V plánu je cestování po ČR, z větší části silnice, zbytek polňačky a lehčí off. 1-2x za rok výjezd do méně civilizovaných oblastí světa s kufry + eventuálně baťoh.
Chci něco, co bude držák, bude mít slušné servisní intervaly a (pokud nekoupím šrot) bude vyžadovat pouze základní servis a ne investice X tisíc každých 100 km.
Dále to musí alespoň trochu jet i ve dvou a proto nechci jednobuch.
Tzn chci lehce adventure motorku.
Favoritem bylo KTM LC8 950 ale po přečetní spousty názorů jsem získal dojem, že jediné plus téhle motorky jsou její offroad vlastnosti, jinak žere, je poruchovější a na přesuny po dálnici nepohodlná, ochrana jezdce slabá.
Další nevýhodou je vysoká pořizovací cena.
I když po něm extra netoužím, vylezlo mi jako nejlepší volba Bmw GS.
Teď se vás táži, je o tolik lepší 1150GS oproti 1100 a cenový rozdíl cca 40.000 Kč je tedy opodstatněný nebo je 1100 slušná motorka a ty ušetřené prachy je lepší vrazit do servisu event. úprav?
Vzhled neřeším.
Z 1100 mám strach, že je to už přeci jen starý šrot a nerad bych řešil neustálé závady. Na druhou stranu, je celkem nízká cena velké +.
Japonské konfekci bych se velmi rád vyhnul, resp. o tom ani neuvažuji.
Díky za názory
Naposledy editováno 16.09.2013 11:38:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
mardock píše: Ďuričko> 2000? tak to ale není chyba motorky, ale majitele, že za ní dává tolik peněz. No ale ten kdo si ty karbce sám neudělá, tak se taky prohne a za 5ti kilo mu to v servisu taky neudělají.Takže asi tak
Prosim tě co to meleš?Že si ofiko zastoupení řekne za diagnostiku 2000,-... za to může ten kdo má problém a diagnostiku potřebuje?
Lucky-Jarda píše: BMW R1100GS má pětistupňovou převodovku a tak je nějakej rychlej přesun po dálnici horší. On to umí, ale už někde od 120 vejš začíná nepříjemně růst spotřeba. Když pojedeš někam dál (k moři) tak se to nasčítá, jestli bere 5,5 nebo 7.5. R1150GS už je šestikvalt.
1100GS je v pohodě, pokud pominu vzhled tak se plně vyrovná 1150GS. A to že od 120 nahoru žere 7,5L tak je taky kec. Měl jsem jak 1100GS tak teď mám 1200GS a můžu ti říct že berou benzín dooost podobně. Rozdíly budou tak decka dvě na 100km. Jezdím s kamarádem kterému jsem jedenáctku prodal a tankujeme na stejnou trasu vždy +-0,5L stejně na nádrž! Když jedu na 1200 dálkově a třeba dálnice tak při rychlosti okolo 160km se spotřeba i na dvanáctce vyšplhne na 7,2L bez problémů a když jedu ful nabalenej s baťůžkem tak není problém jet i za 8,5L ale to už nejedu ale letím.
Takže pokud ti nevadí vzhled tak ta 5ka má taky své výhody. Počítám že stejně budeš jezdit víceméně mimo dálnice tak tu 6ku ani nepoznáš že ji nemáš. Naopak se dá pěkně na 5ku brumlat po městě 50kou a pak stačí jen přidat plyn a pojedeš plynule až na 200km/hod.
Jo a 1100GS je ještě poctivá kovařina která se zas tak nejebu a fakt dost vydrží.
Naposledy editováno 13.07.2013 23:10:18
2 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
zmulin píše: Kouknu sem ze zvědavosti s tim,že až dočtu vývoj vlákna,tak ti napíšu ať počkáš na zimu a dovezeš si Granpasso a ty tohle...
Možná když to uděláš,tak půjde Tuňák do světa Vejšku bych pořešil předem,páč jestli si moc nenarost,tak bych šel rovnou po H83.Jo a co sem kde vyčet(třeba Adventurebike atd.),tak má MM celkem nadprůměrnou spolehlivost.
jj, já takový kokotiny rád.
Na jednu stranu se člověk bojí jet na takovým exotu do řitě světa, na druhou stranu, při většině závad bude na mongolských stepích stejně neopravitelný bmw, ktm i Moto Morini.
Ďuričko píše: Prosim tě co to meleš?Že si ofiko zastoupení řekne za diagnostiku 2000,-... za to může ten kdo má problém a diagnostiku potřebuje?
ale no tak kolego-špatně to chápeš. Tak když si někdo řekne za tohle 2000 kč, tak nebudu trouba a nezaplatím to. Půjdu jinam, to dá rozum. Když by ti v Hondě chtěli seštelovat karbce a pročistit trysky za 4000 kč tak to dáš jinam kde ti to udělají za polovinu i když to nebude Honda.
neberiem ti subjektívny dojem z posedu.... ale práve to, že capo je cestovné enduro, tak má aj ten posed, o tom to je.
mal som pocit, a stále mám, že na ťažkú moto by si mal mať minimálne 21 podľa starého zákona a podľa nového je to posunuté ešte viac, ale možno si robil vodičák skôr.
tak si dávaj na seba bacha, pretože to ešte asi nemáš v hlave úplne zrovnané, aby si nepripravil rodičom horúce chvíle.
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Jinak nevim proc bych to nemel mit v hlave stovnany na to tu jsou jini experti jet 180 po prazdny cerstve otevreny dalnici mi neprijde az tak nebezpecny. Ale to by bylo na jine tema .
Jo a ani do spotrovna porovnej si kde mas stupacny na capu a kde na stromu to ze na capu mas riditka pomalu opreny o hrudnik je vec druha. Tod muj nazor nic vic nemam zapotreby tady nikoho presvetsovat
ostatne veci radsej uz komentovat nebudem, postrada to zmysel a zbytocne tu zadrbavat vlakno nebudem.
PS: ten zakon bol upraveny prave pre takych strelcov ako si zrejme Ty a dava to zmysel.
Naposledy editováno 17.07.2013 07:18:52
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Jinak proc teda mas 1000 kdyz jezdis jako strejka na pivo. Ja nejezdim rychle jezdim mimo mesto zpravidla kolem 110km/h po meste 50 max 60 akorat po dalnici kdyz je prazdno tak mi obcas ujede ruka aby mi klucik japonskej nezlenivel.
a) nevedel som ako si robil vodičák a aj som to napísal. Nestudoval som to zle, mal si ho už pred 1.1.2013 a rozširoval si, to je iné.
b) kde si prišiel na to, že jazdím ako "strejka na pivo?" Ja som to nikde nepísal, len som korigoval tvoj názor na cestovné enduro a rýchlosti okolo 180 Km/h. to s cestovaním nemá nič
c) cestovná je u mna rovnako 110-120 mimo mesto a v meste predpisovo.
d) sme trochu odbočili od témy.
Naposledy editováno 17.07.2013 21:24:10
Naposledy editováno 01.08.2013 14:08:47
3 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Vydal jsem se proto okouknout brutální ktm 950 adv s tím, že je to asi nejnasranější motorka v téhle kategorii.
Měla už teda víc najeto, jinak ale vypadala celkem zachovale, původem z Německa kde jí jezdil 8 let údajně starší chlápek. Teď ji dovezl k nám člověk, na kterého je dle jeho slov moc silná a prodává ji dál. Bohužel jsem zažil totální zklamání, motorka vůbec nejela, spodek slabej, střed mrtvej a sebrala se až v osmi tisících. Navíc při zavření plynu na volnoběh několikrát chcípla a při jízdě při zavřeném plynu odněkud jakoby něco lehce hvízdalo. Jinak žádně škubání nebo výrazné díry v zátahu, volnoběh hezky klidnej.
Podvozek tvrdej a odskakoval jako prase, přední brzda slaboučká.
Je to takhle normální, nebo jsem měl smůlu na nějakou totální hajtru?
Pod 4 tis nemá smysl s 950 ADV jezdit.. když držim plyn kolem 6 tis. otáček tak už je nasraná a furt mě popichuje "už? už? už za to vezmeš? TAK UŽ TO KURVA VOSOL!!!" vezmu a vyletí jak raketa.. při zavření plynu na volnoběh mi nikdy nechcípla a když zavřu plyn tak vnímat jestli někde něco hvízdá nemám čas, protože si vychutnávám probublávání vejfuků..
Najeto 55 tis. km
ad. brzda se mi slabá nezdá, kolikrát jsem za ní vzal víc než se jí líbilo (zvyk z BMW) a předek si hvízdnul, z vyšších rychlostí brzdí taky solidně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
jetam píše: Jindrej> to je normální, taky sem prvních 1000-2000km nadával co sem si to koupil a ted mě ta motorka neskutečně baví :) teda neřikám že bych tam nechtěl 20koní navrch ale naučil sem se st im jezdít a zmenil styl
pod to se podepíšu, měl jsem úplně stejný pocity, jenže pak změníš styl, začneš jezdit jinudy a rázem je o zábavu postaráno. A nakonec si uvědomíš, že při stejné, ne-li větší zábavě je riziko zrakvit se podstatně menší, a o to už mi taky trochu jde, přece jen stárnu :)
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Jindrej píše: Já od toho neočekávám, že to pojede jako rsv se zhovadilým motorem, jen si mi tak nějak zdálo, že snad i Varadero, na kterým jsem dva dny jezdil, se chovalo se líp.... Bohužel nemám porovnání s jiným KTM a tudíž netuším jestli to byl špatnej kus a nebo je to jen o zvyku
pocitově to musí být vždy tak, že Varadero pojede oproti KTM "nic moc", má kultivovanější chod, ale to je tak všechno.. a to se nechci navážet do Hondy nebo třeba pseudokonkurenční Vstromácký lobby, ale tak to zkrátka je
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Jindrej píše: Tak to tu ještě ožívím. Potom, co jsem se poslední dobou svezl na několika cestovních motorkách, došel jsem k závěru, že opravdu potřebuju něco nasraného, bo mi přišlo všechno takové hnědší, až nudné.
Vydal jsem se proto okouknout brutální ktm 950 adv s tím, že je to asi nejnasranější motorka v téhle kategorii.
Měla už teda víc najeto, jinak ale vypadala celkem zachovale, původem z Německa kde jí jezdil 8 let údajně starší chlápek. Teď ji dovezl k nám člověk, na kterého je dle jeho slov moc silná a prodává ji dál. Bohužel jsem zažil totální zklamání, motorka vůbec nejela, spodek slabej, střed mrtvej a sebrala se až v osmi tisících. Navíc při zavření plynu na volnoběh několikrát chcípla a při jízdě při zavřeném plynu odněkud jakoby něco lehce hvízdalo. Jinak žádně škubání nebo výrazné díry v zátahu, volnoběh hezky klidnej.
Podvozek tvrdej a odskakoval jako prase, přední brzda slaboučká.
Je to takhle normální, nebo jsem měl smůlu na nějakou totální hajtru?
na 950 jsem jel jen párkrát...tak nevím, jak s tím průběhem výkonu.
třeba rozdíl mezi 990 sm-t se 115 a adv se 107 k byl strašně znát (pár měsíců jsem měl obě) a to jezdím hlavně 5-8 tisíc toček a k maximálnímu výkonu se dostanu párkrát za den.
chcípnutí při zavřeným plynu by mohl být přerušený kontakt čidla spojky (jestli to 950 má), pár stovek.
podvozek je stavitelný, na 990 adv mám naklikáno do tvrda a v pohodě. asi zásah kutila.
přední brzda je slabá schválně - jak bys chtěl brzdit na šotolině nebo v bahně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
mariano píše:
přední brzda je slabá schválně - jak bys chtěl brzdit na šotolině nebo v bahně?
...to snad né
4 reakcí na tento příspěvek Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Už bych byl asi i svolnej k tomu koupit japonce i když teda nerad. Resp. jediný japonec o kterém uvažuju je XTZ.
Nezná někdo tuhle moto?
http://www.motorkari...ertenere-573703.html
Celkem mě láká i tenhle elefant ale za A se dost bojím elektriky, za B horší dostupnosti vybraných dílů a za C je úplně holej a dokupovat k tomu držáky, kufry, event plégo, ,stojan, zásuvky atd, vyšlo by to na mraky peněz.
Stále platí zákaz jakýchkoli Hond
Naposledy editováno 19.11.2013 10:30:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní adventure motorka- tak jsem se svezl
Jindrej píše: Stále sháním a vybírám a pořád nemůžu najít. To co se mi líbí, je nad můj rozpočet a u zbytku mám pokaždé s něčím problém. Do března potřebuju motorku a pokud nic neseženu, vezmu kapouše, kterej nenadchne ani neurazí.
Už bych byl asi i svolnej k tomu koupit japonce i když teda nerad. Resp. jediný japonec o kterém uvažuju je XTZ.
Nezná někdo tuhle moto?
http://www.motorkari...ertenere-573703.html
Celkem mě láká i tenhle elefant ale za A se dost bojím elektriky, za B horší dostupnosti vybraných dílů a za C je úplně holej a dokupovat k tomu držáky, kufry, event plégo, ,stojan, zásuvky atd, vyšlo by to na mraky peněz.
Stále platí zákaz jakýchkoli Hond
moje KTM je pořád v prodeji
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS | lubiks | 11 | 6.11.2023 v 19:35 lubiks |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |