta teplota, prostor se opet pehriva...

Naposledy editováno 11.02.2011 12:41:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 13:16 | Nahoru | #123
lsafric> věř čemu chceš ...ale něco si o tom přečti...zjisti si jakou má dnes (bezolovnatý benzín) schopnost mazat, jakou hraje roli při mazání stěn válce.

Mohlo se stát následující...natankoval si srágoru, přicpaly se ti trysky, začalo to kašlat a nejet - první reakce řidiče na podobný chování - otevře víc heftu (tzn, ještě to vochudí) ...jestli si s tím tak jezdil dál - upekl sis to zcela sám ...

Pokud vím, tak aditiva se do benzínu přidávájí mimo jiné pro snížení tření. Tak mi netvrď, že za to nemůže špatnej benzín!



mimo jiné ano...primárním důvodem je však antidetonační složka (opět tě odkazuji na literaturu)
To že si schopnej napsat - parafrázuji - " že se to nějak rychle odpařovalo a vysoušelo to kůži " značí že se ještě musíš hóóóódně co učit ... benzín nemá mít mazací schopnosti(nebo úplně zanedbatelný), narozcíl od nafty. Benzínový páry mají právě hlavně chladící efekt ve spalovacím prostoru - daleko největší za všech ostatních - tedy pokud to máš chudý, nechladíš- zapečeš.

...tedy budu ti tvrdit stále to samý

resumé k topicu : sračku můžeš natankovat jak v BA95 tak ve všem ostatním. Aditiva ti nepomůžou zvednout výkon motoru(pokud nepoštěluješ zapalování a karburaci) ...budou mít ale afekt na detonace...to ano

Naposledy editováno 11.02.2011 13:21:19

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 13:19 | Nahoru | #124

t_freedom píše: lsafric> věř čemu chceš ...ale něco si o tom přečti...zjisti si jakou má dnes (bezolovnatý benzín) schopnost mazat, jakou hraje roli při mazání stěn válce.

Mohlo se stát následující...natankoval si srágoru, přicpaly se ti trysky, začalo to kašlat a nejet - první reakce řidiče na podobný chování - otevře víc heftu (tzn, ještě to vochudí) ...jestli si s tím tak jezdil dál - upekl sis to zcela sám ...

mimo jiné ano...primárním důvodem je však antidetonační složka (opět tě odkazuji na literaturu)
To že si schopnej napsat - parafrázuji - " že se to nějak rychle odpařovalo a vysoušelo to kůži " značí že se ještě musíš hóóóódně co učit ... benzín nemá mít mazací schopnosti(nebo úplně zanedbatelný), narozcíl od nafty. Benzínový páry mají právě hlavně chladící efekt ve spalovacím prostoru - daleko největší za všech ostatních - tedy pokud to máš chudý, nechladíš- zapečeš.

...tedy budu ti tvrdit stále to samý



Absolutní souhlas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:35 | Nahoru | #125
t_freedom> ale po normálním benzínu ti na kůži nezůstane bílá skrvna jako po ředidle nebo acetonu. Když zkusíš mezi prsty mnout benzin a ředidlo, ev. aceton, tak s benzinem ti prsty budou taky snadněji "klouzat" ... A že vstříknutý benzín spal prostor ochlazuje vím, myslel jsem že ale napomáhá i snižovat tření.

Trysky se evidentně ucpaly, protože to jelo až po vyčištění, ale motor "klepal". Pořád je ale primárně na vině benzín, motorka na to špatný palivo vrčela maximálně 20-30 minut (3x to po 5minutách chíplo) a za tu dobu se kroužky chytily.

o navýšení výkonu jsem nepsal ani slovo. U stovkovýho benzínu jsem se přikláněl k menším vibracím a snížení spotřeby.

Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:40 | Nahoru | #126
klepu na dřevo tankONO drzi:) i když asi nej benzin co jsem bral byl kousek od mikulova benzínka která měla benzín od unipetrolu

Naposledy editováno 11.02.2011 14:42:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:41 | Nahoru | #127
lsafric> hm, trysky se ucpaly, takze chuda smes -> vyssi teplota horeni -> problem kvuli vyssi teplote a zadna zvysena "tekavost benzinu" a "nemazani spalovaciho prostoru". Chtel jsem to napsat uz na predchozi strance, ale to jsem si jeste nebyl jistej . Spravna otazka tedy zni: "proc se trysky ucpaly"...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:46 | Nahoru | #128
Skalda> ale ten benzín nebo spíš to, co jsem natankoval se vážně rychle vypařovalo a na dlani mi nechalo bílej flek, to normální benzín přece nedělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:47 | Nahoru | #129
lsafric> dobre, ale je tohle skutecnost, ktera zpusobila (pri)ucpani trysek?

