globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:12 | Nahoru | #1171

Jindrej píše: Mě říkal nedávno Papežík jr., že českej nikasil jsou vyhozený prachy a že to nechává dělat jen v rakousku



Zdar, myslím, že Oulehla to taky někde nechává dělat mimo CR.

E: se zastav u mě v práci a uvidíš origo a zakázkovou ojnici, fakt je to pecka Myslím, že je budu nutně potřebovat až se budu v zimě nudit

Naposledy editováno 19.08.2013 18:15:15

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:25 | Nahoru | #1172
A jak je to ted s vyvazenim, kdyz jsou lehci ojnice?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:27 | Nahoru | #1173
dakarista> Myslím, že úplně v pohodě, větší(těžší) čep a větší(těžší) píst, takže se to srovná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:48 | Nahoru | #1174

dewwil píše: dakarista> Myslím, že úplně v pohodě, větší(těžší) čep a větší(těžší) píst, takže se to srovná...



Takhle to nefunguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:51 | Nahoru | #1175
FiZzeR> Já vím, že ne, ale stejně, vyvážíš kliku s ojnicemi a na její plynulý otáčivý pohyb má vliv třecí síla pístních kroužků o válec i klopná síla pístu o stěny válce, takže to je takový sporný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 18:57 | Nahoru | #1176
dewwil> Jo, je to věda. Ale naházet to tam a říct "ono se to srovná" asi není to pravý vořechový a byla by to sakra náhoda, kdyby to fachalo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:03 | Nahoru | #1177
FiZzeR> jj, na tohle téma jsem se bavil s člověkem od dragsterů, když ubíraj setrváky na klice atd...a říkal u draků to moc neřešíme, jednou to někdo vyzkouší a je to OK nebo ne, u normálních moto by píst neměl být s ojnicí lehčí než origo, těžší být může, ale vibrace způsobí prý lehčí váha...

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:18 | Nahoru | #1178
Pepo pěkný sem zvědavej na graf. Jinak by mě teda zajímal názor třeba Murkina co try ojnice jestli je to třeba a tak..

Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:24 | Nahoru | #1179
Dle mýho selskýho rozumu, když zvážím origo ojnici s pístem a čepem a dám tunningovou ojnici s pístem a čepem a jsem na +- stejné váze jako ta origo tak se prd stane...jasně,že rozdíl nesmí být půl kila To by člověk musel vyvažovat kliku i kdyby dal jen vysokokompresní písty, taky už na kliku působí jiná síla, prostě tam nějaká tolerance bude už z výroby...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:29 | Nahoru | #1180
YOSH_BOY> Ty ojnice jsou fakt super...Ty ojnice převážím, včera to bylo první co mě napadlo a na potravinářský váze byl rozdíl cca 4 gramy, tak provedu kontrolní zvážení na něčem přesnějším, bůhvíco mi ta váha ukazuje a jestli to taky nebylo těma 3.pivkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:45 | Nahoru | #1181

YOSH_BOY píše: Pepo pěkný sem zvědavej na graf. Jinak by mě teda zajímal názor třeba Murkina co try ojnice jestli je to třeba a tak..



Yoshy dík za podporu všichni se tu bavý o váze ale ten chlápek tam může nechat víc matrošu aby byla váha jakou kdo potřebuje může udělat silnější oko dole i nahoře prostě to udělá jak kdo chce a co ty už na tom makáš na opravě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:50 | Nahoru | #1182
dewwil> Honzo výš jaké jsou vybrace na mém motu asi takové že co líce kamoš semnou on má litra SV tak si to pujčujem a žádné vybrace nepoznal tak taková je váha neváha ojnice a k výkonu se nevijádřil protože tiše záviděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:55 | Nahoru | #1183
Pepa1098> Zatím nic, tl spí v dílně u zdi..chci pořešit nějaký nový díly který jsou zase o něco vejš tak se uvidi jak vše zas dopadne, těším se na zimu až to zas rozeberu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 19:56 | Nahoru | #1184
Pepa1098> Jo to je mi jasný, že pozná každej prd, já taky tiše závidím Ale ty ojnice tam musím mít taky, už jen kvůli tomu jak vypadaj Sice tam nejsou vidět, ale já budu vědět, že tam jsou ty krásný a ne ty co vypadaj jak z prvopočátku doby železný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 20:12 | Nahoru | #1185
YOSH_BOY> Yoshy zase míříš na větší Level to bys nebyl ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 20:18 | Nahoru | #1186
dewwil> je to krásná práce nejlepší je na tom to že si vybereš písty podle chuti a on ti udělá ojnice na míru jestli tam bude 18čep jako na RC8 nebo 23jako mám já jeto fuk a v tom je ta jednoduchost chtěl sem tam dát písty s RC8 ale byly jenom 3cm vysoké prostě strašně krátké proti origu které má 5cm tenhle co jsem použil je stejně vysoký

