dle manuálu píšou Suzuki Forl Oil L01(16,2/16,9 US/lmp oz).
Já byl přesvědčen a zjistil jsem si tuto informaci i u servisu, co se na Busy specializuje, že mám použít 10W, vybral jsem tedy tento od Motorexu: Motorex Fork oil Racing 10W
Jenže teď zjišťuju, že 10w má údajně viskozitu něco kolem 36(neni to z mé hlavy)a dle tabulek
tu a údajů z manuálu, by to mělo být cca 16,2/16,9.
Takže ten 10W bude jednou tak hustej, tedy nahovno???
Díky
PS:pokud možno odpovědi od majitelů, co to už řešili + všech, co o tom něco vědí...
Naposledy editováno 24.05.2016 17:57:26
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
Jeste k tomu mereni mnozstvi oleje... Objem je pouze orientacni udaj. Pokud je uvedena vyska hladiny tak se vzdycky ridime podle ni. Duvod je jasnej. Prakticky nikdy se nepovede vylejt olej vsechen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Hondiččka>Takze mate v tom lehce zmatek. Olej L01 ma viskozitu 5W ....
Zdroj teto informace?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Naposledy editováno 31.03.2010 09:57:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Naposledy editováno 31.03.2010 10:08:37
Hondiččka>Dawe02> Psal to přítel a je zaměstnancem v servisu Suzuki Navic byl minuly tyden na skoleni primo na tlumice
jak jiz bylo receno... sae hodnoceni oleju je znacne nepresne... viskozity z velkeho rozsahu spdnou do nekolika malo kategorii .. 5W, 7.5W, 10W .. tudiz pokud to chce nekdo presne je lepsi se orientovat primo podle kinematickych viskozit oleju..
ano kazdej olej ma jinou penivost, jinak se jeho parametry meni s teplotou, jinak "maze" ... ale pochybuju ze je s tim nejak extra pocitano zrovna v tehle produkcni vidli..
tyhle produkcni verze se delaji +- autobus, veskere stelovci prvky dovoluji stelovat tlumic v rozsahu aby si to bezny jelito co krouti koleckama bez toho aby vedelo co to dela nerozhrabalo do stavu kdy bude moto nebezpecna... kdo mel tyhle vidle nekdy otevrene a vi jak vypada jehla v regulaci odskoku, nebo i komprese vi ze to neni zadna hodinarska prace a tudiz laborovat s tim ze olej musi byt tak a tak jinak to neodpovida navrhu konstrukteru je mimo... jsne kdyby tady slo o nejaky race kayaby kde jsou uz vsechny regulacni prvky opravdu presny udelatka tak to jo.. ale u starsich OEM vidlic bych z toho zas takovou vedu nedelal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do vidlic Hayabusa
Dawe02>Hondiččka> promin, ale ve vsech dostupnych materialech, vcetne napr. http://www.motul.com.au/product_line_up/fork_brake_others/images/PDF/FORKOIL_FL_BLEND_CHART.pdf je stejny udaj o viskozite L01 a to ten, ktery odpovida 2.5W.
ja na netu taky v ruznejch diskuzich vzdy nasel jako ekvivalent k L01 5W, tusim ze neco v tom smyslu sem nasel i u racetechu.. ale vzhledem k tomu ze se stejnou viskozitou najdes i 5W oleje....
takze bych tam asi klido nalil i tu desitku, racetech info celkem verim... jinak koukam ze tam maj jako seriovou tuhost pruziny 0,85kg/mm coz je docela mekky, pro naky ostrejsi jezdeni by mozna chtelo tvrdsi pruziny, tak to chovani treba dohanej (neni to moc koser) pritvrzenim tlumice hustejsim olejem...
BTW vidle je KYB 43U ... stejne jako u TLS/TLR (zaklad, maji rozdilne kde co, treba TLS jsou delsi prestoze jsou znacene porad stejne)
a u TLS/TLR maji od racetech doporucenej olej US1 - 3.5 -5W
spring rates: TLS 0.74 kg/mm
TLR 0.934 kg/mm
Busa0.85 kg/mm
assassin>ja na netu taky v ruznejch diskuzich vzdy nasel jako ekvivalent k L01 5W, tusim ze neco v tom smyslu sem nasel i u racetechu.. ale vzhledem k tomu ze se stejnou viskozitou najdes i 5W oleje....
Chyba, pokud se bavime o cislech-ne o pocitech.
Ekvivalent o viskozite cca 15.5 mm2/s (nebo cSt, vyber si) bude napr. 2.5W 80%, 5W 20% pokud 2.5W ma kolem 15mm2/s a 5W 18mm2/s.
1 reakcí na tento příspěvek olej do vidlic Hayabusa
Nemyslim jenom ten, kde se točí šroubkem,tam je to jasný ale i ty přepouštěcí kanálky, kde protéká olej a je tam snad nějaký gum. těsnění...
mari>můžu, až budu mít vidle rozebraný, pročistit ten štelovací mechanismus čističem na brzdy??? tím ve spreji, co se rychle odpařuje...
Nemyslim jenom ten, kde se točí šroubkem,tam je to jasný ale i ty přepouštěcí kanálky, kde protéká olej a je tam snad nějaký gum. těsnění...
ja myslim ze jo, okrouzkem gumovym jsou tesneny tusim jen ty jehly ktrejma kroutis zvenku sroubovakem, jinak uz veskery vnitrni tesneni jsou teflon nebo tyhle spesl kompozice ktery myslim snesou i agresivnejsi cistice...
Problém je v tom, že nemůžu vytočit spodní imbusy, jako povolil jsem je, ale protáčí se to s vnitřnim tlumičem, do kterýho je to zašroubovaný...
Můžu na to jít s pneumatickou pistolí?Nebo musim zase zrobit ten spec. trubkovej klíč, kterym se zaaretuje vnitřní tlumič a imbus z něho vytočí???Jinak ty imbusy jsou celkem dost orezlý...
Zajímavý bylo, že z každý vidle vyteklo jiný množství oleje a z tý jedný byl rapidně tmavší...
EDIT: na ten imbus jsem se nakonec vyprd a tlumiče jen pořádně nechal vykapat...
Nalil jsem Motortex 7,5W na hladinu 10cm(98mm dle manuálu).Dle manuálu by to mělo být 480ml do každý vidle,takže by mělo zbýt jestli se nepletu necelý půl deci.
Mě ale po odměření hladiny zbylo cca 1,5dcl dle rysky na obalu od oleje(hladinu jsem měřil bez pružiny-vidle ve vertikální poloze-plně zasunutá nadoraz a se zajetou tyčkou tlumiče), tak jsem dolil do každé cca 40ml...
Zajímavý je že jedna vidle jde úplně tiše, u té druhé je dost slyšet "charakteristickej" zvuk tlumiče, jako by nasávání vzduchu...
Naposledy editováno 02.04.2010 21:18:47