v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
mr_Mic píše:
Ale když se na to podíváme z praktický stránky, tak vlastně u synchronů není co řešit, protože jejich životnost je v miliónech km, což se normálního smrtelníka netýká. Kdo z Vás má nalítáno na jednom stroji víc než několik miliónů km... U spojky je to ovšem horší, na tý to znát je...
ty vole, zase jeden blb, co sežral šalamounovo hovno a teď se v něm maže a stále a furt dokola se v něm sadisticky vymáchává
životnost v miliónech km? To mě poser. Už jen tohle je takovej blábol, že si snad neseděl nikdy ve starším autě. Auto s 300tkm už má dávno po synchronech (nějakej starej levnej pekáč - škodovka typu fel, oct), nebo jak jinak vysvětlíš, že 1 2 a 3 jdou přes zuby? se poseru...
Clovek co si rika strojar a mysli si ze na motorce dava ,,meziplyn,, pri vymacknute spojce, tim synchronizuje prevodove kolecka, to je fakt bomba
Naposledy editováno 27.11.2014 00:21:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
Astráček píše: Neumím si představit nedat meziplyn na mým jednobuchu....-D tak mi batůžek omlátí ze zadu helmu.Ale to už člověk dělá automaticky i v osobáku (2x spojku).
Ale to je taky jediny duvod proc plynem vrkat, srovnat otacky motoru s prevodovkou aby pri pusteni spojky nedoslo k velkemu razu, smyku.
U ctyrvalu s antihopem zbytecnost.
t_freedom ale tady bezne tvrdi, ze kdyz vymackne spojku, vrkne plynem ze tim synchronizuje ozubene kola v prevodovce - strojar !
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
Je to marný, je to marný, je to marný. Koukám, že některým mezkům to nikdo nevysvětlí. Možná kdyby o tom mluvili v růžovce nebo ve zprávách na nově...
Necháme to bejt, myslete si co chcete, já vím taky svý. Nebudeme se hádat a kazit si náladu...
odpovíš mi na několik mejch otázek, co jsem postnul?
Nebo na tu od PPLL?
Víš tady je hrozně učenců...co maj všechny ty výpočty v šanonech ...už přesně nevědí kde... ale na škole zrovinka, náhodou počítali rozdíl opotřebení synchronní převodovky při řazením s meziplynama (tý jo, zrovna tohle konkrétně jsme tedy my nepočítali, to se omlouvám)... a dodnes si pamatují koeficienty zvýšení opotřebení jak pro lamelu, pružiny, tak i pro samotný synchrony...
Víš ve mě to jen nevzbuzuje moc důvěry...a o mechanice těch poškození, jak vznikají si tu nic nenapsal...
...já se ti snažil svůj názor (u motorky vlastně i zkušenost - kdy mi na mým dvouválu vydžela suchárna přes 40tkm) vysvětlit téměř polopaticky
myty_fakta> Tys dokázal odpravit převodovku už po 300000 km???
na 105-125kách odcházely běžně po 100km... a na 1203kách, hned jak si přejel práh autoprodejce...
Naposledy editováno 27.11.2014 09:15:22
2 reakcí na tento příspěvek meziplyn
Tohle nemá budoucnost. Řešte si to tady sami...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
mr_Mic píše: Jen pro info:
od té doby, co jsou převodovky v základu vybaveny tzv. synchronizací (což je cca 80 let dozadu ), se meziplyn zásadně NEPOUŽÍVÁ! V manuálech už to léta ani nepíšou, protože výrobci jsou (bohužel mylně) přesvědčeni, že každý dnešní motorista umí řadit už od autoškoly a není tedy potřeba to připomínat. Bohužel, většina motoristů toto nezná a už vůbec neví, že meziplyn moderním převodovkám a spojkám škodí...
Naposledy editováno 27.11.2014 09:50:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
Naposledy editováno 27.11.2014 09:56:47
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn
3 reakcí na tento příspěvek meziplyn
myty_fakta píše: ty vole, zase jeden blb, co sežral šalamounovo hovno a teď se v něm maže a stále a furt dokola se v něm sadisticky vymáchává
životnost v miliónech km? To mě poser. Už jen tohle je takovej blábol, že si snad neseděl nikdy ve starším autě. Auto s 300tkm už má dávno po synchronech (nějakej starej levnej pekáč - škodovka typu fel, oct), nebo jak jinak vysvětlíš, že 1 2 a 3 jdou přes zuby? se poseru...
To právě platí pro auto, kterým jezdil někdo bez citu a řadil bez meziplynu a ještě k tomu surově, takové auto taky bude mít už bůhví kolikátou lamelu spojky (spíš kompletní spojku i se setrvačníkem). Pokud k tomu má někdo cit, řadí tak aby se zbytečně neopotřebovávaly kuželové spojky synchronizace v převodovce a spojku používá k přenosu kroutícího momentu při prokluzu jen k rozjetí a ne k roztáčení motoru při řazení dolů, tak mu převodovka i spojka vydrží moc dlouho.
U motocyklů synchronizace
není obvyklá. Důvodem jsou prostorové nároky, hmotnost a malé
hmoty (menší momenty setrvačnosti klikových hřídelů) zúčastněné
na řazení. Převodovky pro motocykly mají většinou menší otáčky
a mají menší odstupňování rychlostních stupňů než automobilové
převodovky, takže hluk při řazení je výrazně menší.
mr_Mic píše: Motorky nemají synchrony? A jak je teda řešený řazení bez nutnosti meziplynu? Hmmm? To by mě docela zajímalo...
A sakra, zda se ze se tu objevil samozvany odbornik jeste vetsiho kalibru nez sem cekal...
Ano bezne motocyklove prevodovky snychrony nemaji - mam jednu doma na stole, tak muzu vyfotit a muzes nam napsat ktera z tech soucastek je synchron :)
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn
Na motorce je to právě bez předplynu vono, když tě ta prdel začne předbíhat (ne, že bych to dělal)
Na tak velký síly to dřív šlo dost problematicky....to je opět jiná kapitola...
Že jsem si o motocyklových převodkách musel něco načíst a zjistit jak řaděj bez synchronů, já...to ještě beru...ale odborník co počítá opotřebení běžný synchronní převodky s řazením s meziplynama oproti stanndardu ...1,4x ...1,6x atd...to mě fakt bere...
Ale fakt to obdivuju... chtěl bych bejt taky takovej démon...