globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technické okénko Moto Guzzi V11
5.1.2015 v 18:39
Tímto zakládám diskuzi, nebo spíš poradenství, s technickými dotazy,problémy, vychytávkami, tipy na zdokonalování týkající se již tak dokonalého motocyklu, kterým je Moto Guzzi V11 všech typů a ročníků Myslím, že by bylo dobré, kdyby se záležitosti kolem této krásky(radostné i neradostné) mohly řešit na jednom místě, byly dostupné všem a tím byly informace co nejkomplexnější


Naposledy editováno 05.01.2015 18:54:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

22.4.2015 v 07:03 | Nahoru | #91
pkKun> teda to mně pobavilo to"že Guzzi má jedny z nejtišších motorů " nic proti tomuto stroji, ale nejtiší určitě není,už jen spojka je podle toho jak se vymačkne ,hlučná dost,ty rozvody taky,to ne že bych byl fandou HD,ale ten je mohem tišší
tak nevim co ten pan měl na mysl

2 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

22.4.2015 v 20:10 | Nahoru | #92
Ještě dotaz: "Manuál říká 10/15. Doporučuje se 15/20." Proč doporučuje se? Co se změní a jak se to projeví? Ví to někdo?

Technické okénko Moto Guzzi V11

22.4.2015 v 20:31 | Nahoru | #93
Text příspěvku...lepsi vetsi nez mensi vule :)

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

23.4.2015 v 07:53 | Nahoru | #94
Markus.1> Moje Griso je nejtišší, když neběží motor, pokud běží, mám vždy potřebu, kontrolovat ventily

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

23.4.2015 v 07:55 | Nahoru | #95

over píše: Ještě dotaz: "Manuál říká 10/15. Doporučuje se 15/20." Proč doporučuje se? Co se změní a jak se to projeví? Ví to někdo?

podle mne je to myšleno na teplým a studeným motoru, kdy se vůle nastavuje vždy rozdílně.

Technické okénko Moto Guzzi V11

23.4.2015 v 15:53 | Nahoru | #96
Text příspěvku...
ee, si myslim ze vzdy za studena.
A motor proste zni jak sici stroj..

Technické okénko Moto Guzzi V11

23.4.2015 v 18:46 | Nahoru | #97
Tak nakonec jsem Berušku odvezl k doktorovi. Nějak jsem si na to netroufl. Když jsem mu řekl, že je hlučná hlavně po zahřátí, tak mi odpověděl, že to ventilama asi nebude. Tam je to prý obráceně. Hlučné za studena a pak utichnou. Nicméně i tak se na ně podívá. Spíš prý to vypadá na rozvod. No co, alespoň bude jistota.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

23.4.2015 v 20:44 | Nahoru | #98
over> tipnu na velké rozpětí teplot a tím i roztažnosti materiálu kdy může docházet k vymezení malé vůle a podfukování ventilů v extrémních teplotách/zatížení a tím k opotřebení sedel / ventilů. Používal jsem tyto vůle na californii, 4 ventilovém centauru i na v11.

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 15:37 | Nahoru | #99
Tak jí naštěstí nic není. Vše překontrolováno, ventily, rozvody, vůle atd. Prostě hlučnější zvuk motoru je vlastnost V11.

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 17:42 | Nahoru | #100
vsak jsem psal ze je to sici stroj Ale bud v klidu, ja ten zvuk nekdy resim i po 8 letech

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 17:42 | Nahoru | #101
vsak jsem psal ze je to sici stroj Ale bud v klidu, ja ten zvuk nekdy resim i po 8 letech

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 18:18 | Nahoru | #102
Vida jak to tu žije A abych nebyl pozadu, přispěju svou trochu taky do mlýna - Guzza po zimě stávkuje Zapojil jsem baterku, kterou jsem měl po celou zimu na udržovací nabíječce, otočím klíčkem (rozsvítila se jen kontrolka oleje, baterka vůbec), zmáčknu start tlačítko, starter ťuknul a od té doby mrtvo, ani se nepohne. Prošel jsem pojistky - OK, vycuknul starter a zkusil zapojit přes baterku na přímo - OK, proměřili relátka - OK, ke starteru přívod pod napětím při zapnutém klíčku a startování je, benzinové čerpadlo benzín natáhne. Teď když zapnu klíček, svítí jen kontrolka baterky, zmáčknu spojku, chci startovat a cvaká pouze relátko a zhasne baterka a rozsvítí se kontrolka oleje, jakmile pustím start tlačítko, opět se rozsvítí kontrolka baterky... Měřili jsme pokles napětí na baterce a baterka OK. Možná zkusím vyměnit preventivně relátka z odkazu výše...
Jo a nesvítí mi neutrál, byť když jsem do něho pustil šťávu napřímo, kontrolka svítila, takže žárovička je OK. Je možné, že je v háji snímač neutrálu a tím jednotka vyhodnotila jako že tam není zařazený a díky tomu nepovolí startování? Na druhou stranu nevím, jak by to souviselo s tím blikáním oleje/baterky?
Ještě možná spínač stojánku, ale ten mám odpojený už kdoví jak dlouho a Guzza startovala normálně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 19:36 | Nahoru | #103
MaraGuzziV11> taky jsem lehce trenoval výměnu kontrolek a proceduru startu po zimě. vyměnil jsem dvě žárovky, hrál i s relátky /mám náhradní po dvou od každého/ a starter chvilku trucoval. po chvilce se rozběh a od tý doby ok. já spíš podezíral zatuhlej starter .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

