paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Africa Twin vs. R1150 GSA
15.7.2010 v 10:48
Rozhodl jsem se na přezrok koupit novou motorku,

do hledáčku mi padly Honda Africa Twin 750 a BMW R1150 GS Adventure. Jsem docela na vážkách a myslím si, že ani s jednou motorkou neudělák krok vedle, ale kdybych se rozhodl pro BMW to znamenalo by se se zadlužit, což se mi moc nelíbí, ale 1150 GSA je můj sen... Navíc si myslím, že bych časem stejně AT prodal a koupil si GSA..

A protože je zde docecela dost bývalých majitelů AT tak by mne zajímalo vaše srovnání... Rozdíl v prostupnosti terénem a jízdní vlastnosti na silnici. Kvalita a spolehlivost u obou asi bude na vysoké úrovni.

V současnosti jezdím na tátově R1150 GS, takže o chování GSA na silnici si dokážu udělat živý obrázek (předpokládám, že to bude uplně stejný ) v terénu jsem s ní taky párkrát jel, ale na silničních pneu, takže nic moc s TKC80 nebo s E10 to určitě bude lepší. Na Africe jsem nikdy nejel..

Tak prosím pište vaše názory, zkušenosti a postřehy. Díky
Anketa: Tak jakou?
R1150 GSA
49%
65
Africa Twin
51%
67

1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA

17.7.2010 v 19:10 | Nahoru | #61
Jsem si říkal že tady bude ještě prdel a je

jezdil jsem v terénu transalpa, znám afriku, ted jezdím LC8 tak si to dovolím okomentovat

to co píše Hugila od kamaráda LC8máka je pravda - prostě i LC8 má své neduhy jako každá jiná motorka, osobně bych ji přirovnal moderní africe - jedna z mále skutečných velkých endur, super stroj s několika chronickými drobnostmi, je to prostě stroj co hodně něbízí ale taky hodně chce

jinak podvozkově je to luxus to se nedá srovnávat a to jak v terénu tak na silnici - ake pozor to neznamená že by to afrika neprojela to je hlavně o jezdci a o gumách), technické provedení je taky solidní a u něketrých věcí jsem u transalpa nadával víc než tady
co mě nevyhovuje je charakter motoru i když ten se se svodem 2in1 trochu zlešil, velká hlučnost a relativně malý rejd

teď tech pár poznámek:
přední blatník - u 950 je hadice vedená přes nízký blatník, u 990 (2006 a výš) jsou už dvě samostatné hadice shora a blatník je o kousek dál od kola a zároveň jde snadno nahradit vysokým enduro blkatníkem, u 950 se musí předělat i hadice

čerpadlo - u karburátorové 950 je čerpadlo stejné jako u Afriky a Varadera - čili stejné problémy s kontakty a navíc pokud není dobře utěsněné tak je to o to horší protože je pod motorem - řešení jsou budˇvýměny čerpadla ala afrika a dávat pozor na utěsnění - když se to dává do gumového uchycení tak zároveň drát napájení tlačí proti tomu něsnicímu kroužku a často vypadne, ideální je to zvenku zalepit silikonem, vnitřek je vlastní hadičkou odvětraný
stříkačková 990 má zcela jiné čerpadlo intergrované do levé nádrže

šusplech - originál je připůsoben vzhledu, image atd. do terénu nahradit pořádným plechovým - nabídek je dost

co taky odchází je ovládácí pístek spojky - taky se dá nahradit novějším provedením nebo jiným výrobcem s lepším těstěním - Oberon, Evoluzzione

v podstatě ideální je se vždy podívat na soupis toho co je pro daný ročník typické za problémy a jakéo byly svolávačky (né všichni majitelé je provedli) a to si zkonrolovat jde hlavně o staší modely 2003-2007, od 2009 tam jsou už velké změny ale zatím nejsou ani vedny nějaké velké problémy takže do budcna kdybych měnil tak za LC8 2009/2010

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

17.7.2010 v 20:31 | Nahoru | #62
Honza-TA> Jojo Přesně jak jsem psal. Nová LC8 Má být v pohodě ale chce to počkat na více zkušeností současných majitelů.

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 12:25 | Nahoru | #63
tohle je dilema teda

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 13:27 | Nahoru | #64
Mně úplně strašně zaráží jak každýmu na Afce chybí výkon .Já jsem jezdil ve dvou(to ještě neměla Gába GS a pořád mně obtěžovala )s dvěma kuframa a nic mi nechybělo.Teda chybělo místo na sezení výkon rozhodně ne,ale dneska bych asi pěkně brblal po eLcééé Osmě .Moc koní blbej krouťák.Ale oni to stavěli podle Meoniho a Sally takž nic pro nějaký mrdali

1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 13:51 | Nahoru | #65
Mně spíše zaráží ty řeči o nespolehlivosti. Mám teď najeto 37500 a doted co jsem nerozbil sám to funguje . Do servisu jezdím jen na servisní prohlídky .. jinak je škoda ze není nástupce afriky , konkurence je zdravá , BMW není stroj co by mně zaujal ale nikdy jsem Ho nejel, možná až budu starej a budu se bát za to vzít začne mně BMW zajímat

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 18:56 | Nahoru | #66
ybrc> asi mas stesti na dobrej kus. Ja byl mnohokrat na ruznych rallye a nebylo dne aby netahli KTMku na vozejku domu.

[img]

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 18:58 | Nahoru | #67
TMatura> koukam podle ankety ze bude asi tezke rozhodovani. Ja jsem ti to rekl jasne

[img]

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 18:59 | Nahoru | #68
E; sem to omylem dal 2x

Naposledy editováno 18.07.2010 18:59:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 22:19 | Nahoru | #69
ýbrc> Řeči o nespolehlivosti lc8 mě vždy pobaví.Většinou je mají ti co o ni nic neví.Na své druhé už mám 55000km a většinou v lesích,kameních,bahně a vodě a stále skvěle funguje..A Hugilo benzínové čerpadlo lc8 je stejné jako má Varadero a je úplně jedno kde je umístěné protože je vodotěsné.Když odejde tak v naprosté většině na opálené kontakty zhruba po 50000km.Ty se dají za 800kč koupit a vyměnit..

Africa Twin vs. R1150 GSA

18.7.2010 v 22:32 | Nahoru | #70
Obě
afra na pořádný ježdění
bago na nedělní výlety s rodinou

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 06:55 | Nahoru | #71
...kup si radši motorku!!!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 07:47 | Nahoru | #72
qwert> .....haro007 z motoride.sk:...Ale motorka ešte 4x zdochne, nejde čerpadlo a neskôr ani baterka. Zrejme som niečo zaplavil v bahne a elektrina štrajkuje. (Doma som zistil, že sa tesnením natlakovalo bahno do chujového spínača na čerpadle.)...

tak asi to jedno nebude, protože sem ještě neslyšel o tom ,že by měla afrika v čerpadlu natlačené bahno:)

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 08:39 | Nahoru | #73

Hugila>qwert> .....haro007 z motoride.sk:...Ale motorka ešte 4x zdochne, nejde čerpadlo a neskôr ani baterka. Zrejme som niečo zaplavil v bahne a elektrina štrajkuje. (Doma som zistil, že sa tesnením natlakovalo bahno do chujového spínača na čerpadle.)...

tak asi to jedno nebude, protože sem ještě neslyšel o tom ,že by měla afrika v čerpadlu natlačené bahno:)


No to ja taky ne, pac mam podtlakove Mikuni a stim v provozu problemy fakt nejsou.
Vykon mi tez nechybi, mam 65kg, takze o me Afka ani nevi
Kdyz jsem v zacatcich (92-93) cestoval na MTX80 ve dvou tak tam mi vykon chybel

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 08:43 | Nahoru | #74
Hugila> Tak měl zřejmě smůlu na špatně složené čerpadlo.Já jsem v bahně často a čerpadlo jsem měl absolutně suché.A baterku mám původní od roku 04 a taky bez problémů..Ono to spíš bude tím že občas u jakéhokoliv výrobku můžeš narazit na šmejd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 09:22 | Nahoru | #75
Hugila> Hele,mě jsou tyhle debaty buřt...krom měkkejch ráfků popisovaný problémy neznám a těžko mne obvinit z prostého asfaltomrdalství...ať si každej koupí,co se mu líbí,ale zajímavý je,jak má každej potřebu pomlouvat LC8...dokud si ho konečně nekoupí...mám 08 a lepší mašinu na to,co s ní jezdím (a u žlutejch to nazývaj tak trefně - dualsport),neznám...je to prostě stroj pro ty,co už mentálně dospěli na BMW,ale ještě se nezačali bát vzít za heft...
(a sežerte mě! )

Naposledy editováno 19.07.2010 09:23:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:00 | Nahoru | #76
Petr 11> ....opět a poněkolikáte to napíšu:....já osobně jsem byl se svezení na LC8 nadšený a děsně se mi to líbilo...

Problémy a připomínky co sem tu uvedl k LC8 nejsou od mě, ale přímo od majitele LC8, který je prostě kvuli tomu s LC8 decánko nespokojený....a nemá problém říct ostatním, co ho na té motce sere...

to, že ty ty problémy neznáš, neznamená, že neexistují

Akorát po téhle diskuzi získávám čím dál větší dojem, že většina majitelů LC8 si myslí, že mají dokonalý a bezchybný übermotorrad, a pokud někdo poukáže na nějaké mouchy, tak je závistivý kacíř a musí být eliminován....si můžete podat ruce s vrtulama;)

...hele kluci, radši trénujte ;)

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:08 | Nahoru | #77
Škoda že se to tu zvrtlo v obvyklou debatu "Kdo má lepší hračku",měl jsem za to,že to je doménou pro majitele silničních litrů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:10 | Nahoru | #78
Hugila> a já získávám dojem,že říct,že se mi LC8 nesere,je něco,co se považuje za špatnost a dělá z člověka blbce...myslím,že většina majitelů LC8 si myslí svoje a jsou jim podobný zaručený kecy u prdele...

Jo...a ještě bych specielně kvůli té Tvé poslední větě dodal...je mi jedno,na čem kdo jezdí...ale už jsem tak nějak z těhle "značkovejch válek" vyrostl,tak si dej klidně pohov.

Naposledy editováno 19.07.2010 10:14:07

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:12 | Nahoru | #79

Hugila>

Akorát po téhle diskuzi získávám čím dál větší dojem, že většina majitelů LC8 si myslí, že mají dokonalý a bezchybný übermotorrad, a pokud někdo poukáže na nějaké mouchy, tak je závistivý kacíř a musí být eliminován....si můžete podat ruce s vrtulama;)

...hele kluci, radši trénujte ;)



každá liška svůj ocas chválí
LC8 jistě není dokonalá motorka, ale jiný skutečný velký enduro se dnes nedělá a to je škoda, být konkurence mohla by byt LC8 ještě lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:22 | Nahoru | #80
Petr 11> kurna, já nikde neříkám že se lc8 sere a je to nespolehlivá mrdka....já tady pouze tlumočím výtky jednoho majitele k tomu, co by mohlo být pořešené líp....:)

ýbrcek> to je fakt:)...to jenom já sem držka a klidně zkritizuju i svoji motku:)
...tož kdyby byla eště lepší, tak bych při pohledu na startovní listinu těch našich různých srandarally možná začal považovat LC8 za konkurenci a ne za překážku na trati:D
sorry, mě to nedalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:30 | Nahoru | #81
Hugila> vidíš...a já třeba všude říkám,že AT je super stroj a že mne sere,jak nám na těch srandarally (který teda někdy moc sranda nejsou) dává na prdel...

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 10:55 | Nahoru | #82
Petr 11> ....no a já zase všem říkám, že LC8 je dobrý stroj a je na ní božské svezení, ale dle sdělení jednoho z majitelů má mouchy...stejně jako afrika....nepomlouvám, nezávidím, pouze konstatuju co jsem se od něj dozvěděl při pauzách někde na pařezu v lese, popř. u něj v garáži. Čili není to informace ve stylu kamarád známýho má kamaráda a ten slyšel, že...:)

ale je potřeba v rámci objektivity říct, že na těch rally nám na prdel nedává afrika , ale spíš ten její pilot:D..afrika je v tom nevinně:D

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 16:06 | Nahoru | #83
Každej,kdo se tahá s Mastodontem v terénu má můj obdiv.Mě to nešlo.

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 16:39 | Nahoru | #84
Zdar pánové,když tady řešíte velká endura kterej ročník afry je podle vás nejpovedenější?Taky koumám že něco takového koupim.

1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 17:48 | Nahoru | #85
Afra 1995

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 18:08 | Nahoru | #86
Fanoš Rušicka> Afra 1988

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 18:09 | Nahoru | #87
1995? A důvod?

Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 18:49 | Nahoru | #88
Jezdil jsem na Africe r.v.93 teď mám GS 1150.
Jsou to povedený motorky a úplně kašli na to, co kdo povídá, která je spolehlivějsí. Budeš kupovat ojetou moto a i když budeš 100x dávat pozor tak stejně se něco může posrat.
Afru jsem měl 2 roky, najel s ní přes 20 tisíc kiláků, hlavně ve dvou a plně naloženej (2 boční kufry, topcase, tankvak) a nikde mě nenechala. A to jela i 1200 km v kuse. S tim slabším výkonem je to asi o tom, jaký jsi povahy. Jestli máš nutkání jezdit rychle, jdi rovnou do báwa, ale pokud máš radši normální ježdění tak afrika je super a v terénu to platní dvojnásob. Do báwa jsem šel jen díky tomu, že to byla dobrá nabídka (a nelituju). Jinak bych si afru nechal. Provozní náklady jsou +/- stejný, tady rozdíl nevidim (podle mého pohledu).

(reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA

19.7.2010 v 20:38 | Nahoru | #89

Hugila>
no nic, asi sednu na tu svoji starou omlácenou jebku, která je pomalá,slabá,netáhne a na rozhrkaném podvozku s odcházejícím bezínovým čerpadlem, v oblaku kouře od pálícího se regulátoru, za zvuků rachtající spojky, se ladně odvlním na měkkém rámu a tvrdém sedle do propadliště dějin....:)...prostě Afrika nemůže konkurovat rakouským rallyspeciálům:)



tohle je nejpřesnější popis pilota AT jaký jsem kdy čtl, ale ještě bych dodal

BUT I WILL ENJOY EVERY MINUTE OF IT

Africa Twin vs. R1150 GSA

20.7.2010 v 01:35 | Nahoru | #90
mám Africu rv93 najazdených už má 101500 km a všetko v pohode olej nemizne výkon mi nechýba spotreba 5,5 na 100km ochrana proti vetru je super nádherní zvuk 2V tak to skús prevez sa a zistíš sám čo chceš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration


TOPlist