Téma: Lithium-iontová baterie: pro a proti
19.2.2016 v 14:28
Zdravím. Má někdo zkušenost s lithium-iontovou baterkou v silniční motorce. Konkrétně jí chci dát do Ktm 1190 Adv. Všude čtu jen samá pozitiva, ale zatím jsem neslyšel o jediné nevýhodě oproti klasické baterii a ušetřit skoro tři kila na hmotnosti je super. Už jí používám v EXC, ale dát jí do cestovní motorky už mám trochu strach, když nemá nakopávačku. Má někdo z vás i špatnou zkušenost?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 23:55 | Nahoru | #91
Dawe: diky projdu to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

17.3.2016 v 11:23 | Nahoru | #92
Dolph-cz> Jedná se o obyčejnou bezúdržbovou baterii, nikoliv Lifepo4

http://www.autobater...fb.html#.VuqFVOLhDcs

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

17.3.2016 v 11:27 | Nahoru | #93
Mark.Pear> jo,to už jsme řešili na předchozí straně........

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

1.4.2016 v 18:49 | Nahoru | #94
tak už mám taky LIFEPO baterku v kačeně,konkrétně tuto

dojmy jsou takové,že motorem točí opravdu dobře-těžko říct,jestli by klasická nová baterka točila pomaleji(stará byla KO),ale rozhodně zarážející je hmotnost-člověk má pocit,že tohle fungovat prostě nemůže.....

tak časem uvidím....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

1.4.2016 v 19:11 | Nahoru | #95

Dolph-cz píše: tak už mám taky LIFEPO baterku v kačeně,konkrétně tuto

dojmy jsou takové,že motorem točí opravdu dobře-těžko říct,jestli by klasická nová baterka točila pomaleji(stará byla KO),ale rozhodně zarážející je hmotnost-člověk má pocit,že tohle fungovat prostě nemůže.....

tak časem uvidím....



Doporucuju odpojovat, ja ji mamv motorce na konektor... Zvlast jestli to ma neco co "trosku" zere - za mesic je schopnej ji vyzrat i ukazatel kvaltu gipro ve vypnutem stavu... A lepsi dobijet driv nez pozdeji ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

1.4.2016 v 19:32 | Nahoru | #96
assassin> když odpojím,tak mi zmizí datum i čas....,ale mám motorku nonstop připojenou na nabíječku za starého mobilu-ta to udržuje na cca 13,5V,což by pro tu baterku mělo být ideální....

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

1.4.2016 v 19:33 | Nahoru | #97

Dolph-cz píše: assassin> když odpojím,tak mi zmizí datum i čas....,ale mám motorku nonstop připojenou na nabíječku za starého mobilu-ta to udržuje na cca 13,5V,což by pro tu baterku mělo být ideální....



Jo to je ok.

Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 18:27 | Nahoru | #98
Zkusím trochu oživit toto téma mou dnešní zkušeností.
Objednal jsem si LIFEPO akumulátor do Tenerky (originál je tam 9 Ah) má udávanou kapacitu 3 Ah, startovací proud 290 A a cenu skoro 2300 Kč. Volal mi prodejce kvůli jiné položce objednávky, že ji nemá skladem, tak jsem se ho na ten akumulátor poptal, mimo jiné mi tvrdil, že když bude tento akumulátor třeba měsíc bez používání motorky v prostředí s teplotou -5°C (aktuální teplota mojí garáže), tak se zničí a potom se hrozně divil, že jsem objednávku zrušil.
Zajímalo by mě, jestli je to pravda, nebo se jedná o nějaký blábol, vzniklý na základě informace typu jedna paní povídala. Vím, že nabitý olověný akumulátor vydrží i při teplotě -50°C, chemické procesy stárnutí se nižší teplotou zpomalí (akorát nebude tak podchlazený akumulátor schopen dodat požadovaný proud, po zahřátí bude v pořádku), nejsem chemik, ale nemyslím si, že by zrovna u LIFEPO akumulátoru probíhaly chemické procesy tak anomálně, že by se v mrazu ničily a pokud tomu tak skutečně je, tak by je snad nemohli prodávat, jako startovací do motorových vozidel v našem podnebném pásmu.
V motorce mám původní 7 let starou baterku (nikdy jsem ji nedobíjel jinak než za jízdy, ale až na poslední tři měsíce jezdím pořád, teď mám přestávku kvůli zlomené kostičce v noze), tak jsem chtěl mít novou v záloze, zvlášť když podle těch marketingových žvástů je LIFEPOlka tak úžasná, má téměř nulové samovybíjení, čtyřnásobný startovací proud, dlouhou životnost a třetinovou hmotnost oproti olověné baterce (a třetinovou kapacitu).

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 19:11 | Nahoru | #99

BlackSabbath píše: Neodporuješ si trošku? Nové věci ne, ale superolověná drahá ano...
Já budu mít letos LiFePo4, tak uvidíme, jak se osvědčí. A 3 kg jsou docela dost...


Baterku jsem minulou sezónu jezdil a můžu jen doporučit. Subjektivně motorka startovala lépe, než s klasickou baterií. A ta hmotnost. Dokud jsem ji neměl v ruce, nevěřil jsem, jak je lehká...

Naposledy editováno 10.01.2017 19:12:00

2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 19:19 | Nahoru | #100
Myslim si, ze to co se prodává v cenově kategorii kolem 2-2,5tis neobsahuje lifepo4 články, ale obyc li-pol :( ale fungovat to bude i tak, jen teda to nema ty parametry tak super (životnost 10let, 1000cyklu atd - to jsou teoreticky hodnoty lifepo4 článku)

Mráz by ji nemel zničit, ma pak nižší kapacitu a případný maly odběr ji driv vybije, osobne bych ji pri zimním stání stejne pro jistotu minimalne odpojil - skladovani v chladu by melo spis zivotnost prodlouzit, co jsem v rychlosti hledal... samo ne -40C apod...

Naposledy editováno 10.01.2017 19:30:24

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 19:22 | Nahoru | #101
Zkoušel jste někdo na startování superkondenzátory ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 19:30 | Nahoru | #102

Tech píše: Zkoušel jste někdo na startování superkondenzátory ?



nemam k nicemu takovemu pristup...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 19:55 | Nahoru | #103

assassin píše: Myslim si, ze to co se prodává v cenově kategorii kolem 2-2,5tis neobsahuje lifepo4 články, ale obyc li-pol :( ale fungovat to bude i tak, jen teda to nema ty parametry tak super (životnost 10let, 1000cyklu atd - to jsou teoreticky hodnoty lifepo4 článku)

Mráz by ji nemel zničit, ma pak nižší kapacitu a případný maly odběr ji driv vybije, osobne bych ji pri zimním stání stejne pro jistotu minimalne odpojil - skladovani v chladu by melo spis zivotnost prodlouzit, co jsem v rychlosti hledal... samo ne -40C apod...


Podle popisu to je LiFePO4, jestli to tak je skutečně, to nevím Je to Magneti Marelli.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 20:33 | Nahoru | #104

BlackSabbath píše: Podle popisu to je LiFePO4, jestli to tak je skutečně, to nevím Je to Magneti Marelli.



A stala kolem 2500? Jestli jo tak neverim, ze to sedi ... Az ti umre tak se do ni kouknem ;) ja do tech svejch kupoval lifepo4 clanky, z ciny od zdroje blizko vyrobe a jen clanky cca 1500-2000 - tzn absolutne nerealny to za to poskladat komplet a neverim ze fabrika da nekomu tak super cenu na clanky aby se to vyplatilo za 2500prodavat

Jinak jsou na trhu baterky co jsou opravdu lifepo4 - shorai, ballistic atd a koukni na jejich ceny ...

Naposledy editováno 10.01.2017 20:34:36

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 20:38 | Nahoru | #105
assassin> ony ty lifepo clanky jsou dneska vselijaky

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:02 | Nahoru | #106
assassin> Myslím že pro motorku, kde se jede na gramy by to mohlo být zajímavý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:03 | Nahoru | #107

assassin píše: A stala kolem 2500? Jestli jo tak neverim, ze to sedi ... Az ti umre tak se do ni kouknem ;) ja do tech svejch kupoval lifepo4 clanky, z ciny od zdroje blizko vyrobe a jen clanky cca 1500-2000 - tzn absolutne nerealny to za to poskladat komplet a neverim ze fabrika da nekomu tak super cenu na clanky aby se to vyplatilo za 2500prodavat

Jinak jsou na trhu baterky co jsou opravdu lifepo4 - shorai, ballistic atd a koukni na jejich ceny ...


Nevím, kolik stála

2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:06 | Nahoru | #108
Tech: jestli bude chvili casu tak se podivam, ale chybi mi info, cena, kapacita, hmotnost - nemam zvuk, tak nevim jestli to nerika, ale co tak vidim tak tam ma lipolku kterou ty kondiky krmi a pak oni jsou jen zdrojem proudu - z toho mi vychazi ze zadnou zavratnou kapacitu nemaj. Podobne byla zkonstruovana baterka do auta co vyvijela jedna tuzemska automotive firma - pulka life clanky, druha kapacitory - aby davala proud i v mrazu - bez zahrati. Kapacitory byly udajne podobna cenovka jako ty clanky ...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:07 | Nahoru | #109

BlackSabbath píše: Nevím, kolik stála



Aha ja myslel, ze vis ze je to ta sama jako vyse zminena za 2500,- tak to nejspis to magneti mareli bude life - cenovka ale byla taky jina...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:22 | Nahoru | #110
assassin> no...takhle. Ty kapacitory moc velkou kapacitu nemají (proti baterii). Do auta je to blbost, na normální motorku asi taky... ale nějaká ostrá, kde se nechceš tahat s těžkou baterkou je to zajímavá možnost.

Naposledy editováno 10.01.2017 21:22:33

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

10.1.2017 v 21:37 | Nahoru | #111

Tech píše: assassin> no...takhle. Ty kapacitory moc velkou kapacitu nemají (proti baterii). Do auta je to blbost, na normální motorku asi taky... ale nějaká ostrá, kde se nechceš tahat s těžkou baterkou je to zajímavá možnost.



Zase tam muzes dat jen ctyrclanek life - nebo i lipol... To pak vyjde na par gramu... Prostuduju to.

Jinak me se provedenim nejvic libi full spectrum baterky, ale cenovka v evrope je nesmysl :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 10:08 | Nahoru | #112

assassin píše: Myslim si, ze to co se prodává v cenově kategorii kolem 2-2,5tis neobsahuje lifepo4 články, ale obyc li-pol :( ale fungovat to bude i tak, jen teda to nema ty parametry tak super (životnost 10let, 1000cyklu atd - to jsou teoreticky hodnoty lifepo4 článku)

Mráz by ji nemel zničit, ma pak nižší kapacitu a případný maly odběr ji driv vybije, osobne bych ji pri zimním stání stejne pro jistotu minimalne odpojil - skladovani v chladu by melo spis zivotnost prodlouzit, co jsem v rychlosti hledal... samo ne -40C apod...



Ahoj,
jedná se o tuto baterku z českého obchodu za 2295 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 10:13 | Nahoru | #113

assassin píše: Tech: jestli bude chvili casu tak se podivam, ale chybi mi info, cena, kapacita, hmotnost - nemam zvuk, tak nevim jestli to nerika, ale co tak vidim tak tam ma lipolku kterou ty kondiky krmi a pak oni jsou jen zdrojem proudu - z toho mi vychazi ze zadnou zavratnou kapacitu nemaj. Podobne byla zkonstruovana baterka do auta co vyvijela jedna tuzemska automotive firma - pulka life clanky, druha kapacitory - aby davala proud i v mrazu - bez zahrati. Kapacitory byly udajne podobna cenovka jako ty clanky ...



To by fungovat mělo, nevýhoda je, že kvalitní superkondenzátory jsou hrozně drahé a zapojené do série se musí balancovat (maximální napětí je něco přes dva volty).

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 12:31 | Nahoru | #114
Maxipes_Fík> Tady ten týpek používá tyhle http://www.ebay.com...id=p3984.m1561.l2649



A funguje mu to. Jinak teoreticky by ty kapacitory měly mít obrovskou životnost, pravděpodobně větší jak moto což je taky fajn. A nevadí jim mrazy

Naposledy editováno 11.01.2017 12:34:58

Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 12:42 | Nahoru | #115
Tech: ono ta life ma dostatečnou životnost a i dalsi parametry - mráz jen způsobí, ze da malej proud - ohrejes ji vnitřně, udela par otacek starterem vlažné, 5 vteřin pockas a pak uz jede normalne (stejne to ohrejes treba svetlama) pro oem to takhle použit nejde - proto do prototypu do aut pouzivaj kombinaci life+kapacitor, ale pro moto je to v pohode...

Pro běžnou motorku nakou kapacitu potrebujes, zastavis na benzince,necháš zaply zapalko a uz nenastartujes... to je fakt tak na tu krosku. Btw - myslim ze krosky co nemaj baterku ale maj fi maji naky tyhle kapacitory origo - u rmz naslapes nakou ele do kapacitoru a az pak to chytne..

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 12:45 | Nahoru | #116

Maxipes_Fík píše: Ahoj,
jedná se o tuto baterku z českého obchodu za 2295 Kč.



Pisou v popisku ze je tam lifepo4 - mozny to je, ale moc tomu neverim, mel jsem ji rozebranou podobnou a byly v tom "obyčejné" lipol

Lithium-iontová baterie: pro a proti

11.1.2017 v 14:28 | Nahoru | #117
Tak se na to vyprdnu, ta původní olověná sedmiletá baterka zatím nejeví známky únavy. Chtěl jsem tu novou LIFEPOlku použít nouzově i do auta, kdyby se nedalo jet na motorce, Fabie má startér 1 kW stejně jako Tenerka, tak by těch 290 A muselo bohatě stačit (nechce se mi kupovat baterka do auta, když s ním téměř vůbec nejezdím).
Blbý je, že stejnou olověnou baterku, co by zase vydržela minimálně 7 let dnes už asi nekoupím.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R Mates008 27 22.8.2024 v 10:02 Mates008
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 10 24.7.2024 v 11:48 Mates008
KTM 1190 Adventure, vykon, motory... [1 ... 10, 11] KTM 1190 R Adventure, KTM 1190 Adventure RadisPCE 313 29.5.2024 v 18:26 KubaLC8
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008

TOPlist