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:50 | Nahoru | #130
Skalda> určitej vliv to mít mohlo... a nebo taky ne. Bez vzorku nikdo nezjistí..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:56 | Nahoru | #131
lsafric>
ad1) hele, já u toho nebyl, ale to co popisuješ mohlo bejt klidně vyvrbení nějaký závady s mazáním. Když ti začne něco na klikovým mechanismu odcházet, může se to projevit ztrátou výkonu za tepla(připečený kroužky atd.) píšeš, že zdechla, natankoval si znova a zdechla znovu - v servisu nic nezjistili (jak to? nebyl zasranej karbec ?) a pak začala klepat. Moc se mi nechce věřit tomu, že bys oddělal motor kvůli nekvalitnímu benzínu za několik minut (např.10km) ...myslím si, že spíš udělal rychlej závěr ...ale ve finále je to jedno

ad2)

Následoval odtah do servisu, kde závadu nezjistili. Aspoň rozebrali karburaci, všechno profoukli a motka začala šlapat, ale motor začal klepat


to si trochu protiřečíš, ne? Takže byly nebo nebyly zacpaný ? to že ti to profoukli neznemaná že byly zacpaný ...

ad3) díky čemu tedy snížíš tu spotřebu ?
miluju když si někdo počítá spotřebu na dvě desetiný místa ...bereš v potaz teplotu a barometrický tlak při tankování ? Tankuješ vždy do rysky kterou máš u hrdla v nádrži? Vyklepáváš vzduchový kapsy z nádrže ? Jezdíš neustále při stejném barometrickém tlaku ?

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 14:59 | Nahoru | #132
Dejte si vzdycky po natankovani do nadrze pulku pulky acetonu , efekt to bude mit stejny i s tim setrenim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:09 | Nahoru | #133
Creck> aceton? mel jsem pocit, ze ke zvyseni oktanovyho cisla se pouzivaji spis aromaty (cim mene linearni molekula tim mensi inklinace k detonacnimu horeni) - benzen napr. (v zavodnich benzinech), ale ten asi jen tak nesezenes, takze z bezne dostupnych mozna toluen... to jsme ale uz trochu na pude CisUsAlKuch (Cisarske ustredni alchymisticke kuchyne)

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:10 | Nahoru | #134
ovšem nelze než říct...ten kdo chce díky "speciálním" benzínům zvyšovat výkon je snílek.

Ten kdo věří na lepší spotřebu, ten rozdíl stejně nezměří - na spotřebu působí tolik faktorů - dvakrát otevřeš prudčeji plyn a seš jinde. Resp. pokud motor nedokáže využít možnost vyššího oktanovýho čísla - vydat vyšší výkon - jak by mohla být spotřeba nižší ?

Lepší prohoření směsi - ano, ale říká se možná.
Kultivovanější chod bez detonací a vibrací - ano, ale k vršku výkonového spektra ...určitě ne někde do 70% maxima výkonu v závislosti na pozici otevření sání a otáček motoru. No a kdo z vás při tom "honění" spotřeby jezdí nadoraz ? hmm ?

Naposledy editováno 11.02.2011 15:16:14

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:13 | Nahoru | #135
Skalda> ano ano...něco jako "patláma patláma,paprťála, jamalalicha, jamalicha ...žďuch "

člověče aceton...no...dobrá rada ...kdo to vyzkouší ???

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:24 | Nahoru | #136
t_freedom> krome klasickyho dvojityho slepyho testu (jak uz jsem psal vyse) bych veril jeste delsim (na ujetych rekneme 1000 km +) mereni spotreby, pricemz by porovnani muselo probehnout vicekrat za sebou (aby se eliminovala chyba vlivem systematicke zmeny prostredi) - ujet 1000 km (stejnym jezdcem po stejnych cestach) na obyc. palivo, pak preswitchnout na premiovy, pak znovu obyc. a znovu premiovy (idealne jeste tak, aby on sam nevedel, kterym palivem cyklus zacal)... pak by me zajimaly vysledky prumernych spotreb na 2 desetinna mista a tipoval bych, ze by se to lisilo o 0-5 na poslednim platnym miste (a umyslne nerikam ve prospech ktereho z nich)

... vsechny vyrazneji mene presne metody jsou jen zdrojem nepodlozenych dohadu a spekluaci

Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:24 | Nahoru | #137
zkousela to banda na octavia foru,

podle me to je ale stejne placebo jako brat ,,kvalitnejsi benal,,

Vsichni samozrejme psali ze to lip jelo, motor se netrepal a spotreba o pul litru mensi.

Ja si to tam teda neliju

pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/

Naposledy editováno 11.02.2011 15:26:12

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:27 | Nahoru | #138
zajimalo by me, na zaklade jaky teorie prisla "banda na octavia foru" s primichavanim acetonu

ale o tom, ze to kazdymu "tahlo odspodu jaxvine" vubec nepochybuju

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:33 | Nahoru | #139
Skalda> Zas neni nad to usetrit 15 kc na plne nadrzi a nasledne vymenit treba cerpadlo nebo trysky za x tisic

Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:36 | Nahoru | #140
na tom pesn.com to zduvodnujou lepsim zplynovanim benzinu ve smesi. Je sice pravda, ze aceton je slusny nepolarni rozpoustedlo (hlavne vselijakych lepidel), ale nejak se mi nelibi veta: "Acetone has an inherent molecular vibration that "stirs up" the fuel molecules, to break the surface tension. This results in a more complete vaporization with other factors remaining the same." . No, kdo se hlasi na provedeni slepeho pokusu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:39 | Nahoru | #141
t_freedom> musely bejt přiucpaný, protože karburátor vylil, připojil tam jejich kanystr s benzínem a taky nechytala... pak karbec znovu rozebral (zakalenej nebyl, ani jinej sajrajt na stěnách), profouknul trysky, dal to dokupy a vrčela. předtím zkoušely podtlakovej ventil na benzin, měnit svíčku a pod.. proste pomohlo až to profouknutí, ale na pohled zasrany nebyly.

Spotřebu na beru na jedno desetiný místo, tankuju pokaždý po hrdlo (nádrž má 10 ltr, --> cca 400km/nádrž).
teplotu ani tlak v potaz neberu. Počítám to z XX měřění, a když mi pokaždý vyšla spotřeba se stovkovým benzínem minimálně o 2-3 decky nižší než s obyčejnou 95 (na 125ce), tak na tom asi něco bude. Čím je to způsobený nevím, mysli si co chceš, třeba že je to placebo.
Až na malorážce vyjedeš pár normálních nádrží, a pak do ní budeš lejt stovku, určitě poznáš rozdil.

Na velký motorce se stovkou benzínem tu spotřebu tolik nepoznám, ale slyším to na chodu motoru.

Objektivní recenze prémiového paliva

11.2.2011 v 15:40 | Nahoru | #142
"Acetone seems to help cars start easier in winter."

tomu bych asi i veril (ale pokud vim, podobne fungujou i jiny vznetlivosti/rozpoustedla - eter, jiz zmineny toluen apod.)

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

12.2.2011 v 10:21 | Nahoru | #143
lsafric> jestli to bylo tak, pravděpodobně sis to zapekl tím jak se to přicpalo. Cistě hypoteticky se ti to mohlo stát i s 98-100vkovým benzínem, kdyby se ti něco dostalo z nádrží, nebo stojanu do tvý nádrže. Nebylo to ani tak technickou "nekvalitou" benzínu jako spíš nějakým bordelem co někde rozpustil.

no a s tou spotřebou ...i jedno desetiný číslo při takovýmhle měření je dost zavádějící. Těch nepřesností je tolik, že nějaká decka sem a tam nehraje moc roli. Někdo hadici po natankování zvedá, vyklepává, vylejvá každou decku co je mezi stojanem a pistolí ...někdo na to dlabe.Pokaždý nádrž naplníš s jinou vzuchovou kapsou(to se taky bude pohybovat v řádech 0,05l)
Dopředu říkám, že už mě asi vyjetí několika nádrží na malorážce nečeká
vím, že jsem schopen se s Monstrem držet někde do 7l při normální jízdě a na okruhu si vezme kolem 10l,nic ostatního se v amatérskejch podmínkách moc přesně změřit nedá. Je zajímavý, že na stopětadváce by ti ten rozdíl dělal třeba i 10%(0,3l), ale na velký mašině (jak píšeš) to nezaznamenáváš - proporcionálně by to ale měl bejt půl litr. Proč bych to tedy do tý velký mašiny měl lejt ? ...a proč to tam leješ tedy ty ?

Naposledy editováno 12.02.2011 10:23:02

Objektivní recenze prémiového paliva

12.2.2011 v 13:55 | Nahoru | #144
a neni ten příplatek za to, že běžně prodávají pančovanej benzín a za příplatek ho tolik nenaředí? ...proto to "líp" jezdí...nebo spíš konečně to jede jak má.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 08:52 | Nahoru | #145

lsafric píše: t_freedom> Spotřebu na beru na jedno desetiný místo, tankuju pokaždý po hrdlo (nádrž má 10 ltr, --> cca 400km/nádrž).
teplotu ani tlak v potaz neberu. Počítám to z XX měřění, a když mi pokaždý vyšla spotřeba se stovkovým benzínem minimálně o 2-3 decky nižší než s obyčejnou 95 (na 125ce.



Jestli správně počítám, tak jezdíš za 2,5 litru na sto, pokud máš o "2-3 dc nižší spotřebu", tak je to o 10% míň, takže by benzín musel být jen o 10% dražší, aby se vyplatil. Nevím jak u vás, ale na http://www.spotreby.cz/historie.php?id=990 je cena 35,50 za litr Carrery, u nás v Trauči má ONO litr za 30.50, takže přeplácíš 17%, po odečtení 10% (tebou uváděná nižší spotřeba) přepláciš 7%, pokud najedeš 15 tisíc km ročně (na malorážce), připlatit sis víc než litr (35,5/30,5*150*2,5*0,07*35,50), pokud jezdíš na velké motorce, připlatil sis dva a čtvrt litr. Jen za dobrý pocit. Rozhodně nemůžeš tvrdit, že se ti "rozdíl ceny vrátí na nižší spotřebě").

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 09:04 | Nahoru | #146

Sukin píše: Aditiva nehrot stejne je nikdo do benzinu nedava, pokud mas chudou smes tak tak se spalovaci prostor hure chladi a motor se prehriva. Stejne je to s vodou v spalovaci komore, vzrusta teplota, prostor se opet pehriva...



A jak jsi na to přišel, že aditiva do benzínu skoro nikdo nedává ? A jinak voda ve spalovací komoře má přesně opačný učinek, teda pokud se tam dostane ... schválně jak velké výparné teplo má voda a jak velký má objem par proti benzínu

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 09:14 | Nahoru | #147

rrss píše: Jestli správně počítám, tak jezdíš za 2,5 litru na sto, pokud máš o "2-3 dc nižší spotřebu", tak je to o 10% míň, takže by benzín musel být jen o 10% dražší, aby se vyplatil. Nevím jak u vás, ale na http://www.spotreby.cz/historie.php?id=990 je cena 35,50 za litr Carrery, u nás v Trauči má ONO litr za 30.50, takže přeplácíš 17%, po odečtení 10% (tebou uváděná nižší spotřeba) přepláciš 7%, pokud najedeš 15 tisíc km ročně (na malorážce), připlatit sis víc než litr (35,5/30,5*150*2,5*0,07*35,50), pokud jezdíš na velké motorce, připlatil sis dva a čtvrt litr. Jen za dobrý pocit. Rozhodně nemůžeš tvrdit, že se ti "rozdíl ceny vrátí na nižší spotřebě").

jedním slovem placebo.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 09:49 | Nahoru | #148
babuka> souhlas, vstřikování vody do leteckých motorů(Pratt&Whitney, RR aj.) zvyšovalo výkon a snižovalo tepelnou zátěž. Jenže dost neúměrně k mechanickému opotřebení - dalo se to používat vždy na omezenou dobu - nebo ve vysokejch nadm. hladině.

L_E_E> nemáš tak úplně pravdu ...ohledně detonací a sofistikovanosti chodu motoru je to neoddiskutovatelný(je to cítit) ...ohledně spotřeby a výkonu to budou nekonečné dohady "pocitů"

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 14:12 | Nahoru | #149
rrss>

koukám, že jsi to pěkně spočítal . Jenže na ONU, tam bych raději netankoval. Tady u náš s tou benzínkou byl takovej problém, že stála kolona aut hned za stojanama, ani pomalu neodjeli z parkoviště .

a pokud budu jezdit na (ne od ONA, ale z omv) Natural 95 - 33,60 Kč/l, nebo OMV Carrera 95 - 35,50 Kč/l (rozdíl 1.9 Kč/l) tak přeplácím cca 6%, po odečtění 10% úspory na spotřebě --> ušetřím celé 4%

takže rekapitulace : 35,5/33,6*150*2,5*(-0,04)*35,50= -560 Kč a to mi dělá rozdíl 630 km (560/35.5/2.5*100)

Tady nejde zas tolik o ušetřený, nebo projetý peníze. Na tý malý motorce ten rozdíl sakra poznáš. Za kultivovanější chod motoru mi to stojí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

13.2.2011 v 16:23 | Nahoru | #150
dabelskababicka> Aditiva do premiových paliv se přidávají při plnění cisterny v rafinerii.
Kdyby to měl dělat pumpař,určitě by to nedopadlo dobře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist