1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek besip spustil nové stránky pro motorkáře
nicméně - zadní brzdu na silnici nepoužívám.
záběr šedivýho dědka na chopperu mně evokuje víkendový dědkokostelnířidiče, těm bych zakázal jezdit na moto, rekace maj zcela v prdeli a nepomůže jim nějaká motoškola.
pro slepice bych zavedl kurzy,motoškoly jako povinnost...noty dostanou za kozy, umí hovno. pak se motaj, jsou nebezpečný sami sobě a ostatním v provozu. osobně neznám "bikerku", která by nikdy moto nesložila.
jinak - když má někdo nasratý v palici, tak jakýkoliv kurzy, videa, k hownu jsou
divný mně je, že tak před 15-ti lety žádný motoškoly,motokurzy, Besipvidea nebyly. noty jsem dělal rovnou na velkou mašinu, žádný rozsekaný skupiny.
jak jsem tuto nekomerční dobu mohl kuwa vůbec přežít a nezabít se dávno na mašině?
Naposledy editováno 16.11.2012 07:47:18
1 reakcí na tento příspěvek besip spustil nové stránky pro motorkáře
A POKUD NE, TAK je alespoň oběd a káva grátis.
1 reakcí na tento příspěvek besip spustil nové stránky pro motorkáře
Jinými slovy - hlavou zeď neprorazíš
Tomas_ píše: no asi tak - každej kdo navštívil motoškolu tu asi bude déle pokud se zamyslí, nežli závodník bez zkušeností v provozu - jak na závodní dráze a chráněný jen kombinézou
Jinými slovy - hlavou zeď neprorazíš
Na tom se shodnem, ale má si to platit sám u motoškoly, kterou si vybere. Ne že mu to budeme platit všichni u motoškoly, která si to prolobovala, zatímco ostatní utřou.
pkKun píše: Každý jak myslí . Já jsem se zůčastnil a proto se mohu vyjádřit a ne pouze spekulovat. Byl jsem překvapen profesionalitou a účelností. nebylo to o tom svést se na okruhu, ale poznat co dělá stroj v krizových situacích, což stejně neznamená zvládnutí běžné situace, nebo záchranu před plechovkářem. Na okruhu, bylo pouze 3x 15min. jinak rozbor chyb u videa, zvýraznění správných činností a opětovné vyzkoušení. Kurz zdravovědy, právní aspekty, přednáška psychologa. Každý měl možnost najít si i kousek sebe. Technickou prohlídkou to začínalo, bez toho, aby sebrali někomu techničák , ale někteří měli problém i s banalitou, jako tuhost plynu, spojky a na okruhu to pak více unavovalo. Za sebe jsem přesvědčen, že kdyby to jediného z nás ročně zachránilo, tak to smysl má, včetně toho, že ten kdo se zůžastní musí uznat, že to má smysl i pro každého účastníka. Lektoři jsou opravdoví závoďáci, včetně jednoho co již je na vozíku. kontrast, který je vidět.
A POKUD NE, TAK je alespoň oběd a káva grátis.
Podepisuju
2 reakcí na tento příspěvek besip spustil nové stránky pro motorkáře
Případně prosím o vyvedení z omylu, děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
maspe píše: může mi někdo vysvětlit, jak při brždění v zatáčce kdy snižuji rychlost při zachování poloměru otáčení (průměru zatáčky), tedy snižuji odstředivou sílu, můžu zachovávat náklon, jak říkají ve videu? Nedává to smysl z fyzikálního hlediska. Pokud snížím rychlost, buď zmenším poloměr otáčení, nebo snížím náklon, jinak logicky spadnu do zatáčky. Udržení poloměru i náklonu při brždění mi nějak nevychází...
Případně prosím o vyvedení z omylu, děkuji.
Jejich kurz jsem absolvoval a odpověď mě napadá - brzdit v zatáčce budeš v případě, že budeš dlouhej nebo tam bude něco, čemu se potřebuješ vyhnout, takže logicky musíš snížit ten poloměr zatáčky a udržet to v náklonu, jinak letíš
Jinak z fyziky je tam ještě jedna věc, kterou si ale moc nedovedu vysvětlit - většina motorek se při brždění v zatáčce rovná sama jen tím samotným bržděním, což je další síla, kterou musíš přeprat náklonem, abys tu stopu uržel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
sharkis píše: Jinak z fyziky je tam ještě jedna věc, kterou si ale moc nedovedu vysvětlit - většina motorek se při brždění v zatáčce rovná sama jen tím samotným bržděním, což je další síla, kterou musíš přeprat náklonem, abys tu stopu uržel
Přední rovná, zadní pokládá. Pokud to nepřepereš, můžeš si pomoct zadní brzdou A ono pokud nejseš extrémně dlouhej, tak ti občas samo to položení zadkem pomůže (hlavně pokud jsi jako já srab a nemáš koule jít na hranu. Ta brzda tě na ni dostane dřív, než stihneš začít panikařit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
Maty_Kolin píše: sharkis> protoze v naklonu nepusobi brzna sila na stred ale na bok pneu tim vznika kroutici moment v ulozeni kola cim sirsi pneu a cim vetsi naklon tim je kroutici moment silnejsi
Díky za objasnění
2 reakcí na tento příspěvek besip spustil nové stránky pro motorkáře
Imre píše: BESIP: řídit skútr můžete nově i s "béčkem", ne každý to ale zvládne
0:30 "to je ale vodstuch jako bejk " tak to jsem umiral
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
Imre píše: BESIP: řídit skútr můžete nově i s "béčkem", ne každý to ale zvládne
Řidičák na auto nyní stačí i na motorku do 125 ccm
Naposledy editováno 22.01.2013 10:54:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) besip spustil nové stránky pro motorkáře
Ja mam pocit ze jsou ty obavy zbytecny, tak to dneska si mohl kazdy sednout na skutra co nejede a jezdit na nem do zblbnuti. POkud ten clovek jezdit umel tak se natom nezabil, pokud jezdit neumel tak spadnul a vykaslal se nato. TO samy se stane i na 125 ccm skutru, tak co se porad resi.
TO je jak s podskupinama pro Acko. Samozrejme chapu omezeni Am nebo A1. Ale kdyz uz je sakra nekomu 18 a muze jezdit autem, volit a je trestnepravne odpovednej tak at si jezdi na cem chce. ALe to ne my budeme delat dalsi podskupiny , pokud mozno to kazdych par let zmenime ...booooze .
A o tom, jestly je dobré motorkáre delit do skupin, si myslím že je dobrá diskuze:
Jak odradit začátečníka od silné mašiny?