27.4.2015 v 20:13 | Nahoru | #104
Vladimir> koukám, že je asi letos nějaký kritický rok pro všechny Guzzi Taky jsem právě podezříval jako první starter, ale ten je odzkoušený a funkční, šťáva do něho taky jde... Nesvítí mi neutrál (žárovka OK) a před startováním svítí baterka a při startování zhasne a svítí olej, jako když je někde nějaký kraťas...? Zkusím vyměnit všechna relátka. Ty tři spínací relátka nejsou stejná, že? 2 jsou stejná a jedno je jiné? Přepínací jsou obě stejné.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

30.4.2015 v 22:09 | Nahoru | #105
MaraGuzziV11> nevim jak u GUZZI,ještě sem ji tolik necedil do šroubku,ale občas se stvá u motorek že se seká starovací relátko,tzv přilepí
bere te to jen jako momentální nápad
díky
Ps.už se těším jak se konečně v září svezu

Technické okénko Moto Guzzi V11

4.5.2015 v 22:35 | Nahoru | #106
Mara: zkus kouknout na spinač na spojkové páčce,občas mne pozlobil,tak jsem ho vyhodil a proklemoval...

Technické okénko Moto Guzzi V11

9.5.2015 v 14:56 | Nahoru | #107
zdar
muze mi nkdo poradit, jak zalozit pro V11 nove téma?
porad me to hazi do nejake poradny.
asi jsem tatar.

Technické okénko Moto Guzzi V11

9.5.2015 v 14:59 | Nahoru | #108
zalozit téma asi nezvladu, zkusim to takhle.

nejak mi zlobi spojka na V11-04

najednou to malo vystavuje , hlucne razeni. cukani pri rozjezdu. lehce pustim packu, hned zabere, pak najednou povoli a zabira az normalne nahore.
vypada to jako kdyby tam neco upadlo a cestovalo uvnitr.

jsem schopen to udelat doma, je to velkej voser?
nechce se mi rozebrat celou motorku, podle prirucky se da vyhodit jen motor a prevodovku nechat v ramu.
ale nasadim to tam pak zpatky? nerozhodi se mi ty kotouce ve spojce, nasadim to pak na prevodovku bez nej. spec. pripravku?

když to vidim, nevim jestli se mi do toho chce, to snad ani není motorka, není to spis auto?

co odlehceni spojky, setrvaku atd? ma s tim nekdo zkusenosti? je komplet spojka-setrvak vyvazeny samostatne, nebo je to vyvazovany komplet s klikovkou?

předem vrele dekuju za vsechno info.

Technické okénko Moto Guzzi V11

9.5.2015 v 20:19 | Nahoru | #109
Ja na spojku chodil zezadu.Motorku podlozil pod vanou na spalek. Oddelal jsem podsedlak, kyvku, povolil a vymontoval srouby rámu nad převodovkou a přední šrouby motoru jen povolil a ram prizvednul nahoru. Par šroubů na převodovce a pak ji stahnes dozadu a koukáš na spojku... Je to jednoduchý jak na zetoru. Rozborku jsem si tak cvične delal vždy o vánočních svatcich...

Technické okénko Moto Guzzi V11

10.5.2015 v 09:32 | Nahoru | #110
lopata75>
ja uz mam ten novejsi typ, jsou tam ještě ty trubky pod převodovkou, musel bych to asi rozebrat vcetne toho pomocného ramu. no uvidim.

takze když rozeberu spojku, není pak problém s nasazenim převodovky zpet? nemusi se ty lamely nejak vycentrovat?

Technické okénko Moto Guzzi V11

10.5.2015 v 22:30 | Nahoru | #111
Ja měl jednokotoucovou spojku... Ted si uz nevybavim jestli kdyz shodis převodovku je lamela pritlacena ale rozebrat jsem to musel protoze mi lehce sakl olej do prostoru spojky. Puvodne jsem myslel, ze to bude guferem, ale nakonec to bylo přes zavit šroubu ktere jsou ve spojkove skříni na motorové straně...

Technické okénko Moto Guzzi V11

11.5.2015 v 22:08 | Nahoru | #112
no prave. myslel sem si ze rosso m. a scura r mely jednokotouc.
podle mne jsou lamely urcite pritlaceny a nevim prave, jestli se to po demontazi nemusi vystředit přes nejaky pripravek.
chvili jsem na to koukal a ten tvůj postup povolit vyklonit a vytahnot převodovku bude asi urcite lepsi , jak vyndavat motor.
shodou nahod jsem včera vyndaval spojku na triumphu a i s vymenou oleje jsem to mel narychlo za hodku a pul vecer před hokejem.
na krosce sem si ji menil před týdnem a bylo to zapul hodiny. když vidim tohle, jdou na me mdloby.

ještě by mne zajimal jakej je trik na ty novy plastovy rychlospojky vedeni benzinu od nadrze. vždycky to nejak šroubováčkem rozcvakam, ale nemam z toho dobrej pocit.
nerad bych, aby mi to jednou nekde vybehlo za jizdy. uz sem videl jednu shořelou V11 na prodej.

Technické okénko Moto Guzzi V11

12.5.2015 v 08:13 | Nahoru | #113
Zdar tom_mb - na ty spojky snad ani žádný trik není.Ty první které jsem rozpojoval, dopadly špatně, objednal jsem nové, pořádně je namazal, ale stejně to moc nejde.Asi by to bylo nejlepší vyměnit za nějaké kovové.
K té spojce, nebo vůbec vyndání motoru, ti zatím neporadím, protože jsem naštěstí ještě nekuchal.
Jinak kdyby se ti chtělo dojet za náma na sraz 22.5-24.5 na Seč , tak tam budou kluci na pokec.

Naposledy editováno 12.05.2015 08:14:38

Technické okénko Moto Guzzi V11

12.5.2015 v 10:55 | Nahoru | #114
dekuju za info i pozvani, bohužel nemuzu, mam zavody. stejne bych musel jet na necem jinym, ta spojka uz asi mele z posledního. na zadnym srazu jsem ještě nebyl, akorát jednou autobusem, ale to uz je asi 20let. bude tam spousta cizích lidi, samy drsnaci, asi mam z toho trochu strach.
ty stupidni rychlospojky to je fakt věc. motka ma ctvrt tuny a daj tam tohle. clovek se boji kejchnout aby to neupadlo samo. ale fakt je ze na triumphu , nebo aprilii sou podobny mrchy. tuhle sem mel pujcenyho svyho staryho monstra a byla to parada. otocis klicek a zadny hnusny kviceni od pumpy atd. jen se rozviti dve zarovicky a pak uz to duni. ještě chci par veci, ale všechny budou mit karbec. zadny podelany vstřiky, lambdy, mapy atd.

Technické okénko Moto Guzzi V11

12.5.2015 v 12:54 | Nahoru | #115
samí drsňáci , asi mam z toho trochu strach -tak to si mě pobavil

Technické okénko Moto Guzzi V11

12.5.2015 v 13:10 | Nahoru | #116
Pan je vtipalek
Skoda ze nedojede

Technické okénko Moto Guzzi V11

12.5.2015 v 22:29 | Nahoru | #117
Tak demontáž motoru od převodovky žádným rozhozením spojky nehrozí, pokud teda jde jen o tohle. Co se týká demontáži spojky tak ač celkem si dost věcí udělám sám tak samotnou spojku řeším u kamaráda servisáka neboť ji pěkně vycentruje "mrkví" poradí pokecáme atd. Mám pocit že sundat motor je skoro jednoduší než demontáž z.kola, kyvky, podsedláku, kardanu, vstřikování a vše okolo.

Technické okénko Moto Guzzi V11

13.5.2015 v 11:41 | Nahoru | #118
dik, dik. zajimavy je, ze kazdej co mi radi, ma zrovna jednokotouc. mel sem dojem, ze tyhle spec.modely se vyskytujou akorát v muzeu, nebo v citankach.
poradne jsem procet manuály, trochu jsem pohledadal a uz sem moudrejsi. pripravek je zrejme nutnej a da se i koupit. no ale myslim, ze bych něco podobného zmaknul sam. nebudu cpát zbytecne imperialistum prachy. nakonec, kdoví co je to za familii, tyhle steini.

Technické okénko Moto Guzzi V11

13.5.2015 v 21:38 | Nahoru | #119
Dvoukotoučovou spojku jsem letos dělal na dvou V11 a určitě jsem zastáncem vytažení motoru, naskládat nazpět 10 pružin v horizontální poloze mi přišlo zhola nemožné. Přípravek na spojku poslouží dobře už při rozebírání, při skládání je pak téměř nepostradatelný, kdysi jsem někde vygooglil výkres podle kterého se dá jednoduše vysoustružit.
Jak ses prve ptal na odlehčení a vyvažování, spojka na V11 patří k těm nejlehčím co kdy Guzzi měly, celkem váží okolo 3,5 kg. Starší typy měly i přes 8 kg, to pak nebyl problém pár kilo ubrat. Ale mi to nedalo a tak jsem z ní porůznu odfrézoval skoro 500 gramů. Nechal jsem pak spojku dynamicky vyvážit, ale skoro to nebylo ani potřeba.
Tož ať se daří....















Technické okénko Moto Guzzi V11

13.5.2015 v 22:25 | Nahoru | #120
No určitě nebudu nikomu vnucovat rozborku odzadu,ale přišlo mi to fakt primitivni než vše od motoru odpojovat. To v případě zezadu se nemuselo nic a vyndat kyvku s kolem a kardanem je fak otázka pár imbusu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 Koudy01 76 27.6.2022 v 10:22 Anti
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01


TOPlist