do hledáčku mi padly Honda Africa Twin 750 a BMW R1150 GS Adventure. Jsem docela na vážkách a myslím si, že ani s jednou motorkou neudělák krok vedle, ale kdybych se rozhodl pro BMW to znamenalo by se se zadlužit, což se mi moc nelíbí, ale 1150 GSA je můj sen... Navíc si myslím, že bych časem stejně AT prodal a koupil si GSA..
A protože je zde docecela dost bývalých majitelů AT tak by mne zajímalo vaše srovnání... Rozdíl v prostupnosti terénem a jízdní vlastnosti na silnici. Kvalita a spolehlivost u obou asi bude na vysoké úrovni.
V současnosti jezdím na tátově R1150 GS, takže o chování GSA na silnici si dokážu udělat živý obrázek (předpokládám, že to bude uplně stejný ) v terénu jsem s ní taky párkrát jel, ale na silničních pneu, takže nic moc s TKC80 nebo s E10 to určitě bude lepší. Na Africe jsem nikdy nejel..
Tak prosím pište vaše názory, zkušenosti a postřehy. Díky
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
jezdil jsem v terénu transalpa, znám afriku, ted jezdím LC8 tak si to dovolím okomentovat
to co píše Hugila od kamaráda LC8máka je pravda - prostě i LC8 má své neduhy jako každá jiná motorka, osobně bych ji přirovnal moderní africe - jedna z mále skutečných velkých endur, super stroj s několika chronickými drobnostmi, je to prostě stroj co hodně něbízí ale taky hodně chce
jinak podvozkově je to luxus to se nedá srovnávat a to jak v terénu tak na silnici - ake pozor to neznamená že by to afrika neprojela to je hlavně o jezdci a o gumách), technické provedení je taky solidní a u něketrých věcí jsem u transalpa nadával víc než tady
co mě nevyhovuje je charakter motoru i když ten se se svodem 2in1 trochu zlešil, velká hlučnost a relativně malý rejd
teď tech pár poznámek:
přední blatník - u 950 je hadice vedená přes nízký blatník, u 990 (2006 a výš) jsou už dvě samostatné hadice shora a blatník je o kousek dál od kola a zároveň jde snadno nahradit vysokým enduro blkatníkem, u 950 se musí předělat i hadice
čerpadlo - u karburátorové 950 je čerpadlo stejné jako u Afriky a Varadera - čili stejné problémy s kontakty a navíc pokud není dobře utěsněné tak je to o to horší protože je pod motorem - řešení jsou budˇvýměny čerpadla ala afrika a dávat pozor na utěsnění - když se to dává do gumového uchycení tak zároveň drát napájení tlačí proti tomu něsnicímu kroužku a často vypadne, ideální je to zvenku zalepit silikonem, vnitřek je vlastní hadičkou odvětraný
stříkačková 990 má zcela jiné čerpadlo intergrované do levé nádrže
šusplech - originál je připůsoben vzhledu, image atd. do terénu nahradit pořádným plechovým - nabídek je dost
co taky odchází je ovládácí pístek spojky - taky se dá nahradit novějším provedením nebo jiným výrobcem s lepším těstěním - Oberon, Evoluzzione
v podstatě ideální je se vždy podívat na soupis toho co je pro daný ročník typické za problémy a jakéo byly svolávačky (né všichni majitelé je provedli) a to si zkonrolovat jde hlavně o staší modely 2003-2007, od 2009 tam jsou už velké změny ale zatím nejsou ani vedny nějaké velké problémy takže do budcna kdybych měnil tak za LC8 2009/2010
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
tak asi to jedno nebude, protože sem ještě neslyšel o tom ,že by měla afrika v čerpadlu natlačené bahno:)
Hugila>qwert> .....haro007 z motoride.sk:...Ale motorka ešte 4x zdochne, nejde čerpadlo a neskôr ani baterka. Zrejme som niečo zaplavil v bahne a elektrina štrajkuje. (Doma som zistil, že sa tesnením natlakovalo bahno do chujového spínača na čerpadle.)...
tak asi to jedno nebude, protože sem ještě neslyšel o tom ,že by měla afrika v čerpadlu natlačené bahno:)
No to ja taky ne, pac mam podtlakove Mikuni a stim v provozu problemy fakt nejsou.
Vykon mi tez nechybi, mam 65kg, takze o me Afka ani nevi
Kdyz jsem v zacatcich (92-93) cestoval na MTX80 ve dvou tak tam mi vykon chybel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
(a sežerte mě! )
Naposledy editováno 19.07.2010 09:23:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
Problémy a připomínky co sem tu uvedl k LC8 nejsou od mě, ale přímo od majitele LC8, který je prostě kvuli tomu s LC8 decánko nespokojený....a nemá problém říct ostatním, co ho na té motce sere...
to, že ty ty problémy neznáš, neznamená, že neexistují
Akorát po téhle diskuzi získávám čím dál větší dojem, že většina majitelů LC8 si myslí, že mají dokonalý a bezchybný übermotorrad, a pokud někdo poukáže na nějaké mouchy, tak je závistivý kacíř a musí být eliminován....si můžete podat ruce s vrtulama;)
...hele kluci, radši trénujte ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
Jo...a ještě bych specielně kvůli té Tvé poslední větě dodal...je mi jedno,na čem kdo jezdí...ale už jsem tak nějak z těhle "značkovejch válek" vyrostl,tak si dej klidně pohov.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:14:07
Hugila>
Akorát po téhle diskuzi získávám čím dál větší dojem, že většina majitelů LC8 si myslí, že mají dokonalý a bezchybný übermotorrad, a pokud někdo poukáže na nějaké mouchy, tak je závistivý kacíř a musí být eliminován....si můžete podat ruce s vrtulama;)
...hele kluci, radši trénujte ;)
každá liška svůj ocas chválí
LC8 jistě není dokonalá motorka, ale jiný skutečný velký enduro se dnes nedělá a to je škoda, být konkurence mohla by byt LC8 ještě lepší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
ýbrcek> to je fakt:)...to jenom já sem držka a klidně zkritizuju i svoji motku:)
...tož kdyby byla eště lepší, tak bych při pohledu na startovní listinu těch našich různých srandarally možná začal považovat LC8 za konkurenci a ne za překážku na trati:D
sorry, mě to nedalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa Twin vs. R1150 GSA
ale je potřeba v rámci objektivity říct, že na těch rally nám na prdel nedává afrika , ale spíš ten její pilot:D..afrika je v tom nevinně:D
1 reakcí na tento příspěvek Africa Twin vs. R1150 GSA
Jsou to povedený motorky a úplně kašli na to, co kdo povídá, která je spolehlivějsí. Budeš kupovat ojetou moto a i když budeš 100x dávat pozor tak stejně se něco může posrat.
Afru jsem měl 2 roky, najel s ní přes 20 tisíc kiláků, hlavně ve dvou a plně naloženej (2 boční kufry, topcase, tankvak) a nikde mě nenechala. A to jela i 1200 km v kuse. S tim slabším výkonem je to asi o tom, jaký jsi povahy. Jestli máš nutkání jezdit rychle, jdi rovnou do báwa, ale pokud máš radši normální ježdění tak afrika je super a v terénu to platní dvojnásob. Do báwa jsem šel jen díky tomu, že to byla dobrá nabídka (a nelituju). Jinak bych si afru nechal. Provozní náklady jsou +/- stejný, tady rozdíl nevidim (podle mého pohledu).
Hugila>
no nic, asi sednu na tu svoji starou omlácenou jebku, která je pomalá,slabá,netáhne a na rozhrkaném podvozku s odcházejícím bezínovým čerpadlem, v oblaku kouře od pálícího se regulátoru, za zvuků rachtající spojky, se ladně odvlním na měkkém rámu a tvrdém sedle do propadliště dějin....:)...prostě Afrika nemůže konkurovat rakouským rallyspeciálům:)
tohle je nejpřesnější popis pilota AT jaký jsem kdy čtl, ale ještě bych dodal
BUT I WILL ENJOY EVERY MINUTE OF IT
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 10:51 kokoška. |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 14 | 5.10.2023 v 20:08 oration |