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 20:18 | Nahoru | #1187
Pepa1098> nekonečná pohádka, já snad nebudu nikdy hotovej konkurence me tu žene pořád vejš a vejš

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 20:20 | Nahoru | #1188
Pepa1098> Myslím, že jsi vybral dobře, ten kratší píst by se tam víc lámal a poškozoval nikasil, ta origoš vodící plocha pístu je akorát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.8.2013 v 22:30 | Nahoru | #1189

dewwil píše: Ty ojnice jsou luxus a nejlepší na tom je, že nemlich ty samý dodávala Yoshimura k továrnímu kitu na TLR, pro porovnání kitové Yoshimura ojnice










Ta od Pepy mě dostala, krásná strojařina, jsem se kochal asi hodinu, oproti origo je o 200% lepší, ta origo vypadá jak ze smetiště...



ty vpada jak kdyby mu udelal kopii tech tovarnich a nebo je primo nekde sehnal?
Trochu zajimava nahoda ze je to uplne stejny. ted porovnat vahy s tovarnima.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 10:09 | Nahoru | #1190

dewwil píše: Zdar, myslím, že Oulehla to taky někde nechává dělat mimo CR.

E: se zastav u mě v práci a uvidíš origo a zakázkovou ojnici, fakt je to pecka Myslím, že je budu nutně potřebovat až se budu v zimě nudit


Jestli vyjde čas, tak se určitě stavím na kukandu
Jinak Amann má konečně natlakovaný palice a válce, vše ok, takže to snad blblo jen kvůli těsnění. Příští týden snad zase bude ready to race

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 12:22 | Nahoru | #1191
Jindrej> No tak to je gut, jdu oprášit ty Racetecy ve skladu co tu máš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 12:24 | Nahoru | #1192
dewwil> jj, už se na ně těším
jsi na dědině dneska? Bych se možná stavil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 12:25 | Nahoru | #1193

z-x-r píše: ty vpada jak kdyby mu udelal kopii tech tovarnich a nebo je primo nekde sehnal?
Trochu zajimava nahoda ze je to uplne stejny. ted porovnat vahy s tovarnima.



Jo, to bylo to první co mě napadlo, když jsem tu Pepovu ojnici uviděl, že je jak ta tovární racingová... Ono to asi jinak vyrobit nepůjde s požadovanou pevností...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 12:26 | Nahoru | #1194
Jindrej> Joo, se zastav, zrovna tu mám zase jedno RSV na servis, tak se můžeš pokochat

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 12:31 | Nahoru | #1195
dewwil>

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 17:51 | Nahoru | #1196
Tak musím říct, že po projetí Pepovo TL1000R(1100ccm), musím konstatovat, že takhle upravenej motor taky nutně potřebuju, krouťák jak lokomotiva, si jedu a říkám bych tam mohl lousknout za 5 a ono prd, už jsem tam měl za 6 a na 5000ot./min. to jelo jak serie na 4, tož jsem jen přidal a táhlo to jak pitbul za flaksou, jak říkám prostě lokomotiva. Pak jsem zkoušel rozjezd a když to šlo za dvě pod plynem na záda tak jsem toho radši nechal, abych to Pepovi nerozbil, díry ve výkonu žádný nebo jsem si jich nevšimnul a myslím, že po odbrždění a pořádném odladění to bude dobrá "potvora". Vibrace skoro žádný, spíš bych řekl, že je to klidnější než serie...Prostě dobrá práce, dobře zajetý (na BBkitu najeto 1600km), gratulace Pepovi, že šel svou vlastní cestou a práce se zdařila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 18:33 | Nahoru | #1197
dewwil>

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 18:47 | Nahoru | #1198
FiZzeR> A hlavně děkuju Pepovi za zapůjčení... Na to jaký s tím bylo práce a vysloveně mi to vnutil(ne, že bych odporoval ) ať se projedu, sotva z toho slezl, už mě hnal do kombošky a ať jdu testovat, dobrej týpek

E: už chápu proč chceš po Jindrejovi furt koupit Amanna

Naposledy editováno 20.08.2013 18:47:57

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 19:01 | Nahoru | #1199
Jj, Pepa to má pěkný

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2013 v 19:04 | Nahoru | #1200
Jindrej> Škoda, že jsi musel ještě do háku, hodilo by se srovnání motoru s Amannem, u podvozku je to jasný, tam vyhraje RSV1000Factory Amann....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist